Administraţie
Ordinea de zi a ședinţei Consiliului Județean Alba din 24 ianuarie 2013
Configurația Consiliului județan Alba se modifică oficial în cadrul ședinței ordinare convocate pentru joi, 24 ianuarie, când “aleșii” vor adopta o hotărâre prin care liberalul Petru Cristea va prelua fotoliul de consilier județean de la social democratul Ioan Dărzu, ales depuat în urma alegerilor parlamentare din decembrie 2012.
Petru Cristea va face parte din Comisia de cooperare instituţională şi mediu de afaceri.
Astfel, noua configurație din cadrul CJ Alba, care avantajează majoritatea creată anul trecut în urma alianței dintre liberali și democrat liberali, este următoarea:15 consilieri de la PDL, 7 de la PNL, 6 de la PSD și 3 de la PPDD.
Proiecte ordinea de zi, ședință ordinară a Consiliului județean Alba, din 24 ianuarie:
1. Raportul Preşedintelui Consiliului Judeţean Alba, pe anul 2012 cu privire la modul de îndeplinire a atribuţiilor ce-i revin şi a hotărârilor consiliului judeţean.
2. Proiect de hotărâre privind constatarea încetării de drept a unui mandat de consilier judeţean.
3. Proiect de hotărâre privind validarea unui mandat de consilier judeţean.
4. Proiect de hotărâre privind modificarea componentei nominale a Comisiei de specialitate nr. 5 – Comisia cooperare interinstituţională şi mediu de afaceri.
5. Proiect de hotărâre privind respingerea plângerii prealabile formulată şi completată de S.C. Livio Dario SRL prin care solicită revocarea parţială a Hotărârii Consiliului Judeţean Alba nr. 197/27 noiembrie 2012.
6. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării valorii de inventar a unor bunuri imobile, proprietate publică a Judeţului Alba, concesionate către S.C. APA-CTTA S.A., ca urmare a realizării unor lucrări de investiţii din Fondul de Întreţinere, Înlocuire, Dezvoltare.
7. Proiect de hotărâre privind încuviinţarea cererii adresate Consiliului Local al Municipiului Blaj pentru transmiterea unui bun imobil, din domeniul public al Municipiului Blaj şi din administrarea Consiliului Local al Municipiului Blaj, în domeniul public al Judeţului Alba şi în administrarea Consiliului Judeţean Alba.
8. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării valorii de inventar a unui bun imobil, proprietate publică a Judeţului Alba, aflat în administrarea Spitalului de Pneumoftiziologie Aiud.
9. Proiect de hotărâre privind aprobarea Organigramei, a Statului de funcţii şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba.
10. Proiect de hotărâre privind desemnarea membrilor Comisiei de concurs şi a Comisiei de soluţionare a contestaţiilor pentru concursul de proiecte de management la Centrul de Cultură „Augustin Bena” Alba.
11. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare şi desfăşurare a evaluării managementului instituţiilor de cultură din subordinea Consiliului Judeţean Alba.
12. Proiect de hotărâre privind desemnarea membrilor comisiilor de evaluare şi de soluţionare a contestaţiilor la evaluarea managementului instituţiilor de cultură din subordinea Consiliului Judeţean Alba.
13. Proiect de hotărâre privind aprobarea Acordului de parteneriat cu Asociaţia Alba – Manche Împreună (AMI) pentru implementarea proiectului „CNE Reprezintă!”, finanţat prin Programul European „Tineret în Acţiune”.
14. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de fezabilitate actualizat pentru Proiectul „Sistem de management integrat al deşeurilor în Judeţul Alba” finanţat în cadrul Programului Operaţional Sectorial MEDIU.
15. Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii nr. 223/2012 privind stabilirea preţurilor medii la principalele produse agricole pe baza cărora se calculează veniturile din arendă în anul 2013.
16. Întrebări, interpelări, declaraţii politice.
Bogdan PRESECAN

Administraţie
Ministerul Finanțelor împrumută orașul Cugir cu peste 16 milioane de lei, pentru refinanțarea datoriei publice
Aleșii orașului Cugir au aprobat contractarea de la Ministerul Finanţelor a unui împrumut din venituri din privatizare, în valoare de maximum 16.064.402 lei, cu o maturitate de 10 ani, din care 12 luni perioadă de graţie. Contractarea împrumutului are drept scop refinanţarea datoriei publice locale.
Potrivit hotărârii adoptate, din bugetul local al Orașului Cugir se asigură integral plata serviciului anual al datoriei publice locale aferent împrumutului contractat.
Pe întreaga durată a serviciului datoriei publice locale, ordonatorul principal de credite are obligaţia să publice pe pagina de internet a orașului Cugir următoarele date: Hotărârea Comisiei de Autorizare a Împrumuturilor Locale, precum şi orice modificări şi/sau completări ale acesteia; valoarea împrumutului contractat, în valuta de contract; gradul de îndatorare a orașului Cugir; durata serviciului datoriei publice locale, cu precizarea perioadei de graţie şi a perioadei de rambursare a împrumutului; dobânzile, comisioanele şi orice alte costuri aferente fiecărei finanţări rambursabile; plăţile efectuate din fiecare finanţare rambursabilă.
Administraţie
Din 1 iulie 2025, Cugirul va beneficia de un sistem modern de parcare cu plată, prin aplicația TPark sau SMS
Începând de marți, 1 iulie 2025, orașul Cugir face un pas important spre digitalizare și fluidizarea traficului urban, prin implementarea unui sistem modern de parcare cu plată.
Acesta este reglementat prin HCL nr. 74/2022 și vizează principalele artere din oraș.
• Important de menționat:
– Se introduc 209 locuri de parcare publice cu plată, amplasate în zone centrale și intens circulate, care vor avea regim diferit față de cele 2238 de locuri de parcare rezidențiale.
– Marcajele și semnalizarea rutieră vor fi clar diferențiate pentru a evita confuziile.
– Parcările publice sunt destinate utilizării temporare, iar cele rezidențiale rămân în regim separat, pentru riverani.
• Ce aduce nou acest sistem?
– Posibilitatea de a plăti parcarea fără numerar, direct de pe telefonul mobil
– Eliminarea tichetelelor fizice și reducerea aglomerației la aparatele de plată
• Modalități de plată a parcării:
– Aplicația TPARK – disponibilă gratuit în App Store și Google Play
-Scanează codul QR de pe panourile informative din zona de parcare
-Selectează perioada dorită și confirmă plata
– Primești confirmarea în aplicație, totul în câteva secunde
– SMS – trimite un mesaj la numărul indicat pe panoul informativ din parcare, cu numărul mașinii și codul locației.
– Nu ai nevoie de internet
– Primești confirmarea plății prin SMS
• Zone tarifare și locații:
– Zona 1 – program tarifare: Luni – Sâmbătă, între orele 07:00 – 18:00 (parcare gratuită Duminică)
Locații incluse în Zona 1: str. Al. Sahia nr. 8 (Farmex), str. Al. Sahia nr. 12 (Vodafone), str. Al. Sahia nr. 17 (vis-a-vis S.C. Delpas), str. Al. Sahia nr. 28 (fosta BRD), str. Al. Sahia nr. 23 (lateral Violeta), str. Constructorul nr. 8, str. Trandafirilor nr. 2, str. Victoriei (zona MSR), str. 21 Decembrie 1989 nr. 1A (Furnica), str. 21 Decembrie 1989 nr. 54 (zona Ocolul Silvic Cugir), str. 21 Decembrie 1989 nr. 25 (zona Școlii Iosif Pervain), str. 21 Decembrie 1989 nr. 81 și nr. 111 (zona Piața de sus), str. Doinei nr. 10 (Posteiu Service), str. Doinei nr. 12 (între Ștefan cel Mare și Al. Sahia), str. Mureșului – piața Complex, spate Catedrala, str. I. Creangă nr. 88 – lateral și spate piața Complex
• Tarifele practicate sunt următoarele:
– 30 minute – 0,50 lei
– 1 oră – 1 leu
– 2 ore – 2 lei
– 8 ore – 5 lei
„Te încurajăm să utilizezi una dintre cele două metode moderne de plată, pentru a evita eventualele sancțiuni și pentru a contribui la un oraș mai curat, eficient și bine organizat. Pentru a asigura accesibilitate și respect pentru toți cetățenii, în fiecare zonă de parcare vor fi marcate câte două locuri dedicate persoanelor cu dizabilități. Aceste locuri vor fi gratuite pentru persoanele care dețin legitimația oficială pentru locuri de parcare destinate persoanelor cu handicap, conform legislației în vigoare. Toate parcările publice cu plată sunt semnalizate corespunzător, iar instrucțiunile de plată sunt afișate clar pe panourile informative din zonă. Cu noul sistem de parcare din orașul Cugir, timpul tău contează și este gestionat mai eficient. Un pas spre un oraș digital, adaptat nevoilor actuale!”, au transmis reprezentanții Primăriei Cugir.
Administraţie
Vineri 13 iunie 2025: Acțiune de DEZINSECȚIE, DEZINFECȚIE ȘI DERATIZARE în spațiile exterioare și toaletele publice de pe domeniul public al orașului CUGIR
Vineri 13 iunie 2025, începând cu ora 21:00 se va desfășura o acțiune de DEZINSECȚIE, DEZINFECȚIE ȘI DERATIZARE în spațiile exterioare și toaletele publice de pe domeniul public.
Serviciul Public de Gospodarire Locală Cugir va demara o etapă de operațiuni de dezinsecție, dezinfecție si deratizare preventivă în zone vizând toaletele publice, parcurile de pe domeniul public si privat al orașului Cugir și a localității Vinerea.
Zonele în care se vor executa operațiunile de dezinsecție vor fi presemnalizate prin plăcuțe de avertizare.
Se recomandă ca persoanele vârstnice, persoanele cu probleme cardiace și respiratorii precum și copiii, să evite zonele în care se efectuează aceste operațiuni pentru a nu intra în incidență de acțiune a aparatelor pulverizatoare.
• În atenția apicultorilor
Vă comunicăm faptul ca operațiunile de dezinsecție se vor efectua cu mijloace terestre, în cadrul tuturor parcurilor și locurilor de joacă. Cu aceasta ocazie vă rugăm să luați măsurile necesare pentru prevenirea intoxicațiilor la albine.
Scopul operațiunii de dezinsecție îl reprezintă complexul de masuri care combat/previn înmulțirea insectelor ectoparazite (căpușe, țânțari, muște, tauni, etc.) care constituie o sursă de infecție și care pot vehicula germenii patogeni ai unor boli infecțioase sau generatoare de disconfort.
Dezinfecţia reprezinta procedura de distrugere a majorităţii microorganismelor patogene sau nepatogene de pe orice suprafeţe (inclusiv tegumente), utilizându-se agenţi fizici şi/sau chimici iar deratizarea urmărește în special înlăturarea rozătoarelor.
Produsele folosite pentru această operațiune sunt: SOLFAC COMBI NF produs ce se regăseste în Registrul Național al Produselor Biocide și este autorizat pentru profilaxia sanitar umană de Ministerul Sănătății – Comisia Națională a Produselor Biocide; avand avizul cu nr. 5018BIO/18/12.24 si RODEX PASTA BAIT avizat de Comisia Nationala pentru Produse Biocide.
Această operațiune va fi executată de către SC Derat Mouse SRL, societate certificată cu competențe profesionale de dezinfecție, deratizare, dezinsecție și se desfășoară în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
-
Mondenacum 11 luni
Mesaje de Sfânta Maria 2024. URĂRI, FELICITĂRI și SMS-uri care pot fi trimise persoanelor care își serbează onomastica | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 3 luni
Când pică Paștele ortodox și cel catolic 2026, dar și în următorii ani | cugirinfo.ro
-
Din judeţacum 3 luni
MESAJE de Sfântul Gheorghe 2025. SMS-uri, urări şi felicitări pe care le poţi transmite celor dragi de ziua numelui | cugirinfo.ro
-
Administraţieacum 10 luni
Premiu simbolic oferit de Primărie unor societăți comerciale din Cugir, cu prilejul aniversării a 225 de ani de tradiție industrială a orașului
-
Mondenacum 2 luni
Sfinții Constantin și Elena 2025. FELICITARI, MESAJE și URARI pentru cei care își sărbătoresc onomastica | cugirinfo.ro
-
Sportacum 7 luni
Triumf pentru șahiștii de la Metalurgistul Cugir, la „Cupa de Iarnă” desfășurată la Sibiu
-
Din judeţacum 3 luni
Când sunt Floriile Ortodoxe și Catolice în următorii ani | cugirinfo.ro
-
Sportacum 9 luni
„Roș-albaștrii” – remiză externă, după un meci nebun: ACS Mediaș – Metalurgistul Cugir 2-2 (0-0)