Rămâi conectat

Administraţie

Începând de mâine, 28 martie 2021 – ora 00.00, intră în vigoare noi restricții la Cugir, în vederea limitării răspândirii SARS-COV-2

Cugir INFO

Publicat

în

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență a dispus noi restricții în orașul Cugir începând de mâine, 28 martie 2021 – ora 00.00, prin intermediul Hotărârii numărul 81 din 27.03.2021, prin care se instituie noi măsuri pentru diminuarea efectelor pandemiei de COVID-19, în contextul unor incidențe crescute la nivelul mai multor unități administrativ-teritoriale.

Luând în dezbatere rata de incidență cumulată la 14 zile, a cazurilor de COVID–19, la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județ, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba prin adresa nr. 3532/26.03.2021, pentru data de 27.03.2021;

În temeiul:

  • Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;
  • Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, cu modificările și completările ulterioare;
  •  H.G. nr. 293/10.03.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 14 martie 2021, modificată și completată prin H.G. nr. 348 din 25.03.2021;

Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

În conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;
Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 27.03.2021,

HOTĂRĂȘTE:

Art. 1. Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 27.03.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei la prezenta hotărâre.

Art. 2. Începând cu data de 27.03.2021, ora 24:00, încetează aplicarea măsurilor de limitare și prevenirea răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza municipiilor Alba Iulia, Aiud, Blaj și Sebeș, orașelor Abrud, Ocna Mureș, Câmpeni și Teiuș, comunelor Berghin, Bucium, Ceru Băcăinți, Ciugud, Cricău, Doștat, Fărău, Galda de Jos, Gârbova, Ighiu, Întregalde, Livezile, Lopadea Nouă, Lunca Mureșului, Mihalț, Mirăslău, Noșlac, Pianu, Rădești, Săsciori, Sâncel, Sântimbru, Stremț, Șibot, Șpring, Șona, Șugag și Unirea, stabilite prin hotărârile CJSU Alba nr. 62, 63, 64, 65, 67, 68, 70, 73, 75, 77 și 80/2021.

Art. 3. (1) La nivelul comunelor Rimetea, Șona, Doștat și Noșlac unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 depășește 7,5/1.000, începând cu data de 28.03.2021, ora 00:00, pentru o perioadă de 14 zile, până în data de 10.04.2021, ora 24:00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:
a) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 20:00-05:00, cu următoarele excepții:
1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
2. deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;
3. deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;
b) Operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private, își vor organiza şi desfăşura activitatea în intervalul orar 05:00-18:00;
c) În intervalul orar 18:00-05:00, operatorii economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu;
d) Unităţile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum şi operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, şi cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone îşi pot desfăşura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;
e) Se suspendă activitatea operatorilor economici desfăşurată în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness;
f) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;
g) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;
h) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);
i) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
j) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
k) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;
l) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;
m) Măsurile stabilite la lit. k) și lit. l) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;
n) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
o) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. m), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;
p) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;
q) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;
r) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc;
(2) Măsurile dispuse la alin. (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există;
(3) La nivelul UAT Comuna Rimetea și localității Biia, comuna Șona, măsurile prevăzute la alin. (1), se aplică suplimentar măsurilor stabilite prin Ordinele de carantinare zonală nr. 6723/23.03.2021, respectiv nr. 6750/25.03.2021, emise de șeful DSU;
(4) Centrele de vaccinare și cabinetele medicale își vor desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;
(5) Prin excepție de la prevederile alin.(1), înaintea expirării celor 14 zile de valabilitate a măsurilor stabilite în prezenta hotărâre, restricțiile de circulație a persoanelor, precizate la alin. (1) lit. a) nu se aplică dacă incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 7/1.000 de locuitori, situație în care se vor aplica măsurile prevăzute la art. 4, alin. (1), lit. a);
(6) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 4. (1) La nivelul municipiului Alba Iulia, Aiud, orașului Ocna Mureș, comunelor Ciugud, Galda de Jos, Gârbova, Mirăslău, Stremț și Unirea, unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 4 şi mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori, începând cu data de 28.03.2021, ora 00:00, pentru o perioadă de 14 zile, până în data de 10.04.2021, ora 24:00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:
a) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în zilele de luni, marți, miercuri și joi în intervalul orar 22:00-05:00, iar în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 20:00-05:00, cu următoarele excepţii:
1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
2. deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;
3. deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;
b) Operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private, își vor organiza şi desfăşura activitatea în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 05:00-18:00;
c) În zilele de vineri, sâmbătă şi duminică, în intervalul orar 18:00-05:00, operatorii economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu;
d) Unităţile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum şi operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, şi cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone îşi pot desfăşura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;
e) Se suspendă activitatea operatorilor economici desfăşurată în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness;
f) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;
g) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;
h) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);
i) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
j) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
k) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;
l) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;
m) Măsurile stabilite la lit. k) și lit. l) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;
n) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
o) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. m), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;
p) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;
q) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;
r) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc;
(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există;
(3) Centrele de vaccinare și cabinetele medicale își vor desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;
(4) Prin excepție de la prevederile alin.(1), înaintea expirării celor 14 zile de valabilitate a măsurilor stabilite în prezenta hotărâre, restricțiile de circulație a persoanelor, precizate la alin. (1), lit. a) nu se aplică dacă incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3,5/1.000 de locuitori, situație în care se vor aplica măsurile prevăzute la art. 5, alin. (1), lit. f);
(5) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 5. (1) La nivelul municipiului Blaj, orașului Abrud, comunelor Lunca Mureșului, Mihalț, Rădești și Șugag, unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 3 şi mai mică sau egală cu 4/1.000 de locuitori, începând cu data de 28.03.2021, ora 00:00, pentru o perioadă de 14 zile, până în data de 10.04.2021, ora 24:00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:
a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;
b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;
c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);
d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22:00-05:00, cu următoarele excepții:
1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
2. deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
3. deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;
g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;
h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;
i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;
j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;
l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;
m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;
n) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.
(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.
(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 6. (1) La nivelul municipiului Sebeș, orașelor Câmpeni, Cugir și Teiuș, comunelor Berghin, Blandiana, Bucium, Cricău, Fărău, Hopârta, Ighiu, Întregalde, Livezile, Lopadea Nouă, Pianu, Sălciua, Săsciori, Sâncel, Sântimbru, Șibot, Șpring, unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 27.03.2021, ora 00:00, pentru o perioadă de 14 zile, până în data de 10.04.2021, ora 24:00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:
a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;
b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;
c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);
d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22:00-05:00, cu următoarele excepții:
1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
2. deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
3. deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;
g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 06:00-22:00, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;
h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 06:00-22:00, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;
i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;
j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;
l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;
m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 06:00-22:00;
(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.
(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 7. (1) Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, prevăzut la art.3, alin.(1), lit. a), pct. 1, art.4, alin.(1), lit. a), pct.1, art. 5, alin.(1), lit. f), pct. 1, respectiv art. 6, alin.(1), lit. f), pct. 1, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate, legitimaţia de serviciu sau adeverinţa eliberată de angajator ori o declaraţie pe propria răspundere, completată în prealabil.
(2) Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, prevăzut la art.3, alin.(1), lit. a), pct. 2-4, art.4, alin.(1), lit. a), pct.2-4, art. 5, alin.(1), lit. f), pct. 2-4, respectiv art. 6, alin.(1), lit. f), pct. 2-4, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate, o declaraţie pe propria răspundere, completată în prealabil;
(3) Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

Art. 8. Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Art. 9. Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T.-urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

RATA DE INCIDENŢĂ CUMULATĂ LA 14 ZILE A CAZURILOR DE ÎMBOLNĂVIRE CU SARS-CoV-2 PENTRU FIECARE UNITATE ADMINISTRATIV-TERITORIALĂ DE PE RAZA JUDEŢULUI ALBA, LA DATA DE 27.03.2021:

Localitate Populație Rata de infectare Infectați
RÎMETEA 1000 16 16
ŞONA 4365 8.48 37
DOŞTAT 1020 7.84 8
NOŞLAC 1818 7.7 14
UNIREA 4940 6.68 33
ORAŞ OCNA MUREŞ 13980 6.65 93
MUNICIPIUL AIUD 25399 6.46 164
MUNICIPIUL ALBA IULIA 76368 5.94 454
GÂRBOVA 2153 5.57 12
CIUGUD 3264 5.51 18
GALDA DE JOS 4478 5.36 24
STREMŢ 2448 5.31 13
MIRĂSLĂU 1981 4.54 9
LUNCA MUREŞULUI 2581 3.87 10
RĂDEŞTI 1291 3.87 5
ŞUGAG 2889 3.81 11
MIHALŢ 3243 3.08 10
MUNICIPIUL BLAJ 20767 3.08 64
ORAŞ ABRUD 5256 3.04 16
CRICĂU 2001 3 6
BUCIUM 1422 2.81 4
SĂLCIUA 1432 2.79 4
LOPADEA NOUĂ 2592 2.7 7
MUNICIPIUL SEBEŞ 32909 2.7 89
ORAŞ CUGIR 25705 2.65 68
SĂSCIORI 6510 2.61 17
HOPÂRTA 1153 2.6 3
ORAŞ CÂMPENI 7336 2.45 18
IGHIU 7035 2.27 16
BLANDIANA 912 2.19 2
BERGHIN 1919 2.08 4
ŞIBOT 2423 2.06 5
FĂRĂU 1499 2 3
SÂNTIMBRU 3033 1.98 6
SÂNCEL 2606 1.92 5
ŞPRING 2618 1.91 5
ÎNTREGALDE 567 1.76 1
PIANU 3581 1.68 6
LIVEZILE 1209 1.65 2
ORAŞ TEIUŞ 7254 1.65 12
JIDVEI 5321 1.5 8
CÂLNIC 2009 1.49 3
PONOR 669 1.49 1
VINŢU DE JOS 5507 1.45 8
METEŞ 2787 1.44 4
ORAŞ BAIA DE ARIEŞ 3813 1.31 5
SĂLIŞTEA 2371 1.27 3
ALBAC 1979 1.01 2
DAIA ROMÂNĂ 3129 0.96 3
VALEA LUNGĂ 3152 0.95 3
BUCERDEA GRÂNOASĂ 2275 0.88 2
VADU MOŢILOR 1341 0.75 1
ROŞIA MONTANĂ 2746 0.73 2
AVRAM IANCU 1468 0.68 1
LUPŞA 2939 0.68 2
CETATEA DE BALTĂ 3069 0.65 2
VIDRA 1540 0.65 1
SCĂRIŞOARA 1551 0.64 1
CERGĂU 1633 0.61 1
HOREA 1944 0.51 1
ORAŞ ZLATNA 7943 0.5 4
CRĂCIUNELU DE JOS 2133 0.47 1
BISTRA 4566 0.22 1
ALMAŞU MARE 1229 0 0
ARIEŞENI 1630 0 0
CENADE 1011 0 0
CERU-BĂCĂINŢI 269 0 0
CIURULEASA 1146 0 0
CUT 1280 0 0
GÂRDA DE SUS 1525 0 0
MOGOŞ 777 0 0
OCOLIŞ 555 0 0
OHABA 646 0 0
POIANA VADULUI 1060 0 0
POŞAGA 958 0 0
RÂMEŢ 538 0 0
ROŞIA DE SECAŞ 1617 0 0
SOHODOL 1675 0

 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Administraţie

Ce s-a statbilit în urma consultării publice dedicate proiectului de Mobilitate Urbană, organizată de Primăria Cugir

Cugir INFO

Publicat

în

Joi, 6 noiembrie 2025, la sediul Primăriei orașului Cugir, a avut loc o consultare publică dedicată proiectului de Mobilitate Urbană, care vizează modernizarea infrastructurii din zonele: str. 21 Decembrie 1989, Griviței, Traian Vuia și Nicolae Grigorescu.

Evenimentul a reunit reprezentanți ai administrației publice locale, specialiști în mobilitate urbană, cadre universitare și cetățeni ai orașului, într-un dialog constructiv privind direcțiile de dezvoltare durabilă, siguranță rutieră și fluidizarea traficului.

În cadrul prezentării sale, Prof. PhD. Ing. Nicolae Filip de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, a subliniat rolul esențial al transportului alternativ în contextul urban actual. A evidenţiat faptul că introducerea pistelor de biciclete în Cugir a condus la reducerea numărului de autovehicule pe carosabil, la ameliorarea traficului rutier şi la îmbunătățirea calității vieții urbane. Totodată, profesorul a insistat asupra nevoii de a privi bicicleta ca parte integrantă a mobilității urbane, nu doar ca mijloc de recreere, ci ca soluție eficientă, sustenabilă şi economică pentru deplasarea zilnică.

În continuarea discuțiilor, doamna Ing. Maria Theiss a prezentat fundamentele tehnice și urbanistice ale proiectului, subliniind importanța continuității pistelor de biciclete, a accesibilității pentru toate categoriile de participanți la trafic și a amenajării integrate a spațiului public.

Aceasta a menționat că proiectul ține cont de structura stradală existentă, de fluxurile pietonale și rutiere, precum și de nevoile reale ale cetățenilor, urmărind un echilibru între mobilitatea alternativă, zonele verzi și infrastructura rutieră.

Primarul Adrian Teban a subliniat importanța majoră a acestui proiect în procesul de modernizare urbană și tranziția Cugirului către o mobilitate sustenabilă.

Acesta a explicat că proiectul reprezintă rezultatul unei planificări etapizate, începută în anul 2014, cu scopul de a transforma orașul într-un spațiu accesibil, sigur și prietenos cu mediul. Actuala etapă este continuarea firească a acestor eforturi, bazându-se pe o analiză atentă a traficului, a zonelor de interes și a categoriilor de drum.

De asemenea, acesta a menționat că proiectul se desfășoară în conformitate cu legislația în vigoare iar toate intervențiile asupra spațiului public sunt realizate în baza cadrului normativ și a cerințelor de finanțare europeană.

„Nu putem construi după preferințe personale, ci în baza unui plan strategic și a unei viziuni comune, care să servească interesul public. Acest proiect nu este doar despre infrastructură, ci despre oameni. Despre siguranța copiilor care merg la școală cu bicicleta, despre vârstnicii care trebuie să se deplaseze confortabil și despre tinerii care merită un oraș sustenabil”, a spus primarul Adrian Teban.

Proiectul include, de asemenea, îngroparea cablurilor electrice, realizarea de canalizare pentru curenți slabi și instalarea unui sistem modern de iluminat public pe toate străzile vizate.

 La finalul consultării, în urma votului exprimat:

• Varianta 1 – sens dublu și o pistă de biciclete, însă cu reducerea spațiilor pentru parcare – a fost susținută de 34 de participanți (majoritatea)
• Varianta 2 – sens unic și o pistă de biciclete, însă cu menținerea spațiilor pentru parcare – a fost susținută de 15 participanți (minoritatea)

Primăria Cugir mulțumește tuturor participanților pentru implicare, contribuții și sprijinul acordat în conturarea unui viitor urban mai verde, mai sigur și mai bine conectat la nevoile reale ale cetățenilor.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Joi, 6 noiembrie 2025: Primăria Cugir organizează o consultare publică privind proiectul de Mobilitate Urbană

Cugir INFO

Publicat

în

Primăria Cugir invită locuitorii străzilor 21 Decembrie 1989, Griviței, Traian Vuia și Nicolae Grigorescu, precum și toți cetățenii interesați de îmbunătățirea orașului, să participe la o consultare publică privind proiectul de – Mobilitate Urbană.

Întâlnirea va avea loc joi, 6 noiembrie 2025, la ora 12:00, în sala de ședințe a Consiliului Local (parter).

Proiectul are ca obiectiv modernizarea infrastructurii urbane din zonele menționate, prin lucrări ce vizează:

– amenajarea trotuarelor;
– realizarea pistelor pentru biciclete;
– reconfigurarea părții carosabile.

„Vă așteptăm să vă exprimați opiniile și sugestiile privind acest proiect important pentru comunitatea noastră!”, au transmis reprezentanții Primăriei orașului Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Primarul Cugirului, Adrian Teban, vizită pe teren pentru a verifica stadiul lucrărilor de reabilitare a străzilor Făgețel (Cindeni) și Ciprian Porumbescu (Râul Mic)

Cugir INFO

Publicat

în

Administrația locală a orașului Cugir continuă programul de reparare și întreținere a infrastructurii rutiere, prin finalizarea lucrărilor pe două străzi importante din oraș: Strada Făgețel (Cindeni) Strada Ciprian Porumbescu (Râul Mic).

Primarul Adrian Teban a efectuat o vizită pe teren pentru a verifica stadiul lucrărilor și pentru a discuta cu locuitorii din zonă. Cetățenii s-au declarat mulțumiți de schimbările aduse, care contribuie semnificativ la îmbunătățirea calității vieții și la întreținerea cartierelor.

Modernizarea ambelor străzi au fost finanțate din bugetul local, prin contractul subsecvent de reparații străzi, în valoare de peste 800.000 lei.

Pe străzile Făgețel și Ciprian Porumbescu s-au realizat următoarele lucrări:

– Executarea procedurilor tehnice aferente proiectului;
– Amenajarea sistemului de canalizare pluvială;
– Repararea carosabilului prin asfaltare sau pavare, în funcție de specificul traficului;
– Amenajarea trotuarelor, fie cu pavaj, fie cu asfalt, conform soluției tehnice stabilite;
– Realizarea intrărilor în curți pentru proprietățile adiacente.

Astfel, străzile cu trafic intens au fost asfaltate, iar cele cu trafic redus au fost pavate, asigurând o infrastructură durabilă și adaptată nevoilor fiecărei zone. Pe Strada Ciprian Porumbescu, pavarea s-a realizat până în partea superioară, în apropierea Străzii Liliacului.

Despre Strada Teiului din localitatea Vinerea:

– Această stradă este inclusă în programul de reparare și întreținere a infrastructurii rutiere;
– Demararea lucrărilor este programată pentru perioada imediat următoare;
– Începerea lucrărilor depinde de conectarea stației de încărcare la rețeaua electrică.

Stadiul actual al proiectului:

– Atât Strada Făgețel, cât și Strada Ciprian Porumbescu se află în etapa finală de implementare, urmând doar lucrări minore de detaliu.
– Prin aceste investiții, administrația locală își reafirmă angajamentul față de întreținerea și reabilitarea infrastructurii rutiere și îmbunătățirea condițiilor de trai pentru toți locuitorii orașului Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir