Rămâi conectat

Administraţie

Primăria Cugir este decisă să-și recupereze în instanță pierderile din fondurile europene, provocate de constructori

Redacția Cugirinfo.ro

Publicat

în

Ceea ce s-a vrut o mare realizare a devenit, în timp, prilej de tensiune și ultimatumuri între cei implicați în realizarea proiectului de modernizare a rețelei de străzi din oraș

La Cugir a fost prelungit termenul pentru finalizarea Proiectului “Reabilitarea şi modernizarea reţelei de străzi: str. 1 Mai, str. Mihai Viteazu, str. Avram Iancu, str. Vasile Alecsandri, str. 21 Decembrie 1989, str. Râul Mic şi str. Eroilor – Vinerea, oraş Cugir, jud. Alba”. Întrucât constructorul care execută lucrările a înregistrat întârzieri mari faţă de graficul stabilit, Primăria Cugir a solicitat încheierea unui act adiţional la contractul de finanţare, prin care să fie prelungit termenul de implementare a proiectului. Fiind vorba de o investiţie cu fonduri europene, cererea a fost formulată către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice prin Agenţia pentru Dezvoltare Regională Centru. Conform noului acord contractual, termenul de finalizare a proiectului a fost prelungit până în 31 decembrie 2015. Aşadar, constructorul, SC Newamport Asfalt SRL, beneficiază de încă două luni în plus pentru a-şi duce la îndeplinire obligaţiile asumate prin contract, respectiv finalizarea lucrărilor de reabilitare şi modernizare a străzilor mai sus menţionate.cugir

În cazul în care nu se va întâmpla acest lucru, primăria este decisă să recupereze în instanţă toate pierderile produse şi să ceară penalităţi pentru întârzierile de care se face responsabil constructorul. Derularea contractului cu SC Newamport Asfalt SRL s-a dovedit un “război al nervilor” atât pentru administraţia locală, cât şi pentru cugireanul de rând care a trebuit şi trebuie să suporte “şantierul” în care au fost transformate străzile care au făcut obiectul investiţiei. Tensiunile şi nemulţumiri oamenilor s-au îndreptat către primărie, care, la rândul ei a făcut nenumărate presiuni asupra constructorului pentru a respecta graficul de lucrări. “Repetat, atât la şedinţele de lucru organizate la sediul instituţiei sau pe teren şi prin multiple adrese şi mail-uri s-a solicitat executantului adoptarea tuturor măsurilor care se impun (inclusiv mobilizarea de forţe suplimentare şi utilaje) pentru recuperarea întârzierilor. Sistematic i-a fost solicitat programul/planul/strategia de reeşalonare a lucrărilor neexecutate, astfel încât să fie respectat graficul fizic şi valoric al lucrărilor.

Au fost depuse alte şi alte grafice, dar de fiecare dată executantul s-a dovedit incapabil să le respecte”, explică purtătorul de cuvânt al primăriei, Luminița Birăesc. Întrebat “de ce nu a fost reziliat contractul?”, reprezentantul primăriei a fost de părere că “întrebarea deschide multe alte subiecte, pornind de la riscurile situaţiei de faţă şi până la fragilitatea legislaţiei în acest domeniu. Un risc garantat era faptul că odată iniţiat procesul, nu se putea atribui lucrarea unei alte societăţi, ceea ce însemna că pe întreaga perioadă a acţiunii în instanţă, care putea dura unu, doi, trei sau chiar mai mulţi ani, cugirenii ar fi trebuit să suporte stadiul de “şantier” pe străzile care fac obiectul proiectului – o situaţie pe care administraţia locală a dorit să o evite. Existau şi ale riscuri de ordin financiar, dintre care unul, inevitabil, se referea la plata taxei de timbru care, la valoarea contractului, se ridica la peste 176.000 lei.” Cum s-a ajuns în această situaţie? Răspunsul trebuie căutat în însăşi legislaţia românească. În primul rând, în cazul achiziţiilor publice, unul din cele mai importante criterii de departajare a ofertanţilor este preţul cel mai mic. În al doilea rând, O.U.G. 34/2006 (modificată în ultimii nouă ani de nici mai mult, nici mai puțin de 28 de ori) permite firmelor să aibă susţinere financiară şi tehnică din partea altor societăţi. Adică, ofertantul poate îndeplini criterile legale girând cu experienţa şi puterea financiară a altor societăţi, în baza unui simplu angajament de susţinere. “Aşa s-a întâmplat şi în cazul nostru, firma SC Newamport Asfalt SRL câştigând mai multe lucrări simultan, lucru care s-a dovedit a fi mult peste capacitatea sa de execuţie. Trebuie să se înţeleagă că administraţia locală nu s-a aflat nicio secundă în posibilitatea de a alege constructorul. Potrivit legislației actuale, procedura de achiziţie este electronică, pe SEAP – Sistemul Electronic de Achiziţii Publice. Aşadar, au fost depuse 7 oferte, faza finală fiind licitația electronică, iar elementul ofertei care a făcut diferenţa a fost preţul.

La toate ședințele de evaluare în care s-au adoptat hotărâri au participat şi reprezentanţii Unităţii pentru Coordonarea şi Verificarea Achiziţiilor Publice, fiind întocmite procese verbale. Raportul procedurii a fost transmis pentru verificare la Ministerul Finanţelor Publice – Compartimentul de Verificare Achiziţii Publice Alba, care l-a returnat “Fără observaţii”. Astfel achiziția a fost finalizată prin semnarea contractului cu ofertantul desemnat câştigător, SC Newamport Asfalt SRL, în data de 20.08.2014”, a precizat purtătorul de cuvânt al Primăriei Cugir. În momentul de faţă, procentul de execuţie a lucrărilor este de aproape 60%, ceea ce înseamnă că 40% ar trebui finalizat până la sfârşitul anului, când expiră termenul de finalizare a proiectului. Mai bine de cinci ani a lucrat administraţia locală la întocmirea acestui proiect care ar fi trebuit să fie o mare realizare, întrucât finanțare nerambursabilă din fonduri europene se ridică la peste 16.000.000 lei. Din păcate, derularea proiectului a cumulat tensiuni şi nemulţumiri datorită ritmului lent în care s-a lucrat şi a marilor întârzieri de execuţie. Situaţia în care se află administraţia oraşului Cugir nu este singulară, mai multe primării din România stau cu lucrările blocate şi riscă să piardă finanţarea europeană datorită incapacităţii de execuţie a firmelor care au câştigat licitaţiile publice.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Publicitate
2 Comentarii

Un comentariu

  1. anonymus

    25.11.2015 la 14:42

    Esti cel mai corupt primar bai popa!luate’ar dna’ul in brate sa te ia!ai furat toate fondurile!

  2. ioan

    26.11.2015 la 13:26

    bataie de joc nu este altceva !!! si acum daca pica patronul firmei il ia si pe teban dupa el dar deocamdata e interzis de la fuhrer pt ca ,, guvernul meu ” si pnl inca e pe acolo…dupa ce isi face ciolos partid o sa decimeze si peneleu exact ca la psd…da ce primaru o fost orb de nu a vazut ca astia lucra cu 2 utilaje si 3 muncitori la ditamai proiectu sau io fost intrat fumul de la gratar in ochi pe vremea cand mergea la gratare cu patronu firmei ???….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administraţie

SPCLEP Cugir, program special de funcționare între 1 și 4 mai 2025

cugirinfo.ro

Publicat

în

În perioada premergătoare și pe timpul desfășurării scrutinului electoral organizat pentru alegerea Președintelui României din anul 2025 (4 mai 2025 primul tur de scrutin, respectiv 18 mai 2025 al doilea tur de scrutin), programul de lucru cu publicul al Compartimentului Evidența Persoanelor din cadrul SPCLEP Cugir a fost stabilit în zilele de sâmbătă și duminică astfel:

– în datele de 03.05.2025 și 17.05.2025-între orele 16,00-18,00
– în datele de 04.05.2025 și 18.05.2025 -între orele 8,00-21,00

Persoanele cu drept de vot care au actul de identitate expirat/pierdut și care doresc să-și exercite dreptul de vot, se pot prezenta la sediul Primăriei orașului Cugir în intervalul orar susmenționat pentru a solicita eliberarea unui act de identitate valabil, având asupra lor înscrisurile necesare, după cum urmează:

– actul de identitate, cu excepția situațiilor prevăzute de lege (pierdere, furt, distrugere)
– documentul eliberat de unitatea de poliție, în cazul pierderii sau furtului
– certificatul de naștere
– certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor
– hotărârea de divorț, definitivă și executorie, după caz
– documentul care face dovada adresei de domiciliu împreună cu titularul dreptului de proprietate al imobilului în cauză
– chitanță în valoare de 7 lei (achitată la casieria Primăriei) reprezentând contravaloarea cărții de identitate

Persoanelor care nu pot prezenta unul sau mai multe dintre documentele susmenționate li se poate elibera carte de identitate provizorie dacă prezintă:

– 2 (două) fotografii tip ¾, având bandă albă de 7 mm, pe fond alb;
– chitanța reprezentând contravaloarea cărții de identitate provizorii (1 leu).


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

10 stații de reîncărcare a mașinilor electrice vor fi amenjate în mai multe locații din Cugir și Vinerea

cugirinfo.ro

Publicat

în

Primăria Cugir a lansat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) procedura de atribuire a contractului de furnizare, montare și punere în funcțiune a 10 stații de reâncărcare a mașinilor electrice în mai multe locații din Cugir și Vinerea. Valoarea contractului propus este de peste 2,2 milioane de lei.

Stațiile de reîncărcare a mașinilor electrice urmează să fie instalate după cum urmează:

• stație de reîncărcare SR 1 pe str. Principală, Vinerea, în zona Monumentului Eroilor;

• stație de reîncărcare SR 2 pe str. Victoriei , zona Petrom;

• stație de reîncărcare SR 3 pe str. Narciselor;

• stație de reîncărcare SR 4 pe str. Victoriei, zona ANL;

• stație de reîncărcare SR 5 pe str. Constructorul, zona Piața Complex;

• stație de reîncărcare SR 6 pe str. I.L.Caragiale, zona Primărie;

• stație de reîncărcare SR 7 pe str. Stadionului, zona Furnica;

• stație de reîncărcare SR 8 pe str. Drăgana, zona PT 5;

• stație de reîncărcare SR 9 pe str. 21 Decembrie 1989, zona Piața 1 Mai;

• stație de reîncărcare SR 10 pe str. Râul Mic, zona Bloc nefamiliști.

Data limită pentru primirea ofertelor este 27 mai 2025.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Investiție de 13,8 milioane de lei în construcția unui campus multifuncțional, la Cugir

cugirinfo.ro

Publicat

în

Primăria Cugir a lansat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) procedura de contrctare a serviciilor de elaborare (PT+DE+DTAC+ obținerea avizelor și acordurilor +asistență tehnică din partea proiectantului + verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție) și de execuție lucrări aferente proiectului „Dezvoltarea învățământului preuniversitar prin crearea unui campus multifuncțional în orașul Cugir”.

Proicetul este finanțat prin PNRR. Valoarea contractului propus este de aproximativ 13,8 milioane de lei. Obiectivul acestei investiții este de a îmbunătăți furnizarea de servicii educaționale.

Investiția presupune renovarea energetică moderată a unor clădiri publice de la nivel local, respectiv corpul C5 (funcțiunea de atelier școală), corpul C6 (funcțiunea cămin elevi) și corpul C7 (funcțiunea de cantină), înscrise în CF nr. 74933 Cugir, având funcțiuni educaționale și administrative.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir