Rămâi conectat

Învăţământ - Cultură

„EU, micul cetăţean European” – Spectacol oferit de elevii Şcolii Gimnaziale „Singidava” Cugir

cugirinfo.ro

Publicat

în

micul-european-scoala-singidava-cugirPe parcursul săptămânii 18-24 noiembrie 2013, săptămâna educaţiei permanente, Şcoala Gimnazială „Singidava” din Cugir, alături de alte şcoli din judeţ, a desfăşurat numeroase şi variate activităţi incluse în cadrul „Festivalului Naţional al Şanselor Tale”, ediţia a XIV-a, proiect inclus în planul de acţiune al Ministerului Educaţiei Naţionale.

Anul acesta, festivalul s-a desfăşurat sub genericul Cetăţean român – Cetăţean european, Comisia Europeană numind anul 2013, Anul European al Cetăţeanului.Elevii şcolii au făcut cunoştinţă cu drepturile cetăţeanului european, au realizat în timpul orelor de Dirigenţie şi Educaţie/Cultură civică diverse materiale care ilustrează aceste drepturi, unii au redactat şi scurte eseuri pe această temă, toate exemplele de bună practică reunindu-se într-o revistă, numită sugestiv „EU, despre mine”. Între activităţile derulate s-a aflat şi  un lectorat cu părinţii elevilor şcolii, prilej cu care s-au dezbătut drepturile copilului din perspectiva celor implicati. Elevii şcolii au desfăşurat alături de profesorii lor şi o acţiune de voluntariat pentru a observa, printr-un sondaj de opinie, dacă aceste drepturi sunt cunoscute şi de cetăţenii oraşului Cugir.. Întrucât voluntariatul reprezintă o activitate importantă în educaţia europeană, la nivelul şcolii s-a organizat şi un concurs de sloganuri şi mascote pentru colectarea selectivă a deşeurilor. S-a transmis mesajul ca, un adevărat cetăţean european este acela care cunoaşte cel puţin două limbi străine. Din acest motiv, pe parcursul orelor de limbi moderne s-a organizat  workshop-ul A doua limbă maternă, în care elevii au descoperit cele mai uzuale expresii pe care le folosesc atunci când ajung într-o ţară europeană. Nici elevii celorlalte forme de învăţământ nu au fost uitaţi. Astfel, elevii claselor de frecvenţă redusă au fost învăţaţi să-şi facă un CV Europass şi, totodată, să-şi găsească locuri de muncă în Uniunea Europeană prin intermediul reţelei europene EURES.  Pe de altă parte, elevii claselor speciale au descoperit diversitatea culturală europeană realizând „brăţările prieteniei”. În ultima zi a proiectului, elevii s-au bucurat de prezenţa unui reprezentant al Centrului Europe Direct Regiunea Centru – Alba Iulia. Cu această ocazie s-au purtat discuţii despre accesul tinerilor la informaţii utile lor, despre drepturile copilului, despre Uniunea Europeană, despre statele acesteia, despre proiecte europene derulate pentru tineri, iar la sfârşit, elevii au primit pliante informative despre tot ceea ce înseamnă Europa.

Spectacolul „EU, micul cetăţean European” a reprezentat o încununare a acestor activităţi, dar şi un prilej în plus de a sărbători libertatea, prietenia, diversitatea spaţiului european şi valorile democraţiei. Muzica s-a îmbinat cu poezia şi teatrul, rezultând un tot unitar, plin de emoţie, bucurie şi talent! Aşadar, spectacolul a început cu acorduri muzicale şi versuri în limba italiană (Si sei felice) interpretate de grupul vocal al şcolii „Singidava”. Tot în versuri s-au rememorat Drepturile copilului, ca mai apoi să fie recitate câteva crâmpeie din lirica daneză şi engleză. Copiii s-au familiarizat apoi cu limba germană tot prin acorduri muzicale prin cântecul Bienchen summ herum. Cum proiectul a cuprins şi activităţi ecologice, elevii şcolii si-au amintit cum trebuie să menţina Sănătatea pământului, prin intermediul unei scenete, tot cu nuanţe educative şi ecologice prin sceneta „Într-o şcoală ca oricare…” Pentru că specatcolul a reprezentat şi un prilej de bucurie, grupul vocal a interpretat şlagărul în limba spaniolă La cucaracha, iar micii actori au pus în scenă un fragment comic. Partea finală a spectacolului a fost rezervată colegilor francofoni, mai întâi prin scurte fragmente lirice, iar mai apoi prin acorduri de folk dedicate renumitului Champs-Élysées. Micul prinţ, este oricare copil, dar mai ales celebrul personaj imaginat de scriitoarul Antoine de Saint-Exupéry, căruia i-au dat viaţă elevii şcolii printr-o scenetă.
În finalul spectacolului toţi cei prezenţi la eveniment au interpretat împreună imnul Uniunii Europene, „Oda bucuriei”.
„În cadrul proiectului au fost implicaţi toţi elevii şcolii şi toate cadrele didactice, motiv pentru care ne putem declara mulţumiţi”, ne-a declarat coordonatorul educativ al scolii, prof. Dan Moldovan.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Învăţământ - Cultură

Cristian Oprea, elev al Colegiului Tehnic I.D. Lăzărescu Cugir, premiul II la Concursul Național de Robotică de la București

cugirinfo.ro

Publicat

în

Cristian Oprea, de la Colegiul Tehnic I.D. Lăzărescu din Cugir a reușit o performanță deosebită la Concursul Național de Robotică, desfășurat la București. Elevul cugirean a obținut premiul II la competiția desfășurată în Capitală.

„La Concursul Național de Robotică, Cristian Oprea a obținut Premiul II. Cu mult drag ne-am reîntâlnit la școală, i-am urat să aibă același parcurs frumos și în anii ce vor urma (e abia clasa a X-a). Doamnei profesor Mihaela Drogoțel i-am adresat cuvinte de mulțumire pentru răbdarea de a pregăti și aduce acasă premii importante și nu aș putea să nu îmi îndrept recunoștința către sponsorii care ne-au facilitat prezența la București”, a transmis Ionuț Iancu, directorul Colegiului Tehnic I.D. Lăzărescu.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

Magia poveștilor japoneze la Grădinița cu Program Prelungit din Vinerea. O întâlnire online dedicată teatrului kamishibai

cugirinfo.ro

Publicat

în

Joi, 5 decembrie 2024, la Grădinița cu Program Prelungit Vinerea, unitate școlară arondata Școlii Gimnaziale Nr. 3 Cugir, s-a desfășurat o activitate inedită: o întâlnire online dedicată teatrului kamishibai. Acest tip de teatru japonez tradițional folosește un mic decor din lemn pentru a reda povești ilustrate prin imagini desenate manual, acompaniate de narațiuni captivante.

Potrivit prof. Nicoletta Huștiuc, evenimentul a avut o invitată specială tocmai din Japonia, o performeră talentată de teatru kamishibai, care a adus magia poveștilor japoneze direct în sălile de clasă.

„Activitatea a avut loc în parteneriat cu proiectele eTwinning „STEM with Pete is Really Great” și „Cody Trip with Eric Carle’s Ship”, reunind cadre didactice și copii din România, Turcia, Grecia, Polonia, Italia și Japonia.Cu sprijinul tehnologiei și al ingeniozității echipei, micuții au interacționat online, schimbând saluturi calde precum „Hello”, „Arigato” sau „Kalimera”. Momentul s-a încheiat festiv cu urările de sărbători: „Merry Christmas” și „Crăciun Fericit!”, marcând un final plin de bucurie și emoție”, ne-a relatat Nicoletta Huștiuc.

După cum am aflat, profesoarele  Nicoletta Huştiuc, Andreea Tuhut și Daniela Olar, împreună cu cele trei grupe de copii, au demonstrat că prietenia și învățarea nu au granițe. A fost o experiență memorabilă, care a adus un strop de magie și multiculturalitate în sufletele tuturor participanților.

 Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

„Limbi diferite, aceleași ritmuri”, la Școala Gimnazială Nr. 3 Cugir. Proiect eTwinning derulat cu elevi din 7 țări europene

cugirinfo.ro

Publicat

în

Elevii clasei a II-a A și a III-a B de la Școala Gimnazială Nr. 3 Cugir coordonați de prof. Mihaela Szilagyi-Tomoiu și prof. Luminița Enescu  participă in acest an școlar la  proiectul etwinning „Limbi diferite, aceleași ritmuri” împreună cu elevi din Franța, Italia, România, Ucraina, Moldova, Estonia și Polonia.

Deși limbajele sunt diferite, ritmurile sunt aceleași.

„În cadrul proiectului, profesorii doresc să le arate elevilor că muzica este o limbă universală și că oamenii care vorbesc diferite limbi și provin din culturi diferite pot simți emoții comune în aceleași ritm. Totodată, muzica reușește să reunească culturile bogate din diferite țări, să ofere interacțiune socială și să creeze un proces distractiv, permițând astfel copiilor să învețe prin abordări diferite”, susține prof. Luminița Enescu.

Potrivit doamnei Enescu, proiectele eTwinning oferă elevilor oportunitatea de a explora noi perspective culturale, de a colabora cu colegi din alte țări și de a-și dezvolta competențe esențiale pentru viitor.

Printre acestea, proiectul „Limbi diferite, aceleași ritmuri” iese în evidență prin unicitatea abordării sale, îmbinând diversitatea lingvistică și pasiunea pentru muzică.

„Participarea la acest proiect aduce multiple beneficii elevilor, atât pe plan academic, cât și personal. Prin colaborarea cu elevi din alte țări, aceștia au ocazia să-și exerseze cunoștințele de limbi străine într-un context autentic. De asemenea, proiectul promovează respectul pentru diversitatea lingvistică și încurajează învățarea expresiilor și tradițiilor muzicale în mai multe limbi. Acest lucru sporește încrederea elevilor în abilitățile lor de comunicare., precizează doamna Enescu.

Conform informațiilor, primite de la doamna Mihaela Szilagyi-Tomoiu, demersul încurajează lucrul în echipă, indiferent de granițele geografice. Elevii lucrează împreună pentru a crea materiale muzicale, videoclipuri sau spectacole, învățând să respecte punctele de vedere ale colegilor din alte culturi. Această colaborare îi ajută să înțeleagă importanța muncii comune și  interacțiunii pozitive în context global”, precizează doamna Enescu.

˜„Așadar, muzica este limbajul universal, iar proiectul „Limbi diferite, aceleași ritmuri” le oferă elevilor șansa de a-șiexprima creativitatea prin compoziții muzicale, dansuri sau interpretări vocale. Această activitate artistică îi ajută să se descopere pe sine, să-și dezvolte simțul estetic și să-și exprime emoțiile într-un mod autentic”, a conchis prof. Mihaela Szilagyi – Tomoiu.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir