Rămâi conectat

Administraţie

Poliția Locală a orașului Cugir și-a prezentat bilanțul, pe anul 2020

Cugir INFO

Publicat

în

Serviciul Poliţia Locală a Orașului Cugir, instituţie subordonată Consiliului Local Cugir și structură cu personalitate juridică în subordinea directă a Primarului Orașului Cugir, a oferit comunităţii și în anul 2020 un serviciu bazat pe o serie de acțiuni planificate sistematic, în toate domeniile de competenţă, în special ordine publică, circulaţie rutieră, protecţia mediului/salubritate, un rol important în această perioadă având luarea de măsuri specifice în vederea prevenirii și reducerii efectelor pandemiei de Covid-19.

Dintr-un Raport prezentat recent, Consiliului Local de către șeful serviciului, juristul Horațiu Găldău, rezultă  că Poliția Locală Cugir funcționează în baza organigramei organizatoriceîn care sunt prevăzute un număr de 27 de posturi, din care sunt ocupate 23, structurate după cum urmează:

  1. Personal de conducere: 2 posturi
  2. Personal de execuție: 21 posturi

Pentru desfășurarea eficientă a activităților aflate în responsabilitatea sa, Poliția Locală Cugir are în componență 4 Compartimente de specialitate și 1 Birou, după cum urmează:

  • Compartiment ordine şi linişte publică; circulaţia pe drumurile publice (8 polițiști locali );
  • Compartiment Disciplina în construcţii şi afişajul stradal; protecţia mediului; control activitate comercială (2 polițiști locali);
  •  Compartiment paza bunurilor (2 paznici) ;
  • Compartiment Supraveghere sistem de monitorizare video (5 paznici);
  •  Biroul Financiar – contabil, salarizare, administrativ; resurse umane; relaţii publice; evidenţa persoanei – art. 11 la Lg. 155/2010 ( 1 economist, 2 inspectori și 2 polițiști locali);

 Urmare a stării de urgență și alertă instituită, în anul 2020 Poliţia Locală Cugir a desfăşurat activități operaţionale sub directa coordonare a IPJ Alba, prin Poliţia Orașului Cugir.

         Printre principalele obiective vizate în anul anterior s-au numărat:

  1. Asigurarea şi menţinerea unui climat de liniște și siguranţă publică a cetățeanului, prevenirea săvârşirii de fapte contravenționale cu impact negativ asupra comunității locale;
  2. Acțiuni de prevenire și combatere a răspândirii pandemiei cu coronavirus, informarea cetățenilor cu privire la riscurile existente în cazul în care nu sunt respectate măsurile instituite de către autoritățile sanitare.
  3. Verificarea zilnică a respectării obligației persoanelor izolate la domiciliu, carantinate sau internate de a nu părăsi locația în care sunt plasate, fiind verificate 2678 persoane (1812-persoane carantinate; 866 – persoane izolate)
  4. Acțiuni de surprindere și sancționare contravențională a persoanelor care depozitează gunoiul în locuri neamenajate de pe domeniul public;
  5. Acțiuni de verificare a modului în care au fost ocupate parcările de pe domeniul public;
  6. Combaterea comerțului ambulant, precum și a fenomenului cerșetoriei;

„Pentru sancționarea faptelor ce au constituit abateri de la normele legale, polițiștii locali (8 polițiști locali cu atribuții de ordine și siguranță publică, circulația pe drumurile publice si 2 polițiști locali cu atribuții vizând disciplina în construcții, afișaj stradal, protecția mediului, control activitate comercială) au întocmit în anul 2020 un număr de 571 P.V de contravenție, dintre  care: 365 sancțiuni cu amendă în valoare de 152.050 lei și 206 sancțiuni cu avertisment scris”.

În toată această perioadă, activitatea operativă a Poliției Locale s-a desfăşurat zilnic, în patrulă mixtă la schimburile I, II și III, în conformitate cu Dispozitivul de Ordine  Publică, stabilit la nivelul Poliţiei Orașului Cugir.               

Pe lângă acţiunile comune stabilite, poliţiştii locali au răspuns unui număr de aproximativ 800 apeluri provenind de la Numărul Unic de Urgență 112, precum și la solicitările cetăţenilor adresate, fie în scris, fie direct, telefonic sau verbal instituției. Numărul sesizărilor primite în anul 2020 se ridică la  773.        

Pe parcursul anului 2020, pentru îndeplinirea atribuţiilor de serviciu, s-au mai executat următoarele acţiuni : 

  • au fost verificate 224 persoane în urma adreselor primite de la SPCLEP Cugir pentru punerea în legalitate cu cărțile de identitate;
  • au fost transmise 269 adrese de comunicare date conducător auto în vederea identificării conducătorului auto care a săvârșit o contravenție privind circulația, oprirea, staționarea și parcarea vehiculelor;
  • au fost comunicate unui număr de 141 persoane diverse acte de procedură provenind de la Instanțe Civile, în conformitate cu art. 163 din Legea 134/2010 privind Codul de Procedură Civilă.
  • am desfășurat acțiuni de prevenire şi sancționare a încălcării prevederilor legislaţiei privind starea de alertă;
  • au fost supravegheate instituțiile școlare de pe raza orașului Cugir, iar urmare a solicitărilor primite din partea acestora au fost luate măsuri pentru frecventarea cursurilor școlare în cazul unui număr de 78 elevi;
  • au fost organizate acțiuni pe linia depistării actelor ilicite de comerț în piețele din oraș și în alte zone de pe domeniul public;
  • s-a urmărit respectarea de către agenţii economici a obligației privind funcţionarea teraselor;
  • s-au desfășurat acțiuni de prevenire și sancționare a conducătorilor auto care au încălcat prevederile OUG nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, în limita competențelor atribuite prin Legea nr. 155/2010 – legea poliției locale;
  • în conformitate cu prevederile Legii nr. 421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenuri aparţinând domeniului public sau privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale, au fost identificate 12 vehiculele abandonate, fiind aplicate sancţiuni şi somaţii de ridicare a acestora.

Desfăşurarea tuturor activităților operative la nivelul Compartimentului Dispecerat şi Baza de Date, au avut ca scop:

– relaționarea cu cetățenii și preluarea sesizărilor verbale și telefonice;
– coordonarea activității personalului propriu şi susţinerea logistică a acestuia la misiunile desfăşurate în teren;

– supravegherea și susținerea intervențiilor rapide în zonele publice în care sunt instalate camere de supraveghere;

– verificarea în sistem securizat acces baza de date M.A.I;

– instruirea personalului privind regimul armelor şi muniţiilor;

Obiectivele derivate din Planul de ordine şi siguranţă publică, impun continuarea activităţilor în scopul asigurării unor condiții de normalitate în spațiul public, creşterea continuă a gradului de siguranţă a cetăţenilor orașului şi localităților componente.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Publicitate
Un comentariu

Un comentariu

  1. Nimic

    28.02.2021 la 21:58

    De rahat miliția locală din Cugir…dacă suni sâmbăta sau duminica nu pot veni din cauză că nu au echipaj

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administraţie

Primarii orașelor Cugir și Braga (Portugalia) au discutat despre cum orașele mici și mijlocii pot crea spații publice mai sigure și mai incluzive

Cugir INFO

Publicat

în

În cursul lunii septembrie a avut loc o deplasare a echipei de lucru pe tematici de mobilitate activă, din Primăria Cugir, în Braga, Portuglia, oraș pilot în cadrul proiectului internațional JUST STREETS. 

Primarul Ricardo Rio (Braga, Portugalia) si primarul Adrian Teban (Cugir, Romania) au discutat despre cum orasele mici si mijlocii pot crea spatii publice mai sigure si mai incluzive.

„În Braga, atenția este axată pe reducerea traficului auto și acordarea gratuității pentru transportul școlar o măsură care reduce aglomerația și face mersul pe jos mai sigur pentru copii. În Cugir, implicarea părinților încă din prima etapă de planificare este cheia pentru o schimbare reală și durabilă.

Luând exemplul partenerilor noștri europeni, dorim să ținem cont de opiniile părinților, elevilor, profesorilor și să accesibilizam împreună traseul către instituțiile de învățământ, transformându-le în spații sigure pentru mersul pe jos sau cu bicicletă.

Prioritățile sunt clare:

– Străzi prietenoase cu copiii, indiferent de context
– Colaborare între familii, școli și administrație
– Leadership și viziune pe termen lung, pentru că ideile să devină realitate

Schimbarea începe cu dialog și cu primari care cred în oameni și în orașele lor”, a transmis Adrian Teban, primarul orașului Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Între 7 octombrie și 23 decembrie 2025, cugirenii își pot achita locurile de parcare rezidențiale, pentru anul 2026. Vezi documentele necesare

Cugir INFO

Publicat

în

Primăria orașului Cugir informează cetățenii că achitarea parcărilor rezidențiale pentru anul 2026 se va putea efectua în perioada 7 octombrie – 23 decembrie 2025.

Pentru reconfirmarea parcărilor deja rezervate, este necesară prezentarea următoarelor documente:

– Cerere pentru parcare (disponibilă la camera nr. 9 sau la registratură);
– Număr de înregistrare pe cererea completată de la registratură (situată lângă portar);
– Actul de identitate (buletinul) – in original sau copie doar în cazul în care a intervenit o modificare;
– Talonul autovehiculului, cu inspecția tehnică periodică (I.T.P.) valabilă – în original sau copie doar dacă s-a schimbat mașina;
– Vinieta parcării (dacă este disponibilă), pentru a facilita procesul de plată;
– Biletul de plată eliberat de primărie (camera nr. 9) , pentru achitarea la casierie.

Tarife pentru parcările rezidențiale 2025:

• 126 lei – parcare neamenajată;
• 151 lei – parcare asfaltată/dale.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Undă verde dată investiției la Centrul de zi pentru copii Cugir – „UN PAS CU SPAS”

Cugir INFO

Publicat

în

Centrul de zi pentru copii Cugir – „UN PAS CU SPAS” implementat de Direcția de Asistenta Sociala (DAS) Cugir, transformă o clădire-simbol într-un spațiu dedicat comunității din Cugir.

Proiectul „Centrul de zi pentru copii Cugir – „UN PAS CU SPAS” finanțat prin PNRR, vizează reabilitarea și modernizarea clădirii de pe strada Gheorghe Asachi, nr. 13B, transformând-o într-un centru de zi modern. Acest proiect se concentrează pe prevenirea separării copiilor de familiile lor, prin oferirea de servicii sociale integrate pentru un grup țintă de minimum 50 de copii expuși acestui risc.

Centrul va oferi o gamă largă de activități și servicii, inclusiv:

– Activități de îngrijire, educație, recreere și socializare
– Consiliere și dezvoltare a deprinderilor de viață independentă
– Orientare școlară și profesională
– Suport și consiliere pentru părinți și tutori
– Asigurarea unei mese calde zilnice și servicii de igienă personală

„Grupul țintă al proiectului include copii cu vârsta între 7 și 14 ani, cu un accent deosebit pe copiii de etnie romă, copiii cu dizabilități, cei din familii care primesc venit minim garantat și copiii în risc de abandon școlar. Acest proiect reprezintă o investiție importantă în viitorul copiilor din Cugir, contribuind la crearea unui mediu sigur și propice dezvoltării lor”, ne-a transmis directorul executiv al DAS Cugir, ec. Silviu Samoilescu.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir