cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir

Acasă » Actualitate » În 2013 o să avem pe cer o “a doua Luna”, susțin doi astronomi ruși

În 2013 o să avem pe cer o “a doua Luna”, susțin doi astronomi ruși

Publicat în 10.01.2013 la ora 22:21

Doi astronomi ruși au descoperit o cometă care va lumina Pamântul în acest an. Este vorba despre un eveniment cosmic care se întamplă o dată la câteva mii de ani. El poate fi văzut chiar de acum, însa doar cu ajutorul unor instrumente extrem de sofisticate.

Cometa Ison va scoate din casă milioane de oameni, care vor vedea o imagine extrem de rară deoarece se presupune că această cometă va fi mai stralucitoare decât Luna. Imaginea alăturată a fost obținută în timpul nopții trecute cu ajutorul unui telescop al observatorului astronomic Kislovodsk din Rusia.

Astronomii Vitali Nevski și Artyom Novichono au fost cei care au descoperit-o în 2011 și au botezat-o Ison. Cometa se află în acest momemnt la milioane de ani lumină distanța și provine din norul Oort, un “rezervor” cu trilioane de bucăti de rocă și gheată, rezultate odată cu nașterea planetelor.

“Comenta este foarte întunecata, mai închisa la culoare decat asfaltul, are gheată sub suprafața prăfuită și are o mărime de cateva zeci de kilometri. Gravitația acesteia este atât de mică, încat daca ai sări, teoretic vorbind, de pe ea ai putea ajunge la 30 de kilometri înaltime și ai coborî într-o săptamană înapoi pe suprafața.”, scrie The Independent.

Acest articol a fost citit de 217 ori