Rămâi conectat

Administraţie

Sprijin acordat tinerilor din Cugir pentru construirea unei locuinţe proprietate personală

Cugir INFO

Publicat

în

Primăria Orașului Cugir anunță că în perioada 15 ianuarie – 29 februarie 2024 se primesc cereri pentru atribuirea terenurilor în baza Legii nr. 15/2003, republicată, privind sprijinul acordat tinerilor pentru construirea unei locuinţe proprietate personală în orașul Cugir.

Cererile (care pot fi descărcate de pe pagina web a primăriei) vor fi însoțite de următoarele documente justificative: copie de pe certificatul de naştere al solicitantului şi al soţului/soţiei/copii, dacă este cazul.

Pentru părintele singur care are în întreţinere copii se va depune o declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că minorii se găsesc în întreţinerea acestuia; copie de pe actul de identitate al solicitantului şi al soţului/soţiei, dacă este cazul; copie de pe certificatul de căsătorie, dacă este cazul; declaraţia solicitantului, respectiv a soţului/soţiei, după caz, autentificată la notarul public, pe propria răspundere, că nu deţine sau nu a deţinut în proprietate o locuinţă ori un teren destinat construirii unei locuinţe, atât în orașul Cugir, cât şi în alte localităţi; dovada calităţii de salariat cu contract individual de muncă, dovada calităţii de asociat sau administrator societate comercială (certificat constatator eliberat de Registrul Comerţului), dovada calităţii de persoană fizică autorizată în baza O.U.G. nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale (certificat fiscal de la Administraţia financiară, copie certificat de înmatriculare); copie act de studii (diplomă); adeverinţă de la locul de muncă privind venitul net realizat de către solicitant și soţ/soţie, după caz, sau alte documente justificative care fac dovada veniturilor obținute din administrare/asociere societăți comerciale, PFA, II sau IF; Certificat de atestare fiscală din care să rezulte că nu are datorii la bugetul local (solicitantul, soţul/soţia, după caz); extras de cont / preaprobare financiară / contract de finanțare din partea unei instituții bancare cu privire la faptul că solicitantul deține suma de minim 50.000 lei sau echivalent în euro / este eligibil pentru obținerea unui credit în vederea construirii locuinței, cu suma de minim 50.000 lei sau echivalent în euro; cazier judiciar soţ şi soţie; declaraţia solicitantului, autentificată la notarul public, pe propria răspundere, privind indicatorii de energie primară și emisii CO2 asumați la realizarea locuinței.

Dosarele cu cererile însoțite de toate documentele prevăzute se depun la Registratură din cadrul Primăriei oraşului Cugir. Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul primăriei sau la telefon 0258/751001, interior 112.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Administraţie

Evidența Persoanelor Cugir anunță că va elibera cărți de identitate simple doar persoanelor netransportabile

Cugir INFO

Publicat

în

Evidența Persoanelor Cugir transmis luni, 11 august 2025, că va elibera cărți de identitate simple doar persoanelor netransportabile.

„La nivelul orașului Cugir se eliberează cărți electronice de identitate și cărți de identitate simple.

Cărțile de identitate model vechi (1997) se eliberează doar în cazuri excepționale (ex. persoane netransportabile)

Programările pentru depunerea documentelor în vederea eliberării cărţii electronice de identitate se realizează exclusiv online, prin accesarea portalului HUB Servicii MAI: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/create?judet=AB

Detalii suplimentare: 0258 751 001

Vă multumim pentru întelegere şi vă recomandăm să urmăriţi în continuare canalele oficiale pentru eventuale actualizări ale informaţiilor”, au transmis reprezentanții celor de la Evidența Populației Cugir.

Am dori pe aceasta cale să-i întrebăm pe cei de la Evidența Persoanelor Cugir care este motivul REAL pentru care nu se eliberează Cărți de Identitate simple tututor cetățenilor din Cugir care solicită acest lucru, având în vedere că eliberarea cărții de identitate simple în România este reglementată de mai multe acte normative, inclusiv Legea nr. 162/2020 și Ordonanța nr. 12/2023, dar și de norme metodologice specifice, despre care NU avem cunoștință să fi fost abrogate sau modificate.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

În perioada următoare, la Cugir se vor elibera exclusiv cărți de identitate electronice

Cugir INFO

Publicat

în

În perioada următoare, la nivelul orașului Cugir, se vor elibera exclusiv cărți de identitate electronice (buletine digitale), au anunțat, miercuri, 6 august 2025, reprezentanții administrației locale.

Potrivit acestora, cărțile de identitate în format clasic NU vor mai fi eliberate temporar la Primăria Cugir. Toate cererile se vor face strict online, prin intermediul platformei oficiale a Ministerului Afacerilor Interne. Programările pentru depunerea cererilor se pot face accesând: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/harta.

Programarea se poate realiza direct pe site au prin instalarea aplicației mobile de pe site-ul menționat mai sus.

„Vă mulțumim pentru înțelegere și vă recomandăm să urmăriți în continuare canalele oficiale pentru actualizări. Pentru mai multe detalii vă rugăm să ne contactați la numerele de telefon: 0258751001 și 0258756000”, au transmis reprezentanții Primăriei Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Din 11 august 2025, intră în vigoare o variantă actualizată, cu multiple opțiuni de plată, a sistemului de parcare cu plată din orașul Cugir

Cugir INFO

Publicat

în

Începând de luni, 11 august 2025, vor intra în vigoare modificări importante privind parcările publice cu plată în orașul Cugir, în urma propunerilor venite din partea cetățenilor și aprobate în cadrul celei mai recente ședințe a Consiliului Local.

Scopul acestor ajustări este de a face sistemul mai accesibil, mai diversificat și mai adaptat nevoilor cetățenilor, oferind multiple opțiuni de plată și abonamente flexibile, au transmis reprezentanții administrației locale.

ABONAMENTE ȘI TICHETE DE PARCARE (FIZICE)

• Abonament lunar (tichet verde)

Valabilitate: 1 lună

Preț: 50 lei

• Abonament anual (tichet albastru)

Valabilitate: 1 an

Preț: 300 lei

• Tichet pentru o oră (tichet albastru)

Valabilitate: 1 oră

Preț: 1,5 lei

• Tichet 2 ore (tichet galben)

Valabilitate: 2 ore

Preț: 2,5 lei

• Tichet zilnic – „ORAȘUL CUGIR” (tichet verde)

Valabilitate: 1 zi întreagă

Preț: 8,5 lei

Achiziționarea tichetelor fizice se poate face de la casieria SERVICIULUI DE VENITURI Cugir, situată pe strada Victoriei, nr. 9.

VARIANTE MODERNE DE PLATĂ

1. Aplicația oficială a Primăriei Cugir (fără comision)

Tarife:

1 oră – 1 leu2 ore – 2 lei

1 zi – 8 lei (în curând se va modifica)

Aplicația va include și opțiuni pentru abonamente (lunar/anual)

2. Aplicația TPark (comision redus pentru aplicația externă)

Tarife:

1 oră – 1,10 lei

2 ore – 2,20 lei

1 zi – 8,50 lei (tarif actualizat, în loc de 5,50 lei pentru 8 ore)

3. SMS la 7420 – direct, fără aplicație (fără comision suplimentar)

Același tarife precum aplicația Primăriei.

PARCĂRI DEDICATE PERSOANELOR CU DIZABILITĂȚI

În fiecare zonă de parcare sunt rezervate locuri gratuite pentru persoanele care dețin legitimație valabilă, conform legislației în vigoare.

„Aceste modificări au fost adoptate ca răspuns direct la sugestiile primite din partea comunității, reflectând dorința de a avea un sistem de parcare mai eficient, mai accesibil și mai bine organizat. Vom continua să îmbunătățim acest serviciu public în funcție de nevoile reale ale cetățenilor”, au precizat reprezentanții Primăriei Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir