Rămâi conectat

Administraţie

Activităţi medicale de calitate desfăşurate de Serviciul Public de Asistenţă Socială Cugir

Redacția Cugirinfo.ro

Publicat

în

primarie-cugir-nouServiciul Public de Asistenţă Socială (SPAS) din cadrul Primăriei Cugir a prezentat recent un Raport de informare adresat consiliului local din care rezultă activităţile din cadrul Biroului Asistenţă medicală, Asistenţă medicală şcolară, respectiv Asistenţă medicală comunitară desfăşurate la nivel local pe ultimul semestru al anului trecut.

Potrivit raportului, prezentat de şefa SPAS, jr. Viorica Ştirb Nedel, activitatea din cadrul Compartimentului Asistenţă medicală comunitară a fost desfăşurată din luna aprilie 2014, doar prin intermediul asistentei medicale comunitare angajate cu normă întreagă şi care este plătită prin transfer din bugetul DSP Alba.
Atribuţiile asistenţilor medicali comunitari au fost stabilite în scopul soluţionării problemelor medico-sociale ale individului/familiei prin colaborarea cu medicii de familie din cadrul oraşului, precum şi cu alte instituţii cu competenţe în acest sens. Astfel, personalul a încercat, în principal, monitorizarea şi furnizarea serviciilor pentru nou-născuţii, gravidele şi lăuzele de pe raza oraşului şi a localităţilor aparţi­nătoare, în acelaşi timp acordând servicii medicale şi altor categorii de persoane conform necesităţilor identificate în comunitate. Totodată, beneficiarilor acestui serviciu li s-a oferit consiliere cu privire la măsurile necesare adoptării unui stil de viaţă adecvat, sub titulatura generică educaţie pentru sănătate (planning familial, consiliere medicală etc.).
În ceea ce priveşte monitorizarea nou-născuţilor, angajata din cadrul Compartimentului Asistenţă medicală comunitară a obţinut informaţii cu privire la beneficiarii pe care trebuie să îi ia în evidenţă prin intermediul colaborării cu Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Populaţiei Cugir, care lunar transmite nou-născuţii de pe raza oraşului Cugir. Astfel, s-a reuşit  monitorizarea stării de sănătate a nou-născuţilor în perioada cea mai apropiată de la naştere. Acest demers este foarte important, deoarece există anumite categorii de persoane din zonele de risc ale comunităţii locale care nu cunosc practicile necesare a fi realizate nou-născutului în primele luni, alimentaţia obligatorie, vaccinările ce trebuie realizate şi nu-şi înscriu copiii la un medic de familie.
Având în vedere faptul că cele mai multe cazuri provin din familii defavorizate cu risc socio-medical, asistentul medical comunitar împreună cu asistentul social au acordat sprijin familiilor care au venit din alte localităţi pentru înscrierea la un medic de familie, precum şi a persoanelor adulte care nu au realizat acest demers. Se încearcă astfel, păstrarea unei legături permanente cu cadrele medicale de specialitate din localitate. Momentan, toate persoanele luate în evidenţe şi monitorizate de serviciul SPAS  sunt  înscrise la medicul de familie.
„În semestrul care a trecut, asistentul medical comunitar a  monitorizat starea de sănătate a mamelor minore şi a sugarilor, nefiind înregistrate probleme. Menţionăm faptul că la nivelul oraşului Cugir am monitorizat un număr de 8 mame minore, toate fiind persoane cu risc medico-social, majoritatea de etnie romă şi un număr de 17 gravide dintre care 4 de etnie romă”, se arată în raport.
În ce priveşte activitatea din cadrul cabinetelor medicale şcolare, aceasta s-a desfăşurat normal, prin intermediul medicilor şi a asistentelor din cadrul celor două cabinete (medical şi stomatologic), care au furnizat serviciile de asistenţă medicală preşcolarilor, elevilor şi studenţilor de pe raza oraşului Cugir.
Activitatea desfăşurată în semestrul II al anului 2014, în cadrul celor două compartimente poate fi sintetizată astfel: asistenţa medicală comunitară: în semestrul II al anului 2014,  un număr de 1073 de persoane dintre care 127 de etnie romă au fost asistate  de către  asistentul medical comunitar, cu atribuţii. În ceea ce priveşte asistenţa medicală şi stomatologică, aceasta se asigură preşcolarilor, elevilor şi studenţilor în cadrul cabinetului medical şi stomatologic al Şcolii Gimnaziale „Singidava” de către medicii Ştefan Miere şi Olimpia Lacotoş. Potrivit raportului, la nivelul oraşului Cugir există următoarea situaţie:   asistenţa medicală stomatologică este asigurată de personal specializat în cadrul cabinetului stomatologic şcolar, raportându-se în semestrul II din 2014, un număr total de  370 de persoane (preşcolari, elevi, studenţi), cărora li s-au efectuat 738  tratamente.   Asistenţa medicală este caracterizată  prin controlul periodic efectuat preşcolarilor, numărul copiilor fiind de 486, o contribuţie importantă fiind a medicului primar care desfăşoară activităţi medicale atât la nivel individual, cât şi la nivelul colectivităţii.
Asistenţa medicală la nivelul colectivităţii poate fi caracterizată prin: supravegherea epidemiologică din cadrul tuturor instituţiilor de învăţământ din oraş, realizată după vacanţele din lunile septembrie şi noiembrie; verificarea stării de sănătate a personalului blocului alimentar din grădiniţe, cantine şcolare; vizarea modului de întocmire a meniurilor din grădiniţe, cantine şcolare; verificarea efectuării examinărilor medicale de către personalul didactic.
„Scopul tuturor acestor servicii prezentate sumar, în raport, realizate printr-o colaborare permanentă între diverse instituţii responsabile, este menţinerea unei stări de sănătate în parametrii normali a persoanelor din cadrul comunităţii”, se precizează în raportul prezentat de şefa Serviciului de Asistenţă Socială.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Administraţie

Evidența Persoanelor Cugir anunță că va elibera cărți de identitate simple doar persoanelor netransportabile

Cugir INFO

Publicat

în

Evidența Persoanelor Cugir transmis luni, 11 august 2025, că va elibera cărți de identitate simple doar persoanelor netransportabile.

„La nivelul orașului Cugir se eliberează cărți electronice de identitate și cărți de identitate simple.

Cărțile de identitate model vechi (1997) se eliberează doar în cazuri excepționale (ex. persoane netransportabile)

Programările pentru depunerea documentelor în vederea eliberării cărţii electronice de identitate se realizează exclusiv online, prin accesarea portalului HUB Servicii MAI: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/create?judet=AB

Detalii suplimentare: 0258 751 001

Vă multumim pentru întelegere şi vă recomandăm să urmăriţi în continuare canalele oficiale pentru eventuale actualizări ale informaţiilor”, au transmis reprezentanții celor de la Evidența Populației Cugir.

Am dori pe aceasta cale să-i întrebăm pe cei de la Evidența Persoanelor Cugir care este motivul REAL pentru care nu se eliberează Cărți de Identitate simple tututor cetățenilor din Cugir care solicită acest lucru, având în vedere că eliberarea cărții de identitate simple în România este reglementată de mai multe acte normative, inclusiv Legea nr. 162/2020 și Ordonanța nr. 12/2023, dar și de norme metodologice specifice, despre care NU avem cunoștință să fi fost abrogate sau modificate.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

În perioada următoare, la Cugir se vor elibera exclusiv cărți de identitate electronice

Cugir INFO

Publicat

în

În perioada următoare, la nivelul orașului Cugir, se vor elibera exclusiv cărți de identitate electronice (buletine digitale), au anunțat, miercuri, 6 august 2025, reprezentanții administrației locale.

Potrivit acestora, cărțile de identitate în format clasic NU vor mai fi eliberate temporar la Primăria Cugir. Toate cererile se vor face strict online, prin intermediul platformei oficiale a Ministerului Afacerilor Interne. Programările pentru depunerea cererilor se pot face accesând: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/harta.

Programarea se poate realiza direct pe site au prin instalarea aplicației mobile de pe site-ul menționat mai sus.

„Vă mulțumim pentru înțelegere și vă recomandăm să urmăriți în continuare canalele oficiale pentru actualizări. Pentru mai multe detalii vă rugăm să ne contactați la numerele de telefon: 0258751001 și 0258756000”, au transmis reprezentanții Primăriei Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Din 11 august 2025, intră în vigoare o variantă actualizată, cu multiple opțiuni de plată, a sistemului de parcare cu plată din orașul Cugir

Cugir INFO

Publicat

în

Începând de luni, 11 august 2025, vor intra în vigoare modificări importante privind parcările publice cu plată în orașul Cugir, în urma propunerilor venite din partea cetățenilor și aprobate în cadrul celei mai recente ședințe a Consiliului Local.

Scopul acestor ajustări este de a face sistemul mai accesibil, mai diversificat și mai adaptat nevoilor cetățenilor, oferind multiple opțiuni de plată și abonamente flexibile, au transmis reprezentanții administrației locale.

ABONAMENTE ȘI TICHETE DE PARCARE (FIZICE)

• Abonament lunar (tichet verde)

Valabilitate: 1 lună

Preț: 50 lei

• Abonament anual (tichet albastru)

Valabilitate: 1 an

Preț: 300 lei

• Tichet pentru o oră (tichet albastru)

Valabilitate: 1 oră

Preț: 1,5 lei

• Tichet 2 ore (tichet galben)

Valabilitate: 2 ore

Preț: 2,5 lei

• Tichet zilnic – „ORAȘUL CUGIR” (tichet verde)

Valabilitate: 1 zi întreagă

Preț: 8,5 lei

Achiziționarea tichetelor fizice se poate face de la casieria SERVICIULUI DE VENITURI Cugir, situată pe strada Victoriei, nr. 9.

VARIANTE MODERNE DE PLATĂ

1. Aplicația oficială a Primăriei Cugir (fără comision)

Tarife:

1 oră – 1 leu2 ore – 2 lei

1 zi – 8 lei (în curând se va modifica)

Aplicația va include și opțiuni pentru abonamente (lunar/anual)

2. Aplicația TPark (comision redus pentru aplicația externă)

Tarife:

1 oră – 1,10 lei

2 ore – 2,20 lei

1 zi – 8,50 lei (tarif actualizat, în loc de 5,50 lei pentru 8 ore)

3. SMS la 7420 – direct, fără aplicație (fără comision suplimentar)

Același tarife precum aplicația Primăriei.

PARCĂRI DEDICATE PERSOANELOR CU DIZABILITĂȚI

În fiecare zonă de parcare sunt rezervate locuri gratuite pentru persoanele care dețin legitimație valabilă, conform legislației în vigoare.

„Aceste modificări au fost adoptate ca răspuns direct la sugestiile primite din partea comunității, reflectând dorința de a avea un sistem de parcare mai eficient, mai accesibil și mai bine organizat. Vom continua să îmbunătățim acest serviciu public în funcție de nevoile reale ale cetățenilor”, au precizat reprezentanții Primăriei Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir