Administraţie
Concurs pentru ocuparea a patru posturi de inspectori organizat de Primăria Orașului Cugir
Primăria Orașului Cugir, Județul Alba, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe o perioadă nedeterminată a funcțiilor publice de execuție vacante, după cum urmează:
1. inspector, clasa I, grad profesional superior – Ditecția Dezvoltare Economică, Serviciul Buget, Compartimentul Buget Finanțe, Contabilitate, Salarizare;
Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcţiei publice sunt:
-studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul științe economice.
-vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 9 ani.
2. inspector, clasa I, grad profesional superior – Ditecția Dezvoltare Economică, Serviciul Buget, Compartimentul Urmărire, Contracte, Instituții Publice subordonate consiliului local.
Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcţiei publice sunt:
-studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul științe economice.
-vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 9 ani.
Concursul pentru cele două posturi (1 și 2) se va organiza conform calendarului următor:
-29 octombrie 2014: termenul limită pentru depunerea dosarelor;
-11 noiembrie 2014, ora 11:00: proba scrisă;
-13 noiembrie 2014: proba interviu.
3. inspector, clasa I, grad profesional debutant – Compartimentul Autoritate Tutelară și Protecția Copilului;
Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcţiei publice sunt:
studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul științe administrative.
4. inspector, clasa I, grad profesional debutant – Compartimentul Consiliere Persoane Vârstnice.
Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcţiei publice sunt:
-studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul drept.
Concursul pentru posturile 3 și 4 se va organiza conform calendarului următor:
-03 noiembrie 2014: termenul limită pentru depunerea dosarelor;
-12 noiembrie 2014, ora 11:00: proba scrisă;
-14 noiembrie 2014: proba interviu.
Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Orașului Cugir, Județul Alba – Biroul Resurse Umane, cam. 15, telefon 0258.751.001, interior 115.

Administraţie
Ministerul Finanțelor împrumută orașul Cugir cu peste 16 milioane de lei, pentru refinanțarea datoriei publice
Aleșii orașului Cugir au aprobat contractarea de la Ministerul Finanţelor a unui împrumut din venituri din privatizare, în valoare de maximum 16.064.402 lei, cu o maturitate de 10 ani, din care 12 luni perioadă de graţie. Contractarea împrumutului are drept scop refinanţarea datoriei publice locale.
Potrivit hotărârii adoptate, din bugetul local al Orașului Cugir se asigură integral plata serviciului anual al datoriei publice locale aferent împrumutului contractat.
Pe întreaga durată a serviciului datoriei publice locale, ordonatorul principal de credite are obligaţia să publice pe pagina de internet a orașului Cugir următoarele date: Hotărârea Comisiei de Autorizare a Împrumuturilor Locale, precum şi orice modificări şi/sau completări ale acesteia; valoarea împrumutului contractat, în valuta de contract; gradul de îndatorare a orașului Cugir; durata serviciului datoriei publice locale, cu precizarea perioadei de graţie şi a perioadei de rambursare a împrumutului; dobânzile, comisioanele şi orice alte costuri aferente fiecărei finanţări rambursabile; plăţile efectuate din fiecare finanţare rambursabilă.
Administraţie
Din 1 iulie 2025, Cugirul va beneficia de un sistem modern de parcare cu plată, prin aplicația TPark sau SMS
Începând de marți, 1 iulie 2025, orașul Cugir face un pas important spre digitalizare și fluidizarea traficului urban, prin implementarea unui sistem modern de parcare cu plată.
Acesta este reglementat prin HCL nr. 74/2022 și vizează principalele artere din oraș.
• Important de menționat:
– Se introduc 209 locuri de parcare publice cu plată, amplasate în zone centrale și intens circulate, care vor avea regim diferit față de cele 2238 de locuri de parcare rezidențiale.
– Marcajele și semnalizarea rutieră vor fi clar diferențiate pentru a evita confuziile.
– Parcările publice sunt destinate utilizării temporare, iar cele rezidențiale rămân în regim separat, pentru riverani.
• Ce aduce nou acest sistem?
– Posibilitatea de a plăti parcarea fără numerar, direct de pe telefonul mobil
– Eliminarea tichetelelor fizice și reducerea aglomerației la aparatele de plată
• Modalități de plată a parcării:
– Aplicația TPARK – disponibilă gratuit în App Store și Google Play
-Scanează codul QR de pe panourile informative din zona de parcare
-Selectează perioada dorită și confirmă plata
– Primești confirmarea în aplicație, totul în câteva secunde
– SMS – trimite un mesaj la numărul indicat pe panoul informativ din parcare, cu numărul mașinii și codul locației.
– Nu ai nevoie de internet
– Primești confirmarea plății prin SMS
• Zone tarifare și locații:
– Zona 1 – program tarifare: Luni – Sâmbătă, între orele 07:00 – 18:00 (parcare gratuită Duminică)
Locații incluse în Zona 1: str. Al. Sahia nr. 8 (Farmex), str. Al. Sahia nr. 12 (Vodafone), str. Al. Sahia nr. 17 (vis-a-vis S.C. Delpas), str. Al. Sahia nr. 28 (fosta BRD), str. Al. Sahia nr. 23 (lateral Violeta), str. Constructorul nr. 8, str. Trandafirilor nr. 2, str. Victoriei (zona MSR), str. 21 Decembrie 1989 nr. 1A (Furnica), str. 21 Decembrie 1989 nr. 54 (zona Ocolul Silvic Cugir), str. 21 Decembrie 1989 nr. 25 (zona Școlii Iosif Pervain), str. 21 Decembrie 1989 nr. 81 și nr. 111 (zona Piața de sus), str. Doinei nr. 10 (Posteiu Service), str. Doinei nr. 12 (între Ștefan cel Mare și Al. Sahia), str. Mureșului – piața Complex, spate Catedrala, str. I. Creangă nr. 88 – lateral și spate piața Complex
• Tarifele practicate sunt următoarele:
– 30 minute – 0,50 lei
– 1 oră – 1 leu
– 2 ore – 2 lei
– 8 ore – 5 lei
„Te încurajăm să utilizezi una dintre cele două metode moderne de plată, pentru a evita eventualele sancțiuni și pentru a contribui la un oraș mai curat, eficient și bine organizat. Pentru a asigura accesibilitate și respect pentru toți cetățenii, în fiecare zonă de parcare vor fi marcate câte două locuri dedicate persoanelor cu dizabilități. Aceste locuri vor fi gratuite pentru persoanele care dețin legitimația oficială pentru locuri de parcare destinate persoanelor cu handicap, conform legislației în vigoare. Toate parcările publice cu plată sunt semnalizate corespunzător, iar instrucțiunile de plată sunt afișate clar pe panourile informative din zonă. Cu noul sistem de parcare din orașul Cugir, timpul tău contează și este gestionat mai eficient. Un pas spre un oraș digital, adaptat nevoilor actuale!”, au transmis reprezentanții Primăriei Cugir.
Administraţie
Vineri 13 iunie 2025: Acțiune de DEZINSECȚIE, DEZINFECȚIE ȘI DERATIZARE în spațiile exterioare și toaletele publice de pe domeniul public al orașului CUGIR
Vineri 13 iunie 2025, începând cu ora 21:00 se va desfășura o acțiune de DEZINSECȚIE, DEZINFECȚIE ȘI DERATIZARE în spațiile exterioare și toaletele publice de pe domeniul public.
Serviciul Public de Gospodarire Locală Cugir va demara o etapă de operațiuni de dezinsecție, dezinfecție si deratizare preventivă în zone vizând toaletele publice, parcurile de pe domeniul public si privat al orașului Cugir și a localității Vinerea.
Zonele în care se vor executa operațiunile de dezinsecție vor fi presemnalizate prin plăcuțe de avertizare.
Se recomandă ca persoanele vârstnice, persoanele cu probleme cardiace și respiratorii precum și copiii, să evite zonele în care se efectuează aceste operațiuni pentru a nu intra în incidență de acțiune a aparatelor pulverizatoare.
• În atenția apicultorilor
Vă comunicăm faptul ca operațiunile de dezinsecție se vor efectua cu mijloace terestre, în cadrul tuturor parcurilor și locurilor de joacă. Cu aceasta ocazie vă rugăm să luați măsurile necesare pentru prevenirea intoxicațiilor la albine.
Scopul operațiunii de dezinsecție îl reprezintă complexul de masuri care combat/previn înmulțirea insectelor ectoparazite (căpușe, țânțari, muște, tauni, etc.) care constituie o sursă de infecție și care pot vehicula germenii patogeni ai unor boli infecțioase sau generatoare de disconfort.
Dezinfecţia reprezinta procedura de distrugere a majorităţii microorganismelor patogene sau nepatogene de pe orice suprafeţe (inclusiv tegumente), utilizându-se agenţi fizici şi/sau chimici iar deratizarea urmărește în special înlăturarea rozătoarelor.
Produsele folosite pentru această operațiune sunt: SOLFAC COMBI NF produs ce se regăseste în Registrul Național al Produselor Biocide și este autorizat pentru profilaxia sanitar umană de Ministerul Sănătății – Comisia Națională a Produselor Biocide; avand avizul cu nr. 5018BIO/18/12.24 si RODEX PASTA BAIT avizat de Comisia Nationala pentru Produse Biocide.
Această operațiune va fi executată de către SC Derat Mouse SRL, societate certificată cu competențe profesionale de dezinfecție, deratizare, dezinsecție și se desfășoară în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
-
Mondenacum 11 luni
Mesaje de Sfânta Maria 2024. URĂRI, FELICITĂRI și SMS-uri care pot fi trimise persoanelor care își serbează onomastica | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 2 luni
Când pică Paștele ortodox și cel catolic 2026, dar și în următorii ani | cugirinfo.ro
-
Din judeţacum 2 luni
MESAJE de Sfântul Gheorghe 2025. SMS-uri, urări şi felicitări pe care le poţi transmite celor dragi de ziua numelui | cugirinfo.ro
-
Administraţieacum 9 luni
Premiu simbolic oferit de Primărie unor societăți comerciale din Cugir, cu prilejul aniversării a 225 de ani de tradiție industrială a orașului
-
Mondenacum o lună
Sfinții Constantin și Elena 2025. FELICITARI, MESAJE și URARI pentru cei care își sărbătoresc onomastica | cugirinfo.ro
-
Sportacum 6 luni
Triumf pentru șahiștii de la Metalurgistul Cugir, la „Cupa de Iarnă” desfășurată la Sibiu
-
Din judeţacum 2 luni
Când sunt Floriile Ortodoxe și Catolice în următorii ani | cugirinfo.ro
-
Sportacum 8 luni
„Roș-albaștrii” – remiză externă, după un meci nebun: ACS Mediaș – Metalurgistul Cugir 2-2 (0-0)
Profesor universitar doctor inginer IULIU ARON
25.10.2014 la 8:02
Canadian/roman care poate incerca ceva pentru Cugir !
Madame / Monsieur,
Avec une excellente formation académique et une forte expérience en industrie, je suis prêt à prendre en charge des nouveaux défis, même si je n’ai pas exactement le formation désirée. Au fil des années, j’ai acquis une riche expertise au sein de différentes entreprises, ouvrant en haute technologie, dans des secteurs d’activité comme médical, robotique, machines-outils, défense, optique-photonique et dans l’enseignement universitaire. Les postes occupés, tel que professeur universitaire, directeur de l’ingénierie et directeur technique, gestionnaire/chargé de projets, m’ont permis de réaliser différents mandats (conception de complexes machines-outils, dispositifs et méthodes – quelques-unes brevetées, gérer des équipes de travail multidisciplinaires, études de recherche théorique et appliquée), tout en assurant la bonne gestion des projets qui m’ont été confiés.
Ce qui me caractérise, de manière générale, peut être exprimé par:
– Doctorat et Baccalauréat en génie mécanique, Maitrise en génie mathématique (voir Équiv-complet en attachement);
– les postes occupés et le bénévolat dans l’Ordre des ingénieurs du Québec m’ont donné de très bonnes habiletés à créer des liens avec les milieux d’affaires;
– une forte expérience en gestion de projets (STAGE GATE; Gestion participative, Management par projet, …);
– la connaissance des programmes gouvernementaux (crédit d’impôts pour la RS&DE, PARI, PART) ;
– intégrité, sens de la responsabilité et maturité du jugement;
– rassembleur d’équipes multidisciplinaires, fort esprit d’équipe et de leadership;
– PROFONDE CAPACITÉ D’ANALYSE ET SYNTHÈSE, SENS AIGU DE L’ORDRE ET DE LA MÉTHODE;
– CRÉATIVITÉ, dynamisme, polyvalent, grande capacité d’adaptation;
– je maitrise les médias sociaux et la suite MS Office, en ayant des excellentes aptitudes pour réseautage et communication;
– je possède un permis de conduire classe 5 et une voiture que je peux l’utiliser pour les déplacements nécessaires.
– 2011-présent : Membre du Comité exécutif de la Section Régionale de l’Abitibi-Témiscamingue de l’OIQ;
Directeur « Visites industrielles » (Section Régionale de l’Abitibi-Témiscamingue de l’OIQ) – organisateur d’une visite chez OSISKO, en 2012;
– 2008-2011 : Directeur des affaires corporatives (Section Régionale de Québec et Chaudière-Appalaches de l’OIQ) – organisateur de plus de 10 visites industrielles pour les membres de l’OIQ, surtout dans des entreprises en haute technologie;
Membre du Conseil d’administration de la Section Régionale de Québec et Chaudière-Appalaches de l’OIQ – de l’expérience en organisation et gestion d’événements.
Mon activité et mes réussites ont été bien appréciées au long du temps; j’ai mis en attachement une recommandation de la part de Monsieur Sam Hamad, l’actuel ministre du Travail et ministre responsable de la région de la Capitale-Nationale (Rec Sam-Teraxion), ainsi qu’une félicitation de la part de notre ex premier-ministre, Monsieur Jean Charest (Raspuns PM-ian (fin)). Au besoin je peux vous fournir d’autres, aussi un résumé de mon activité scientifique.
Je possède une grande polyvalence et de solides bases dans le domaine de la gestion, de l’ingénierie et de l’enseignement universitaire. J’ai 56 années et je suis admissible à des Subventions salariales pour personnes expérimentées, de la part d’Emploi Québec (subv-sal en attachement). Je crois détenir tous les atouts nécessaires pour remplir avec succès ce mandat ! Alors, si vous me permettez, je pourrais devenir votre collègue.
Veuillez agréer, Madame/Monsieur, l’expression de mes salutations distinguées.