Cugireni
La CUGIR a luat naștere cel mai nou brand de lenjerie intimă din România – „Delicate Lace”
Delicate Lace, brandul de lenjerie intimă lansat de Angela Filimon în 2018, duce ideea de made-to-measure mai aproape de trup ca niciodată, produsele realizate în atelierul din Cugir putând fi croite în funcţie de preferinţele purtătoarelor. Dincolo de acest element diferenţiator, accentul pus pe sustenabilitate şi pe liniile simple transformă piesele Delicate Lace în promotoarele unui stil de viaţă confortabil într-o lume a excesului.
„Am crescut printre dantele, voaluri şi cu sunetul de fundal al maşinii de cusut, toate acestea datorită mamei mele, a cărei pasiune pentru frumos mi-a fost insuflată“, spune Angela Filimon, fondatoarea brandului de lenjerie intimă Delicate Lace.
Absolventă a Academiei de Studii Economice (ASE) din Bucureşti, Angela a lucrat după terminarea facultăţii în domeniul hotelier şi, ulterior, a fost senior buyer în cadrul unei multinaţionale din Alba timp de cinci ani. Apoi, au venit doi copii şi pasul spre antreprenoriat.
„Am ales antreprenoriatul şi în special în acest domeniu deoarece am o pasiune pentru lenjeria intimă, iar după îndelungi căutări mi-am dorit pentru mine un concept de calitate, dorinţă care a dus la naşterea brandului Delicate Lace.“
Ideea de a lansa un proiect axat pe lenjerie intimă a venit astfel dintr-o nevoie pur personală, la acel moment fiind puţine opţiuni locale care să răspundă propriilor standarde ale antreprenoarei.
„În 2018, acest concept a prins contur şi s-a transformat treptat într-o afacere de familie. Alături de mama mea, creez şi îmi pun în aplicare toate ideile.“ Cu ajutorul ei, Angela a pus bazele celor mai importante etape în realizarea acestui proiect, şi anume crearea tiparelor, croirea, coaserea lenjeriilor şi nu numai.
Mai departe, antreprenoarea s-a ocupat de tot procesul prin care produsele Delicate Lace ajung la cliente, lucru care a presupus mai întâi identificarea partenerilor pentru materialele necesare. Au urmat realizarea conceputului pentru ambalare, promovarea, inclusiv realizarea fotografiilor sau a colaborărilor necesare pentru a duce conceputul Delicate Lace cât mai departe. În total, investiţiile s-au ridicat la peste 40.000 de euro, surse proprii, dar şi o finanţare europeană prin programul Startup Plus.
Alături de mama ei, lângă Angela Filimon au mai stat sora şi bunica ei, astfel că Delicate Lace este un business feminin de familie.
„Un ajutor foarte mare a fost şi bunica mea, care ne-a ajutat cu un produs premium, care avea aplicată dantelă realizată manual 100%. Pe viitor, ne va ajuta cu siguranţă şi cu alte colecţii de acest gen.“
Delicate Lace a pornit de la bun început cu un concept care lipsea din piaţa de profil, şi anume acela al lenjeriei personalizabile, în funcţie de silueta fiecărei purtătoare, practic un made-to-measure adus mai aproape de trup ca niciodată.
„Pe lângă acesta, realizăm şi lenjerie intimă inspirată de designul clientului, folosind materialele de care dispunem în atelierul nostru. Cum ne place nouă să spunem, dăm formă imaginaţiei clientului nostru.“ Acestea sunt elementele principale care diferenţiază Delicate Lace de competiţie. „La asta putem să mai adăugăm şi că în primele noastre colecţii am oferit un produs premium, cu aplicaţii din dantelă realizată 100% manual de mama şi de bunica mea. Ne dorim să mai facem câteva astfel de produse, poate chiar anul acesta.“
Povestea afacerii este un alt element diferenţiator, implicarea atâtor generaţii de femei dând certitudinea că produsele sunt realizate în deplină cunoştinţă a particularităţilor pe care corpul feminin le ocroteşte. Astfel, printre colecţii sunt şi game care se adresează femeilor însărcinate sau care abia au născut, ale căror corpuri au nevoie în mod cert de o altfel de lenjerie intimă.
„Produsele Delicate Lace sunt realizate în micul nostru atelier din Transilvania, mai exact în Cugir, judeţul Alba. Pentru noua noastră colecţie, pe care o lansăm în curând, am ales să colaborăm cu o fabrică cu experienţă din zonă.“ Produsele vor fi împărţite în piese pe mărimi standard şi creaţii cu croi customizat, pe care Angela o să le facă, la fel ca până acum, cu ajutorul mamei sale. „Modelele au un design minimalist, urmărind linii simple.“
Antreprenoarea mai spune că materialele utilizate sunt achiziţionate din Europa, alegând fibre sustenabile, cum ar fi bumbac organic, bumbac 100%, dar şi dantelă, microfibră şi tul.
„Se pune tot mai mult accent pe sustenabilitate, pe materiale sustenabile, pe produse de calitate, cu design atemporal, realizate local şi etic. Şi acest lucru nu poate decât să ne bucure.“ Clienta Delicate Lace ţine cont de aceste tendinţe, este o femeie activă care îşi doreşte să se poată mişca în voie, adoră să se simtă confortabil, este o femeie puternică şi independentă care preferă simplitatea într-o lume a excesului.
Antreprenoarea spune că în curând va fi lansat un nou material, tot din categoria celor sustenabile, inovaţia urmând să se regăsească într-o nouă colecţie.
„Dacă am început cu lenjerie intimă realizată din dantelă şi microfibră, urmată de câteva piese din satin (pijamale, maiouri, furouri) şi tul, acum ne mândrim cu colecţia noastră din materiale sustenabile (bumbac organic şi bumbac 100%), cu colecţia pentru perioada de sarcină şi după naştere, cu cea pentru mirese şi respectiv cea de costume de baie. În colecţiile noastre avem mai multe modele de sutiene, de chiloţi, de body-uri, kimonouri, costume de baie din două piese şi costume de baie întregi.“
Dar chiar dacă s-a diversificat portofoliul în timp, abordarea brandului a fost mereu unitară, mereu concentrată pe un design simplu. „De-a lungul timpului am realizat şi modele după designul clienţilor, astfel că aceştia nu au fost limitaţi doar la produsele create de noi.“
Până acum, eforturile forţelor feminine din spatele Delicate Lace s-au concentrat mai ales pe piaţa din România, dar acest lucru s-ar putea schimba de anul acesta. Totodată, un alt plan de dezvoltare este diversificarea canalelor prin care clientele pot ajunge la produsele Delicate Lace.
„În acest moment, produsele noastre sunt disponibile doar pe site-ul nostru delicatelace.ro. Anul acesta avem multe planuri de dezvoltare în această direcţie, vizăm colaborări cu câteva magazine fizice şi online din România şi, de ce nu, şi din afară, mai ales că ne dorim să creştem şi exporturile. Vrem să fim cât mai aproape de clienţi.“
sursa: zf.ro
Cugireni
Foarfeca, visul și scena: Drumul unui frizer din Cugir spre succesul internațional
Dintr-un oraș mic, dar plin de oameni cu visuri mari, Victor Roșu a reușit să transforme pasiunea pentru frizerie într-o carieră internațională care inspiră.

Cunoscut pentru talentul său, pentru atenția la detalii și pentru dorința constantă de a evolua, tânărul din Cugir a făcut în ultimul an pasul decisiv spre educația internațională în domeniul barberingului. Totul a început din pasiune și ambiție, iar anul acesta a reprezentat pentru el o adevărată rampă de lansare. De la începutul verii, Victor a fost invitat să susțină demonstrații și seminarii în Germania (Stuttgart), Republica Moldova (Chișinău ) și Belgia (Roeselare), ducând numele României și al orașului Cugir pe scenele marilor evenimente dedicate frizeriei moderne.
Deși anul se apropie de final, traseul său profesional este într-o continuă ascensiune. După revenirea din Belgia, Victor va ateriza direct pe scena unuia dintre cele mai mari evenimente de barbering din România – „I AM BARBER”, la București. Până la sfârșitul anului, va mai bifa Franța (Paris), Mediaș și din nou București, alături de orele de educație pe care le oferă cursanților chiar la el în salonul din Cugir, unde vin oameni chiar si din zone îndepărtate ale țării pentru a învăța din experiența lui.
În deschiderea anului viitor, Victor are deja confirmate noi colaborări internaționale: Anglia, Italia și Germania, dar și o prezență specială în cadrul unei colecții de modă de la Milano, unde se va ocupa de imaginea – păr și barbă – a modelelor ce vor defila pentru unul dintre cele mai mari branduri de modă din lume. Totodată, tânărul frizer se pregătește să deschidă in anul 2026 prima sa academie & salon de barbering în Alba Iulia, un proiect dedicat formării noii generații de profesioniști. La nivel național, Victor se poate mândri cu un palmares impresionant de titluri câștigate în competiții importante din România, semn că recunoașterea muncii sale a venit pas cu pas, prin perseverență și devotament.
Filozofia sa este simplă, dar puternică: „Dacă faci bani din ceea ce îți place, nu o să muncești niciodată. Fac totul din dragoste pentru meserie, din respect pentru oameni și din dorința de a arăta că se poate. Nu e doar despre tunsori sau aparență, e despre pasiune, disciplină și evoluție continuă”, spune Victor. Succesul pare să-l urmeze la fiecare pas, însă el știe cel mai bine că nu are nicio legătură cu norocul. În spatele fiecărui eveniment, fiecărei recunoașteri și fiecărui pas înainte stau ore nesfârșite de muncă, disciplină și dedicare totală.
„Pentru mine, succesul nu este o întâmplare, ci rezultatul consecvenței, al învățării continue și al dorinței de a fi mai bun cu fiecare zi. Nu există scurtături, nu există zile libere de la visul meu — doar pași siguri, repetați cu răbdare și pasiune, iar succesul îl măsoară in intensitatea aplauzelor”, susține tânărul din Cugir.
Povestea lui este dovada că visurile pot prinde contur chiar și într-un oraș mic — pentru că, atunci când muncești cu pasiune și crezi în drumul tău, poți ajunge „din periferie în centru”, transformând granițele în simple linii pe hartă.
Constantin PREDESCU
Cugireni
Un tânăr originar din Cugir a făcut senzație prin Cluj-Napoca cu un autoturism plin de inimioare și pe care scria mesajul „IARTĂ-MĂ IUBIREA MEA!”
Un autoturism plin de baloane în formă de inimioare și pe care scria mesajul „IARTĂ-MĂ IUBIREA MEA!” a făcut senzație în urmă cu câteva zile, pe străzile din Cluj-Napoca. Puțini știu încă că vinovatul este un tânăr originar din Cugir.

Mașina transportată pe platformă a fost fotografiată și filmată de clujeni care au împânzit rețelele de socializare cu imaginile surprinse, toți punându-și întrebarea pentru cine e autoturismul și cu ce a greșit cel care a scris mesajul.
Vinovat este Călin Bocănici sau „Dermopigmentistu”, cum îi spun prietenii și cunoscuții și e născut în Cugir, plecat apoi în Italia, stabilit în Cluj-Napoca din 2015 și specializat în micropigmentare.

În comentariile la postările online cu mașina au fost și câțiva internauți care au văzut semnătura de sub mesaj: „Dermopigmentistu”, dar și plăcuța din locul numărului de înmatriculare, „Rinascenza” – afacerea tânărului – și au început să se întrebe dacă nu cumva e vorba doar despre o strategie de marketing.
Cu toate acestea, majoritatea celor care au văzut mașina plimbată pe străzile din Cluj-Napoca sau în postările de pe rețelele sociale sunt de părere că aceasta este un cadou cumpărat de cugirean pentru iubita sa, fiind modul său de a-și cere iertare pentru o greșeală comisă.
Călin Bocănici a declarat pentru ziarulunirea.ro că nu dorește să dezvăluie adevărul despre gestul său: „Să rămână așa întrebarea, dacă e marketing sau cu ce-oi fi greșit să fac un așa cadou”!
Cugireni
O tânără mămică din Cugir și-a donat părul pentru copiii bolnavi de cancer: „Am simțit că e momentul să dăruiesc și eu o parte din mine”
Ana Maria, o tânără mămică din Cugir, însărcinată cu al doilea copil, a făcut un gest impresionant: și-a tăiat părul lung până la mijloc și l-a donat într-un scop nobil: peruci care vor ajunge la copiii diagnosticați cu cancer, supuși tratamentelor cu citostatice.

Chimioterapia în cazul bolnavilor de cancer are, din păcate, şi efecte negative asupra organismului. Mulți pacienţi îşi pierd integral părul, iar o perucă din păr natural, cu tunsoare scurtă are preţuri mult prea mari pentru un pacient care are cu totul alte cheltuieli urgente în timpul terapiei.
„Am făcut o schimbare mare. Una pe care am simțit-o din suflet. Nu a fost un impuls, ci un gest cu sens. Pentru că Dumnezeu m-a binecuvântat din nou cu a doua minune, am simțit că e momentul să dăruiesc și eu o parte din mine.Așa că am ales să donez părul meu..40 de centimetri, pentru copiii care luptă cu cancerul. Pentru zâmbetele lor, pentru speranță, pentru că fiecare șuviță contează. Nu am făcut-o din curaj, ci din recunoștință. Și, deși e doar păr, pentru mine înseamnă mult mai mult”, a scris tânăra pe rețelele de socializare.
Schimbarea însă nu a fost una ușoară. Ana Maria a renunțat la 40 de centimetri din părul ei și spune că decizia a fost luată cu multe emoții: „Nu mi-a fost frică. Pentru că am învățat că uneori trebuie să tai ca să crești din nou. Știu că părul meu va crește și va crește sănătos, pentru că frumusețea adevărată începe din interior, iar rezultatele se văd în timp”, spune tânăra.
În acest proiect i s-a alăturat Laura Zugrăvescu, coafeza care a tuns-o pe Ana și care a fost martoră la emoția ei, de la teama primelor tăieturi, până la zâmbetul sincer din oglindă, când și-a văzut noua imagine: „Era mai ușoară, mai luminoasă, mai mândră! O femeie curajoasă, sensibilă și cu un suflet imens. Deși nu fusese niciodată tunsă scurt, a ales să facă un gest care va schimba ziua unui copil aflat într-o luptă grea: a donat 40 de centimetri din părul ei pentru copiii bolnavi de cancer. Ana, îți mulțumesc din suflet pentru încredere și pentru exemplul frumos pe care îl dai! Gestul tău nu este doar o schimbare de look, ci o lecție de generozitate și curaj!”, mărturisește Laura într-o postare pe Facebook.
-
Mondenacum 4 luniMesaje de Sfânta Maria 2025. URĂRI, FELICITĂRI și SMS-uri care pot fi trimise persoanelor care își serbează onomastica | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 8 luniCând pică Paștele ortodox și cel catolic 2026, dar și în următorii ani | cugirinfo.ro
-
Din judeţacum 7 luniMESAJE de Sfântul Gheorghe 2025. SMS-uri, urări şi felicitări pe care le poţi transmite celor dragi de ziua numelui | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 7 luniSfinții Constantin și Elena 2025. FELICITARI, MESAJE și URARI pentru cei care își sărbătoresc onomastica | cugirinfo.ro
-
Cugireniacum o lunăFoarfeca, visul și scena: Drumul unui frizer din Cugir spre succesul internațional
-
Sportacum 12 luniTriumf pentru șahiștii de la Metalurgistul Cugir, la „Cupa de Iarnă” desfășurată la Sibiu
-
Din judeţacum 8 luniCând sunt Floriile Ortodoxe și Catolice în următorii ani | cugirinfo.ro
-
Actualitateacum o lunăMedicul cugirean Terezia Mureșan-Samoilescu a primit, la Berlin, premiul pentru studiul legat de modalitățile actuale de tratament ale plăgilor greu vindecabile

