Rămâi conectat

Învăţământ - Cultură

Rezultate excelente obținute de elevii Colegiului Național „David Prodan” Cugir, la etapa județeană a Olimpiadei de Informatică

Cugir INFO

Publicat

în

De la modul în care comunicăm, lucrăm și ne deplasăm, până la cum gândim soluții pentru probleme globale. în ziua de astăzi, tehnologia este prezentă în aproape toate aspectele vieții iar în acest context, informatica devine mai mult decât o disciplină școlară: este un limbaj universal, un instrument al inovației și o punte între cunoaștere și viitor.

Pentru mulți elevi, informatica este locul unde logica se împletește cu creativitatea, unde fiecare problemă devine o provocare și fiecare soluție – o mică victorie personală. Este și motivul pentru care mulți dintre ei aleg să se implice, să se autodepășească și să își testeze limitele în competiții precum Olimpiada de Informatică.

Etapa județeană a acestei olimpiade s-a dovedit a fi și în anul acesta, o scenă a ambiției, pasiunii și muncii susținute pentru elevii Colegiului Național „David Prodan” Cugir. Tineri implicați dedicați și motivați au obținut din nou recunoașterea cunoștințelor si eforturilor lor iar acest lucru nu poate decât să ne bucure.

Premiul II a fost obținut de Daniel Molodeț elev în clasa a XI-a la profilul matematică informatică intensiv informatică, care a parcurs un traseu de autodescoperire, marcat de urcușuri și coborâșuri în cei 3 ani de participări la olimpiada de informatică.

„Am participat de două ori la Olimpiadă — o dată cu un rezultat aproape de minim, iar altă dată aproape de maxim. Această oscilație nu m-a descurajat, ci m-a motivat să-mi testez limitele și să înțeleg mai bine cine sunt.”

Dincolo de rezultate, Daniel a înțeles că adevărata competiție este cea cu sine însuși. Pasiunea pentru robotică, spiritul de echipă și dorința de evoluție sunt reperele care îi ghidează parcursul, într-o căutare autentică a sensului și valorii personale:

„Pentru mine, succesul nu înseamnă doar diplome și medalii, ci evoluție, curaj și autenticitate… Prin olimpiadă am învățat că adevărata competiție este cea cu tine însuți — să devii mai bun decât ai fost ieri, să nu renunți și să înveți din fiecare experiență, indiferent de rezultat. Acum, ceea ce aștept de la mine nu este neapărat să urc pe podium, ci să plec de aici mai încrezător, cu lecții învățate și cu răspunsuri mai clare despre cine sunt și ce vreau să construiesc pe viitor.“

Premiul III a fost obținut de Darius Socol elev în clasa a X-a la profilul matematică informatică intensiv informatică, pentru care parcursul către reușită a început cu un eșec.

„Din lipsa experienței și din cauza nesiguranței, am avut un eșec cumplit anul trecut”, povestește el. Însă, în loc să se lase descurajat, Darius a transformat dezamăgirea într-un imbold: „Eșecul m-a încurajat și m-a motivat să mă pregătesc din greu.”

Cu perseverență și ghidat de pasiunea descoperită încă din clasa a IX-a, a reușit să obțină un rezultat frumos și privește cu speranță către etapele viitoare ale competiției. Recunoștința pentru doamna profesoara care l-a pregătit este mai mult decât evidentă din discursul lui:

“În primul rând doresc să-i mulțumesc doamnei profesor Crăciun Janeta care m-a susținut și m-a îndrumat în pregătirea pentru olimpiadă, fără acest ajutor nu aș fi reușit să fac nimic. În continuare îmi doresc să-mi încerc norocul și să particip la această olimpiadă și în anii viitori sperând la o participare la etapa națională.”

Mențiune a obținut Răzvan Neamțu elev în clasa a XII-a la profilul matematică informatică intensiv informatică, pentru care participarea la olimpiadă a avut o semnificație specială, fiind ultima competiție din perioada liceului. Recunoștința sa se îndreaptă către părinți și către profesoara Janeta Crăciun, pentru sprijinul constant și încrederea oferită. Dorința sa de a înțelege în profunzime conceptele și bucuria de a descoperi soluții elegante l-au purtat pe acest drum al performanței.

„Chiar dacă au existat momente dificile, am privit competiția ca pe o oportunitate de dezvoltare personală și intelectuală. Sunt foarte mulțumit de cantitatea imensă și de profunzimea cunoștințelor acumulate, care depășesc cu mult materia studiată la clasă. Motivația mea vine din dorința de a înțelege cât mai bine conceptele din spatele problemelor și din bucuria descoperirii unor soluții elegante. Am avut norocul de a fi susținut constant de părinții mei și de doamna profesoară Crăciun Janeta, cărora le sunt recunoscător pentru încrederea și sprijinul oferit. Pe lângă informatică, sunt pasionat și de matematică, domeniu care m-a ajutat enorm în dezvoltarea gândirii logice şi cred că se completează perfect cu programarea competitive. Consider că olimpiada m-a format nu doar ca elev ci și ca om, oferindu-mi lecţii ce vor rămâne cu mine mult timp.”

Mențiune a obținut de Tudor Negrea elev în clasa a 10-a la profilul matematică informatică intensiv informatică, care descrie participarea sa ca pe o „experiență provocatoare și interesantă”. A învățat să gândească logic, să fie perseverent și să-și depășească propriile limite:

„La început, am fost motivat de dorința de a-mi testa cunoștințele și de a mă compara cu alți elevi pasionați de informatică. Emoțiile au fost mari, dar și entuziasmul. M-am pregătit intens, rezolvând probleme din anii trecuți și învățând algoritmi noi. Concursul mi s-a părut dificil, dar plin de satisfacții. Am învățat să gândesc mai logic și mai structurat. Am avut momente în care m-am îndoit de mine, dar perseverența m-a ajutat să merg mai departe. Rezultatul obținut m-a motivat să continui. Am evoluat enorm, nu doar ca nivel de cunoștințe, ci și ca încredere în forțele proprii. Este o experiență pe care o recomand oricui iubește informatica!”

Mențiune a obținut și Flavius Aurel Ivan elev în clasa a 10-a la profilul matematică informatică intensiv informatică ce ne-a mărturisit că experiența din anul anterior a fost motorul participării sale din acest an.

„Experiența de anul trecut mi-a determinat și participarea din anul acesta, la olimpiada județeană de informatică. Mă bucur că am văzut un progres în rezultatele pe care le-am avut și sper că acest proces nu se va opri aici. Pe această cale, doresc să îi mulțumesc profesoarei mele de informatică, Janeta Crăciun, pentru implicarea în pregătirea dinaintea olimpiadei, și nu numai.”

Toți acești elevi de excepţie au fost sprijiniți și inspirați de Janeta Crăciun și Calin Furdui dascăli devotati care au demonstrat an de an prin rezultatele obținute că da, munca atrage după sine performanţa. Datorită pasiunii și implicării lor, informatica a devenit pentru acești tineri mai mult decât o materie – o cale de afirmare, o provocare constantă și o fereastră deschisă către viitor.

Diplomele acestor elevi sunt dovada vie că atunci când pasiunea se întâlnește cu perseverența și sprijinul potrivit, rezultate nu întârzie să apară. Prin reușitele lor, acești tineri ne arată că educația nu înseamnă doar acumulare de informații, ci și formarea caracterului, a ambiției și a responsabilității.

Felicitări copii! Suntem mândri de voi și avem încredere că veți avea în continuare progrese remarcabile!

 

Prof. Alisie Anca


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Învăţământ - Cultură

Implicare și dăruire din partea CAR Credit Teiuș pentru copiii cu nevoi speciale de la Școala Gimnazială „Singidava” Cugir

Cugir INFO

Publicat

în

Asociatia ,,Implicarea și Dăruire Cugir 2023” condusă de Mihaela Bota, împreună cu Casa de Ajutor Reciproc „Credit Teiuș” au venit din nou în sprijinul elevilor din clasele cu nevoi speciala de la Școala Gimnazială „Singidava” Cugir. Asociația le-a dăruit copiilor rechizite și dulciuri cu prilejul începerii noului an școlar.

„Nu este pentru prima oară când primim sprijinul CAR Credit Teiuș, aceasta dovedind solidaritate față de elevii cu nevoi speciale, oferind cu mare bucurie daruri la începerea anului școlar, dar și cu alte ocazii.
Folosesc prilejul de a aduce mulțumiri pentru implicare și doamnei director de la Școala Gimnazială „Singidava”, profesor Floare Vlasea”, a spus Mihaele Bota.

Casa de Ajutor Reciproc Credit Teiuș este o asociaţie de interes general şi comunitar, fără scop patrimonial, creată pe baza liberului consimţământ şi voinţei de asociere a membrilor săi. CAR Credit Teiuș IFN, în forma actuală de „Casa de Ajutor Reciproc Teiuș” a luat ființă în anul 2006 ducând mai departe istoria Băncii cooperatiste înființată în anul 1924.

Scopul CAR Credit Teiuș este dezvoltarea legăturilor de solidaritate, sprijin și întrajutorare materială a membrilor săi, prin atragerea de fonduri sociale ale membrilor și acordarea de împrumuturi acestora și ajutoare sociale nerambursab

Începând cu luna iunie 2025 CAR Credit Teiuș este membră a Federației Caselor de Ajutor Reciproc – FEDRO.INFOCAR.

 

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

Festivități organizate la unitățile de învățământ din Cugir, cu ocazia începerii anului școlar 2025-2026

Cugir INFO

Publicat

în

Luni, 8 septembrie 2025, în cadrul instituțiilor educaționale din oraș, a avut loc deschiderea anului școlar, unde au participat elevi, profesori, părinți și oficialități locale. Atmosfera a fost una de sărbătoare, plină de emoție și entuziasm.

Elevii au pășit în școli modernizate, cu săli de clasă dotate cu materiale didactice noi, pregătite să sprijine procesul de învățareDeși sistemul educațional a traversat dificultăți în ultima perioadă, începutul de an școlar ne aduce bucuria revederii și continuitatea firească a procesului educativ.

În cadrul deschiderii de la Colegiul Tehnic „I.D. Lăzărescu”, primarul Adrian Teban a adresat următorul mesaj: „Vă urez un bun venit tuturor la un nou început de an școlar! Pentru domnii și doamnele profesor, vreau să mulțumesc celor care sunt astăzi la careu. De asemenea, doresc să îmi prezint respectul pentru cei care au decis să nu fie astăzi prezenți. Înțelegem nemulțumirea lor, iar în același timp ne gândim că începutul anului școlar, din respect pentru elevii prezenți aici, este bine să aibă continuitate. În acest an, unele școli au decis să nu organizeze festivități. Deși a avut loc restructurarea rețelei școlare la nivelul orașului Cugir, am încercat să facem această rețea cât mai eficientă, pentru a răspunde cerințelor actuale și pentru ca un număr cât mai mic de profesori să fie afectați. Mi-aș dori ca această tensiune care există în societate să își găsească o rezolvare pozitivă, astfel încât oamenii să fie mulțumiți de locul de muncă. În același timp, trebuie să fim conștienți că, la fel cum fiecare familie are un buget, și la nivel național veniturile și cheltuielile trebuie să fie în echilibru. Anul trecut am avut o promovabilitate destul de bună la bacalaureat și îmi doresc ca și anul viitor să păstrăm același nivel, astfel încât Colegiul Tehnic „I.D. Lăzărescu” să rămână printre cele mai bune colegii tehnice din județ. Cu aceste gânduri vreau să vă transmit tuturor mult succes în noul an școlar!”

La Școala Gimnazială Nr. 3/ Școala Gimnazială „Ioan Mihu” din Vinerea, au fost primiți 8 elevi noi în clasa întâi, alături de numeroși copii în clasele pregătitoare.

La Școala Gimnazială „Singidava” au pășit în noul an școlar 232 de copii, de la clasa pregătitoare până la clasa a IV-a.

La Colegiul Tehnic „I.D. Lăzărescu” au fost primiți peste 100 de elevi noi, iar rata de promovabilitate din acest an a fost de peste 85%.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

Profesori ai Școlii Gimnaziale Nr. 3 Cugir, la cursuri Erasmus+ în Croația

Cugir INFO

Publicat

în

Recent, doi profesori ai Școlii Gimnaziale Nr. 3 Cugir, Alexandra și Radu Costea au participat la un curs Erasmus+ în Dubrovnik, Croația cu titlul: „Explore the World of Artificial Intelligence & Chat GPT for Teachers”, o experiență profesională deosebit de valoroasă.

Cei doi au avut ocazia să învețe despre inteligența artificială în educație, folosind instrumente moderne precum: ChatGPT, Brisk, Padlet, Wayground și Blooket. Au descoperit cum pot crea exerciții interactive, teste și materiale didactice adaptate elevilor, dar și cum să folosească platforme digitale pentru a face lecțiile mai atractive.

„Cursurile au fost dinamice, aplicate și coordonate de profesori pasionați, iar atmosfera internațională a fost una caldă și deschisă. Ne-a plăcut foarte mult această experiență, care ne-a oferit idei practice și inspirație pentru activitatea de zi cu zi la clasă. Ne întoarcem acasă cu dorința de a integra noile cunoștințe în lecțiile noastre și de a face învățarea mai interesantă pentru elevi. Multumim Erasmus+ pentru această oportunitate de formare care ne-a ajutat să ne perfecționăm și totodată să aduce un plus de valoare școlii si nouă”, ne-au transmis cursanții de la Școala Gimnazială Nr.3.

 

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir