Rămâi conectat

Învăţământ - Cultură

Liceul Teoretic „David Prodan” a obținut în primă instanță anularea ordinului Ministerului Educației Naționale de retragere a titulaturii de „COLEGIU NAȚIONAL”

cugirinfo.ro

Publicat

în

Ieri, 22 octombrie 2019, s-a dat decizia Secției a IX-a Contencios Administrativ și Fiscal, de admitere a cererii Consiliului Local și a Liceului Teoretic „David Prodan” Cugir, pentru anularea Orddinului Educației Naționale 5091/11.09/2018 prin care s-a retras titlul de colegiu național instituției de învățământ din oraș.

„Admite cererea, respinge excepția inadmisibilității, ca neîntemeiată. Admite acțiunea și anulează Ordinul MEN nr 5091/11.09/2018. Cu recurs în termen de 15 zile de la comunicare, recursul urmând a fi depus la sediul Curţii de Apel București”. (Portalul instanțelor de judecată)

În urmă cu aproximativ un an, cele două instituții au argumentat că ministerul nu a respectat unele cerințe, principii și prevederi legale. Ordinul MEN Nr. 5091/2018 a fost publicat fără a se menționa motivele pentru care este revocat titlul de “colegiu național”, fără a se indică calea de atac, fără respectarea condițiilor de tehnică legislativă și a principiilor de drept, arată reprezentanţii administraţiei locale.

Instituțiile publice cugirene au considerat că ordinul MEN este lovit de nulitate absolută. În argumentarea anulării ordinului care lasă Cugirul fără singurul colegiu național, petiționarii precizează că unității de învățământ nu i se putea revoca denumirea în timpul anului școlar, adică între 1 septembrie 2018 și 31 august 2019, întrucât prevederile OMEN NR. 3732/2013 sunt clare în acest sens.

Totodată, este evocat principiul neretroactivității legii civile care constă în aceea că “legea civilă se aplică numai situațiilor juridce care iau naștere după intrarea ei în vigoare”.

Liceul Teoretic „David Prodan” a înaintat documentația de reconfirmare a acestei titlulaturi în data de 5 aprilie 2018, în baza legislației existente la acea dată și în termenul comunicat de IŞJ Alba. Întrucât, noua metodologie de acordare a titlului de Colegiu național/Colegiu a apărut după trei luni, petiționarii consideră abuzivă aplicarea noilor criterii pentru dosarele depuse anterior.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Învăţământ - Cultură

Cristian Oprea, elev al Colegiului Tehnic I.D. Lăzărescu Cugir, premiul II la Concursul Național de Robotică de la București

cugirinfo.ro

Publicat

în

Cristian Oprea, de la Colegiul Tehnic I.D. Lăzărescu din Cugir a reușit o performanță deosebită la Concursul Național de Robotică, desfășurat la București. Elevul cugirean a obținut premiul II la competiția desfășurată în Capitală.

„La Concursul Național de Robotică, Cristian Oprea a obținut Premiul II. Cu mult drag ne-am reîntâlnit la școală, i-am urat să aibă același parcurs frumos și în anii ce vor urma (e abia clasa a X-a). Doamnei profesor Mihaela Drogoțel i-am adresat cuvinte de mulțumire pentru răbdarea de a pregăti și aduce acasă premii importante și nu aș putea să nu îmi îndrept recunoștința către sponsorii care ne-au facilitat prezența la București”, a transmis Ionuț Iancu, directorul Colegiului Tehnic I.D. Lăzărescu.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

Magia poveștilor japoneze la Grădinița cu Program Prelungit din Vinerea. O întâlnire online dedicată teatrului kamishibai

cugirinfo.ro

Publicat

în

Joi, 5 decembrie 2024, la Grădinița cu Program Prelungit Vinerea, unitate școlară arondata Școlii Gimnaziale Nr. 3 Cugir, s-a desfășurat o activitate inedită: o întâlnire online dedicată teatrului kamishibai. Acest tip de teatru japonez tradițional folosește un mic decor din lemn pentru a reda povești ilustrate prin imagini desenate manual, acompaniate de narațiuni captivante.

Potrivit prof. Nicoletta Huștiuc, evenimentul a avut o invitată specială tocmai din Japonia, o performeră talentată de teatru kamishibai, care a adus magia poveștilor japoneze direct în sălile de clasă.

„Activitatea a avut loc în parteneriat cu proiectele eTwinning „STEM with Pete is Really Great” și „Cody Trip with Eric Carle’s Ship”, reunind cadre didactice și copii din România, Turcia, Grecia, Polonia, Italia și Japonia.Cu sprijinul tehnologiei și al ingeniozității echipei, micuții au interacționat online, schimbând saluturi calde precum „Hello”, „Arigato” sau „Kalimera”. Momentul s-a încheiat festiv cu urările de sărbători: „Merry Christmas” și „Crăciun Fericit!”, marcând un final plin de bucurie și emoție”, ne-a relatat Nicoletta Huștiuc.

După cum am aflat, profesoarele  Nicoletta Huştiuc, Andreea Tuhut și Daniela Olar, împreună cu cele trei grupe de copii, au demonstrat că prietenia și învățarea nu au granițe. A fost o experiență memorabilă, care a adus un strop de magie și multiculturalitate în sufletele tuturor participanților.

 Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

„Limbi diferite, aceleași ritmuri”, la Școala Gimnazială Nr. 3 Cugir. Proiect eTwinning derulat cu elevi din 7 țări europene

cugirinfo.ro

Publicat

în

Elevii clasei a II-a A și a III-a B de la Școala Gimnazială Nr. 3 Cugir coordonați de prof. Mihaela Szilagyi-Tomoiu și prof. Luminița Enescu  participă in acest an școlar la  proiectul etwinning „Limbi diferite, aceleași ritmuri” împreună cu elevi din Franța, Italia, România, Ucraina, Moldova, Estonia și Polonia.

Deși limbajele sunt diferite, ritmurile sunt aceleași.

„În cadrul proiectului, profesorii doresc să le arate elevilor că muzica este o limbă universală și că oamenii care vorbesc diferite limbi și provin din culturi diferite pot simți emoții comune în aceleași ritm. Totodată, muzica reușește să reunească culturile bogate din diferite țări, să ofere interacțiune socială și să creeze un proces distractiv, permițând astfel copiilor să învețe prin abordări diferite”, susține prof. Luminița Enescu.

Potrivit doamnei Enescu, proiectele eTwinning oferă elevilor oportunitatea de a explora noi perspective culturale, de a colabora cu colegi din alte țări și de a-și dezvolta competențe esențiale pentru viitor.

Printre acestea, proiectul „Limbi diferite, aceleași ritmuri” iese în evidență prin unicitatea abordării sale, îmbinând diversitatea lingvistică și pasiunea pentru muzică.

„Participarea la acest proiect aduce multiple beneficii elevilor, atât pe plan academic, cât și personal. Prin colaborarea cu elevi din alte țări, aceștia au ocazia să-și exerseze cunoștințele de limbi străine într-un context autentic. De asemenea, proiectul promovează respectul pentru diversitatea lingvistică și încurajează învățarea expresiilor și tradițiilor muzicale în mai multe limbi. Acest lucru sporește încrederea elevilor în abilitățile lor de comunicare., precizează doamna Enescu.

Conform informațiilor, primite de la doamna Mihaela Szilagyi-Tomoiu, demersul încurajează lucrul în echipă, indiferent de granițele geografice. Elevii lucrează împreună pentru a crea materiale muzicale, videoclipuri sau spectacole, învățând să respecte punctele de vedere ale colegilor din alte culturi. Această colaborare îi ajută să înțeleagă importanța muncii comune și  interacțiunii pozitive în context global”, precizează doamna Enescu.

˜„Așadar, muzica este limbajul universal, iar proiectul „Limbi diferite, aceleași ritmuri” le oferă elevilor șansa de a-șiexprima creativitatea prin compoziții muzicale, dansuri sau interpretări vocale. Această activitate artistică îi ajută să se descopere pe sine, să-și dezvolte simțul estetic și să-și exprime emoțiile într-un mod autentic”, a conchis prof. Mihaela Szilagyi – Tomoiu.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir