Actualitate
Un zugrav din Cugir, care a țepuit un cetățean din Scărișora cu suma de 5.000 de lei, a fost condamnat la șapte luni de închisoare cu executare
”Zugravul-țepar” de la Cugir a primit o primă condamnare în justiție după ce a înșelat o persoană din Scărișoara cu suma de 5.000 de lei. S. Liviu a fost condamnat la pedeapsa de 7 luni de închisoare cu executare de Judecătoria Câmpeni. Decizia nu este definitivă, dosarul ajungând pe rolul Curții de Apel.
Bărbatul de 30 de ani mai este judecat într-un alt dosar, la Judecătoria Alba Iulia, pentru că ar fi înșelat alte 17 persoane cu suma totală de 30.000 de lei.
Modul de operare al inculpatului, cu ocazia comiterii fiecărei fapte, a fost acelaşi, respectiv: prezenta beneficiarului o ofertă foarte avantajoasă pentru realizarea lucrării de renovare a imobilelor, completa un contract de prestări servicii, insista să primească aproximativ jumătate din valoarea contractului pentru a cumpăra de urgenţă materiale de construcţii aflate la reducere doar în acel moment, uneori elibera persoanelor vătămate chitanţe pentru sumele primite cu titlu de avans, iar apoi nu presta serviciile promise şi nici nu restituia victimelor sumele de bani încasate cu titlu de avans.
Astfel a procedat și în legătura cu victima din comuna Scărișoara. Contractul între cele două părți a fost încheiat în luna iulie 2016. După ce au căzut de acord verbal, cu privire la lucrările de renovare și prețul acestora, cei doi au încheiat un contract de prestări servicii, în care s-a menționat obiectul contractului (renovat anexă, baie, hol, cameră, interior și exterior), durata – 15 zile, valoarea prestației – 9.000 lei, cu un avans de 50%, în numerar iar restul, la finalizarea lucrărilor. Condamnatul a primit atunci suma de 5.000 de lei.
După încasarea banilor, inculpatul nu s-a prezentat să execute lucrările și nici nu i-a mai răspuns la telefon persoanei vătămate. ”Susținerile inculpatului, în sensul că ar fi fost de bună credință și că ar fi intenționat să realizeze lucrarea la care s-a obligat prin contract, putea fi considerate credibile în situația în care nerespectarea obligațiilor contractuale ar fi constituit cazuri izolate, în activitatea sa profesională, ce nu ar fi creat prejudicii beneficiarilor ci eventuale întârzieri de execuție.
S-a dovedit însă că preocuparea principală a inculpatului a fost, nu de a executa vreo lucrare persoanelor, cu care a încheiat contracte, ci de a induce în eroare cât mai multe persoane, a primi avansuri consistente, fără a presta vreun serviciu”, se afirmă în motivarea deciziei de condamnare cu executare de la instanța de fond. Aplicarea unei pedepse cu executare a fost determinate și de atitudinea nesinceră a acestuia.
În timpul procesului, S. Liviu a achitat 1.500 de lei din valoarea prejudiciului, instanța stabilind că trebuie să returneze și restul de 3.500 de lei.

Actualitate
Se împlinesc 119 ani de la inaugurarea liniei de cale ferată Șibot – Cugir
Calea ferată de pe cursul mijlociu al Mureșului, a fost construită de Societatea Căilor Ferate Locale Șibot–Cugir, societate cu capital privat, între anii 1905 – 1906.
Linia este simplă, avea o lungime de 13 kilometri, fiind una electrificată. Linia a fost folosită decenii întregi pentru industria din orașul de la „poalele Drăganei, și pentru transportul de călători. Linia este racordată în stația Șibot din linia principală Alba Iulia – Arad.
De la înființare și până în 1919, calea ferată a fost exploatată de MAV ( Căile Ferate de Stat Maghiare), conform condițiilor din actul de concesiune.
După Marea Unire de la 1918, linia de cale ferată Șibot – Cugir intră în exploatarea Căilor Ferate Române (CFR), linie particulară. În 1926, statul român răscumpără toate acțiunile Societății, rămânând în fapt proprietarul unic al căii ferate.
Astăzi, din păcate, linia CFR 206 este închisă circulației, deși în vremurile bune, pe această linie de cale ferată circula cel mai lung tren „Cugireana”.
În anii 80, „Cugireana” transporta zilnic între 7.000 (atâtea abonamente existau pentru acest tren în anii 1986-1989, reiese din registrele CFR) și 10.000 de navetiști, muncitori din Teiuș, Alba Iulia, Blaj, Aiud și Ocna Mureș, toți angajați la Uzina Mecanică din Cugir, unde munceau atunci peste 18.000 de oameni.
Devenise cel mai lung tren din Europa, cu 18 vagoane etajate și necesitatea „fracționării” la intrarea în gară, pentru că dintr-o bucată nu încăpea și atunci, trebuia „rupt” în două.
Pe lângă „Cugireana”, pe linia de cale ferată Șibot-Cugir, mai circulau alte două trenuri de călători: „Clujana” (Cugir–Cluj-Napoca și retur) și „Sibiana” (Sibiu–Cugir retur).
În anul 1980 erau șapte trenuri pe zi între Șibot și Cugir și călătoria dura 20 de minute, iar în 1989 erau 8 trenuri pe sens. În 1998 erau șase trenuri pe sens, iar în 2005, doar patru trenuri și drumul dura 26-28 de minute. În 2010 erau șase trenuri.
În Mersul Trenurilor publicat la final de 2014, linia 206 figura pe traseul Alba Iulia – Șibot – Cugir, 5 trenuri pe sens, 37 km, o oră. În martie 2015, Regiotrans anunța că se retrage de pe linia 206, iar la final de an 2015 CFR Călători anunța că introduce patru trenuri pe zi. La 1 martie 2018 CFR a renunțat la cele patru curse între Teiuș și Cugir.
Actualitate
Sute de cugireni au participat la Slujba Deniei Prohodului, oficiată la Catedrala „Adormirii Maicii Domnului”
Sute de credincioși au participat vineri seară, la slujba Deniei Prohodului Domnului, oficiată la Catedrala Ortodoxă „Adormirii Maicii Domnului”, din Cugir.
Încă de la ora 18.00, credincioșii s–au adunat cu mic cu mare la slujba de înmormântare a Mântuitorului Hristos, având de îndurat vremea mohorâtă de afară, cu o ploaie măruntă și deasă. Aici aceștia au aprins lumânări și au cântat, alături de preoți, Prohodul Domnului.
La finalul slujbei, preoții împreună cu credincioșii prezenți la slujbă, cu lumânări în mână au mers în procesiune cu Sfântul Epitaf (o bucată de pânză zugrăvită cu scena punerii în mormânt a Mântuitorului), și au înconjurat de trei ori lăcașul de cult.
Procesiunea simbolizează cortegiul funerar care l-a purtat pe Iisus Hristos, de la locul unde a fost răstignit pe muntele Golgota, până la mormânt. Ultima oprire se face în fața ușii bisericii, unde soborul de preoți a oficiat o scurtă slujbă. Apoi preotul trece primul pe sub Sfântul Epitaf, urmat apoi de credincioșii care au participat la Slujba Prohodului. Trecerea pe sub Sfântul Epitaf simbolizează trupul coborât de pe cruce al Mântuitorului, pentru a învia împreună cu El. După terminarea procesiunii, Sfântul Epitaf este dus în Altarul Bisericii, fiind așezat pe Sfânta Masă din Altar. Aici va rămâne în toată perioada pascală, până în ajunul sărbătorii Înălţării Domnului, când este aşezat la locul său în biserică. Vinerea Mare sau Vinerea Neagră, este ultima zi din Săptămâna Patimilor, este ziua care a pătimit și a fost răstignit Iisus Hristos.
Prohodul Domnului este o alcătuire de slujbă în trei stări, cu o melodie frumoasă, cântată și de credincioși, pe care se cântă textele rânduite de Sfânta Biserică, texte numite Prohodul Domnului, ce se încadrează la slujba Utreniei din Sâmbăta Mare, din Sâmbăta Sfintelor Pătimiri și care se oficiază, de fapt, vineri seara.
Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, a murit pe cruce după firea omenească, iar Prohodul Domnului este un fel de slujbă de înmormântare, în care se pomenește importanța morții Mântuitorului, care s-a făcut pentru oameni și pentru mântuirea lor.
Alcătuirea Prohodului este atribuită imnografului bizantin Iosif Studitul. În țara noastră, această slujbă a fost tipărită pentru prima oară la Buzău, în anul 1836.
Slujbele dedicate Învierii Domului, vor avea loc în noaptea de sâmbătă spre duminică, cu începere de la ora 12:00.
Actualitate
Program special de circulație al autobuzelor, în perioada 18-21 aprilie 2025, pe raza orașului Cugir
Primăria orașului Cugir a făcut public programul special de circulație al autobuzelor, pe durata Sărbătorilor Pascale 2025.
Programul de circulație al acestora este următorul:
• Vineri 18 aprilie 2025:
CUGIR INTERIOR:
Plecare LIDL: 8:00; 9:00; 10:00; 11:00; 12:00; 13:00.
Plecare Rîul Mic: 8:30; 9:30; 10:30; 11:30; 12:30; 13:30.
CUGIR – VINEREA:
PLECARE VINEREA:
6:30; 8:00; 9:00; 10:00; 11:00; 12:00; 13:00; 13:30; 14:00; 15:00; 16:00; 17:00; 18:00.
PLECARE CUGIR:
7:00; 8:30; 9:30; 10:30; 11:30; 12:30; 13:30; 13:30; 14:30; 15:30; 16:30; 17:30; 18:30.
Sâmbătă 19 aprilie 2025:
CUGIR INTERIOR:
Plecare LIDL: 8:00; 9:00; 10:00; 11:00; 12:00; 13:00.
Plecare Rîul Mic: 8:30; 9:30; 10:30; 11:30; 12:30; 13:30.
CUGIR – VINEREA:
PLECARE VINEREA:
6:30; 8:00; 9:00; 10:00; 11:00; 12:00; 13:00; 14:00; 15:00; 16:00; 17:00; 18:00.
PLECARE CUGIR:
7:00; 8:30; 9:30; 10:30; 11:30; 12:30; 13:30; 14:30; 15:30; 16:30; 17:30; 18:30.
Duminică 20 aprilie și Luni 21 aprilie 2025 NU circulă!
-
Din judeţacum 12 luni
Mesaje de Paste 2024. SMS-uri, urări şi felicitări pe care le poţi trimite celor dragi de Sfintele Pasti | cugirinfo.ro
-
Din judeţacum 12 luni
Mesaje de Paște fericit 2024. SMS-uri urări şi felicitări de Sfintele Pasti pe care le poţi trimite prietenilor | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 8 luni
Mesaje de Sfânta Maria 2024. URĂRI, FELICITĂRI și SMS-uri care pot fi trimise persoanelor care își serbează onomastica | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 3 zile
Când pică Paștele ortodox și cel catolic 2026, dar și în următorii ani | cugirinfo.ro
-
Din judeţacum 7 ore
MESAJE de Sfântul Gheorghe 2025. SMS-uri, urări şi felicitări pe care le poţi transmite celor dragi de ziua numelui | cugirinfo.ro
-
Administraţieacum 7 luni
Premiu simbolic oferit de Primărie unor societăți comerciale din Cugir, cu prilejul aniversării a 225 de ani de tradiție industrială a orașului
-
Mondenacum 11 luni
Sfinții Constantin și Elena 2024. FELICITARI, MESAJE și URARI pentru cei care își sărbătoresc onomastica | cugirinfo.ro
-
Sportacum 4 luni
Triumf pentru șahiștii de la Metalurgistul Cugir, la „Cupa de Iarnă” desfășurată la Sibiu