cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir

Acasă » Actualitate » Trenul „Cugireana” va fi tras din nou pe linie moartă de la 1 martie 2018

Trenul „Cugireana” va fi tras din nou pe linie moartă de la 1 martie 2018

Publicat în 08.02.2018 la ora 10:00

Cele 4 curse de persoane de pe ruta Teiuș – Cugir și retur se numără printre cele aproape 100 de trenuri la care CFR va renunța de luna viitoare.

Începând cu 1 martie 2018, CFR Călători va scoate din traficul feroviar aproape 100 de trenuri de călători din toată ţara, permanent sau parțial, întrucât nu sunt rentabile, din cauza numărului mic de călători.

Cei mai afectați vor fi navetiştii care călătoresc zilnic la locurile lor de muncă spre Galaţi, Iaşi, Timişoara, Craiova, Braşov, Cluj, Alba Iulia şi Bucureşti. Astfel, 25 de trenuri vor fi anulate definitiv, iar în cazul altor 72 de garnituri se va renunţa la cursele de weekend şi de sărbători. Printre cele 97 de trenuri care nu vor mai circula de luna viitoare se numără și vestitul tren „Cugireana”, care circulă pe relația Teiuș-Cugir și care fusese reintrodus în circulație abia în noiembrie 2015, după îndelungi demersuri. Astfel, vor fi anulate permanent cele două perechi de trenuri Regio pe relația Teiuș – Cugir: R 2491 Teiuș (plecare la ora 3.56) – Alba Iulia (ora 4.35) – Cugir (sosire la ora 5.54); R 2492 Cugir (6.17) – Alba Iulia (7.35) – Teiuș 9.04); R 2493 Teiuș (12.33) – Alba Iulia (13.16) – Cugir (14.35); R 2494 Cugir (15.10) – Alba Iulia (16.27) – Teiuș (17.12).

Înființat în anul 1906, trenul cursă de persoane Teiuș – Cugir avea menirea să transporte navetiștii la Fabrica de Armament din Cugir, care atunci număra 18 – 20.000 de salariați, din care aproximativ 7.000 erau navetiști. Trenul avea zilnic 14 – 15 vagoane etajate, dar spre sfârșitul anilor ’80 ajunsese chiar și la 18 vagoane pline ochi cu călători, deși circulau nu mai puțin de 7 perechi de garnituri CFR pe zi.

Acum trenul „Cugireana” pleacă spre destinație cu cel mult 10 călători, susțin șefii de la CFR. Tot în cadrul Regionalei CFR Brașov, la care este arondat județul Alba, vor mai fi retrase permanent R 3516 Mediaș – Sighișoara și 3538 Sighișoara – Brașov, precum și trenul IR1745 București – Baia Mare, care face legătura pe timp de zi între Ardeal şi capitala țării, prin Braşov. De asemenea, în Regionala CFR Timișoara, printre trenurile anulate definitiv se află R 2306 Simeria (plecare la ora 11.51) – Alba Iulia (ora 13.19) – Teiuș (sosire la ora 14.05) și R 2343 Teiuș (14.51) – Alba Iulia (15.34) – Simeria (17.12), iar în Regionala CFR Cluj, R 3090 Cluj-Napoca (22.35) – Războieni (00.16) și R 3081 Războieni (3.50) – Cluj-Napoca (5.31).

După evenimentele postdecembriste, numărul călătorilor CFR a scăzut an de an, ca urmare a dezvoltării puternice a transportului rutier și pe fondul inerției Guvernului, care nu a luat măsuri de protecție a companiei de stat, precum și a incompetenței miniștrilor Transporturilor și șefilor CFR, care au asistat nepăsători la reducerea traficului feroviar și nu au pus preț pe investiții în material rulant (locomotive, vagoane etc.) și condițiile de muncă ale feroviarilor. Mai mult, unii au încheiat contracte dubioase și afaceri suspecte, fiind anchetați penal de-a lungul timpului. Investițiile realizate în ultimii ani sunt puține și s-au dovedit tardive, iar majoritatea ofertelor de tarife par să nu fie atractive pentru cei mai mulți dintre călători.

Robert GHERGU

Acest articol a fost citit de 610 ori

Trenul „Cugireana” va fi tras din nou pe linie moartă de la 1 martie 2018
4.5 (90%) 2 votes

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.