Rămâi conectat

Învăţământ - Cultură

„EU, micul cetăţean European” – Spectacol oferit de elevii Şcolii Gimnaziale „Singidava” Cugir

cugirinfo.ro

Publicat

în

micul-european-scoala-singidava-cugirPe parcursul săptămânii 18-24 noiembrie 2013, săptămâna educaţiei permanente, Şcoala Gimnazială „Singidava” din Cugir, alături de alte şcoli din judeţ, a desfăşurat numeroase şi variate activităţi incluse în cadrul „Festivalului Naţional al Şanselor Tale”, ediţia a XIV-a, proiect inclus în planul de acţiune al Ministerului Educaţiei Naţionale.

Anul acesta, festivalul s-a desfăşurat sub genericul Cetăţean român – Cetăţean european, Comisia Europeană numind anul 2013, Anul European al Cetăţeanului.Elevii şcolii au făcut cunoştinţă cu drepturile cetăţeanului european, au realizat în timpul orelor de Dirigenţie şi Educaţie/Cultură civică diverse materiale care ilustrează aceste drepturi, unii au redactat şi scurte eseuri pe această temă, toate exemplele de bună practică reunindu-se într-o revistă, numită sugestiv „EU, despre mine”. Între activităţile derulate s-a aflat şi  un lectorat cu părinţii elevilor şcolii, prilej cu care s-au dezbătut drepturile copilului din perspectiva celor implicati. Elevii şcolii au desfăşurat alături de profesorii lor şi o acţiune de voluntariat pentru a observa, printr-un sondaj de opinie, dacă aceste drepturi sunt cunoscute şi de cetăţenii oraşului Cugir.. Întrucât voluntariatul reprezintă o activitate importantă în educaţia europeană, la nivelul şcolii s-a organizat şi un concurs de sloganuri şi mascote pentru colectarea selectivă a deşeurilor. S-a transmis mesajul ca, un adevărat cetăţean european este acela care cunoaşte cel puţin două limbi străine. Din acest motiv, pe parcursul orelor de limbi moderne s-a organizat  workshop-ul A doua limbă maternă, în care elevii au descoperit cele mai uzuale expresii pe care le folosesc atunci când ajung într-o ţară europeană. Nici elevii celorlalte forme de învăţământ nu au fost uitaţi. Astfel, elevii claselor de frecvenţă redusă au fost învăţaţi să-şi facă un CV Europass şi, totodată, să-şi găsească locuri de muncă în Uniunea Europeană prin intermediul reţelei europene EURES.  Pe de altă parte, elevii claselor speciale au descoperit diversitatea culturală europeană realizând „brăţările prieteniei”. În ultima zi a proiectului, elevii s-au bucurat de prezenţa unui reprezentant al Centrului Europe Direct Regiunea Centru – Alba Iulia. Cu această ocazie s-au purtat discuţii despre accesul tinerilor la informaţii utile lor, despre drepturile copilului, despre Uniunea Europeană, despre statele acesteia, despre proiecte europene derulate pentru tineri, iar la sfârşit, elevii au primit pliante informative despre tot ceea ce înseamnă Europa.

Spectacolul „EU, micul cetăţean European” a reprezentat o încununare a acestor activităţi, dar şi un prilej în plus de a sărbători libertatea, prietenia, diversitatea spaţiului european şi valorile democraţiei. Muzica s-a îmbinat cu poezia şi teatrul, rezultând un tot unitar, plin de emoţie, bucurie şi talent! Aşadar, spectacolul a început cu acorduri muzicale şi versuri în limba italiană (Si sei felice) interpretate de grupul vocal al şcolii „Singidava”. Tot în versuri s-au rememorat Drepturile copilului, ca mai apoi să fie recitate câteva crâmpeie din lirica daneză şi engleză. Copiii s-au familiarizat apoi cu limba germană tot prin acorduri muzicale prin cântecul Bienchen summ herum. Cum proiectul a cuprins şi activităţi ecologice, elevii şcolii si-au amintit cum trebuie să menţina Sănătatea pământului, prin intermediul unei scenete, tot cu nuanţe educative şi ecologice prin sceneta „Într-o şcoală ca oricare…” Pentru că specatcolul a reprezentat şi un prilej de bucurie, grupul vocal a interpretat şlagărul în limba spaniolă La cucaracha, iar micii actori au pus în scenă un fragment comic. Partea finală a spectacolului a fost rezervată colegilor francofoni, mai întâi prin scurte fragmente lirice, iar mai apoi prin acorduri de folk dedicate renumitului Champs-Élysées. Micul prinţ, este oricare copil, dar mai ales celebrul personaj imaginat de scriitoarul Antoine de Saint-Exupéry, căruia i-au dat viaţă elevii şcolii printr-o scenetă.
În finalul spectacolului toţi cei prezenţi la eveniment au interpretat împreună imnul Uniunii Europene, „Oda bucuriei”.
„În cadrul proiectului au fost implicaţi toţi elevii şcolii şi toate cadrele didactice, motiv pentru care ne putem declara mulţumiţi”, ne-a declarat coordonatorul educativ al scolii, prof. Dan Moldovan.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Învăţământ - Cultură

Premiul II la Olimpiada de Limba Germană și mențiuni la Olimpiadele de Istorie, Psihologie și Lectura ca abilitate de viață, pentru elevii Colegiului Național „David Prodan” Cugir

cugirinfo.ro

Publicat

în

Fiind în plin sezon al olimpiadelor şi în aşteptarea etapelor naţionale, ne-am gândit ca între timp să vă mai prezentăm câteva rezultate ale elevilor noştri care pentru noi au reprezentat un mare motiv de bucurie şi de mulţumire sufletească.

De la limba germană şi lectura ca abilitate de viaţă, la istorie şi psihologie, clasele 9-11 s-au remarcat şi de această dată la nivel judeţean, dovedind din nou cât de variate sunt interesele copiilor și cât de multe pot realiza atunci când sunt pasionaţi de ceea ce fac şi amintindu-ne cât de importantă este, pe lângă influenţa părinţilor, influenţa profesorilor de la clasă, care, dacă îi ghidează cu răbdare şi pricepere îi pot ajuta nu doar să îşi depăşească temeri şi obstacole ci să şi obţină performanţe care să-i surprindă până şi pe ei.

Astfel, Miron Robert din clasa a XI-a A, profilul științe ale naturii s-a clasat pe locul 2 la Olimpiada de Limba Germană, Bianca Cruceru și Bourah Marasim din clasa a IX -a A, profilul matematică informatică intensiv informatică au obţinut menţiuni la Lectura ca abilitate de viaţă, Șuvaina Adelina din clasa a IX-a C, profilul filologie intensiv limba engleză menţiune la Olimpiada de Istorie, iar Pascal Adriana din din clasa a XI-a B, profilul filologie intensiv limba engleză, mențiune la Olimpiada de Psihologie.

Nu am ratat bineînţeles şansa de a povesti cu aceşti elevi minunaţi şi de a afla ce a reprezentat această experienţă pentru ei şi ce aşteptări au de la viitor.

„Olimpiada de limba germană a reprezentat pentru mine oportunitatea de a-mi valorifica cunoștințele și deprinderile pe care le am la limba germană. Experiența a fost plină de emoții constructive și chiar mi-a plăcut. Participarea de anul trecut mi-a fost foarte utilă pentru că m-am folosit de experiența dobândită și prin muncă și perseverență am obținut un rezultat de care sunt mândru. Am crezut în mine și în ceea ce știu cel mai bine, și anume limba germană. Anii în care am locuit în Germania și-au spus cuvântul pentru că atunci mi-am pus bazele limbii dar le-am completat și prin munca individuală și cea de la clasă și mă bucur că am reușit să fac performanță. Pentru mine limba germană nu este o limbă obișnuită, este limba lui Goethe adică o limbă care te provoacă să muncești mult și să fii ambițios pentru a o putea înțelege și vorbi. Îi mulțumesc doamnei profesoare Lupu Andreea pentru tot sprijinul și răbdarea pe care mi le-a acordat. Sunt fericit că pot să mă perfecționez prin astfel de concursuri și la anul promit să fiu cel mai bun”, Miron Robert clasa a XI-a A

„Aș vrea să încep prin a le mulțumi tuturor profesoarelor de limba română care m-au făcut să iubesc această materie încă din primii ani de școală. În cadrul acestor ore am descoperit oameni foarte dedicați care, prin eforturile lor, deschid drumul spre frumoasele căi ale performanței.Mereu mi-a plăcut limba și literatura română, însă cititul a avut o influență majoră în reușita și viața mea, așadar, consider că această olimpiadă mi s-a potrivit perfect. Chiar dacă profilul ales diferă din unele puncte de vedere, materia ale cărei roade am încercat să le culeg, a fost o provocare şi sunt fericită că am reușit. Anul acesta școlar a fost al experiențelor, această olimpiadă fiind una dintre cele mai frumoase. Voi continua pe acest drum frumos al succesului!”, Bianca Cruceru, clasa a IX-a A

„Deşi a trecut un pic timp de la proba olimpiadei, mă simt de parcă ţin în mâini un succes recent. Chiar dacă este prima mea olimpiadă la care am participat în liceu, a fost o experienţă pe cât de utilă, pe atât de frumoasă ‒ care a necesitat însă mule zile de muncă. Una dintre cele mai mari inspiraţii pentru mine fost citatul: „Totul în viaţă poate fi scris dacă ai curajul să o faci şi imaginaţia de a improviza. Cel mai mare duşman al creativităţii este chiar îndoiala de sine”. La început, am considerat că scrierea este doar o pierdere de vreme, până am început să aştern pe foaie tot ce simt, în poezii, în mici memorii, de-a lungul timpului. Încet, am ajuns la concluzia că lectura şi scrisul pot să vindece suflete şi, astfel, am început să le îndrăgesc, iar olimpiada „Lectura ca abilitate de viaţă” mi-a întărit această pasiune. Încurajez cu drag pe oricine să participe la astfel de olimpiade, deoarece ele reprezintă atât o testare a cunoştinţelor cât şi o dezvoltare a spiritului competitiv. Îi mulţumesc din suflet doamnei mele profesoare, Ionela Cozmescu, care m-a pregătit şi m-a încurajat să nu renunţ, deşi îmi era greu. Cu ajutorul ei am ajuns să îmi depăşesc aşteptările şi să mă ambiţionez, astfel încât să continui şi să excelez mai departe”, Boruah Marasim, clasa a IX-a A

„Participarea la olimpiada de anul aceasta m-a făcut să-mi dau seama că nimic nu este imposibil și că pot să-mi depășesc limitele prin muncă și dedicare. Istoria nu a fost nici pe departe materia mea favorită în gimnaziu, mereu am avut impresia că e atât de greu să memorezi multitudinea de informații ale acestei materii, însă, odată cu începerea liceului, fiind și la profilul de filologie, pot spune că m-am îndrăgostit de tot ceea ce înseamnă această disciplină.  Când am decis să mă înscriu la olimpiadă, nu aveam speranța, nici măcar pentru trecerea de etapa locală, dar, neîncrederea mea s-a dovedit a fi inutilă, deoarece am ajuns la faza județeană iar rezultatul obținut mi-a arătat că pot mult mai mult dacă acum am reușit această performanță. Mi-am propus ca în cei trei ani care mi-au mai rămas la acest colegiu să ajung până la faza națională. Aceste lucruri nu ar fi fost posibile fără ajutorul doamnei profesoare Rusan Simona, care mi-a oferit toată susținerea, sprijinul, empatia și încrederea, iar bucuria pe care mi-a transmis-o în momentul în care mai era un mic pas până la calificarea la națională, m-a motivat și mai tare să devin o versiune mai bună a mea în anii următori”, Șuvaina Adelina, clasa a IX -a C

„Consider că orice încercare de a face ceva mai mult decât ceea ce este deja impus poate fi considerată un succes. În ciuda faptului că nu am ajuns la etapa națională, am câștigat experiență și am avut șansa să-mi îmbunătățesc capacitatea de a lucra sub presiunea anxietății. Psihologia este foarte complexă, iar pentru mine, faptul că am decis să particip la această olimpiadă reprezintă un câștig; în mare parte pentru că, în trecut, am refuzat visceral să particip la astfel de competiții. Deoarece psihologia este domeniul pe care mi l-am ales să profesez în viitor, în mod cert, a meritat întreg procesul de pregătire. Îi mulțumesc mult doamnei diriginte Serafina Oarga pentru îndrumare și încurajare, dar în special pentru încredere, care a însemnat enorm și m-a motivat să particip din nou și la anul”, Pascal Adriana, clasa a XI-a B

Felicitări dragi elevi și mult succes în continuare! Noi vom fi aici să vă susţinem şi să vă ghidăm în parcursul pe care vi l-aţi ales!

Profesor,
Alisie Anca


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

Echipa de fotbal a Școlii Gimnaziale „Singidava” Cugir, calificare la etapa națională a Olimpiadei Sportului Școlar

cugirinfo.ro

Publicat

în

Echipa de fotbal a Școlii Gimnaziale „Singidava” Cugir a repurtat un veritabil succes la faza zonală a Olimpiadei Naționale a Sportului Școlar desfășurată la Drobeta Turnu Severin.

Lotul de jucători format din elevii: Avram Bogdan,Petrescu Raul, Siriteanu Tudor, Mitrea Patrik, Mitiu Rareș, Lakatoș Florin, Gyapiaș Paul, Perjerius Darius Andrei, Mihăilă Adelin, Buta Iulian, Almășan Iulian, și Timofte Grațian, pregătit de profesorul Avram Traian a obținut locul I la întrecerea amintită și va reprezenta județul Alba la etapa națională a compețiției care va avea loc în perioada 9-11 mai 2024, în județul Covasna.

Îi felicităm și noi pe bravii sportivi, pe antrenorul lor și le urăm mult succes la marea confruntare care îi așteaptă!

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

Codrea Irina Rita, elevă a Școlii Gimnaziale „Singidava” Cugir, o nouă calificare la etapa națională a olimpiadelor școlare

cugirinfo.ro

Publicat

în

Codrea Irina Rita din clasa a VII-a A este o elevă cu care Școala Gimnazială „Singidava” din Cugir se mândrește. Ea a reușit performanța unui nou premiu I, la etapa județeană (100 de puncte) și calificare la etapa națională a Olimpiadei de Religie (Cultul Greco-Catolic) care se va desfășura între 8-12 mai 2024 la Snagov, județul Ilfov.

Acest rezultat nu este deloc întâmplător, ci este încununarea muncii și seriozității, a ambiției și perseverenței acesteia.

Profesorul Irinei, dna Pascal Daniela subliniază faptul că: „Pe lângă acumularea de cunoștințe, disciplina Religie are în centru viața spirituală, dobândirea virtuților, dar mai ales, cum să devenim oameni frumoși”.

Conducerea școlii îi adresează felicitări tinerei performante și mult succes la concursul care o așteaptă!

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir