Rămâi conectat

Învăţământ - Cultură

Școala gimnazială „Singidava” din Cugir a devenit o școală verde

cugirinfo.ro

Publicat

în

Proiectul „Școala mea verde” coordonat de echipa celui mai mare program de implicare socială din România „Let’s do it, România” a dat posibiitatea și elevilor de la Școala Gimnazială „Singidava” din Cugir să-și manifeste responsabilitatea pentru ocrotirea naturii, susținută de dorință de a trăi într-un mediu cât mai curat și civilizat.
Scoala-Singidava-CugirDerularea proiectului a presupus parcurgerea a trei etape, fiecare cu activități specifice urmate de o raportare. Prima etapă a presupus activități educative, ecologice și de voluntariat și s-a desfășurat în perioadă 27-31 mai. Cele 15 cadre didactice au desfășurat activități educative, dar și extrașcolare cu scopul de a educa cei 350 elevi implicați în proiect, în spiritul responsabilității ecologice. Elevii au realizat desene și compuneri ilustrate într-o revistă sugestiv intitulată „Hai despre natură să vorbim”, au făcut studii de cercetare concretizate în portofolii, au prezentat materiale și au întocmit afișe cu mesaje anti-poluare. mai mult decât atât ei au ecologizat curtea școlii și au sădit puieți.
Cea de-a doua etapă a constat în acțiuni de colectare selectivă a deșeurilor, perioada 3-7 iunie soldându-se cu strângerea a 1000 kg de hârtie, plastic, baterii și corpuri de iluminat, 50 de monitoare și 30 de tastaturi.
Cea de-a treia etapă, ultima din concurs, s-a desfășurat în perioda 10-14 iunie și a adus cu sine activități de educare cu privire la ecologia și protecția mediului în rândul părinților și al comunității. „În cadrul acestei etape am încercat să ne facem auziți la nivelul întregii comunități, am transmis mesajul responsabilizarii și al atitudinii corecte față de mediu, am purtat discuții tematice cu comitetul reprezentativ al părinților și alți factori. folosindu-ne de materialul trimis de echipă, am selectat cee mai importante informații și am creat o mică broșură pe care elevii au distribuit-o locuitorilor orașului Cugir, inmanindu-se peste 500 de broșuri de acest fel. Pe stradă și ori unde au avut prilejul, copii au purtat discuții cu cetățenii despre ecologie, protejarea mediului, poluare, deșeuri și au cerut propuneri, gesturi care au fost interpretate pozitiv și apreciate de interlocutori”, ne-a declarat d-na prof. Delia Niculaș – cadru didactic implicat în proiect.
Până la această oră nu se știe încă rezultatul concursului, dar un lucru rămâne esențial și anume acela că întreg colectivul de profesori, împreună cu directoare școlii Monalisa Borza și coordonatorul cu probleme educative Dan Moldovan s-au implicat în derularea amintitului proiect. Au reușit să aibă mulțumirea de a-i fi făcut pe elevi conștienți de faptul că și lor le revine ca responsabilitate ocrotirea naturii, susținută de dorința de a trăii într-un mediu curat și civilizat.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Învăţământ - Cultură

Cristian Oprea, elev al Colegiului Tehnic I.D. Lăzărescu Cugir, premiul II la Concursul Național de Robotică de la București

cugirinfo.ro

Publicat

în

Cristian Oprea, de la Colegiul Tehnic I.D. Lăzărescu din Cugir a reușit o performanță deosebită la Concursul Național de Robotică, desfășurat la București. Elevul cugirean a obținut premiul II la competiția desfășurată în Capitală.

„La Concursul Național de Robotică, Cristian Oprea a obținut Premiul II. Cu mult drag ne-am reîntâlnit la școală, i-am urat să aibă același parcurs frumos și în anii ce vor urma (e abia clasa a X-a). Doamnei profesor Mihaela Drogoțel i-am adresat cuvinte de mulțumire pentru răbdarea de a pregăti și aduce acasă premii importante și nu aș putea să nu îmi îndrept recunoștința către sponsorii care ne-au facilitat prezența la București”, a transmis Ionuț Iancu, directorul Colegiului Tehnic I.D. Lăzărescu.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

Magia poveștilor japoneze la Grădinița cu Program Prelungit din Vinerea. O întâlnire online dedicată teatrului kamishibai

cugirinfo.ro

Publicat

în

Joi, 5 decembrie 2024, la Grădinița cu Program Prelungit Vinerea, unitate școlară arondata Școlii Gimnaziale Nr. 3 Cugir, s-a desfășurat o activitate inedită: o întâlnire online dedicată teatrului kamishibai. Acest tip de teatru japonez tradițional folosește un mic decor din lemn pentru a reda povești ilustrate prin imagini desenate manual, acompaniate de narațiuni captivante.

Potrivit prof. Nicoletta Huștiuc, evenimentul a avut o invitată specială tocmai din Japonia, o performeră talentată de teatru kamishibai, care a adus magia poveștilor japoneze direct în sălile de clasă.

„Activitatea a avut loc în parteneriat cu proiectele eTwinning „STEM with Pete is Really Great” și „Cody Trip with Eric Carle’s Ship”, reunind cadre didactice și copii din România, Turcia, Grecia, Polonia, Italia și Japonia.Cu sprijinul tehnologiei și al ingeniozității echipei, micuții au interacționat online, schimbând saluturi calde precum „Hello”, „Arigato” sau „Kalimera”. Momentul s-a încheiat festiv cu urările de sărbători: „Merry Christmas” și „Crăciun Fericit!”, marcând un final plin de bucurie și emoție”, ne-a relatat Nicoletta Huștiuc.

După cum am aflat, profesoarele  Nicoletta Huştiuc, Andreea Tuhut și Daniela Olar, împreună cu cele trei grupe de copii, au demonstrat că prietenia și învățarea nu au granițe. A fost o experiență memorabilă, care a adus un strop de magie și multiculturalitate în sufletele tuturor participanților.

 Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

„Limbi diferite, aceleași ritmuri”, la Școala Gimnazială Nr. 3 Cugir. Proiect eTwinning derulat cu elevi din 7 țări europene

cugirinfo.ro

Publicat

în

Elevii clasei a II-a A și a III-a B de la Școala Gimnazială Nr. 3 Cugir coordonați de prof. Mihaela Szilagyi-Tomoiu și prof. Luminița Enescu  participă in acest an școlar la  proiectul etwinning „Limbi diferite, aceleași ritmuri” împreună cu elevi din Franța, Italia, România, Ucraina, Moldova, Estonia și Polonia.

Deși limbajele sunt diferite, ritmurile sunt aceleași.

„În cadrul proiectului, profesorii doresc să le arate elevilor că muzica este o limbă universală și că oamenii care vorbesc diferite limbi și provin din culturi diferite pot simți emoții comune în aceleași ritm. Totodată, muzica reușește să reunească culturile bogate din diferite țări, să ofere interacțiune socială și să creeze un proces distractiv, permițând astfel copiilor să învețe prin abordări diferite”, susține prof. Luminița Enescu.

Potrivit doamnei Enescu, proiectele eTwinning oferă elevilor oportunitatea de a explora noi perspective culturale, de a colabora cu colegi din alte țări și de a-și dezvolta competențe esențiale pentru viitor.

Printre acestea, proiectul „Limbi diferite, aceleași ritmuri” iese în evidență prin unicitatea abordării sale, îmbinând diversitatea lingvistică și pasiunea pentru muzică.

„Participarea la acest proiect aduce multiple beneficii elevilor, atât pe plan academic, cât și personal. Prin colaborarea cu elevi din alte țări, aceștia au ocazia să-și exerseze cunoștințele de limbi străine într-un context autentic. De asemenea, proiectul promovează respectul pentru diversitatea lingvistică și încurajează învățarea expresiilor și tradițiilor muzicale în mai multe limbi. Acest lucru sporește încrederea elevilor în abilitățile lor de comunicare., precizează doamna Enescu.

Conform informațiilor, primite de la doamna Mihaela Szilagyi-Tomoiu, demersul încurajează lucrul în echipă, indiferent de granițele geografice. Elevii lucrează împreună pentru a crea materiale muzicale, videoclipuri sau spectacole, învățând să respecte punctele de vedere ale colegilor din alte culturi. Această colaborare îi ajută să înțeleagă importanța muncii comune și  interacțiunii pozitive în context global”, precizează doamna Enescu.

˜„Așadar, muzica este limbajul universal, iar proiectul „Limbi diferite, aceleași ritmuri” le oferă elevilor șansa de a-șiexprima creativitatea prin compoziții muzicale, dansuri sau interpretări vocale. Această activitate artistică îi ajută să se descopere pe sine, să-și dezvolte simțul estetic și să-și exprime emoțiile într-un mod autentic”, a conchis prof. Mihaela Szilagyi – Tomoiu.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir