Rămâi conectat

Învăţământ - Cultură

Rezultate foarte bune obținute de elevii Colegiului Național „David Prodan” Cugir, la etapele județene ale Olimpiadelor de Limba Spaniolă și Filosofie

Cugir INFO

Publicat

în

Cu toate că în ziua de azi timpul pe care majoritatea adolescenților îl dedică studiului individual pare să se reducă tot mai mult, pasiunea pentru cunoaștere și dorința de afirmare rămân totuși prioritare în rândul unor elevi remarcabili.

Este cu adevărat reconfortant să descoperim an de an că cel puțin în liceul nostru există încă tineri care reușesc să găsească un echilibru rezonabil între școală și preocupările lor personale, acordând maximă atenție cunoașterii și perfecționării.

Astfel, alți trei elevi ne-au demonstrat de curând că pasiunea pentru învățătură și dorința de autodepășire reprezintă încă o prioritate la Colegiul Național David Prodan, unde, rezultatele deosebite nu întârzie să apară și reflectă pe deplin eforturile susținute ale elevilor, dar și ale cadrelor didactice care îi îndrumă.

Poate vă mai amintiți de anul trecut de Codarcea Kevin, un elev – acum în clasa X-a, profil științe ale naturii. Acesta a obținut anul acesta premiul al III-lea la Olimpiada Județeană de Limba Spaniolă, un rezultat care are la bază nu doar talentul său lingvistic, ci și orele de muncă și dedicare investite în pregătire. Alături de el, colega sa de clasă, Dănilă Maria Angeles s-a remarcat la aceeași olimpiadă, obținând o mențiune care vine să confirme perseverența și interesul sincer pentru studiul limbilor străine.

Într-un alt registru, dar cu aceeași seriozitate și dedicare, Claudia Mărginean Bota, o elevă exemplară din cls a IX-a profilul matematică informatică intensiv informatică,- profund implicată în viața și activitățile colegiului, a obținut o mențiune la Olimpiada Județeană de Filosofie, o competiție ce pune la încercare nu doar cunoștințele teoretice, ci și capacitatea de analiză, reflecție și argumentare logică – calități indispensabile de altfel în viața de zi cu zi.

Rezultatele acestor elevi nu ar fi fost posibile fără îndrumarea atentă și susținerea constantă a unor cadre didactice dedicate. Doamna profesoară Oarga Serafina (filosofie) și alți profesori au avut un rol esențial în pregătirea acestor elevi conștiincioși și în cultivarea pasiunii lor pentru cunoaștere alături de pregătirea individuală. Le mulțumim pe această cale pentru profesionalism, răbdare și implicare!

Să vedem acum de au declarat olimpicii noștri atunci când i-am abordat cu rugămintea să ne împărtășească câte ceva din experiența lor:

„Participarea la olimpiada de spaniolă a fost o experiență frumoasă și totodată o lecție de viață care m-a învățat că dacă vrei mai mult, trebuie să dai mai mult. Ceea ce m-a determinat să particip din nou, a fost experiența plăcută din anul trecut.

De ce limba spaniolă? Pentru că am locuit câțiva ani în Spania și mi se pare o limbă foarte frumoasă, melodioasă și expresivă.

Doresc să-i mulțumesc doamnei mele dirigintă Anca Munteanu pentru susținere și încurajare iar anul viitor sper să progresez și să-mi reprezint colegiul la etapa națională”, a declarat Codarcea Kevyn – clasa a X-a, profil științe ale naturii.

„Din păcate, anul acesta la olimpiada de spaniolă am obținut doar mențiune, ceea ce înseamnă că nu îmi pot reprezenta colegiul la etapa națională ca anul trecut.

În timpul pregătirii individuale, am fost susținută de familie și de prietenii mei, însă, se pare că toate acestea nu au fost suficiente. Anul viitor am să cer ajutor profesorilor și celor din jur, ca să mă ajute pentru a mă autodepăși.

Chiar dacă nu am trecut mai departe, nu regret nimic, este o experiență extraordinară, pe care aș repeta-o ori de câte ori aș avea ocazia.

Mă bucur că am luat parte din nou la olimpiada de limba spaniolă, și sunt extrem de motivată ca anul următor să trec de etapa județeană cu un punctaj mare”, a declarat Dănilă Maria Angeles – clasa a X-a, profil științe ale naturii.

„La început nu eram hotărâtă să particip la olimpiada de filosofie știind că e materie de clasa a XII-a , dar pe parcursul anului școlar am început să-mi pun tot felul de întrebări legate de sensul vieții și scopul meu ca ființă umană. Am decis să particip pentru a găsi răspunsurile mult dorite și pot spune că pe unele le-am descoperit prin intermediul teoriilor filosofice. Omul este o ființă complicată și complexă de multe ori, așa cum spune și filosoful Blaise Pascal „omul, trestie cugetătoare”.

Chiar dacă nu am trecut în etapa următoare sunt foarte încântată că am acumulat cunoștințe noi și înțeleg mai bine unele părți ale naturii omului. Munca depusă pentru pregătirea participării mele la această olimpiadă m-a ajutat mult în sensul dezvoltării mele personale, iar acum când mă gândesc, dacă nu participăm poate nu găseam unele răspunsuri la întrebările pe care mi le puneam.

Mulțumesc din suflet doamnei profesoare Oarga Serafina pentru îndrumare și sprijin”, a declarat Claudia Mărginean Bota – clasa a IX-a, profil matematică informatică intensiv informatică.

Toate aceste reușite sunt dovada clară că adolescenții de astăzi nu și-au pierdut gustul pentru excelență și că, dincolo de agitația mediului online, există preocupări profunde și motivații sincere. Colegiul Național David Prodan îi felicită cu mândrie pe Kevyn, Maria și Claudia pentru efortul depus și pentru pasiunea cu care aleg să învețe și să se afirme.

Suntem convinși că acest parcurs este doar începutul unui drum frumos, iar liceul va continua să susțină și să valorizeze performanța, seriozitatea și dorința de cunoaștere a fiecărui elev.

 

Prof. Alisie Anca


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Învăţământ - Cultură

Profesori ai Școlii Gimnaziale Nr. 3 Cugir, la cursuri Erasmus+ în Croația

Cugir INFO

Publicat

în

Recent, doi profesori ai Școlii Gimnaziale Nr. 3 Cugir, Alexandra și Radu Costea au participat la un curs Erasmus+ în Dubrovnik, Croația cu titlul: „Explore the World of Artificial Intelligence & Chat GPT for Teachers”, o experiență profesională deosebit de valoroasă.

Cei doi au avut ocazia să învețe despre inteligența artificială în educație, folosind instrumente moderne precum: ChatGPT, Brisk, Padlet, Wayground și Blooket. Au descoperit cum pot crea exerciții interactive, teste și materiale didactice adaptate elevilor, dar și cum să folosească platforme digitale pentru a face lecțiile mai atractive.

„Cursurile au fost dinamice, aplicate și coordonate de profesori pasionați, iar atmosfera internațională a fost una caldă și deschisă. Ne-a plăcut foarte mult această experiență, care ne-a oferit idei practice și inspirație pentru activitatea de zi cu zi la clasă. Ne întoarcem acasă cu dorința de a integra noile cunoștințe în lecțiile noastre și de a face învățarea mai interesantă pentru elevi. Multumim Erasmus+ pentru această oportunitate de formare care ne-a ajutat să ne perfecționăm și totodată să aduce un plus de valoare școlii si nouă”, ne-au transmis cursanții de la Școala Gimnazială Nr.3.

 

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

Echipajul Școlii Gimnaziale „Singidava” Cugir, locul III la etapa națională a concursului „Sanitarii Pricepuți”

Cugir INFO

Publicat

în

Echipajul județului Alba, de la Școala Gimnazială „Singidava” din Cugir a obținut locul III la etapa națională a concursului „Sanitarii Pricepuți”, competiție de tradiție organizată de Crucea Roșie Română.

Concursul a reunit 45 de echipaje din întreaga țară, toate calificate în urma câștigării etapelor județene, într-o finală națională menită să testeze cunoștințele și abilitățile elevilor în domeniul educației pentru sănătate și acordării primului ajutor.

Județul Alba a fost reprezentat de echipajul Școlii Gimnaziale „Singidava” din Cugir, format din elevii Gabriel Andrei, Carina, Maria Alexandra, Andreea și Maria Emilia.

Aceștia au fost coordonați și pregătiți de doamna profesoară Stela Predescu. Rezultatul echipei este cu atât mai valoros cu cât concurența a fost foarte mare, iar nivelul de dificultate al probelor a fost ridicat.

„Felicit din toată inima echipajul județului Alba pentru rezultatul deosebit obținut la etapa națională a concursului „Sanitarii Pricepuți 2025”. Locul III pe podiumul național este o recunoaștere a muncii, seriozității și implicării de care acești elevi au dat dovadă în cadrul competiției. Mulțumiri sincere doamnei profesoare Stela Predescu, care a fost un sprijin esențial pentru echipă – a pregătit elevii cu profesionalism, răbdare și dedicare. De asemenea, nu putem să nu menționăm sprijinul constant al partenerilor noștri de la Star Assembly, care ne-au fost alături și în acest an în susținerea etapei județene a concursului. Le mulțumim pentru încredere și pentru susținerea acordată tuturor acțiunilor noastre dedicate educației pentru sănătate și primului ajutor în rândul tinerilor”, a declarat Adrian Dușa, directorul Crucii Roșii Române Filiala Alba.

Circa 300 de elevi de gimnaziu și de liceu au participat, în luna iunie, la faza județeană a concursului „Sanitarii Pricepuți”, cel mai longeviv concurs de educație pentru sănătate și prim ajutor din România. Competiția a fost organizată anual de Crucea Roșie Română Filiala Alba și a avut ca scop formarea elevilor din școlile gimnaziale și liceele din județul Alba, în domeniul educației pentru sănătate și al primului ajutor.

La faza județeană a concursului au fost invitate echipaje de la toate unitățile de învățământ din județul Alba, de nivel gimnazial și liceal. La gimnaziu, faza județeană a concursului „Sanitarii Pricepuți” a fost câștigată de echipajul Școlii Gimnaziale „Singidava” Cugir, care ulterior a reprezentat județul Alba la faza națională.

„Sanitarii Pricepuți” este singurul concurs dedicat sănătății și primului ajutor în școlile din România, încă din anul 1962, având o contribuție însemnată la instruirea elevilor în acordarea primului ajutor, în orice situație: la școală, pe stradă, în cadrul diverselor evenimente publice și orice alte împrejurări în care este nevoie de pricepere, promptitudine și dorință de implicare.

Concursul presupune reguli stricte și o tematică ce vizează aspecte legate de: noțiuni generale de igienă și educație pentru sănătate, regimul de activitate și odihnă al elevului, prevenirea bolilor contagioase, consumul de droguri, noțiuni de siguranță rutieră, principiile primului ajutor psihologic, noțiuni de protecție civilă. Totodată, tematica concursului conține o secțiune consistentă privind acordarea primului ajutor (principii de bază, etape în acordarea primului ajutor, suport vital de bază și defibrilare externă automată, primul ajutor de bază în urgențe de ordin medical, în caz de leziuni, probleme de sănătate cauzate de animale, probleme de sănătate cauzate de mediu etc).


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

Prof. Nicoletta Huștiuc din Cugir, participare la cursul „VIBES”, în Grecia

Cugir INFO

Publicat

în

În perioada 9-15 iulie 2025, orașul Thesaloniki, Grecia, a găzduit cursul de formare Erasmus+ intitulat „VIBES – Visionary Initiatives for a Balanced and Eco-conscious Society”, reunind participanți din șase țări europene: România, Grecia, Italia, Polonia, Bulgaria și Turcia. Fiecare țară a fost reprezentată de câte cinci participanți, formând un grup divers și motivat de viitori specialiști, formatori și lideri de comunitate, uniți de dorința de a contribui la o societate mai echilibrată și mai conștientă din punct de vedere ecologic.

Obiectivele cursului a fost Proiectul „VIBES”, care a urmărit mai multe obiective esențiale: Promovarea inițiativelor ecologice și sustenabile la nivel local și internațional; Dezvoltarea spiritului civic și al gândirii critice în rândul participanților; Stimularea creativității și leadershipului pentru o societate echitabilă și durabilă; Consolidarea colaborării interculturale și a înțelegerii reciproce între tineri din diferite culturi europene.

Potrivit participantei la reuniune, prof. Nicoletta Huștiuc (Șc Gimnazială nr. 3 Cugir) cursul a fost structurat pe metode non-formale de educație, care au încurajat învățarea activă, implicarea personală și lucrul în echipă. Printre metodele utilizate s-au numărat: Ateliere interactive și brainstorming-uri tematice; Studii de caz despre inițiative sustenabile din țările participante; Simulări și jocuri de rol privind deciziile comunitare și politicile verzi; Teatru social, colaje creative și sesiuni de storytelling ecologic.

Activitățile au pus accent pe dialogul intercultural și pe schimbul de bune practici în domeniul educației ecologice și al implicării comunitare.

„Un punct forte al cursului „VIBES” a fost atmosfera de cooperare și învățare interculturală. Participanții au lucrat în echipe internaționale, descoperind perspective diferite asupra problemelor comune și învățând unii de la alții. Prin dialog și colaborare, s-au creat punți între culturi și prietenii care depășesc granițele geografice. Fiecare zi a adus noi oportunități de cunoaștere, iar echipele mixte au încurajat dezvoltarea abilităților de comunicare, leadership și lucru în echipă”, ne-a relatat Nicoletta Huștiuc.

Pe lângă activitățile educative, cursul a inclus și o vizită culturală în Thesaloniki, în care participanții au avut ocazia să descopere farmecul acestui oraș cu o istorie impresionantă. De la turnul alb și piețele vibrante, la ruinele antice și gastronomia locală, fiecare colț al orașului a devenit o lecție vie de cultură și identitate grecească.

Un alt moment memorabil a fost seara culturală, unde fiecare echipă națională a prezentat, într-un mod original, tradițiile și specificul țării sale. Participanții au adus bunătăți tradiționale, deserturi autentice, obiecte artizanale și au pregătit scurte prezentări video, creând o atmosferă de sărbătoare, curiozitate și respect reciproc.

„Deși temperaturile ridicate de afară ne-ar fi putut descuraja, ele nu ne-au împiedicat să învățăm activ și să colaborăm eficient în echipe internaționale. Ca viitori specialiști, ne-am consolidat cunoștințele de limbi străine, comunicând în engleză, franceză și chiar italiană, într-un mediu multicultural și dinamic.

Participarea la un curs Erasmus+ presupune o selecție riguroasă, care precede orice mobilitate. Este un proces care evidențiază motivația, competențele și dorința reală de a învăța. Însă efortul este pe deplin răsplătit: după zile intense de activități, ateliere și colaborări, ne bucurăm cu mândrie de certificatele obținute”, susține profesoara  de la Gimnazială nr. 3 Cugir.

Erasmus+ este un program al Uniunii Europene care deschide orizonturi, creează punți între culturi și contribuie concret la dezvoltarea profesională și personală. Îndemnăm pe oricine are ocazia să participe la un astfel de proiect – cu siguranță nu va regreta.

„Mulțumim Atic România, Pylon One și Erasmus + pentru această oportunitate extraordinară!

Concluzie

Cursul „VIBES”, organizat de Pylon One din Grecia, nu a fost doar un eveniment de formare, ci o călătorie de autocunoaștere, colaborare și inspirație, în care fiecare participant a contribuit activ la construirea unei viziuni comune pentru o societate echilibrată și responsabilă. Dincolo de competențele dobândite, participanții au plecat acasă cu inimi deschise, idei noi și dorința de a transforma comunitățile din care provin.

Thesaloniki 2025 a fost martorul formării unei generații de viitori cetățeni responsabili, implicați și conștienți de rolul lor în construirea unui viitor sustenabil, solidar și deschis către diversitate.

Am scris acest articol pentru noi, toți cei 5 participanți din România”, a ținut  să precizeze Nicoletta Huștiuc.

 

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir