Rămâi conectat

Administraţie

Taxele speciale pentru anul fiscal 2017 au fost aprobate de Consilul Local al orașului Cugir

Redacția Cugirinfo.ro

Publicat

în

La ultima sa reuniune de la finele lunii decembrie, legislativul local din Cugir a aprobat Regulamentul privind stabilirea taxelor speciale pentru anul fiscal 2017.

Astfel, taxele speciale se încasează într-un cont distinct, deschis în cadrul bugetului local, fiind utilizate în scopurile pentru care au fost înfiinţate. Taxele speciale se utilizează pentru acoperirea cheltuielilor de înfiinţare, întreţinere şi funcţionare a acestor servicii conform destinaţiilor aprobate, urmărindu-se în principal creşterea calităţii serviciului. Toţi contribuabilii persoane juridice, persoane fizice, persoanele fizice autorizate, asociaţiile familiale, întreprinderile individuale care desfăşoară o activitate comercială şi un serviciu de piaţă pe raza oraşului Cugir şi a localităţilor componente, altele decât cele prevăzute la codurile CAEN 561 – Restaurante, 563 – Baruri şi alte activităţi şi 932 – Alte activităţi recreative şi distractive, datorează o taxă pentru obţinerea/vizarea anuală a acordului de funcţionare, după cum urmează: Taxă pentru obţinerea Acordului de funcţionare – 40 lei; Taxă pentru vizarea Acordului de funcţionare – 20 lei. Toţi contribuabilii persoane juridice şi persoane fizice datorează o taxă pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală, astfel: Taxă pentru eliberarea certificatelor fiscale – 4 lei/certificat; Taxă pentru eliberarea certificatelor fiscale în ziua depunerii cererii – 10 lei/certificat. Taxa pentru obţinerea/avizarea anuală a acordului de funcţionare şi taxa pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală se achită anticipat sau odată cu depunerea cererii de eliberare a documentelor, iar veniturile realizate vor fi utilizate de Direcţia Venituri a oraşului Cugir pentru creşterea calităţii serviciului public specific prin achiziţia de active fixe corporale şi necorporale – tehnică de calcul, mobilier, materiale de birotică, consumabile etc. Toţi contribuabilii persoane juridice şi persoane fizice pentru care s-a început procedura de executare silită vor suporta taxa specială reprezentând cheltuielile cu efectuarea procedurii de executare silită, după cum urmează: Taxă pentru efectuarea procedurii de executare silită – 5 lei/exemplar. Taxa pentru efectuarea procedurii de executare silită se debitează pentru fiecare contribuabil în parte în momentul listării şi trimiterii prin poştă a somaţiilor de plată, a titlurilor executorii, a adreselor de înfiinţare a popririi şi a înştiinţării trimise debitorului privind măsura instituirii popririi. Taxele speciale prevăzute în respectivul regulament se fac venit la bugetul local al oraşului Cugir şi se încasează de către Direcţia Venituri.

Constantin Predescu


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Administraţie

Evidența Persoanelor Cugir anunță că va elibera cărți de identitate simple doar persoanelor netransportabile

Cugir INFO

Publicat

în

Evidența Persoanelor Cugir transmis luni, 11 august 2025, că va elibera cărți de identitate simple doar persoanelor netransportabile.

„La nivelul orașului Cugir se eliberează cărți electronice de identitate și cărți de identitate simple.

Cărțile de identitate model vechi (1997) se eliberează doar în cazuri excepționale (ex. persoane netransportabile)

Programările pentru depunerea documentelor în vederea eliberării cărţii electronice de identitate se realizează exclusiv online, prin accesarea portalului HUB Servicii MAI: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/create?judet=AB

Detalii suplimentare: 0258 751 001

Vă multumim pentru întelegere şi vă recomandăm să urmăriţi în continuare canalele oficiale pentru eventuale actualizări ale informaţiilor”, au transmis reprezentanții celor de la Evidența Populației Cugir.

Am dori pe aceasta cale să-i întrebăm pe cei de la Evidența Persoanelor Cugir care este motivul REAL pentru care nu se eliberează Cărți de Identitate simple tututor cetățenilor din Cugir care solicită acest lucru, având în vedere că eliberarea cărții de identitate simple în România este reglementată de mai multe acte normative, inclusiv Legea nr. 162/2020 și Ordonanța nr. 12/2023, dar și de norme metodologice specifice, despre care NU avem cunoștință să fi fost abrogate sau modificate.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

În perioada următoare, la Cugir se vor elibera exclusiv cărți de identitate electronice

Cugir INFO

Publicat

în

În perioada următoare, la nivelul orașului Cugir, se vor elibera exclusiv cărți de identitate electronice (buletine digitale), au anunțat, miercuri, 6 august 2025, reprezentanții administrației locale.

Potrivit acestora, cărțile de identitate în format clasic NU vor mai fi eliberate temporar la Primăria Cugir. Toate cererile se vor face strict online, prin intermediul platformei oficiale a Ministerului Afacerilor Interne. Programările pentru depunerea cererilor se pot face accesând: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/harta.

Programarea se poate realiza direct pe site au prin instalarea aplicației mobile de pe site-ul menționat mai sus.

„Vă mulțumim pentru înțelegere și vă recomandăm să urmăriți în continuare canalele oficiale pentru actualizări. Pentru mai multe detalii vă rugăm să ne contactați la numerele de telefon: 0258751001 și 0258756000”, au transmis reprezentanții Primăriei Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Din 11 august 2025, intră în vigoare o variantă actualizată, cu multiple opțiuni de plată, a sistemului de parcare cu plată din orașul Cugir

Cugir INFO

Publicat

în

Începând de luni, 11 august 2025, vor intra în vigoare modificări importante privind parcările publice cu plată în orașul Cugir, în urma propunerilor venite din partea cetățenilor și aprobate în cadrul celei mai recente ședințe a Consiliului Local.

Scopul acestor ajustări este de a face sistemul mai accesibil, mai diversificat și mai adaptat nevoilor cetățenilor, oferind multiple opțiuni de plată și abonamente flexibile, au transmis reprezentanții administrației locale.

ABONAMENTE ȘI TICHETE DE PARCARE (FIZICE)

• Abonament lunar (tichet verde)

Valabilitate: 1 lună

Preț: 50 lei

• Abonament anual (tichet albastru)

Valabilitate: 1 an

Preț: 300 lei

• Tichet pentru o oră (tichet albastru)

Valabilitate: 1 oră

Preț: 1,5 lei

• Tichet 2 ore (tichet galben)

Valabilitate: 2 ore

Preț: 2,5 lei

• Tichet zilnic – „ORAȘUL CUGIR” (tichet verde)

Valabilitate: 1 zi întreagă

Preț: 8,5 lei

Achiziționarea tichetelor fizice se poate face de la casieria SERVICIULUI DE VENITURI Cugir, situată pe strada Victoriei, nr. 9.

VARIANTE MODERNE DE PLATĂ

1. Aplicația oficială a Primăriei Cugir (fără comision)

Tarife:

1 oră – 1 leu2 ore – 2 lei

1 zi – 8 lei (în curând se va modifica)

Aplicația va include și opțiuni pentru abonamente (lunar/anual)

2. Aplicația TPark (comision redus pentru aplicația externă)

Tarife:

1 oră – 1,10 lei

2 ore – 2,20 lei

1 zi – 8,50 lei (tarif actualizat, în loc de 5,50 lei pentru 8 ore)

3. SMS la 7420 – direct, fără aplicație (fără comision suplimentar)

Același tarife precum aplicația Primăriei.

PARCĂRI DEDICATE PERSOANELOR CU DIZABILITĂȚI

În fiecare zonă de parcare sunt rezervate locuri gratuite pentru persoanele care dețin legitimație valabilă, conform legislației în vigoare.

„Aceste modificări au fost adoptate ca răspuns direct la sugestiile primite din partea comunității, reflectând dorința de a avea un sistem de parcare mai eficient, mai accesibil și mai bine organizat. Vom continua să îmbunătățim acest serviciu public în funcție de nevoile reale ale cetățenilor”, au precizat reprezentanții Primăriei Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir