Rămâi conectat

Învăţământ - Cultură

Cristian Ioan Popa și-a prezentat ieri Cugir monografia “Valea Cugirului – din preistorie până în zorii epocii moderne”

cugirinfo.ro

Publicat

în

monografia-valea-cugiruluiSala de conferinţe a Casei de Cultură din Cugir a găzduit ieri, în premieră în oraşul de la poalele Drăganei, prezentarea monumentalei lucrări “Valea Cugirului – din preistorie până în zorii epocii moderne”, aparţinând lectorului universitar Cristian Ioan Popa.

Un istoric talentat, un arheolog de excepţie cu pasiune pentru cunoaşterea trecutului localităţii sale natale, un specialist care a făcut deja dovada valorii maturităţii sale creatoare şi a competentei ştiinţifice. După cum recunoştea un reprezentant de marcă al trecutului istoric şi arheologic al Transilvaniei, profesorul Florin Gogâltan, cărţile şi numeroasele articole scrise în reviste de prestigiu, l-au ancorat pe Cristian Popa printre cei mai serioşi şi acribici istorici ai “tânărului val”.

În alocuţiunile lor, profesorii Horia Rotche, Simion Schiau, Nicolae Bacila, Rodica Florea şi preotul protopop, Gheorghe Donu, au salutat şi evidenţiat faptul că un om născut pe aceste meleaguri a avut răbdarea ca timp de 20 de ani, să culeagă din frageda tinereţe, crâmpeie din istoria locală, iar în anii maturităţii depline să strângă la un loc valoroase informaţii arheologice, cărora să le dea “viata” în excepţionala sa monografie despre valea Cugirului.

“Împrejurări concrete mi-au adus în sfera de preocupări un subiect care, cel puţin pentru început, îl credeam destul de uşor, lucru de care aveam să mă conving că nu era deloc aşa, abia mai târziu. Spectaculoasele rezultate ale săpăturilor arheologice conduse de Ioan Horaţiu Crişan pe Dealul Cetăţii au făcut ca graţie receptivităţii dascălilor cugireni pe care i-am avut să îmi parvină, încă din şcoala primară, la nivelul acela de înţelegere, informaţii care mi-au stârnit un viu interes pentru istoria locală”, mărturiseşte autorul în vasta sa monografie.

Lectorul dr. Cristian Popa n-a uitat să aducă în atenţie faptul că promovarea istoriei acestor ţinuturi tine de oamenii comunităţii locale, iar un oraş precum Cugirul are nevoie de un loc unde să fie strânse o parte din mărturiile arheologice ale istoriei acestor meleaguri, considerând de mare importanţă  existenţa unui muzeu al oraşului. Domnia sa n-a uitat să mulţumească celor care au făcut posibilă prezentarea la Cugir a cărţii sale, referindu-se la preşedintele Asociaţiei Pro-Cugir, ing. Aurel Voicu, precum şi la conducerea Casei de Cultură care a asigurat locaţia pentru lansarea cărţii.

Pe lângă alţi participanţi, la manifestare a fost prezent şi preşedintele Asociaţiei Culturale ,,Vinereana”, ing. Dorin David, coautor la Monografia “Vinerea 700”, realizată împreună cu profesorul Ioachim Lazăr. Pe întreg parcursul desfăşurării evenimentului, atenţia auditoriului a fost atrasă în mod plăcut de prezenţa unui grup de tineri, masteranzi, ai lectorului Cristian Popa, care au purtat costume din perioada daco-romană.

C.P.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Învăţământ - Cultură

Cristian Oprea, elev al Colegiului Tehnic I.D. Lăzărescu Cugir, premiul II la Concursul Național de Robotică de la București

cugirinfo.ro

Publicat

în

Cristian Oprea, de la Colegiul Tehnic I.D. Lăzărescu din Cugir a reușit o performanță deosebită la Concursul Național de Robotică, desfășurat la București. Elevul cugirean a obținut premiul II la competiția desfășurată în Capitală.

„La Concursul Național de Robotică, Cristian Oprea a obținut Premiul II. Cu mult drag ne-am reîntâlnit la școală, i-am urat să aibă același parcurs frumos și în anii ce vor urma (e abia clasa a X-a). Doamnei profesor Mihaela Drogoțel i-am adresat cuvinte de mulțumire pentru răbdarea de a pregăti și aduce acasă premii importante și nu aș putea să nu îmi îndrept recunoștința către sponsorii care ne-au facilitat prezența la București”, a transmis Ionuț Iancu, directorul Colegiului Tehnic I.D. Lăzărescu.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

Magia poveștilor japoneze la Grădinița cu Program Prelungit din Vinerea. O întâlnire online dedicată teatrului kamishibai

cugirinfo.ro

Publicat

în

Joi, 5 decembrie 2024, la Grădinița cu Program Prelungit Vinerea, unitate școlară arondata Școlii Gimnaziale Nr. 3 Cugir, s-a desfășurat o activitate inedită: o întâlnire online dedicată teatrului kamishibai. Acest tip de teatru japonez tradițional folosește un mic decor din lemn pentru a reda povești ilustrate prin imagini desenate manual, acompaniate de narațiuni captivante.

Potrivit prof. Nicoletta Huștiuc, evenimentul a avut o invitată specială tocmai din Japonia, o performeră talentată de teatru kamishibai, care a adus magia poveștilor japoneze direct în sălile de clasă.

„Activitatea a avut loc în parteneriat cu proiectele eTwinning „STEM with Pete is Really Great” și „Cody Trip with Eric Carle’s Ship”, reunind cadre didactice și copii din România, Turcia, Grecia, Polonia, Italia și Japonia.Cu sprijinul tehnologiei și al ingeniozității echipei, micuții au interacționat online, schimbând saluturi calde precum „Hello”, „Arigato” sau „Kalimera”. Momentul s-a încheiat festiv cu urările de sărbători: „Merry Christmas” și „Crăciun Fericit!”, marcând un final plin de bucurie și emoție”, ne-a relatat Nicoletta Huștiuc.

După cum am aflat, profesoarele  Nicoletta Huştiuc, Andreea Tuhut și Daniela Olar, împreună cu cele trei grupe de copii, au demonstrat că prietenia și învățarea nu au granițe. A fost o experiență memorabilă, care a adus un strop de magie și multiculturalitate în sufletele tuturor participanților.

 Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

„Limbi diferite, aceleași ritmuri”, la Școala Gimnazială Nr. 3 Cugir. Proiect eTwinning derulat cu elevi din 7 țări europene

cugirinfo.ro

Publicat

în

Elevii clasei a II-a A și a III-a B de la Școala Gimnazială Nr. 3 Cugir coordonați de prof. Mihaela Szilagyi-Tomoiu și prof. Luminița Enescu  participă in acest an școlar la  proiectul etwinning „Limbi diferite, aceleași ritmuri” împreună cu elevi din Franța, Italia, România, Ucraina, Moldova, Estonia și Polonia.

Deși limbajele sunt diferite, ritmurile sunt aceleași.

„În cadrul proiectului, profesorii doresc să le arate elevilor că muzica este o limbă universală și că oamenii care vorbesc diferite limbi și provin din culturi diferite pot simți emoții comune în aceleași ritm. Totodată, muzica reușește să reunească culturile bogate din diferite țări, să ofere interacțiune socială și să creeze un proces distractiv, permițând astfel copiilor să învețe prin abordări diferite”, susține prof. Luminița Enescu.

Potrivit doamnei Enescu, proiectele eTwinning oferă elevilor oportunitatea de a explora noi perspective culturale, de a colabora cu colegi din alte țări și de a-și dezvolta competențe esențiale pentru viitor.

Printre acestea, proiectul „Limbi diferite, aceleași ritmuri” iese în evidență prin unicitatea abordării sale, îmbinând diversitatea lingvistică și pasiunea pentru muzică.

„Participarea la acest proiect aduce multiple beneficii elevilor, atât pe plan academic, cât și personal. Prin colaborarea cu elevi din alte țări, aceștia au ocazia să-și exerseze cunoștințele de limbi străine într-un context autentic. De asemenea, proiectul promovează respectul pentru diversitatea lingvistică și încurajează învățarea expresiilor și tradițiilor muzicale în mai multe limbi. Acest lucru sporește încrederea elevilor în abilitățile lor de comunicare., precizează doamna Enescu.

Conform informațiilor, primite de la doamna Mihaela Szilagyi-Tomoiu, demersul încurajează lucrul în echipă, indiferent de granițele geografice. Elevii lucrează împreună pentru a crea materiale muzicale, videoclipuri sau spectacole, învățând să respecte punctele de vedere ale colegilor din alte culturi. Această colaborare îi ajută să înțeleagă importanța muncii comune și  interacțiunii pozitive în context global”, precizează doamna Enescu.

˜„Așadar, muzica este limbajul universal, iar proiectul „Limbi diferite, aceleași ritmuri” le oferă elevilor șansa de a-șiexprima creativitatea prin compoziții muzicale, dansuri sau interpretări vocale. Această activitate artistică îi ajută să se descopere pe sine, să-și dezvolte simțul estetic și să-și exprime emoțiile într-un mod autentic”, a conchis prof. Mihaela Szilagyi – Tomoiu.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir