Rămâi conectat
Nicolae Ciucă - 2024

Ştiri din zonă

Începând de mâine, 18 aprilie 2021 – ora 00.00, intră în vigoare noi restricții la Șibot, în vederea limitării răspândirii SARS-COV-2

cugirinfo.ro

Publicat

în

CJSU Alba a impus noi măsuri de combatere a pandemiei de COVID-19 la nivelul comunei Șibot, care se vor aplica cu începere de mâine, 18 aprilie 2021 – ora 00.00 (vezi Art. 2).

Luând în dezbatere rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de COVID–19, la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județ, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba prin adresa nr. 4606/16.04.2021, pentru data de 17.04.2021;

În temeiul:

Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;

Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, cu modificările și completările ulterioare;

H.G. nr. 432/08.04.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 13 aprilie 2021;

Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

În conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 17.04.2021,

HOTĂRĂȘTE:

Art. 1. Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 17.04.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei la prezenta hotărâre.

Art. 2. (1) La nivelul comunelor Șibot și Stremț unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 4 şi mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori, începând cu data de 18.04.2021, ora 0000, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:
a) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în zilele de luni, marți, miercuri și joi în intervalul orar 2200-0500, iar în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 2000-0500, cu următoarele excepţii:
1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
2. deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;
3. deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;
b) Operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private, își vor organiza şi desfăşura activitatea în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 0500-1800. Prin excepție, în zilele de 23 aprilie 2021 și 30 aprilie 2021, activitatea se va putea organiza și desfășura în intervalul orar 0500- 2000.
c) În zilele de vineri, sâmbătă şi duminică, în intervalul orar 1800-0500, operatorii economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu. Prin excepție, în zilele de 23 aprilie 2021 și 30 aprilie 2021, activitatea se va putea organiza și desfășura în intervalul orar 2000-0500;
d) Unităţile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum şi operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, şi cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone îşi pot desfăşura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;
e) Se suspendă activitatea operatorilor economici desfăşurată în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness;
f) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;
g) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;
h) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);
i) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
j) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
k) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;
l) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;
m) Măsurile stabilite la lit. k) și lit. l) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;
n) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
o) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. m), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;
p) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;
q) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc;
(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există;
(3) Centrele de vaccinare și cabinetele medicale își vor desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;
(4) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 3. (1) La nivelul orașelor Câmpeni și Teiuș, comunelor Cenade și Gârbova unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 18.04.2021, ora 0000, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:
a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;
b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;
c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);
d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2200-0500, cu următoarele excepții:
1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
2. deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
3. deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;
g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 0600-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;
h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;
i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;
j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;
l) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 0600-2200;
(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.
(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 4. Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

Art. 5. Măsurile stabilite prin prezenta hotărâre se completează cu măsurile cu caracter general stabilite prin H.G. nr. 432/2021.

Art. 6. Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Art. 7. Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T.-urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Ştiri din zonă

A fost lansată o nouă licitație pentru continuarea lucrărilor la podul de peste râul Mureș care leaga Blandiana de Șibot

cugirinfo.ro

Publicat

în

Administrația comunei Blandiana, a lansat recent licitația pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice, care prevedere executarea restului de lucrări necesare pentru finalizarea construcției podului peste râul Mureș în comuna Blandiana. Valoarea estimată a proiectului, fără TVA este de 5.474.140,51 RON.

Prima licitație a podului peste râul Mureș dintre Acmariu (Blandiana) și Balomir (Șibot) a avut loc acum 5 ani în anul anul 2019, proiectul fiind finanțat prin PNDL, având o valoare estimată la vremea respectivă de 8,29 milioane lei, cu TVA inclus.

Din informațiile obținute de ziarulunirea.ro, lucrările la pod s-au împotmolit din lipsa banilor, pentru că nu au fost reactualizate valorile din contract. Contractul cu vechiul constructor a fost anulat, a fost reautorizat podul și urmează să se facă o nouă licitație pentru a găsi un nou constructor.

Acest pod va facilita circulația auto și pietonală în satul Blandiana, nemaifiind necesară utilizarea drumului național DN7 pentru a trece de pe o parte pe cealaltă a râului Mures.

Potrivit documentației, lucrările necesare – REST DE EXECUTAT sunt:

Mal drept Mureș: Pentru sectorul proiectat în rambleu, restul lucrărilor de executat cuprinde:

– asigurarea capacității portante și a gradelor minime de compactare necesare la nivelul terasamentului în rambleu;
– amenajarea structurii rutiere proiectate;
– acostamente;
– profilarea și protejarea taluzurilor;
– Șant pereat cu beton (partea dreapta);
– cele 2 (doua) casiuri prevazute la capetele zidurilor de sprijin;
– cele 4 (patru) guri de scurgere prevazute;
– finalizarea lucrarilor la podet km 0+095.

Pe sectorul prevăzut cu zid de sprijin, restul lucrărilor de executat cuprinde:

– excavarea integrala a umpluturilor realizate;
– refacerea umpluturii, asigurandu-se gradele minime de compactare, precum i conditiile calitative necesare;
– refacerea drenurilor și placii de racordare;
– amenajarea suprastructurii drumului;
– amenajarea trotuarelor;
– amplasarea parapetelor de siguranta și a parapetelor pietonale;
– șant pereat cu beton (partea dreapta).

Lucrările vor fi realizate conform proiectului tehnic al lucrării, cu dispozițiile de șantier aferente.

– asigurarea capacitatii portante si a gradelor minime de compactare necesare la nivelul terasamentului in rambleu;
– amenajarea structurii rutiere proiectate;
– acostamente;
– profilarea si protejarea taluzurilor;
– reparatii locale ant pereat cu beton;
– cele 2 (doua) casiuri prevazute la capetele zidurilor de sprijin;
– cele 4 (patru) guri de scurgere prevazute.

Pe sectorul prevăzut cu zid de sprijin, restul lucrărilor de executat cuprinde:

– excavarea integrala a umpluturilor realizate;
– refacerea umpluturii, asigurandu-se gradele minime de compactare, precum si conditiile calitative necesare; – refacerea drenurilor si placii de racordare;
– amenajarea suprastructurii drumului;
– amenajarea trotuarelor;
– amplasarea parapetelor de siguranta i a parapetelor pietonale;
– reparatii locale sant pereat cu beton.

Lucrările vor fi realizate conform proiectului tehnic al lucrării, cu dispozițiile de șantier aferente.

Lucrări pod: Albia: Ambele maluri ale Râului Mureș se vor curăța de vegetație și reprofila sub pod și pe câte 50 m amonte și aval de acesta.

În jurul radierelor pilelor P1 si P2 din albie, pentru limitarea afuierilor se vor executa lucrări de stabilizare a talvegului cu anrocamente având greutati G=500 … 1000 kg.

Pentru a se stabili starea tehnica a lucrarilor executate și lucrarile necesare a fost întocmită Expertiza Tehnica de către ing. Mihaela Popovici, Expert Tehnic Atestat pe subdomenile A4 82 D2.

Pe baza inspectiei vizuale făcută pe teren și în urma consultării documentelor de calitate puse la dispoziție de către Beneficiar, se constată că toate categoriile de lucrări executate cât și materialele puse în operă sunt conforme din punct de vedere calitativ și asigură parametrii impuși prin documentația tehnică.

Se vor executa urmatoarele lucrări:

– Mentinerea lucrarilor executate si expertizate, avand in vedere conformitatea acestora cu Proiectul Tehnic si Detaliile de Executie, Caietele de sarcini si Dispozitiile de santier emise pe parcursul executiei.
– Continuarea lucrarilor ramase de executat;
– In vederea finalizarii stucturii de beton armat, se var curata armaturile ramase in asteptare, se var indrepta si completa in situatia in care lipsesc si se vor pregati corespunzator rosturile de tumare – se va curata suprafata betonului cu jet de apa de inalta presiune ca sa se indeparteze praful si orice particula solida (beton desprins, rugina, etc) si se var betona conform proiect:
– Ancorajele cablurilor de postcomprimare ale grinzilor situate la partea superioara a grinzilor se var curata si se var proteja cu rasini epoxidice;
– Toate suprafetele de beton de fata vazuta (elevatii culei, grinzi) se var curata, se var inspecta, se vor repara eventualeledefecte constatate conform Dipozitiei de santier nr.5 din 05.05.2021 si prevederilor lnstructiunU tehnice privind procedeele de remediere a defectelor pentru e/ementele de beton si beton armat- lndicativ C 149-87 si se vor proteja cu vopsea speciala de protectie;
– Curatarea banchetei de rezemare pe culei si pe pile si inspectarea aparatelor de reazem;
– Executarea placii de suprabetonare:
– Demolarea placilor de racordare, refacerea umpluturilorla terasamente si refacerea placilor de racordare;
– Executarea caiisi a trotuarelor pe pod si pe rampe:
– Montarea echipamentelor pe pod si pe rampe
– Semnalizarea rutiera
– Finalizarea lucrarilor din albie

Sperăm că până la finalul anului viitor, visul locuitorilor din zonă să devină în sfârșit realitate, iar buruienile uriașe care tronează acum să fie înlocuite de asfalt.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Ştiri din zonă

Podul care trebuia construit peste râul Mureș, între Blandiana și Șibot, abandonat din lipsa banilor și „năpădit” de buruieni

cugirinfo.ro

Publicat

în

Visul de o viață a locuitorilor din Blandiana și cel din comunele învecinate de a avea un pod peste râul Mureș, care să facă legătura rapidă cu localitatea Șibot, implicit cu orașul Cugir, drumul național și mai departe cu autostrada, rămâne îngropat încă în buruieni de peste un metru înălțime.

Prima licitație a podului peste râul Mureș dintre Acmariu (Blandiana) și Balomir (Șibot) a avut loc acum 5 ani în anul anul 2019, proiectul fiind finanțat prin PNDL, având o valoare estimată la vremea respectivă de 8,29 milioane lei, cu TVA inclus.

Podul ar ușura foarte mult viața celor care fac naveta la Cugir, Sebeș, Alba Iulia și care sunt nevoiți să ocolească km buni și care le ”fură” câteva ore din zi.

Din informațiile obținute de ziarulunirea.ro, lucrările la pod s-au împotmolit din lipsa banilor, pentru că nu au fost reactualizate valorile din contract. Contractul cu vechiul constructor a fost anulat, a fost reautorizat podul și urmează să se facă o nouă licitație pentru a găsi un nou constructor.

Podul este un monument al neputinței, în mai bine de cinci ani nu s-a putut finaliza o lucrare de infrastructură peste râul Mureș, o traversare cu doar trei deschideri, rampele fiind invadate de buruieni de peste un metru înălțime.

Sperăm că până la finalul anului viitor, visul locuitorilor din zonă să devină în sfârșit realitate, iar buruienile uriașe care tronează acum să fie înlocuite de asfalt.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Ştiri din zonă

Apă potabilă cu cisterna pentru locuitorii din Săliștea Deal și zonele înalte din Săliștea și Tărtaria

cugirinfo.ro

Publicat

în

Locuitorii din Săliștea Deal și din zonele înalte din Săliștea și Tărtăria primesc apă potabilă prin intermediul unei cisterne mobile, a anunțat APA CTTA Alba.

„SC APA CTTA SA ALBA – Sucursala Cugir informează consumatorii ca din cauza debitului de apă scazut captat de la Săliștea, nu poate asigura furnizarea apei potabile in Săliștea Deal iar în Săliștea și Tărtaria în zonele înalte ale acestor localitati.

Sucursala Cugir va asigura apă potabilă locuitorilor din aceste localitati prin intermediul unei cisterne mobile pentru cerințe de consum uman și de igienă, la solicitarea Primariei.

Vă mulțumim pentru înțelegere și ne cerem scuze pentru disconfortul creat”, au transmis reprezentanții APA CTTA Alba.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir