Rămâi conectat

Administraţie

Aproape 60 de incinte cu acces pe bază de cartelă sunt pregatite pentru colectarea selectivă a deseurilor din orașul Cugir

cugirinfo.ro

Publicat

în

„De mai bine de două luni, Primăria Cugir a început amenajarea spațiilor necesare pentru colectarea separată a deșeurilor, pe tipuri de fracții: gunoi menajer, hârtie, carton, metal, plastic și sticlă. În momentul de față sunt finalizate platformele pe care se vor afla viitoarele puncte de colectare.

Totodată, au fost contractate 59 de incinte de colectare a deșeurilor, executate din structuri metalice, care vor înmagazina un număr de șase containere pentru colectarea separată deșeurilor. Acestea sunt dotate cu sisteme de acces pe bază de cartelă, deocamdată achiziționandu-se 15.000 de cartele de acces, câte două pentru fiecare apartament arondat punctului de colectare corespunzător”.

Afirmația aparține viceprimarului Călin Furdui care spune că a sosit timpul să se treacă la o colectare mult mai eficientă a gunoiului. Viceprimarul a mai precizat că a fost nevoie să se amâne trecerea la un sistem integrat de gestiune a deșeurilor datorită faptului că nu s-a deschis Depozitul de la Galda de Jos, unde trebuie să ajungă gunoiul din tot județul Alba.

„Pentru cetățenii care nu știu ce treabă avem noi cu acest depozit, trebuie să precizăm că orașul Cugir este parte componentă a unui proiect cu fonduri europene derulat prin intermediul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Salubris” Alba, din care fac parte toate unităţile administrativ-teritoriale din judeţ.

Proiectul presupune extinderea la nivelul întregului județ a unui sistem modern, centralizat și uniform de gestiune a deșeurilor, în conformitate cu legislația națională și europeană. Acest lucru ar urma să se facă prin prin staţiile de transfer de la Tărtăria şi Blaj, care vor prelua rezidurile din zonă și le vor trimite la Centrul de Management Integrat al Deşeurilor de la Galda de Jos, unde va fi depozitat.

Deși sunt construite, aceste obiective nu funcționează pentru că nu sunt finalizate licitațiile organizate de CJ Alba pentru pentru delegarea prin concesiune a operării şi administrării lor. Așadar, chiar dacă orașul nostru are un operator pentru implemetarea sistemului integrat, acesta nu-și poate începe activitatea, întrucât costurile pentru transportul și depozitarea la halde din alte județe sau regiuni depășește valoarea contractului încheiat.

În aceste condiții, Cugirul a prelungit contractual cu vechiul operator, care continuă să colecteze gunoiului de la populație și persoane juridice la prețurile și condițiile de până acum”, a precizat edilul.

Viceprimarul mai spune că imediat ce lucrurile se vor debloca la nivel județean, orașul Cugir va face un pas important în sensul colectării eficiente a rezidurilor, astfel încât să crestem cantitatea de gunoi ce poate fi recuperată, făcând astfel economie atât în buzunarul cetățeanului, cât și în cel al administrației locale.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Publicitate
2 Comentarii

Un comentariu

  1. Milea Adela

    26.11.2019 la 21:56

    O tâmpenie cu cartelele de acces! O sa ne plimbam cu gunoiu în mana prin tot orașul ca nu suntem lângă punctul nostru de acces? În orașele civilizate ați avut unde sa aruncați gunoiul când ați fost? Când plecați din localitate, veniți cu sticlele adunate în mașină înapoi în Cugir ca celelalte orase nu va lăsa să aruncați la ele deșeurile? Îmi pare rau ca ne mai dam și mari cu asemenea masuri.

  2. Cristal

    27.11.2019 la 21:29

    Ai dreptate, nu am auzit inca niciunde de așa ceva, e o prostie care încurcă mai mult decât să descurce o problema. Oamenii vor arunca gunoaie in aceasta viziune, oriunde nimeresc deoarece nu vor putea sa arunce gunoiul în zona special amenajata că nu au acces. E aiurea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administraţie

Ministerul Finanțelor împrumută orașul Cugir cu peste 16 milioane de lei, pentru refinanțarea datoriei publice

cugirinfo.ro

Publicat

în

Aleșii orașului Cugir au aprobat contractarea de la Ministerul Finanţelor a unui împrumut din venituri din privatizare, în valoare de maximum 16.064.402 lei, cu o maturitate de 10 ani, din care 12 luni perioadă de graţie. Contractarea împrumutului are drept scop refinanţarea datoriei publice locale.

Potrivit hotărârii adoptate, din bugetul local al Orașului Cugir se asigură integral plata serviciului anual al datoriei publice locale aferent împrumutului contractat.

Pe întreaga durată a serviciului datoriei publice locale, ordonatorul principal de credite are obligaţia să publice pe pagina de internet a orașului Cugir următoarele date: Hotărârea Comisiei de Autorizare a Împrumuturilor Locale, precum şi orice modificări şi/sau completări ale acesteia; valoarea împrumutului contractat, în valuta de contract; gradul de îndatorare a orașului Cugir; durata serviciului datoriei publice locale, cu precizarea perioadei de graţie şi a perioadei de rambursare a împrumutului; dobânzile, comisioanele şi orice alte costuri aferente fiecărei finanţări rambursabile; plăţile efectuate din fiecare finanţare rambursabilă.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Din 1 iulie 2025, Cugirul va beneficia de un sistem modern de parcare cu plată, prin aplicația TPark sau SMS

cugirinfo.ro

Publicat

în

Începând de marți, 1 iulie 2025, orașul Cugir face un pas important spre digitalizare și fluidizarea traficului urban, prin implementarea unui sistem modern de parcare cu plată.

Acesta este reglementat prin HCL nr. 74/2022 și vizează principalele artere din oraș.

• Important de menționat:

– Se introduc 209 locuri de parcare publice cu plată, amplasate în zone centrale și intens circulate, care vor avea regim diferit față de cele 2238 de locuri de parcare rezidențiale.

– Marcajele și semnalizarea rutieră vor fi clar diferențiate pentru a evita confuziile.

– Parcările publice sunt destinate utilizării temporare, iar cele rezidențiale rămân în regim separat, pentru riverani.

• Ce aduce nou acest sistem?

– Posibilitatea de a plăti parcarea fără numerar, direct de pe telefonul mobil

– Eliminarea tichetelelor fizice și reducerea aglomerației la aparatele de plată

• Modalități de plată a parcării:

– Aplicația TPARK – disponibilă gratuit în App Store și Google Play

-Scanează codul QR de pe panourile informative din zona de parcare

-Selectează perioada dorită și confirmă plata

– Primești confirmarea în aplicație, totul în câteva secunde

– SMS – trimite un mesaj la numărul indicat pe panoul informativ din parcare, cu numărul mașinii și codul locației.

– Nu ai nevoie de internet

– Primești confirmarea plății prin SMS

• Zone tarifare și locații:

– Zona 1 – program tarifare: Luni – Sâmbătă, între orele 07:00 – 18:00 (parcare gratuită Duminică)

Locații incluse în Zona 1: str. Al. Sahia nr. 8 (Farmex), str. Al. Sahia nr. 12 (Vodafone), str. Al. Sahia nr. 17 (vis-a-vis S.C. Delpas), str. Al. Sahia nr. 28 (fosta BRD), str. Al. Sahia nr. 23 (lateral Violeta), str. Constructorul nr. 8, str. Trandafirilor nr. 2, str. Victoriei (zona MSR), str. 21 Decembrie 1989 nr. 1A (Furnica), str. 21 Decembrie 1989 nr. 54 (zona Ocolul Silvic Cugir), str. 21 Decembrie 1989 nr. 25 (zona Școlii Iosif Pervain), str. 21 Decembrie 1989 nr. 81 și nr. 111 (zona Piața de sus), str. Doinei nr. 10 (Posteiu Service), str. Doinei nr. 12 (între Ștefan cel Mare și Al. Sahia), str. Mureșului – piața Complex, spate Catedrala, str. I. Creangă nr. 88 – lateral și spate piața Complex

• Tarifele practicate sunt următoarele:

– 30 minute – 0,50 lei

– 1 oră – 1 leu

– 2 ore – 2 lei

– 8 ore – 5 lei

„Te încurajăm să utilizezi una dintre cele două metode moderne de plată, pentru a evita eventualele sancțiuni și pentru a contribui la un oraș mai curat, eficient și bine organizat. Pentru a asigura accesibilitate și respect pentru toți cetățenii, în fiecare zonă de parcare vor fi marcate câte două locuri dedicate persoanelor cu dizabilități. Aceste locuri vor fi gratuite pentru persoanele care dețin legitimația oficială pentru locuri de parcare destinate persoanelor cu handicap, conform legislației în vigoare. Toate parcările publice cu plată sunt semnalizate corespunzător, iar instrucțiunile de plată sunt afișate clar pe panourile informative din zonă. Cu noul sistem de parcare din orașul Cugir, timpul tău contează și este gestionat mai eficient. Un pas spre un oraș digital, adaptat nevoilor actuale!”, au transmis reprezentanții Primăriei Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Vineri 13 iunie 2025: Acțiune de DEZINSECȚIE, DEZINFECȚIE ȘI DERATIZARE în spațiile exterioare și toaletele publice de pe domeniul public al orașului CUGIR

cugirinfo.ro

Publicat

în

Vineri 13 iunie 2025, începând cu ora 21:00 se va desfășura o acțiune de DEZINSECȚIE, DEZINFECȚIE ȘI DERATIZARE în spațiile exterioare și toaletele publice de pe domeniul public.

Serviciul Public de Gospodarire Locală Cugir va demara o etapă de operațiuni de dezinsecție, dezinfecție si deratizare preventivă în zone vizând toaletele publice, parcurile de pe domeniul public si privat al orașului Cugir și a localității Vinerea.

Zonele în care se vor executa operațiunile de dezinsecție vor fi presemnalizate prin plăcuțe de avertizare.

Se recomandă ca persoanele vârstnice, persoanele cu probleme cardiace și respiratorii precum și copiii, să evite zonele în care se efectuează aceste operațiuni pentru a nu intra în incidență de acțiune a aparatelor pulverizatoare.

• În atenția apicultorilor

Vă comunicăm faptul ca operațiunile de dezinsecție se vor efectua cu mijloace terestre, în cadrul tuturor parcurilor și locurilor de joacă. Cu aceasta ocazie vă rugăm să luați măsurile necesare pentru prevenirea intoxicațiilor la albine.

Scopul operațiunii de dezinsecție îl reprezintă complexul de masuri care combat/previn înmulțirea insectelor ectoparazite (căpușe, țânțari, muște, tauni, etc.) care constituie o sursă de infecție și care pot vehicula germenii patogeni ai unor boli infecțioase sau generatoare de disconfort.

Dezinfecţia reprezinta procedura de distrugere a majorităţii microorganismelor patogene sau nepatogene de pe orice suprafeţe (inclusiv tegumente), utilizându-se agenţi fizici şi/sau chimici iar deratizarea urmărește în special înlăturarea rozătoarelor.

Produsele folosite pentru această operațiune sunt: SOLFAC COMBI NF produs ce se regăseste în Registrul Național al Produselor Biocide și este autorizat pentru profilaxia sanitar umană de Ministerul Sănătății – Comisia Națională a Produselor Biocide; avand avizul cu nr. 5018BIO/18/12.24 si RODEX PASTA BAIT avizat de Comisia Nationala pentru Produse Biocide.

Această operațiune va fi executată de către SC Derat Mouse SRL, societate certificată cu competențe profesionale de dezinfecție, deratizare, dezinsecție și se desfășoară în conformitate cu prevederile legale în vigoare.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir