Rămâi conectat

Administraţie

Consilierii județeni au împărțit, în ședința de ieri a CJ Alba, banii din excedentul bugetar pe 2012 în valoare de 12.500.000 de lei

cugirinfo.ro

Publicat

în

Consilierii județeni din Alba au stabilit luni, 25 februarie, destinația a 12.500.000 de lei, reprezentând excedentul bugetar din anul 2012. Astfel, banii se vor îndrepta înspre investiții în infrastructura rutieră a județului, accesibilizarea si modernizarea sistemului de vizitare al  Gheţarului Scărisoara, restaurarea si punerea in valoare a Cetaţii Dacica Căpâlna, studiu privind „ Arhitectura si urbanismul in judeţul Alba”, realizarea unor statui bust, șamd

Potrivit “Raportului de specialitate” al CJ Alba la proiectul de hotărâre privind constituirea şi utilizarea excedentului bugetului local în anul 2013, sumele ramase neutilizate la finele exerciţiului bugetar, se reflecta in excedentul bugetului local rămas după efectuarea operaţiunilor la 31.12.2012. Excedentul bugetului local la data de 31.12.2012 în sumă de 12.506,310 de lei, este format din rezultatul execuţiei bugetului local la sfârşitul anului 2012, sumele aferente proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile postaderare ramase neutilizate la sfârşitul exerciţiului bugetar si din disponibilul din excedentul bugetului local neutilizat Ia data de 31.12.2012.

Având in vedere aceste considerente se propune utilizarea excedentului constituit la data 31 decembrie 2012 astfel:

-acoperirea temporară a golurilor de casă provenite din decalajele dintre veniturile şi cheltuielile secţiunilor de funcţionare si dezvoltare in anul 2012 în sumă de 469.630 de lei (200.000 lei ca sursa de finanţare a cheltuielii secţiunii de funcţionare, respectiv 269.630 de lei ca sursa de finanţare a cheltuielii secţiunii de dezvoltare).

-ca sursa de finanţare a cheltuielilor secţiunii de dezvoltare, în anul 2013 in suma de 12.036.000 lei, pentru:

Programul obiectivelor de investitii de interes judeţean finantate din excedentul bugetului local, pe anul 2013:

– Refunctionalizare clădire Centrul Militar al Judeţului Alba –150. 000 de lei         

– Reabilitare, modernizare si mansardare clădire Primaria veche Calnic – Casa Artelor, comuna Calnic  – 280.000 de lei      

– Restaurare clădire Centrul Militar al Judeţului Alba  – 595. 000 de lei   

– Mansardare si viabilizare subsol la imobilul situat in str. Regina Maria, nr.6, Alba Iulia – 100.000 de lei    

– Accesibilizare si modernizare sistem de vizitare Gheţar Scarisoara – 105.000 de lei         

-Amenajare Centru de restaurare ceramica veche – 50.000 de lei

– Elaborarea Strategiei de dezvoltare a judeţului Alba pe perioada 2014/2020 – 300.000 de lei

– Reabilitare Palatul Culturii Blaj     – 300.000 de lei   

-Container de locuit; Salvamont      – 15.000 de lei

-Restaurarea si functionalizarea clădirii situate in Alba Iulia, str. Unirii, nr. 1-3 in care au functionat secţiile de neurologie si psihiatrie ale Spitalului Judeţean de Urgenta – 60. 000 de lei

-Studiu de evaluare a potenţialului etnografic si arhitectural al zonelor vini-viticole din judeţul Alba – 80. 000 de lei

-Restaurare si punere in valoare Cetate Dacica Capalna  – 55. 000 de lei

-Studii si documentaţii tehnico-economice pentru domeniul Schiabil Valea Sebeşului – 50, 000 de lei

– Studiu privind „ Arhitectura si urbanismul in judeţul Alba” – 70, 000 de lei

-Statui bust – 60, 000 de lei

-Achiziţie autocar – 150,000 de lei

-Achiziţie imobil sat Laz  – 150, 000 de lei

 -Achiziţie autoturism     – 80, 000 de lei

-Achiziţie teren+ anexe  – 1.100, 000 de lei

-Dotări independente pentru Serviciul public Salvamont        – 47,810 de lei

-Reabilitarea si extinderea Teatrului de Păpuşi „Prichindel” Alba Iulia – 800, 000 de lei

-Reabilitare (restaurare) Castel Sancrai -faza II – 900, 000 de lei

-Proiectul „Incluziune socială şi pe piaţa muncii prin întreprinderi sociale”  – 1.085,870 de lei

-Dotări independente pentru Direcţia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Alba – 373.000 de lei

-Studiu de prefezabilitate si fezabilitate pentru “Restructurare sediu Serviciu Comunitar Sancrai in Centrul de. îngrijire Adulţi”  –  80, 000 de lei   

-Reparaţie capitala sediu DGASPC Alba  – 400, 000 de lei

-Microcentrala hidroelectrica aductiune apa bruta Petresti – 100, 000 de lei

-Consolidare corp drum judeţean DJ107K Galda de Jos(DJ107H) – Mesentea – Benic – lntregalde – MogosCDJWI), km 9+829 – km 17+700, tronson II jud.Alba – 3,230, 000 de lei

-Consolidare corp drum judeţean DJ750 Garda de Sus – (DN75) – Ordancusa -Gheţar, km. 0+000 – km.18+000 – 100, 000 de lei

-Modernizare drum judeţean DJ107: Alba Iulia – Teleac – Hapria – Straja – Berghin – Colibi – Secasel – Cergaul Mare – Blaj – Sancel – Lunca Tarnavei – Sona – Jidvei – Cetatea de. Balta – lim. Jud. Mureş, tr. II km. 26+600 – km. 30+035    1.150,000 de lei

FOTO: ARHIVĂ


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Administraţie

Ministerul Finanțelor împrumută orașul Cugir cu peste 16 milioane de lei, pentru refinanțarea datoriei publice

cugirinfo.ro

Publicat

în

Aleșii orașului Cugir au aprobat contractarea de la Ministerul Finanţelor a unui împrumut din venituri din privatizare, în valoare de maximum 16.064.402 lei, cu o maturitate de 10 ani, din care 12 luni perioadă de graţie. Contractarea împrumutului are drept scop refinanţarea datoriei publice locale.

Potrivit hotărârii adoptate, din bugetul local al Orașului Cugir se asigură integral plata serviciului anual al datoriei publice locale aferent împrumutului contractat.

Pe întreaga durată a serviciului datoriei publice locale, ordonatorul principal de credite are obligaţia să publice pe pagina de internet a orașului Cugir următoarele date: Hotărârea Comisiei de Autorizare a Împrumuturilor Locale, precum şi orice modificări şi/sau completări ale acesteia; valoarea împrumutului contractat, în valuta de contract; gradul de îndatorare a orașului Cugir; durata serviciului datoriei publice locale, cu precizarea perioadei de graţie şi a perioadei de rambursare a împrumutului; dobânzile, comisioanele şi orice alte costuri aferente fiecărei finanţări rambursabile; plăţile efectuate din fiecare finanţare rambursabilă.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Din 1 iulie 2025, Cugirul va beneficia de un sistem modern de parcare cu plată, prin aplicația TPark sau SMS

cugirinfo.ro

Publicat

în

Începând de marți, 1 iulie 2025, orașul Cugir face un pas important spre digitalizare și fluidizarea traficului urban, prin implementarea unui sistem modern de parcare cu plată.

Acesta este reglementat prin HCL nr. 74/2022 și vizează principalele artere din oraș.

• Important de menționat:

– Se introduc 209 locuri de parcare publice cu plată, amplasate în zone centrale și intens circulate, care vor avea regim diferit față de cele 2238 de locuri de parcare rezidențiale.

– Marcajele și semnalizarea rutieră vor fi clar diferențiate pentru a evita confuziile.

– Parcările publice sunt destinate utilizării temporare, iar cele rezidențiale rămân în regim separat, pentru riverani.

• Ce aduce nou acest sistem?

– Posibilitatea de a plăti parcarea fără numerar, direct de pe telefonul mobil

– Eliminarea tichetelelor fizice și reducerea aglomerației la aparatele de plată

• Modalități de plată a parcării:

– Aplicația TPARK – disponibilă gratuit în App Store și Google Play

-Scanează codul QR de pe panourile informative din zona de parcare

-Selectează perioada dorită și confirmă plata

– Primești confirmarea în aplicație, totul în câteva secunde

– SMS – trimite un mesaj la numărul indicat pe panoul informativ din parcare, cu numărul mașinii și codul locației.

– Nu ai nevoie de internet

– Primești confirmarea plății prin SMS

• Zone tarifare și locații:

– Zona 1 – program tarifare: Luni – Sâmbătă, între orele 07:00 – 18:00 (parcare gratuită Duminică)

Locații incluse în Zona 1: str. Al. Sahia nr. 8 (Farmex), str. Al. Sahia nr. 12 (Vodafone), str. Al. Sahia nr. 17 (vis-a-vis S.C. Delpas), str. Al. Sahia nr. 28 (fosta BRD), str. Al. Sahia nr. 23 (lateral Violeta), str. Constructorul nr. 8, str. Trandafirilor nr. 2, str. Victoriei (zona MSR), str. 21 Decembrie 1989 nr. 1A (Furnica), str. 21 Decembrie 1989 nr. 54 (zona Ocolul Silvic Cugir), str. 21 Decembrie 1989 nr. 25 (zona Școlii Iosif Pervain), str. 21 Decembrie 1989 nr. 81 și nr. 111 (zona Piața de sus), str. Doinei nr. 10 (Posteiu Service), str. Doinei nr. 12 (între Ștefan cel Mare și Al. Sahia), str. Mureșului – piața Complex, spate Catedrala, str. I. Creangă nr. 88 – lateral și spate piața Complex

• Tarifele practicate sunt următoarele:

– 30 minute – 0,50 lei

– 1 oră – 1 leu

– 2 ore – 2 lei

– 8 ore – 5 lei

„Te încurajăm să utilizezi una dintre cele două metode moderne de plată, pentru a evita eventualele sancțiuni și pentru a contribui la un oraș mai curat, eficient și bine organizat. Pentru a asigura accesibilitate și respect pentru toți cetățenii, în fiecare zonă de parcare vor fi marcate câte două locuri dedicate persoanelor cu dizabilități. Aceste locuri vor fi gratuite pentru persoanele care dețin legitimația oficială pentru locuri de parcare destinate persoanelor cu handicap, conform legislației în vigoare. Toate parcările publice cu plată sunt semnalizate corespunzător, iar instrucțiunile de plată sunt afișate clar pe panourile informative din zonă. Cu noul sistem de parcare din orașul Cugir, timpul tău contează și este gestionat mai eficient. Un pas spre un oraș digital, adaptat nevoilor actuale!”, au transmis reprezentanții Primăriei Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Vineri 13 iunie 2025: Acțiune de DEZINSECȚIE, DEZINFECȚIE ȘI DERATIZARE în spațiile exterioare și toaletele publice de pe domeniul public al orașului CUGIR

cugirinfo.ro

Publicat

în

Vineri 13 iunie 2025, începând cu ora 21:00 se va desfășura o acțiune de DEZINSECȚIE, DEZINFECȚIE ȘI DERATIZARE în spațiile exterioare și toaletele publice de pe domeniul public.

Serviciul Public de Gospodarire Locală Cugir va demara o etapă de operațiuni de dezinsecție, dezinfecție si deratizare preventivă în zone vizând toaletele publice, parcurile de pe domeniul public si privat al orașului Cugir și a localității Vinerea.

Zonele în care se vor executa operațiunile de dezinsecție vor fi presemnalizate prin plăcuțe de avertizare.

Se recomandă ca persoanele vârstnice, persoanele cu probleme cardiace și respiratorii precum și copiii, să evite zonele în care se efectuează aceste operațiuni pentru a nu intra în incidență de acțiune a aparatelor pulverizatoare.

• În atenția apicultorilor

Vă comunicăm faptul ca operațiunile de dezinsecție se vor efectua cu mijloace terestre, în cadrul tuturor parcurilor și locurilor de joacă. Cu aceasta ocazie vă rugăm să luați măsurile necesare pentru prevenirea intoxicațiilor la albine.

Scopul operațiunii de dezinsecție îl reprezintă complexul de masuri care combat/previn înmulțirea insectelor ectoparazite (căpușe, țânțari, muște, tauni, etc.) care constituie o sursă de infecție și care pot vehicula germenii patogeni ai unor boli infecțioase sau generatoare de disconfort.

Dezinfecţia reprezinta procedura de distrugere a majorităţii microorganismelor patogene sau nepatogene de pe orice suprafeţe (inclusiv tegumente), utilizându-se agenţi fizici şi/sau chimici iar deratizarea urmărește în special înlăturarea rozătoarelor.

Produsele folosite pentru această operațiune sunt: SOLFAC COMBI NF produs ce se regăseste în Registrul Național al Produselor Biocide și este autorizat pentru profilaxia sanitar umană de Ministerul Sănătății – Comisia Națională a Produselor Biocide; avand avizul cu nr. 5018BIO/18/12.24 si RODEX PASTA BAIT avizat de Comisia Nationala pentru Produse Biocide.

Această operațiune va fi executată de către SC Derat Mouse SRL, societate certificată cu competențe profesionale de dezinfecție, deratizare, dezinsecție și se desfășoară în conformitate cu prevederile legale în vigoare.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir