Rămâi conectat

Învăţământ - Cultură

Calendarul sesiunilor de bacalaureat din 2013, iunie-iulie şi august-septembrie

cugirinfo.ro

Publicat

în

Bacalaureat 2013 în Alba – tot sub supravegherea camerelor video. Calendarul sesiunilor iunie-iulie şi august-septembrie

Luni, 10 iunie 2013, va începe practic sesiunea de vară a examenului de bacalaureat din acest an. Introducerea camerelor de supraveghere video în sălile în care se susţine examenul de bacalaureat s-a dovedit o măsură foarte bună în economia realităţii rezultatelor, fiind menţinută şi în acest an de către Ministerul Educaţiei Naţionale. De asemenea, supraveghetorii vor fi instruiţi pentru a păstra măcar nivelul de exigenţă de anul trecut, nepermiţându-le candidaţilor accesul în sală cu telefoane mobile, fiţuici, manuale sau alte surse de inspiraţie. Ca şi anii trecuţi, subiectele vor fi elaborate ţinând cont de programa şcolară şi programa de bacalaureat. Probele lingvistice şi digitale se vor desfăşura în perioada 10 – 28 iunie, iar cele scrise, singurele care contează pentru promovare, între 1 – 10 iulie.
elevi bacalaureatCalendarul primei sesiuni de BAC va fi următorul: 10 – 12 iunie: evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A; 12 – 14 iunie: evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B; 17 – 21 iunie: evaluarea competenţelor digitale – proba D; 25 – 28 iunie: evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională – proba C; 1 iulie: limba şi literatura română – proba E)a) – probă scrisă; 2 iulie: limba şi literatura maternă – proba E)b) – probă scrisă; 3 iulie: proba obligatorie a profilului – proba E)c) – probă scrisă; 5 iulie: proba la alegere a profilului şi specializării – proba E)d) – probă scrisă; 8 iulie: afişarea rezultatelor (până la ora 12.00), până la ora 16.00 putând fi depuse contestaţiile; 9 -11 iulie 2013: rezolvarea contestaţiilor; 12 iulie 2013: afişarea rezultatelor finale. Elevii care nu vor fi obţinut nota 5.00 la fiecare probă scrisă şi media minimă 6.00 vor fi declaraţi respinşi. Aceştia mai au însă o şansă la sesiunea august-septembrie 2013. Aceasta se va desfăşura după următorul grafic: 15 – 19 iulie: înscrierea candidaţilor; 19 – 20 august: evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A; 19 – 21 august: evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B; 20 – 21 august: evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională – proba C; 22 – 23 august: evaluarea competenţelor digitale – proba D; 26 august: limba şi literatura română – proba E)a) – proba scrisă; 27 august: limba şi literatura maternă – proba E)b) – proba scrisă; 28 august: proba obligatorie a profilului – proba E)c) – proba scrisă; 30 august: probă la alegere a profiluli şi specializării -proba E)d) – proba scrisă; 2 septembrie: afişarea rezultatelor (până la ora 12:00) şi depunerea contestaţiilor (orele 12:00 – 16:00); 3 – 4 septembrie: rezolvarea contestaţiilor; 5 septembrie: afişarea rezultatelor finale.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Învăţământ - Cultură

Cristian Oprea, elev al Colegiului Tehnic I.D. Lăzărescu Cugir, premiul II la Concursul Național de Robotică de la București

cugirinfo.ro

Publicat

în

Cristian Oprea, de la Colegiul Tehnic I.D. Lăzărescu din Cugir a reușit o performanță deosebită la Concursul Național de Robotică, desfășurat la București. Elevul cugirean a obținut premiul II la competiția desfășurată în Capitală.

„La Concursul Național de Robotică, Cristian Oprea a obținut Premiul II. Cu mult drag ne-am reîntâlnit la școală, i-am urat să aibă același parcurs frumos și în anii ce vor urma (e abia clasa a X-a). Doamnei profesor Mihaela Drogoțel i-am adresat cuvinte de mulțumire pentru răbdarea de a pregăti și aduce acasă premii importante și nu aș putea să nu îmi îndrept recunoștința către sponsorii care ne-au facilitat prezența la București”, a transmis Ionuț Iancu, directorul Colegiului Tehnic I.D. Lăzărescu.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

Magia poveștilor japoneze la Grădinița cu Program Prelungit din Vinerea. O întâlnire online dedicată teatrului kamishibai

cugirinfo.ro

Publicat

în

Joi, 5 decembrie 2024, la Grădinița cu Program Prelungit Vinerea, unitate școlară arondata Școlii Gimnaziale Nr. 3 Cugir, s-a desfășurat o activitate inedită: o întâlnire online dedicată teatrului kamishibai. Acest tip de teatru japonez tradițional folosește un mic decor din lemn pentru a reda povești ilustrate prin imagini desenate manual, acompaniate de narațiuni captivante.

Potrivit prof. Nicoletta Huștiuc, evenimentul a avut o invitată specială tocmai din Japonia, o performeră talentată de teatru kamishibai, care a adus magia poveștilor japoneze direct în sălile de clasă.

„Activitatea a avut loc în parteneriat cu proiectele eTwinning „STEM with Pete is Really Great” și „Cody Trip with Eric Carle’s Ship”, reunind cadre didactice și copii din România, Turcia, Grecia, Polonia, Italia și Japonia.Cu sprijinul tehnologiei și al ingeniozității echipei, micuții au interacționat online, schimbând saluturi calde precum „Hello”, „Arigato” sau „Kalimera”. Momentul s-a încheiat festiv cu urările de sărbători: „Merry Christmas” și „Crăciun Fericit!”, marcând un final plin de bucurie și emoție”, ne-a relatat Nicoletta Huștiuc.

După cum am aflat, profesoarele  Nicoletta Huştiuc, Andreea Tuhut și Daniela Olar, împreună cu cele trei grupe de copii, au demonstrat că prietenia și învățarea nu au granițe. A fost o experiență memorabilă, care a adus un strop de magie și multiculturalitate în sufletele tuturor participanților.

 Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

„Limbi diferite, aceleași ritmuri”, la Școala Gimnazială Nr. 3 Cugir. Proiect eTwinning derulat cu elevi din 7 țări europene

cugirinfo.ro

Publicat

în

Elevii clasei a II-a A și a III-a B de la Școala Gimnazială Nr. 3 Cugir coordonați de prof. Mihaela Szilagyi-Tomoiu și prof. Luminița Enescu  participă in acest an școlar la  proiectul etwinning „Limbi diferite, aceleași ritmuri” împreună cu elevi din Franța, Italia, România, Ucraina, Moldova, Estonia și Polonia.

Deși limbajele sunt diferite, ritmurile sunt aceleași.

„În cadrul proiectului, profesorii doresc să le arate elevilor că muzica este o limbă universală și că oamenii care vorbesc diferite limbi și provin din culturi diferite pot simți emoții comune în aceleași ritm. Totodată, muzica reușește să reunească culturile bogate din diferite țări, să ofere interacțiune socială și să creeze un proces distractiv, permițând astfel copiilor să învețe prin abordări diferite”, susține prof. Luminița Enescu.

Potrivit doamnei Enescu, proiectele eTwinning oferă elevilor oportunitatea de a explora noi perspective culturale, de a colabora cu colegi din alte țări și de a-și dezvolta competențe esențiale pentru viitor.

Printre acestea, proiectul „Limbi diferite, aceleași ritmuri” iese în evidență prin unicitatea abordării sale, îmbinând diversitatea lingvistică și pasiunea pentru muzică.

„Participarea la acest proiect aduce multiple beneficii elevilor, atât pe plan academic, cât și personal. Prin colaborarea cu elevi din alte țări, aceștia au ocazia să-și exerseze cunoștințele de limbi străine într-un context autentic. De asemenea, proiectul promovează respectul pentru diversitatea lingvistică și încurajează învățarea expresiilor și tradițiilor muzicale în mai multe limbi. Acest lucru sporește încrederea elevilor în abilitățile lor de comunicare., precizează doamna Enescu.

Conform informațiilor, primite de la doamna Mihaela Szilagyi-Tomoiu, demersul încurajează lucrul în echipă, indiferent de granițele geografice. Elevii lucrează împreună pentru a crea materiale muzicale, videoclipuri sau spectacole, învățând să respecte punctele de vedere ale colegilor din alte culturi. Această colaborare îi ajută să înțeleagă importanța muncii comune și  interacțiunii pozitive în context global”, precizează doamna Enescu.

˜„Așadar, muzica este limbajul universal, iar proiectul „Limbi diferite, aceleași ritmuri” le oferă elevilor șansa de a-șiexprima creativitatea prin compoziții muzicale, dansuri sau interpretări vocale. Această activitate artistică îi ajută să se descopere pe sine, să-și dezvolte simțul estetic și să-și exprime emoțiile într-un mod autentic”, a conchis prof. Mihaela Szilagyi – Tomoiu.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir