Învăţământ - Cultură
Punct final în derularea proiectului „Să jucăm viața pe scena educației”, la Școala Gimnazială Nr. 3 din Cugir
Sfârșitul lunii mai reprezintă pentru școala Gimnazială Nr.3 din Cugir punctul final în derularea proiectului „Să jucăm viața pe scena educației”, în cadrul programului Erasmus plus, cofinanțat de Comisia Europeană prin Agenția Națională pentru Programe Comunitare în domeniul educației și formării profesionale, prin care experiența europeană a instituției s-a îmbogățit grație unui grant în valoare de peste 24.040 euro.
Experiența acumulată de la furnizorul de stagii de formare pentru adulți din Croația de către profesorii participanti a fost fructificată pe parcursul unui an școlar și împărtășită colegilor din școală și din alte instituții, elevilor și părinților .
„Principalul scop al acestui proiect de mobilitate a fost participarea a opt cadre didactice de diferite discipline la o serie de stagii de perfecționare în state membre ale Uniunii Europene, în vederea dobândirii unor noi competențe metodologice și psiho – pedagogice care, aplicate ulterior la activitatea din clasă, să contribuie la ridicarea calității actului educational, la sporirea ataractivității orelor de curs și a activităților extra curriculare, generând creșterea motivației de învățare a elevilor”, ne-a declarat profesoara Laura Teban
Sa jucam viata pe scena educatiei” a fost primul proiect KA1 pentru Școala Gimnazială nr.3 Cugir și pentru Școala Gimnazială ,,Ioan Mihu” Vinerea, dar nu singurul (cu sprijinul deosebit acordat de directorul școlii, prof. Stela Țârlea). Aceasta a pornit de la faptul că școala și profesorii ei au încă nevoi de formare care pot fi rezolvate prin această oportunitate – proiecte Erasmus+ în cadrul Acțiunii-cheie 1.
Perioada de derulare a proiectului a fost de 18 luni: 3.12.2017 – 02.06.2019, iar Grant acordat: 24.040 euro. Furnizorul de cursuri , organizatia non-guvernamentala Pricalica , CROATIA
Potrivit profesoarei Laura Teban, proiectul Erasmus+ ”Sa jucam viata pe scena educatiei” este proiectul care a deschis scoala spre spatiul european. Cei opt profesori membri în comisia de implementare a proiectului au fost: Laura Teban, Luminița Cebotari, Luminița Sgubea, Mihaela Vereș, Daniela Igna, Luminița Enescu, Sabina Presecan și Mihaela Tomoiu Szilagy
Impactul asupra celor 8 profesori din grupul țintă a fost o puternică dezvoltare profesională care a generat: competențe manageriale, didactice și metodice îmbunătățite; competențe digitale îmbunătățite sau nou; mai multă creativitate didactică în lecții; interes crescut pentru cursuri și parteneriate europene; progres profesional la locul de muncă și în alte roluri la nivel județean/național (metodiști, formatori, mentori); comunicare didactică și colegială îmbunătățită (ca urmare a abordărilor interdisciplinare și a predării în echipă, a interasistențelor și a formării în comisii metodice/catedre/Consilii profesorale/cercuri pedagogice); profesorii au o mai mare satisfacție față de munca proprie și o împărtașesc și altor colegi din școală și din afara ei;
De asemenea, participantii la aceaste mobilitati: au dobandit cunostinte despre metodologia Boal ca si instrument de rezolvare a conflictelor in spatiul scolar; si-au dezvoltat abilitati de a intelege conflictele si analiza diverselor sale forme; si-au dezvoltat abilitati in domeniul comunicarii, colaborarii, rezolvarii de probleme, negociere, gandire critica si creativa; au dobandit abilitati de a crea si a facilita tehnicile teatrului-forum; au promovat diversitatea culturala, vor impartarsi experientele de folosire a dramei si a tehnicilor dramati Fluxul 2- cursul ,,Drama in educatie – o abordare holistica a predarii prin intermediul tehnicilor dramatice” Grecia, Santorini, 2-13 septembrie 2018.
„Avem nevoie de asemenea mobilitati, deoarece impreuna cu partenerii din alte tari europene putem gasi solutii de impact – raspunzand astfel la provocarile de tot felul din domeniul educatiei. Pana si alegerea locatiei de catre furnizorul de curs n-a fost una intamplatoare. Am gasit o insula europeana cu ospitalitate generoasa, sociabilitate la prima vedere, forfota vesela si guraliva, multa istorie. La Santorini am avut parte de participanti relaxati, care in timpul cursului si atelierelor s-au dovedit extrem de competitivi. M-am simtit bine acasa in Europa”, a afirmat profesoara Luminița Cebotari.
Învăţământ - Cultură
Simpozionul „Experiențe Erasmus” – eveniment organizat de trei ambasadoare din Județul Alba
Recent, cu ocazia Erasmus Days, o inițiativă internațională propusă de un specialist din Franța, care include o hartă a evenimentelor desfășurate în întreaga Europă, ambasadoarele Erasmus+ din județul Alba – prof. Nicoletta Huștiuc din Cugir, prof. Corina Voicu din Aiud și prof. Maria Badale din Alba Iulia – au organizat Simpozionul „Experiențe Erasmus”.

Evenimentul s-a desfășurat online, permițând participarea cadrelor didactice din întreaga țară, în special a celor care au beneficiat de granturi Erasmus+, au participat la cursuri de formare finanțate prin Erasmus+ sau dețin acreditări pentru proiecte europene. Simpozionul organizat de aceste trei profesoare se regăsește pe harta oficială Erasmus Days, alături de alte activități similare desfășurate de cadre didactice din școli și online.
„În cadrul evenimentului, am avut onoarea de a avea alaturi de noi pe prof. Alina Miron, inspector de proiecte, care sprijină constant acțiunile Erasmus și proiectele europene din județul Alba. Participarea sa a adus conferinței un plus de vizibilitate și relevanță, consolidând legătura între cadrele didactice locale și inițiativele europene.
Simpozionul a reunit peste 100 de cadre didactice, care au avut oportunitatea să împărtășească experiențe și bune practici acumulate în cadrul proiectelor Erasmus+. Activitățile au fost variate: participanții au discutat despre impactul mobilităților asupra metodei de predare, au prezentat proiecte implementate în școală și au împărtășit modul în care participarea la Erasmus+ le-a schimbat viziunea asupra educației și viața profesională.
Evenimentul s-a încheiat cu publicarea unei cărți online, înregistrată la Biblioteca Națională a României, în care peste 80 de cadre didactice și-au documentat experiențele Erasmus+ și modul în care acestea le-au influențat activitatea didactică și dezvoltarea personală. Publicarea cărții a reprezentat o recunoaștere oficială a muncii profesorilor și un instrument de diseminare a impactului Erasmus+ în învățământul românesc”, ne-a relatat prof. Nicoletta Huștiuc.
Prin acest simpozion, organizatoarele și-au propus să încurajeze toate cadrele didactice din județul Alba să solicite sprijin și informații privind programele Erasmus+. În județ există specialiști Erasmus dedicați, profesori care lucrează cu devotament pentru a ghida colegii în implementarea proiectelor europene și a mobilităților internaționale. Ambasadoarele recomandă tuturor profesorilor să participe cel puțin o dată la o experiență Erasmus+, deoarece cei care au făcut-o își doresc să repete experiența sau să participe la cât mai multe astfel de proiecte.
„Erasmus+ deschide minți, creează oportunități unice și reprezintă viitorul învățământului românesc”, a concis profesoara din Cugir.
Constantin PREDESCU
Învăţământ - Cultură
Festivalul Toamnei – o poveste colorată la Grădinița „Prichindel” din Cugir
Echipa de proiect, formată din Profesorii pentru educație timpurie: Uritescu Cornelia, Urieșu Mihaela, Oprea Loredana, Sasu Angela, Vinceler Anca, Trifa Adina, Budereș Emilia, Comsa Ioana, Maierescu Oana, Rotaru Alina, Oneț Simona, Tigan Elena, Csizmar Raluca, împreună cu coordonatorul grădiniței prof. Suciu Delia au militat împreună pentru ceea ce avea să însemne și în acest an “Sărbătoarea culorilor și a bucuriei”, desfășurată în cadrul proiectului Săptămâna verde.

Toamna și-a așternut mantia ruginie peste oraș, iar la Grădinița „Prichindel” a prins viață o adevărată sărbătoare a culorilor, a bucuriei și a creativității. În cadrul Festivalului Toamnei, copiii, părinții și cadrele didactice au transformat curtea grădiniței într-un colț de poveste, plin de miresme de frunze uscate, castane și mere coapte.
Micii artiști ai grădiniței au impresionat prin expoziția de lucrări realizate cu materiale din natură – frunze multicolore, ghinde, conuri, flori uscate și semințe, toate transformate cu imaginație și îndemânare în tablouri, figurine și decorațiuni pline de farmec. Fiecare lucrare a spus o poveste: unele au surprins peisaje tomnatice, altele animale din pădure sau chiar personaje de basm născute din frunze aurii și castane lucioase.

Atmosfera a fost una de sărbătoare, cu râsete cristaline, cântece vesele și ochi curioși care străluceau de mândrie. Educatoarele au încurajat copiii să descopere frumusețea naturii și bucuria de a crea cu propriile mâini, iar părinții au fost încântați să admire rodul muncii și imaginației celor mici.
„Ne dorim ca fiecare copil să simtă magia anotimpului și să înțeleagă cât de frumos poate fi tot ceea ce ne oferă natura”, a fost gândul colectivului de educatoare al grădiniței.
Festivalul Toamnei de la Grădinița „Prichindel” a fost mai mult decât un eveniment – a fost o lecție despre armonia dintre natură, copilărie și creativitate. În culorile calde ale toamnei, s-au împletit zâmbete, emoții și amintiri care vor rămâne vii mult timp în sufletele celor mici.
Toamna aceasta, la Grădinița „Prichindel”, arta a purtat parfumul frunzelor și veselia copilăriei.
Învăţământ - Cultură
Proiect internațional pe tema modificărilor climatice, derulat de elevi ai Colegiului Național „David Prodan” din Cugir
Elevii clasei a VII-a A de la Colegiul Național „David Prodan” Cugir participă împreună cu dirigintele lor – prof. Claudiu Mărginean-Bota, la un proiect internațional pe tema modificărilor climatice, demers care durează 6 săptămâni, dar rezultatele lui ar putea avea impact considerabil în următorii ani.

În cele 6 săptămâni, elevii au prilejul de a descoperi modul în care s-au modificat temperaturile de la suprafața Pământului, caută cauze,descoperă efecte, iar la finalul proiectului vor veni cu câteva soluții-propuneri, care să atenueze ușor impactul activităților umane asupra mediului.
Pe lângă lecțiile la care au participat în cadrul școlii, au fost invitați să ia parte, online, alături de peste 60 de elevi din India,Turcia, Mexic, România.
Împreună cu dirigintele lor, elevii au adunat imagini, au făcut prezentări legate de încălzirea globală și de efectele acesteia(inundații, secetă, scăderea debitului Dunării, tornade în România, fenomene extreme tot mai intense), au realizat interviuri cu persoane vârstnice, au reciclat, au reutilizat unele produse și vor propune Primăriei Cugir unele proiecte la care se gândesc ei că ar face bine mediului cugirean.
„Sperăm ca la finalul proiectului puterea exemplului fiecărui participant să se multiplice în comunitatea noastră astfel încât să conștientizăm cu toții că Terra este casa noastră și trebuie să o îngrijim așa cum se cuvine”, a dorit să precizeze profesorul.
Constantin PREDESCU
-
Mondenacum 3 luniMesaje de Sfânta Maria 2025. URĂRI, FELICITĂRI și SMS-uri care pot fi trimise persoanelor care își serbează onomastica | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 7 luniCând pică Paștele ortodox și cel catolic 2026, dar și în următorii ani | cugirinfo.ro
-
Din judeţacum 7 luniMESAJE de Sfântul Gheorghe 2025. SMS-uri, urări şi felicitări pe care le poţi transmite celor dragi de ziua numelui | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 6 luniSfinții Constantin și Elena 2025. FELICITARI, MESAJE și URARI pentru cei care își sărbătoresc onomastica | cugirinfo.ro
-
Cugireniacum 2 săptămâniFoarfeca, visul și scena: Drumul unui frizer din Cugir spre succesul internațional
-
Sportacum 11 luniTriumf pentru șahiștii de la Metalurgistul Cugir, la „Cupa de Iarnă” desfășurată la Sibiu
-
Din judeţacum 7 luniCând sunt Floriile Ortodoxe și Catolice în următorii ani | cugirinfo.ro
-
Actualitateacum 3 săptămâniMedicul cugirean Terezia Mureșan-Samoilescu a primit, la Berlin, premiul pentru studiul legat de modalitățile actuale de tratament ale plăgilor greu vindecabile