Rămâi conectat

Administraţie

Vineri, 19 iulie 2013, şedinţă ordinară la Consiliul Local Cugir – 15 puncte pe ordinea de zi

Cugir INFO

Publicat

în

primaria CugirConsiliul Local al Oraşului Cugir se întruneşte vineri, 19 iulie 2013, începând cu ora 11.00, în şedinţă ordinară având spre dezbatere pe ordinea de zi, 15 proiecte de hotărâre printre care, „Aprobarea rectificării bugetului local al Oraşului Cugir pe anul 2013”, „Aprobarea alocării sumei de 500.000 lei din excedentul înregistrat la finele anului 2012 pentru finanţarea în 2013 a cheltuielilor de dezvoltare”, „Aprobarea modificării unor anexe din HCL nr. 26/2013 privind Organigrama, Statutul de funcţii şi numărul de personal pentru aparatul de specialitate al primarului pe anul 2013”, „Aprobarea Comisiei Sociale de analiza şi soluţionare a cererilor de locuinţe din domeniul privat al Oraşului Cugir”.

Prezentam mai jos celelalte puncte de pe Ordinea de zi:

I.

  1. – Aprobarea completării HCL nr. 76/2013 în sensul transmiterii dreptului de participare în competiţii sportive către Asociaţia „Clubul de Fotbal Metalurgistul Cugir 1939”

  2.- Însuşirea nivelului cotizaţiei ce revine oraşului Cugir pentru anul 2013, în calitate de membru fondator al Asociaţiei „Clubul de Fotbal Metalurgistul Cugir 1939”.

   3. – Aprobarea decontării cheltuielilor cu naveta a cadrelor didactice pe luna iunie 2013.

  4. – Aprobarea art. nr.3 din HCL nr. 87/2013 privind participarea Consiliului local al oraşului Cugir la Programul de stimulare a înnoirii parcului auto naţional 2013.

   5. – Acordul pentru atribuire în proprietate a terenului aferent construcţiei prin Ordin al Prefectului cetăţenilor Bulzan Cosmin Liviu şi soţia Bulzan Iona Maria.

    6. – Aprobarea vânzării imobilului PT 16 situat administrativ str., Rozelor nr. 14.

    7. – Aprobarea vânzării P.T. 20 situat administrativ str. Alexandru Ioan Cuza.

   8. – Atestarea apartenenţei la domeniul privat al Oraşului Cugir a 7 parcele situate administrativ pe str. Raul Mic nr. 138

   9. – Aprobarea modificării anexei HCL nr 106/2009 în sensul precizării valorii investiţiilor înregistrate de A.N.L. la imobilele de pe strada Narciselor si 21 Decembrie 1989

   10. – Aprobarea modificării anexei HCL nr. 80/2013 în sensul corectării valorii de inventar a imobilelor „Drumuri forestiere” incluse în inventarul domeniului public al Oraşului Cugir

   11. – Aprobarea modificării art. nr. 1 din HCL nr 2/2011 privind componenta Comisiei Locale de Ordine Publica

        II.

 –   Informarea Oficiului Contencios privind soluţionarea cauzelor în care este parte Consiliul Local, aflate pe rolul instanţelor de judecată în luna iunie 2013.

         III

– Probleme diverse


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Administraţie

Miercuri, 15 octombrie 2025: Dezbatere publică privind interzicerea accesului autovehiculelor cu masa mai mare de 3,5 tone, pe străzile din orașul Cugir

Cugir INFO

Publicat

în

Primăria Oraşului Cugir va organiza miercuri, 15 octombrie 2025, la ora 15.00, în Sala de sedinţe a Consiliului Local, o dezbatere publică a proiectului de hotărâre privind aprobarea Regulamentului privind stabilirea condițiilor de acces a autovehiculelor cu masa maximă autorizată peste 3,5 tone pe străzile din orașul Cugir. 

Conform proiectului de hotărâre, accesul autovehiculelor cu masa total maxim autorizată de 3,5 tone urmează să fie interzis în mai multe zone din Cugir și Vinerea. În consecință, în zonele respective urmează să fie instalate indicatoare rutiere „accesul interzis autovehiculelor având masa mai mare de 3,5 tone”.

A fost întocmit și un Regulamentul privind stabilirea condițiilor de acces a autovehiculelor cu masa maximă autorizată peste 3,5 tone pe străzile din Orașul Cugir, suspus, de asemenea, dezbaterii publice. Regulamentul menționat stabililește condițiile de acces a autovehiculelor cu masa maximă autorizată peste 3,5 tone pe străzile din orașul Cugir, instituie taxe de acces tonaj, reglementează procedurile de întocmire și de eliberare a autorizației de acces tonaj, obligațiile, respectiv sancțiunile ce se pot aplica în acest sens.

În conformitate cu prevederile Regulamentului, circulaţia autovehiculelor cu tonaj de peste 3,5 tone, pe artere cu restricţii de tonaj, este permisă numai după obţinerea unei autorizaţii de liberă trecere, eliberată de către Primăria Orașului Cugir. Cuantumul taxei percepute pentru eliberarea autorizaţiei de liberă trecere se stabileşte de către autoritatea locală, în funcţie de tonaj, prin hotărâre de consiliu local.

Sunt exceptate de la plata tarifului privind autorizarea de liberă trecere următoarele categorii de autovehicule:

– autobuzele care efectuează transport public local de pasageri;

– autovehiculele aparţinând operatorului de salubritate;

– autovehiculele care aparţin operatorului de apă-canal, iluminat public şi alimentare cu energie electrică, de distribuţie a gazelor naturale, aflate în deplasare pentru remedierea unor situaţii urgente;

– autovehiculele care aparţin unităţilor militare, ambulanţei, poliţiei, S.R.I., unităţilor de jandarmi, penitenciarelor şi unităţilor de pompieri, aflate în misiuni specifice;

– autovehiculelor aflate în proprietatea Primăriei Orașului Cugir.

Zonele vizate de măsura preconizată sunt:

Orașul Cugir:

– strada Victoriei – zona Elit

– strada Râul Mare – zona Podul Roșu

– strada Râul Mic – zona pod Toplițan

– strada Nicolae Copernic – zona sub cetate

Localitatea Vinerea:

– strada Câmpul Pâinii – zona sens giratoriu Șibot

– strada Principală – zona sens giratoriu Calea ferată

– strada Deal – zona pășune

– strada Culturii – zona Calea ferată

– strada Șantierului – zona Calea ferată

Inspectoratului de Poliție Județean Alba-Serviciul Rutier și-a dat acordul privind planul de modificare a semnalizării rutiere pe străzile orașului Cugir și ale localității Vinerea, prin montarea indicatoarelor de interzicere a accesului vehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone.

Potrivit reprezentanților administrației locale din Cugir, restricţionarea traficului din punct de vedere al tonajului este justificată de:

– necesitatea asigurării unui nivel ridicat de siguranţă a traficului rutier şi pietonal;

– necesitatea conservării şi protejarii mediului ambiant;

– necesitatea diminuării disconfortului produs riveranilor;

– necesitatea protejării şi administrării eficiente a infrastructurii rutiere.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Primarii orașelor Cugir și Braga (Portugalia) au discutat despre cum orașele mici și mijlocii pot crea spații publice mai sigure și mai incluzive

Cugir INFO

Publicat

în

În cursul lunii septembrie a avut loc o deplasare a echipei de lucru pe tematici de mobilitate activă, din Primăria Cugir, în Braga, Portuglia, oraș pilot în cadrul proiectului internațional JUST STREETS. 

Primarul Ricardo Rio (Braga, Portugalia) si primarul Adrian Teban (Cugir, Romania) au discutat despre cum orasele mici si mijlocii pot crea spatii publice mai sigure si mai incluzive.

„În Braga, atenția este axată pe reducerea traficului auto și acordarea gratuității pentru transportul școlar o măsură care reduce aglomerația și face mersul pe jos mai sigur pentru copii. În Cugir, implicarea părinților încă din prima etapă de planificare este cheia pentru o schimbare reală și durabilă.

Luând exemplul partenerilor noștri europeni, dorim să ținem cont de opiniile părinților, elevilor, profesorilor și să accesibilizam împreună traseul către instituțiile de învățământ, transformându-le în spații sigure pentru mersul pe jos sau cu bicicletă.

Prioritățile sunt clare:

– Străzi prietenoase cu copiii, indiferent de context
– Colaborare între familii, școli și administrație
– Leadership și viziune pe termen lung, pentru că ideile să devină realitate

Schimbarea începe cu dialog și cu primari care cred în oameni și în orașele lor”, a transmis Adrian Teban, primarul orașului Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Între 7 octombrie și 23 decembrie 2025, cugirenii își pot achita locurile de parcare rezidențiale, pentru anul 2026. Vezi documentele necesare

Cugir INFO

Publicat

în

Primăria orașului Cugir informează cetățenii că achitarea parcărilor rezidențiale pentru anul 2026 se va putea efectua în perioada 7 octombrie – 23 decembrie 2025.

Pentru reconfirmarea parcărilor deja rezervate, este necesară prezentarea următoarelor documente:

– Cerere pentru parcare (disponibilă la camera nr. 9 sau la registratură);
– Număr de înregistrare pe cererea completată de la registratură (situată lângă portar);
– Actul de identitate (buletinul) – in original sau copie doar în cazul în care a intervenit o modificare;
– Talonul autovehiculului, cu inspecția tehnică periodică (I.T.P.) valabilă – în original sau copie doar dacă s-a schimbat mașina;
– Vinieta parcării (dacă este disponibilă), pentru a facilita procesul de plată;
– Biletul de plată eliberat de primărie (camera nr. 9) , pentru achitarea la casierie.

Tarife pentru parcările rezidențiale 2025:

• 126 lei – parcare neamenajată;
• 151 lei – parcare asfaltată/dale.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir