Rămâi conectat

Cugireni

Un antreprenor născut la Cugir și care actualmente trăiește în Hong-Kong, dorește să deschidă o fabrică de măști în orașul de la poalele Drăganei

cugirinfo.ro

Publicat

în

Ovidiu Olea s-a la Cugir iar apoi s-a mutat la Cluj și a părăsit România în 1999, la vârsta de doar 15 ani, întorcându-se în țară doar în vizită.

De șase ani locuiește în Hong-Kong, iar de la începutul pandemiei a început să tranzacționeze echipamente medicale de protecție.

Un român de 36 de ani a vândut zeci de milioane de măști de protecție din luna februarie până azi. Presa din Marea Britanie l-a supranumit „mogulul măștilor.”

Deși avea o afacere mică de tehnologie de plată, cu 20 de angajați în momentul izubcnirii pandemiei, românul a ajuns să fie unul dintre cei mai mari distribuitori de echipamente de protecție din toată lumea. El a acceptat să vorbească pentru G4media.ro despre cum a ajuns să tranzacționeze zeci de milioane de măști sau să importe din România în Asia zeci de tone de dezinfectant.

Să-l cunoaștem mai bine

„Am zis să fac eu o fabrică, mai bine. Am vrut s-o fac în România, eram pregătit cu totul, aveam banii necesari, cumpărasem și aparatul care producea măști. În România aveam avantajul de a plăti o chirie mai scăzută, aveam și mână de lucru, puteam face angajări și aveam și certificat european. Avantaje. Dar tocmai se intrase în starea de urgență. Din acest motiv am făcut-o în Hong Kong. Am investit 1 milion de euro în prima fază și mi-am deschis fabrică de producție în Hong Kong. Am mai invesit încă un milion. Am început să distribuim peste tot. Nu mă întrebați câte măști am vândut, nu știu să vă spun exact. Zeci de milioane. Până în aprilie am tranzacționat peste 48 de milioane de măști. Păi 10 milioane de măști am vândut unui singur client european, un client de lux foarte mare, care a cumpărat pentru angajații săi. Am vândut și guvernului din Hong-Kong, am vândut guvernului elvețian și altor distribuitori care le-au dat mai departe în lume. Din aprilie și până această toamnă am mai dat cam 12 milioane de măști, deci undeva la 60 de milioane de măști, să spunem. În ultima perioadă m-am axat doar pe corporații care și-au reluat activitățile. Sunt măști de calitate, din acest motiv s-au vândut.”

Tot în prima parte a anului, în paralel cu tranzacționarea măștilor, antreprenorul a reușit să ducă din România în Hong-Kong un avion cu 58 de tone de dezinfectant. Era perioada de dinainte ca România să intre în stare de urgență.

„Am fost la limită, am găsit foarte greu un avion atât de mare, un A330, dar am reușit să-l duc pe Otopeni, am încărcat marfa și-am vândut-o pe toată în Hong Kong. 300.000 de sticle cu gel le-am dat guvernului de aici, iar 300.000 le-am vândut în farmacii. În câteva ore. Gelul dezinfectant din România era foarte bun fiindcă avea și parafă de specialitate care îi conferea credibilitate. Era testat, acreditat, era trecut în registrul biocidelor. Tot gelul pe care l-am cumpărat era testat și era de calitate superioară. De la scandalul Hexi cu dezinfectanți, România verifică foarte bine, să știți, dezinfectanții. E printre puținele țări de unde poți cumpăra și iei de calitate. Am continuat cu fabrica. Producem numai măști de calitate FFP3, iar acum ne axăm pe măștile pentru copii, fiindcă nimeni nu face măști pentru copii. Suntem în plină producție. Am început să distribuim în Hong-Kong. Urmează să aducem și în Europa. Am așteptat certificarea lor, a durat destul de mult, dar sunt acreditate de SGS (Société Générale de Surveillance), unul dintre cele mai mari laboratoare din lume, cu sediul central la Geneva, în Elveția. Le vând cu 50 de cenți bucata, un preț corect, nu mincinos.”

Fabrici în România. Ovidiu Olea vrea să deschidă până la finalul anului o fabrică în România, iar anul viitor încă două.

„Am trei locații pe care le iau în calcul. La Cugir, unde m-am născut eu, la Miroslava, în Moldova și la Mizil. Cugirul are deschidere înspre Vest, Miroslava înspre est, iar Miziul merge spre Sud. Una mi-am propus să deschid anul acesta, iar apoi vreau să le am pe toate trei, dacă lucrurile merg bine”, spune Olea.

Omul afaceri susține că în România se va axa doar pe producție de FFP3, fără valvă, cu gramaj redus, să cântărească sub 10 grame, cele mai de calitate, pe care vrea să le vândă la sub 3 euro/bucata.

Ce scria presa britanică în aprilie

Jurnaliștii britanici de la The Guardian scriau despre Ovidiu Olea pe 28 aprilie, anul acesta, că este acesta a devenit în patru luni de zile un „mogul al măștilor.” Într-un interviu acordat publicației din Marea Britanie, românul recunoștea în aprilie, între altele, că a vândut în jur de 48 de milioane de măști de protecție. Potrivit sursei citate, Olea a dat măști în Hong Kong, în China, în Europa prin diplomați din Hong Kong și China și unor companii europene care au cumpărat pentru angajați.

Cum în toată lumea era criză acută de echipamente de protecție, jafurile erau o regulă la depozitele care produceau. Erau jefuite transporturi întregi. Camioane oprite, marfa luată.

Românul a angajat o firmă de mercenari înarmați din cap până în picioare. Din Durban, marfa urma să ajungă la Johannesburg, de unde să fie urcată într-un avion și trimisă în Hong Kong. 500 de kilometri de mers în Africa de Sud.

„Am angajat firma asta de securitate. Inițial voiam să merg și eu, dar nu se mai zbura din Hong Kong deloc. Chiar vorbisem cu cineva din Africa de Sud și spunea să nu vin, dacă vin, fără un pistol, măcar. Am fost șocat. Păi cum să vin cu pistolul? Îți dau eu, te costă atât, te aștept când ieși din aeroport din Johannesburg. Familia mi-a zis că sunt nebun, că-mi risc viața. Din fericire n-am putut pleca că s-au închis zborurile și n-am găsit legături. Angajasem firma aceasta de securitate. Ei nici nu au întrebat ce păzesc, ce trebuie să păzească. Când au ajuns la ușa fabricii și-au văzut că e transport de echipamente medicale și-au suplimentat oamenii. A fost transport cu escortă, cu șase persoane, fiecare înarmată de sus până jos. Drumul a fost cu mari emoții. Șoferul camionului a trebuit să doarmă într-o parcare, noaptea, iar oamenii au stat și-au păzit tirul. Peste 25 de ore a durat drumul. Erau toți banii mei, dacă se întâmpla ceva, azi nu vorbeam, eram în faliment. Nu cred că poate sta cineva liniștit în fotoliu când riscă tot. Dar mi-a ieșit”, spune Ovidiu.

255.000 de măști i-au ajuns în Hong Kong, măști pe care le-a vîndut în 2 ore

Ajutam la descărcat și la încărcat. Practic dădeam marfa jos dintr-un camion și îi ajutam pe cumpărători să o urce în mașinile lor. Apoi a urmat al doilea transport cu 300.000 de măști de această dată. La fel,le-a vândut pe toate în nici 3 ore. Văzând cum merg vânzările, românul s-a gândit să înceapă producția proprie de măști, să nu mai depindă de furnizori și de transportatori.

„La începutul verii în 1999 eram într-un car cu fân tras de boi, la Mârlaca, lângă Huedin,la bunici la țară, iar în luna august aterizam în Tokyo”, se amuză omul de afaceri. E începutul unui lung periplu. Părinții săi erau profesori universitari în Cluj-Napoca. Tatăl său preda robotica la Universitatea Tehnică, iar mama sa preda la catedra de Chimie a Universității Babeș-Bolyai. „Au primit o bursă oferită de Japonia și ne-am mutat cu toții la Tokyo. Eu, fratele meu și ei. Li s-a prelungit apoi contractul. Nu mă gândeam niciodată că nu mă voi întoarce să trăiesc înapoi în România. Tocmai intrasem atunci la liceu la Racoviță, în Cluj și urma să merg la școală în luna septembrie. În septembrie am mers la școală, dar în Tokyo. Am fost înscriși la o școală internațională, unde am intrat cu bursă” , iși amintește Ovidiu.

În Japonia, familia Olea a stat doi ani de zile. De-aici s-a mutat în Belgia, la Waterloo

„Mama a primit un post în Belgia. Eu mi-am continuat școala acolo, mi-am terminat liceul și aveam planuri să ajung în UK să-mi continui studiile. Am intrat la Universitatea Saint Andrews din UK, la relații internaționale și istorie. Mi-am schimbat apoi specializarea și am trecut la științe economice. Iar de acolo m-am angajat la City Bank în Londra. Aveam 23 de ani și aveam primul job.”

Românul le-a câștigat rapid încerederea englezilor și a avansat în poziții importante. A ajuns să conducă un departament global de vânzări cu peste 3000 de persoane.

În 2014, după 7 ani, Ovidiu Olea a cerut un transfer tocmai la capătul lumii, în Hong Kong. „Motivul e foarte simplu. Eu mi-am cunoscut viitoarea soție în Belgia, în liceu. Soția mea este din Japonia. Ne-am mutat în Asia să fim mai aproape de Japonia. Avem și doi copii, pe Traian și pe Amelia. Au fost botezați în România. Nunta noastră a fost făcută și în Japonia și în România, dar trăim în Hong Kong.”

Ovidiu a părăsit domeniul bancar și-a lucrat o perioadă în piața bursieră din Asia. Spune că nu va mai fi plătit niciodată de nimeni cu atât de mulți bani. La final de lună, în jur de 50.000 de dolari îi intrau în cont. El spune că s-a săturat să lucreze pentru alții și și-a deschis propria afacere, o firmă care se ocupa cu tehnologii de plată. 20 de angajați. Nici mulți, nici prea puțini. Firma îi mergea bine, dar a început pandemia de coronavirus în Asia.

Afacerea cu măști

E luna februarie, iar Ovidiu Olea încearcă să le găsească măști de protecție propriilor angajați. Vrea să cumpere 100 de bucăți de măști N95, cu protecție ridicată, dar nu găsește nicăieri.

„Wuhanul era închis, iar 80% din producția de măști în Asia era acolo. În Hong Kong nu se găseau nicăieri. China era în lockdown, nu mai funcționau nici fabricile, nu găseai în farmacii nimic și nici distribuitori. Am dat niște telefoane și-am ajuns prin cineva la un producător din Africa de Sud, North Safety din Durban, undeva în estul Africii de Sud. Era o fabrică acolo care producea. Vorbesc și spun că vreau să cumpăr 100, hai 200 de bucăți. Omul de la fabrică îmi zice: <<avem în jur de 300.000 de măști pe stoc de toate. Nu vrei să cumperi mai multe?>>Am zis că revin imediat. Am pus mâna pe telefon și am ajuns la diverși foști clienți de-ai noștri de la firmă, la anumite farmacii. Uitați, avem măști, cumpărați? <<Luăm tot ce aveți!>>, mi s-a spus. Am revenit cu comanda. Aveam 500.000 de dolari, toți banii mei, banii noștri adică, ai familiei, economiile noastre. Numărați-le că le iau, pregătiți-le de transport, le-am zis. Eu deja le vândusem fără să le am. Primul transport a fost de 255.000 de măști, un camion. Un transport cu mari emoții”, își amintește Ovidiu.

sursa: g4media.ro


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Cugireni

Doi tineri au lăsat viața din Germania pentru traiul liniștit din orașul Cugir

cugirinfo.ro

Publicat

în

Ana și Marian sunt doi tineri care de doi ani își clădesc familia pe care și-au dorit-o amândoi, iar de aproape un an, în viața lor a apărut Mihnea, o minune de băiețel.

„Ne-am cunoscut în toamna anului 2021, pe rețelele de socializare, eu eram în România (Focșani), Marian era în Germania (Munchen)”, povestește Ana.

Circa 7 luni au locuit împreună în Munchen, după care au decis să facă o vacanță mai prelungită în orașul lui Marian, mai exact în Cugir: „Atât de frumos s-au îmbinat toate, încât la sfârșit de iunie 2022 am rămas însărcinată, tot atunci fiind și momentul reîntoarcerii definitive acasă, pe plaiurile ardelenești”.

Nu a fost ușor, dar a meritat, iar cei doi tineri își doresc ca copiii lor să crească cât mai aproape de natură și mai ales de ei. Ana și Marian sunt de părere că țara noastră le oferă această șansă, pentru că pot alege ce să facă și cum să își câștige pâinea: „Mă refer aici, la faptul că muncim pentru noi și nu pentru alții. Decidem noi cât să câștigăm și cât timp liber să avem. Știm, pentru unii pare de necrezut și foarte mulți ne blamează pentru munca noastră, ca fiind “de weekend” și nu ceva de viitor, dar cu timpul le vom demonstra că se înșeală”.

Iar pentru cine nu îi cunoaște, Ana muncește în sectorul vânzărilor online și colaborează cu o companie din Germania care îi dă acces gratuit la depozitele ei virtuale cu infinite produse pentru diverse nevoi: imunitate, creșterea părului, fitness, slăbire, îngrijirea tenului, plus multe altele, iar Marian este barman și se ocupă cu organizare de evenimente ca nunți, botezuri, zile de naștere, petreceri private.

În iunie 2022, cei doi au demarat proiectul lor de suflet, „Un colț de rai, în Cugir”, o proprietate achiziționată în Fețeni, în apropiere de Cugir, într-un loc cu peisaje care îți taie respirația.

„Locația „Un colț de rai, în Cugir” a luat naștere la începutul lunii iunie 2022, după ce a devenit proprietatea noastră (cumpărată de noi, nu dobândită, moștenită), iar prin promovarea zonei montane locale ne dorim să ajungem în sufletul și viața cât mai multor oameni, în special familii ca și noi, care vor să se întoarcă la origini sau pur și simplu să îi ajutăm să își păstreze vii amintirile locurilor pe care le vizitau cândva”, spune tânăra familie.

Pe pagina de Facebook ”Un colț de rai, în Cugir”, internauții pot urmări aventurile tinerilor, provocările de zi cu zi, dar și realizările lor.

„Ăștia suntem noi. Simpli, modești și muncitori. Ne place să trăim calitativ și să ne creăm cât mai multe amintiri împreună. Iar vouă, celor care ne urmăriți și apreciați, vrem să vă mulțumim din suflet! Fără voi, nu am fi fost aici. Vă îmbrățișăm, Ana, Marian și bebe Mihnea!”


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Cugireni

„Din cer cântă îngerii” – Colind de Crăciun interpretat de o tânără originară din Cugir

cugirinfo.ro

Publicat

în

Mirosul de brad și cozonac, atingerea fulgilor de nea şi gustul vinului fiert sunt câteva dintre lucrurile care ne duc cu gândul la Crăciun, iar colindele completează peisajul de basm devenit realitate o dată în an.

Daria, o tânără originară din Cugir, ne încântă sufletele și ne aduce mai aproape atmosfera sărbătorilor de iarnă cu un minunat cântec de Crăciun, o compoziție care aparține chiar tatălui ei.

Daria Georgiana Birăesc are 19 ani și este studentă la Universitatea de Vest Timișoara, Facultatea de Matematică Informatică, anul II.

Cu toate că a ales să se perfecționeze în domeniul științelor exacte, tânăra a trăit înconjurată de muzică toată viața și cântă încă de mic copil: ”Am cântat de mică, însă în perioada adolescentei m-am focalizat pe școală, după cum știți fiind anii cu cele mai importante examene”, a povestit Daria pentru ziarulunirea.ro.

„Muzica m-a însoțit în fiecare zi din viață, întrucât provin dintr-o familie cu oameni talentați, tatăl și fratele meu fiind instrumentiști”, a mai spus tânăra.

Versurile cântecului interpretat de Daria aparțin creatoarei Jeni Voina: ”Colinda pe care o interpretez este înregistrată în studioul tatălui meu și este o compoziție a lui, lucru care m-a făcut tare fericită. Videoclipul este realizat de tata în colaborare cu Jorza Ioan, filmările având loc la un studio foto-video din Cluj Napoca”, a concluzionat tânăra.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Cugireni

Afacerea propusă de o tânără din Cugir i-a impresionat pe jurații de la „Imperiul Leilor”

cugirinfo.ro

Publicat

în

Angela Filimon, tânăra antreprenoare din Cugir, care a pus bazele brandului „Delicate Lace”, a participat marți, la emisiunea Imperiul Leilor, difuzată de postul Pro Tv.

Brandul „Delicate Lace” este o poveste de familie în care sunt implicate trei generaţii de femei: bunica, mama și fiica. Acestea cos manual inclusiv dantela pe care o folosesc în procesul de confecționare a lenjeriei intime.

Delicate Lace, brandul de lenjerie intimă lansat de Angela Filimon în 2018, duce ideea de made-to-measure mai aproape de trup ca niciodată, produsele fiind realizate în atelierul din Cugir, acolo unde pot fi croite în funcţie de preferinţele purtătoarelor. Dincolo de acest element diferenţiator, accentul pus pe sustenabilitate şi pe liniile simple transformă piesele Delicate Lace în promotoarele unui stil de viaţă confortabil într-o lume a excesului, scrie protv.ro.

După ce și-a susținut prezentarea, Leii au adresat întrebări, pentru a înțelege mai bine afacerea Angelei. La toate acestea, tânăra a răspuns promt:

„Cel mai mult am nevoie de o persoană cu conexiuni care să mă ajute să mă dezvolt mai mult decât până acum”, a spus ea, după ce Răzvan Raț a întrebat-o de ce are nevoie în afacerea ei.

• Ulterior, Leii au dat verdictul:

„Dragoș mi-a dat o temă foarte grea. Atunci când faci produse pe comandă, trebuie să fie foarte scumpe. Putem să încercăm împreună să te ghidăm spre o zonă safe, din care tu să câștigi și noi să fim mândri. Sunt de acord să accept propunerea lui Dragoș și să fac din tine un antreprenor adevărat”, a spus Cristina Bâtlan.

• Cine este Angela Filimon de la Imperiul Leilor

Absolventă a Academiei de Studii Economice (ASE) din Bucureşti, Angela a lucrat după terminarea facultăţii în domeniul hotelier şi, ulterior, a fost senior buyer în cadrul unei multinaţionale din Alba timp de cinci ani. Apoi, au venit doi copii şi pasul spre antreprenoriat. Ideea de a lansa un proiect axat pe lenjerie intimă a venit astfel dintr-o nevoie pur personală, la acel moment fiind puţine opţiuni locale care să răspundă propriilor standarde ale antreprenoarei.

Alături de mama ei, lângă Angela Filimon au mai stat sora şi bunica ei, astfel că Delicate Lace este un business feminin de familie.

Delicate Lace a pornit de la bun început cu un concept care lipsea din piaţa de profil, şi anume acela al lenjeriei personalizabile, în funcţie de silueta fiecărei purtătoare, practic un made-to-measure adus mai aproape de trup ca niciodată.

Povestea afacerii este un alt element diferenţiator, implicarea atâtor generaţii de femei dând certitudinea că produsele sunt realizate în deplină cunoştinţă a particularităţilor pe care corpul feminin le ocroteşte. Astfel, printre colecţii sunt şi game care se adresează femeilor însărcinate sau care abia au născut, ale căror corpuri au nevoie în mod cert de o altfel de lenjerie intimă.

Antreprenoarea mai spune că materialele utilizate sunt achiziţionate din Europa, alegând fibre sustenabile, cum ar fi bumbac organic, bumbac 100%, dar şi dantelă, microfibră şi tul. Antreprenoarea spune că în curând va fi lansat un nou material, tot din categoria celor sustenabile, inovaţia urmând să se regăsească într-o nouă colecţie. Până acum, eforturile forţelor feminine din spatele Delicate Lace s-au concentrat mai ales pe piaţa din România, dar acest lucru s-ar putea schimba de anul acesta. Totodată, un alt plan de dezvoltare este diversificarea canalelor prin care clientele pot ajunge la produsele Delicate Lace.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir