Rămâi conectat

Administraţie

Începând de astăzi, 1 martie 2017, Primăria Cugir preia în gestiune directă serviciul de transport public local

Cugir INFO

Publicat

în

De astăzi, 1 martie 2017, transportul public de călători în orașul Cugir se desfășoară în condiții mai bune, ca urmare a deciziei legislativului local de a reorganiza acest serviciu.

În ultima ședință, aleșii locali au analizat și au aprobat un proiect de hotârâre inițiat de primarul Adrian Teban cu privire la preluarea transportului public de călători în gestiunea directă a Orașului Cugir, deținător de licență de transport persoane. Acest lucru înseamnă că toate sarcinile şi responsabilităţile privind organizarea, coordonarea, exploatarea, finanţarea şi controlul funcţionării serviciului intră în atribuțiile biroului A.D.P.

Întrucât la momentul de față nu deține parcul auto necesar, administrația locală a închiriat trei autobuze și două microbuze de la S.C. Livio Dario S.R.L. Este soluția urgentă pe care edilii au găsit-o pentru a putea menține transportul de călători pe raza orașului, în absența unui operator căruia să-i concesioneze serviciul. Contractul cu actualul transportator, S.C. M-BIT S.R.L. a expirat in data de 28 februarie, iar de o prelungire nici nu a putut fi vorba deoarece capacitatea societății nu corespunde necesităților locale, cetățenii fiind nemulțumiți atât de condițiile din mijlocale în comun cât și de nerespectarea orarului de circulație. Un alt presator nu a putut fi găsit, deși primăria a scos la licitație publică deschisă de mai multe ori “Serviciul de transport public local de persoane prin curse regulate în orașul Cugir”.

“Preluarea în gestiune directă este o soluție momentană pe care administrația locală a găsit-o, pentru a putea asigura cetățenilor accesul la mijloace de transport în comun. Între timp vom pregăti o nouă procedură de licitație publică deschisă, iar dacă nu vor exista oferte, luăm în calcul posibilitatea de a înființa o societate în subordinea Consiliullui Local. Pentru crearea parcului auto necesar, ne gândim să exploatăm programele europene dedicate îmbunătățirii transportului public urban cu scopul reducerii emisiilor de dioxid de carbon și să depunem un proiect în baza căruia să achiziționăm autobuze electrice, nepoluante.” a declarat primarul Adrian Teban.

Între timp, de la 1 martie circulă trei autobuze și două microbuz pe cele două linii de transport public de persoane: una în Cugir și cea de a doua pe ruta Cugir-Vinerea. Prețul unui bilet este de 2 lei/călătorie, în timp ce un abonament pe o lună, de luni până vineri costa 60 lei, iar pentru întreaga săptămână este de 80 lei.

”Pentru serviciul de transport public local de persoane organizat de către autorităţile administraţiei publice locale, pe raza administrativ teritorială a orașului Cugir beneficiază de gratuitate următoarele categorii de persoane: veteranii şi văduvele de război, persoanele persecutate din motive politice, revoluționarii, persoanele cu handicap grav, însoţitorii şi asistenţii personali ai acestora. Prin lege donatorii de sânge beneficiază de abonament cu reducere 50% pentru transportul în comun pe o perioada de 1 lună. Totodată, este stabilită prin hotărâre a consiliului local o subvenţie pentru persoanele cu vârsta de peste 60 ani. Trebuie spus că durata maximă a gestiunii directe a serviciului de transport public de călători în oraşul Cugir, este de maxim 6 ani, în conformitate cu prevederile Legii nr. 92/2007 a serviciilor de transport public local”, precizează reprezentantul Primăriei Cugir.

FOTO: ARHIVĂ


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Administraţie

Evidența Persoanelor Cugir anunță că va elibera cărți de identitate simple doar persoanelor netransportabile

Cugir INFO

Publicat

în

Evidența Persoanelor Cugir transmis luni, 11 august 2025, că va elibera cărți de identitate simple doar persoanelor netransportabile.

„La nivelul orașului Cugir se eliberează cărți electronice de identitate și cărți de identitate simple.

Cărțile de identitate model vechi (1997) se eliberează doar în cazuri excepționale (ex. persoane netransportabile)

Programările pentru depunerea documentelor în vederea eliberării cărţii electronice de identitate se realizează exclusiv online, prin accesarea portalului HUB Servicii MAI: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/create?judet=AB

Detalii suplimentare: 0258 751 001

Vă multumim pentru întelegere şi vă recomandăm să urmăriţi în continuare canalele oficiale pentru eventuale actualizări ale informaţiilor”, au transmis reprezentanții celor de la Evidența Populației Cugir.

Am dori pe aceasta cale să-i întrebăm pe cei de la Evidența Persoanelor Cugir care este motivul REAL pentru care nu se eliberează Cărți de Identitate simple tututor cetățenilor din Cugir care solicită acest lucru, având în vedere că eliberarea cărții de identitate simple în România este reglementată de mai multe acte normative, inclusiv Legea nr. 162/2020 și Ordonanța nr. 12/2023, dar și de norme metodologice specifice, despre care NU avem cunoștință să fi fost abrogate sau modificate.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

În perioada următoare, la Cugir se vor elibera exclusiv cărți de identitate electronice

Cugir INFO

Publicat

în

În perioada următoare, la nivelul orașului Cugir, se vor elibera exclusiv cărți de identitate electronice (buletine digitale), au anunțat, miercuri, 6 august 2025, reprezentanții administrației locale.

Potrivit acestora, cărțile de identitate în format clasic NU vor mai fi eliberate temporar la Primăria Cugir. Toate cererile se vor face strict online, prin intermediul platformei oficiale a Ministerului Afacerilor Interne. Programările pentru depunerea cererilor se pot face accesând: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/harta.

Programarea se poate realiza direct pe site au prin instalarea aplicației mobile de pe site-ul menționat mai sus.

„Vă mulțumim pentru înțelegere și vă recomandăm să urmăriți în continuare canalele oficiale pentru actualizări. Pentru mai multe detalii vă rugăm să ne contactați la numerele de telefon: 0258751001 și 0258756000”, au transmis reprezentanții Primăriei Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Din 11 august 2025, intră în vigoare o variantă actualizată, cu multiple opțiuni de plată, a sistemului de parcare cu plată din orașul Cugir

Cugir INFO

Publicat

în

Începând de luni, 11 august 2025, vor intra în vigoare modificări importante privind parcările publice cu plată în orașul Cugir, în urma propunerilor venite din partea cetățenilor și aprobate în cadrul celei mai recente ședințe a Consiliului Local.

Scopul acestor ajustări este de a face sistemul mai accesibil, mai diversificat și mai adaptat nevoilor cetățenilor, oferind multiple opțiuni de plată și abonamente flexibile, au transmis reprezentanții administrației locale.

ABONAMENTE ȘI TICHETE DE PARCARE (FIZICE)

• Abonament lunar (tichet verde)

Valabilitate: 1 lună

Preț: 50 lei

• Abonament anual (tichet albastru)

Valabilitate: 1 an

Preț: 300 lei

• Tichet pentru o oră (tichet albastru)

Valabilitate: 1 oră

Preț: 1,5 lei

• Tichet 2 ore (tichet galben)

Valabilitate: 2 ore

Preț: 2,5 lei

• Tichet zilnic – „ORAȘUL CUGIR” (tichet verde)

Valabilitate: 1 zi întreagă

Preț: 8,5 lei

Achiziționarea tichetelor fizice se poate face de la casieria SERVICIULUI DE VENITURI Cugir, situată pe strada Victoriei, nr. 9.

VARIANTE MODERNE DE PLATĂ

1. Aplicația oficială a Primăriei Cugir (fără comision)

Tarife:

1 oră – 1 leu2 ore – 2 lei

1 zi – 8 lei (în curând se va modifica)

Aplicația va include și opțiuni pentru abonamente (lunar/anual)

2. Aplicația TPark (comision redus pentru aplicația externă)

Tarife:

1 oră – 1,10 lei

2 ore – 2,20 lei

1 zi – 8,50 lei (tarif actualizat, în loc de 5,50 lei pentru 8 ore)

3. SMS la 7420 – direct, fără aplicație (fără comision suplimentar)

Același tarife precum aplicația Primăriei.

PARCĂRI DEDICATE PERSOANELOR CU DIZABILITĂȚI

În fiecare zonă de parcare sunt rezervate locuri gratuite pentru persoanele care dețin legitimație valabilă, conform legislației în vigoare.

„Aceste modificări au fost adoptate ca răspuns direct la sugestiile primite din partea comunității, reflectând dorința de a avea un sistem de parcare mai eficient, mai accesibil și mai bine organizat. Vom continua să îmbunătățim acest serviciu public în funcție de nevoile reale ale cetățenilor”, au precizat reprezentanții Primăriei Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir