Rămâi conectat

Administraţie

Primăria Cugir este decisă să-și recupereze în instanță pierderile din fondurile europene, provocate de constructori

Redacția Cugirinfo.ro

Publicat

în

Ceea ce s-a vrut o mare realizare a devenit, în timp, prilej de tensiune și ultimatumuri între cei implicați în realizarea proiectului de modernizare a rețelei de străzi din oraș

La Cugir a fost prelungit termenul pentru finalizarea Proiectului “Reabilitarea şi modernizarea reţelei de străzi: str. 1 Mai, str. Mihai Viteazu, str. Avram Iancu, str. Vasile Alecsandri, str. 21 Decembrie 1989, str. Râul Mic şi str. Eroilor – Vinerea, oraş Cugir, jud. Alba”. Întrucât constructorul care execută lucrările a înregistrat întârzieri mari faţă de graficul stabilit, Primăria Cugir a solicitat încheierea unui act adiţional la contractul de finanţare, prin care să fie prelungit termenul de implementare a proiectului. Fiind vorba de o investiţie cu fonduri europene, cererea a fost formulată către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice prin Agenţia pentru Dezvoltare Regională Centru. Conform noului acord contractual, termenul de finalizare a proiectului a fost prelungit până în 31 decembrie 2015. Aşadar, constructorul, SC Newamport Asfalt SRL, beneficiază de încă două luni în plus pentru a-şi duce la îndeplinire obligaţiile asumate prin contract, respectiv finalizarea lucrărilor de reabilitare şi modernizare a străzilor mai sus menţionate.cugir

În cazul în care nu se va întâmpla acest lucru, primăria este decisă să recupereze în instanţă toate pierderile produse şi să ceară penalităţi pentru întârzierile de care se face responsabil constructorul. Derularea contractului cu SC Newamport Asfalt SRL s-a dovedit un “război al nervilor” atât pentru administraţia locală, cât şi pentru cugireanul de rând care a trebuit şi trebuie să suporte “şantierul” în care au fost transformate străzile care au făcut obiectul investiţiei. Tensiunile şi nemulţumiri oamenilor s-au îndreptat către primărie, care, la rândul ei a făcut nenumărate presiuni asupra constructorului pentru a respecta graficul de lucrări. “Repetat, atât la şedinţele de lucru organizate la sediul instituţiei sau pe teren şi prin multiple adrese şi mail-uri s-a solicitat executantului adoptarea tuturor măsurilor care se impun (inclusiv mobilizarea de forţe suplimentare şi utilaje) pentru recuperarea întârzierilor. Sistematic i-a fost solicitat programul/planul/strategia de reeşalonare a lucrărilor neexecutate, astfel încât să fie respectat graficul fizic şi valoric al lucrărilor.

Au fost depuse alte şi alte grafice, dar de fiecare dată executantul s-a dovedit incapabil să le respecte”, explică purtătorul de cuvânt al primăriei, Luminița Birăesc. Întrebat “de ce nu a fost reziliat contractul?”, reprezentantul primăriei a fost de părere că “întrebarea deschide multe alte subiecte, pornind de la riscurile situaţiei de faţă şi până la fragilitatea legislaţiei în acest domeniu. Un risc garantat era faptul că odată iniţiat procesul, nu se putea atribui lucrarea unei alte societăţi, ceea ce însemna că pe întreaga perioadă a acţiunii în instanţă, care putea dura unu, doi, trei sau chiar mai mulţi ani, cugirenii ar fi trebuit să suporte stadiul de “şantier” pe străzile care fac obiectul proiectului – o situaţie pe care administraţia locală a dorit să o evite. Existau şi ale riscuri de ordin financiar, dintre care unul, inevitabil, se referea la plata taxei de timbru care, la valoarea contractului, se ridica la peste 176.000 lei.” Cum s-a ajuns în această situaţie? Răspunsul trebuie căutat în însăşi legislaţia românească. În primul rând, în cazul achiziţiilor publice, unul din cele mai importante criterii de departajare a ofertanţilor este preţul cel mai mic. În al doilea rând, O.U.G. 34/2006 (modificată în ultimii nouă ani de nici mai mult, nici mai puțin de 28 de ori) permite firmelor să aibă susţinere financiară şi tehnică din partea altor societăţi. Adică, ofertantul poate îndeplini criterile legale girând cu experienţa şi puterea financiară a altor societăţi, în baza unui simplu angajament de susţinere. “Aşa s-a întâmplat şi în cazul nostru, firma SC Newamport Asfalt SRL câştigând mai multe lucrări simultan, lucru care s-a dovedit a fi mult peste capacitatea sa de execuţie. Trebuie să se înţeleagă că administraţia locală nu s-a aflat nicio secundă în posibilitatea de a alege constructorul. Potrivit legislației actuale, procedura de achiziţie este electronică, pe SEAP – Sistemul Electronic de Achiziţii Publice. Aşadar, au fost depuse 7 oferte, faza finală fiind licitația electronică, iar elementul ofertei care a făcut diferenţa a fost preţul.

La toate ședințele de evaluare în care s-au adoptat hotărâri au participat şi reprezentanţii Unităţii pentru Coordonarea şi Verificarea Achiziţiilor Publice, fiind întocmite procese verbale. Raportul procedurii a fost transmis pentru verificare la Ministerul Finanţelor Publice – Compartimentul de Verificare Achiziţii Publice Alba, care l-a returnat “Fără observaţii”. Astfel achiziția a fost finalizată prin semnarea contractului cu ofertantul desemnat câştigător, SC Newamport Asfalt SRL, în data de 20.08.2014”, a precizat purtătorul de cuvânt al Primăriei Cugir. În momentul de faţă, procentul de execuţie a lucrărilor este de aproape 60%, ceea ce înseamnă că 40% ar trebui finalizat până la sfârşitul anului, când expiră termenul de finalizare a proiectului. Mai bine de cinci ani a lucrat administraţia locală la întocmirea acestui proiect care ar fi trebuit să fie o mare realizare, întrucât finanțare nerambursabilă din fonduri europene se ridică la peste 16.000.000 lei. Din păcate, derularea proiectului a cumulat tensiuni şi nemulţumiri datorită ritmului lent în care s-a lucrat şi a marilor întârzieri de execuţie. Situaţia în care se află administraţia oraşului Cugir nu este singulară, mai multe primării din România stau cu lucrările blocate şi riscă să piardă finanţarea europeană datorită incapacităţii de execuţie a firmelor care au câştigat licitaţiile publice.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Publicitate
2 Comentarii

Un comentariu

  1. anonymus

    25.11.2015 la 14:42

    Esti cel mai corupt primar bai popa!luate’ar dna’ul in brate sa te ia!ai furat toate fondurile!

  2. ioan

    26.11.2015 la 13:26

    bataie de joc nu este altceva !!! si acum daca pica patronul firmei il ia si pe teban dupa el dar deocamdata e interzis de la fuhrer pt ca ,, guvernul meu ” si pnl inca e pe acolo…dupa ce isi face ciolos partid o sa decimeze si peneleu exact ca la psd…da ce primaru o fost orb de nu a vazut ca astia lucra cu 2 utilaje si 3 muncitori la ditamai proiectu sau io fost intrat fumul de la gratar in ochi pe vremea cand mergea la gratare cu patronu firmei ???….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administraţie

Ministerul Finanțelor împrumută orașul Cugir cu peste 16 milioane de lei, pentru refinanțarea datoriei publice

cugirinfo.ro

Publicat

în

Aleșii orașului Cugir au aprobat contractarea de la Ministerul Finanţelor a unui împrumut din venituri din privatizare, în valoare de maximum 16.064.402 lei, cu o maturitate de 10 ani, din care 12 luni perioadă de graţie. Contractarea împrumutului are drept scop refinanţarea datoriei publice locale.

Potrivit hotărârii adoptate, din bugetul local al Orașului Cugir se asigură integral plata serviciului anual al datoriei publice locale aferent împrumutului contractat.

Pe întreaga durată a serviciului datoriei publice locale, ordonatorul principal de credite are obligaţia să publice pe pagina de internet a orașului Cugir următoarele date: Hotărârea Comisiei de Autorizare a Împrumuturilor Locale, precum şi orice modificări şi/sau completări ale acesteia; valoarea împrumutului contractat, în valuta de contract; gradul de îndatorare a orașului Cugir; durata serviciului datoriei publice locale, cu precizarea perioadei de graţie şi a perioadei de rambursare a împrumutului; dobânzile, comisioanele şi orice alte costuri aferente fiecărei finanţări rambursabile; plăţile efectuate din fiecare finanţare rambursabilă.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Din 1 iulie 2025, Cugirul va beneficia de un sistem modern de parcare cu plată, prin aplicația TPark sau SMS

cugirinfo.ro

Publicat

în

Începând de marți, 1 iulie 2025, orașul Cugir face un pas important spre digitalizare și fluidizarea traficului urban, prin implementarea unui sistem modern de parcare cu plată.

Acesta este reglementat prin HCL nr. 74/2022 și vizează principalele artere din oraș.

• Important de menționat:

– Se introduc 209 locuri de parcare publice cu plată, amplasate în zone centrale și intens circulate, care vor avea regim diferit față de cele 2238 de locuri de parcare rezidențiale.

– Marcajele și semnalizarea rutieră vor fi clar diferențiate pentru a evita confuziile.

– Parcările publice sunt destinate utilizării temporare, iar cele rezidențiale rămân în regim separat, pentru riverani.

• Ce aduce nou acest sistem?

– Posibilitatea de a plăti parcarea fără numerar, direct de pe telefonul mobil

– Eliminarea tichetelelor fizice și reducerea aglomerației la aparatele de plată

• Modalități de plată a parcării:

– Aplicația TPARK – disponibilă gratuit în App Store și Google Play

-Scanează codul QR de pe panourile informative din zona de parcare

-Selectează perioada dorită și confirmă plata

– Primești confirmarea în aplicație, totul în câteva secunde

– SMS – trimite un mesaj la numărul indicat pe panoul informativ din parcare, cu numărul mașinii și codul locației.

– Nu ai nevoie de internet

– Primești confirmarea plății prin SMS

• Zone tarifare și locații:

– Zona 1 – program tarifare: Luni – Sâmbătă, între orele 07:00 – 18:00 (parcare gratuită Duminică)

Locații incluse în Zona 1: str. Al. Sahia nr. 8 (Farmex), str. Al. Sahia nr. 12 (Vodafone), str. Al. Sahia nr. 17 (vis-a-vis S.C. Delpas), str. Al. Sahia nr. 28 (fosta BRD), str. Al. Sahia nr. 23 (lateral Violeta), str. Constructorul nr. 8, str. Trandafirilor nr. 2, str. Victoriei (zona MSR), str. 21 Decembrie 1989 nr. 1A (Furnica), str. 21 Decembrie 1989 nr. 54 (zona Ocolul Silvic Cugir), str. 21 Decembrie 1989 nr. 25 (zona Școlii Iosif Pervain), str. 21 Decembrie 1989 nr. 81 și nr. 111 (zona Piața de sus), str. Doinei nr. 10 (Posteiu Service), str. Doinei nr. 12 (între Ștefan cel Mare și Al. Sahia), str. Mureșului – piața Complex, spate Catedrala, str. I. Creangă nr. 88 – lateral și spate piața Complex

• Tarifele practicate sunt următoarele:

– 30 minute – 0,50 lei

– 1 oră – 1 leu

– 2 ore – 2 lei

– 8 ore – 5 lei

„Te încurajăm să utilizezi una dintre cele două metode moderne de plată, pentru a evita eventualele sancțiuni și pentru a contribui la un oraș mai curat, eficient și bine organizat. Pentru a asigura accesibilitate și respect pentru toți cetățenii, în fiecare zonă de parcare vor fi marcate câte două locuri dedicate persoanelor cu dizabilități. Aceste locuri vor fi gratuite pentru persoanele care dețin legitimația oficială pentru locuri de parcare destinate persoanelor cu handicap, conform legislației în vigoare. Toate parcările publice cu plată sunt semnalizate corespunzător, iar instrucțiunile de plată sunt afișate clar pe panourile informative din zonă. Cu noul sistem de parcare din orașul Cugir, timpul tău contează și este gestionat mai eficient. Un pas spre un oraș digital, adaptat nevoilor actuale!”, au transmis reprezentanții Primăriei Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Vineri 13 iunie 2025: Acțiune de DEZINSECȚIE, DEZINFECȚIE ȘI DERATIZARE în spațiile exterioare și toaletele publice de pe domeniul public al orașului CUGIR

cugirinfo.ro

Publicat

în

Vineri 13 iunie 2025, începând cu ora 21:00 se va desfășura o acțiune de DEZINSECȚIE, DEZINFECȚIE ȘI DERATIZARE în spațiile exterioare și toaletele publice de pe domeniul public.

Serviciul Public de Gospodarire Locală Cugir va demara o etapă de operațiuni de dezinsecție, dezinfecție si deratizare preventivă în zone vizând toaletele publice, parcurile de pe domeniul public si privat al orașului Cugir și a localității Vinerea.

Zonele în care se vor executa operațiunile de dezinsecție vor fi presemnalizate prin plăcuțe de avertizare.

Se recomandă ca persoanele vârstnice, persoanele cu probleme cardiace și respiratorii precum și copiii, să evite zonele în care se efectuează aceste operațiuni pentru a nu intra în incidență de acțiune a aparatelor pulverizatoare.

• În atenția apicultorilor

Vă comunicăm faptul ca operațiunile de dezinsecție se vor efectua cu mijloace terestre, în cadrul tuturor parcurilor și locurilor de joacă. Cu aceasta ocazie vă rugăm să luați măsurile necesare pentru prevenirea intoxicațiilor la albine.

Scopul operațiunii de dezinsecție îl reprezintă complexul de masuri care combat/previn înmulțirea insectelor ectoparazite (căpușe, țânțari, muște, tauni, etc.) care constituie o sursă de infecție și care pot vehicula germenii patogeni ai unor boli infecțioase sau generatoare de disconfort.

Dezinfecţia reprezinta procedura de distrugere a majorităţii microorganismelor patogene sau nepatogene de pe orice suprafeţe (inclusiv tegumente), utilizându-se agenţi fizici şi/sau chimici iar deratizarea urmărește în special înlăturarea rozătoarelor.

Produsele folosite pentru această operațiune sunt: SOLFAC COMBI NF produs ce se regăseste în Registrul Național al Produselor Biocide și este autorizat pentru profilaxia sanitar umană de Ministerul Sănătății – Comisia Națională a Produselor Biocide; avand avizul cu nr. 5018BIO/18/12.24 si RODEX PASTA BAIT avizat de Comisia Nationala pentru Produse Biocide.

Această operațiune va fi executată de către SC Derat Mouse SRL, societate certificată cu competențe profesionale de dezinfecție, deratizare, dezinsecție și se desfășoară în conformitate cu prevederile legale în vigoare.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir