Învăţământ - Cultură
Rezultate excelente obținute de elevii Colegiului Național „David Prodan” Cugir, la etapa județeană a Olimpiadei de Informatică
De la modul în care comunicăm, lucrăm și ne deplasăm, până la cum gândim soluții pentru probleme globale. în ziua de astăzi, tehnologia este prezentă în aproape toate aspectele vieții iar în acest context, informatica devine mai mult decât o disciplină școlară: este un limbaj universal, un instrument al inovației și o punte între cunoaștere și viitor.
Pentru mulți elevi, informatica este locul unde logica se împletește cu creativitatea, unde fiecare problemă devine o provocare și fiecare soluție – o mică victorie personală. Este și motivul pentru care mulți dintre ei aleg să se implice, să se autodepășească și să își testeze limitele în competiții precum Olimpiada de Informatică.
Etapa județeană a acestei olimpiade s-a dovedit a fi și în anul acesta, o scenă a ambiției, pasiunii și muncii susținute pentru elevii Colegiului Național „David Prodan” Cugir. Tineri implicați dedicați și motivați au obținut din nou recunoașterea cunoștințelor si eforturilor lor iar acest lucru nu poate decât să ne bucure.
Premiul II a fost obținut de Daniel Molodeț elev în clasa a XI-a la profilul matematică informatică intensiv informatică, care a parcurs un traseu de autodescoperire, marcat de urcușuri și coborâșuri în cei 3 ani de participări la olimpiada de informatică.
„Am participat de două ori la Olimpiadă — o dată cu un rezultat aproape de minim, iar altă dată aproape de maxim. Această oscilație nu m-a descurajat, ci m-a motivat să-mi testez limitele și să înțeleg mai bine cine sunt.”
Dincolo de rezultate, Daniel a înțeles că adevărata competiție este cea cu sine însuși. Pasiunea pentru robotică, spiritul de echipă și dorința de evoluție sunt reperele care îi ghidează parcursul, într-o căutare autentică a sensului și valorii personale:
„Pentru mine, succesul nu înseamnă doar diplome și medalii, ci evoluție, curaj și autenticitate… Prin olimpiadă am învățat că adevărata competiție este cea cu tine însuți — să devii mai bun decât ai fost ieri, să nu renunți și să înveți din fiecare experiență, indiferent de rezultat. Acum, ceea ce aștept de la mine nu este neapărat să urc pe podium, ci să plec de aici mai încrezător, cu lecții învățate și cu răspunsuri mai clare despre cine sunt și ce vreau să construiesc pe viitor.“
Premiul III a fost obținut de Darius Socol elev în clasa a X-a la profilul matematică informatică intensiv informatică, pentru care parcursul către reușită a început cu un eșec.
„Din lipsa experienței și din cauza nesiguranței, am avut un eșec cumplit anul trecut”, povestește el. Însă, în loc să se lase descurajat, Darius a transformat dezamăgirea într-un imbold: „Eșecul m-a încurajat și m-a motivat să mă pregătesc din greu.”
Cu perseverență și ghidat de pasiunea descoperită încă din clasa a IX-a, a reușit să obțină un rezultat frumos și privește cu speranță către etapele viitoare ale competiției. Recunoștința pentru doamna profesoara care l-a pregătit este mai mult decât evidentă din discursul lui:
“În primul rând doresc să-i mulțumesc doamnei profesor Crăciun Janeta care m-a susținut și m-a îndrumat în pregătirea pentru olimpiadă, fără acest ajutor nu aș fi reușit să fac nimic. În continuare îmi doresc să-mi încerc norocul și să particip la această olimpiadă și în anii viitori sperând la o participare la etapa națională.”
Mențiune a obținut Răzvan Neamțu elev în clasa a XII-a la profilul matematică informatică intensiv informatică, pentru care participarea la olimpiadă a avut o semnificație specială, fiind ultima competiție din perioada liceului. Recunoștința sa se îndreaptă către părinți și către profesoara Janeta Crăciun, pentru sprijinul constant și încrederea oferită. Dorința sa de a înțelege în profunzime conceptele și bucuria de a descoperi soluții elegante l-au purtat pe acest drum al performanței.
„Chiar dacă au existat momente dificile, am privit competiția ca pe o oportunitate de dezvoltare personală și intelectuală. Sunt foarte mulțumit de cantitatea imensă și de profunzimea cunoștințelor acumulate, care depășesc cu mult materia studiată la clasă. Motivația mea vine din dorința de a înțelege cât mai bine conceptele din spatele problemelor și din bucuria descoperirii unor soluții elegante. Am avut norocul de a fi susținut constant de părinții mei și de doamna profesoară Crăciun Janeta, cărora le sunt recunoscător pentru încrederea și sprijinul oferit. Pe lângă informatică, sunt pasionat și de matematică, domeniu care m-a ajutat enorm în dezvoltarea gândirii logice şi cred că se completează perfect cu programarea competitive. Consider că olimpiada m-a format nu doar ca elev ci și ca om, oferindu-mi lecţii ce vor rămâne cu mine mult timp.”
Mențiune a obținut de Tudor Negrea elev în clasa a 10-a la profilul matematică informatică intensiv informatică, care descrie participarea sa ca pe o „experiență provocatoare și interesantă”. A învățat să gândească logic, să fie perseverent și să-și depășească propriile limite:
„La început, am fost motivat de dorința de a-mi testa cunoștințele și de a mă compara cu alți elevi pasionați de informatică. Emoțiile au fost mari, dar și entuziasmul. M-am pregătit intens, rezolvând probleme din anii trecuți și învățând algoritmi noi. Concursul mi s-a părut dificil, dar plin de satisfacții. Am învățat să gândesc mai logic și mai structurat. Am avut momente în care m-am îndoit de mine, dar perseverența m-a ajutat să merg mai departe. Rezultatul obținut m-a motivat să continui. Am evoluat enorm, nu doar ca nivel de cunoștințe, ci și ca încredere în forțele proprii. Este o experiență pe care o recomand oricui iubește informatica!”
Mențiune a obținut și Flavius Aurel Ivan elev în clasa a 10-a la profilul matematică informatică intensiv informatică ce ne-a mărturisit că experiența din anul anterior a fost motorul participării sale din acest an.
„Experiența de anul trecut mi-a determinat și participarea din anul acesta, la olimpiada județeană de informatică. Mă bucur că am văzut un progres în rezultatele pe care le-am avut și sper că acest proces nu se va opri aici. Pe această cale, doresc să îi mulțumesc profesoarei mele de informatică, Janeta Crăciun, pentru implicarea în pregătirea dinaintea olimpiadei, și nu numai.”
Toți acești elevi de excepţie au fost sprijiniți și inspirați de Janeta Crăciun și Calin Furdui dascăli devotati care au demonstrat an de an prin rezultatele obținute că da, munca atrage după sine performanţa. Datorită pasiunii și implicării lor, informatica a devenit pentru acești tineri mai mult decât o materie – o cale de afirmare, o provocare constantă și o fereastră deschisă către viitor.
Diplomele acestor elevi sunt dovada vie că atunci când pasiunea se întâlnește cu perseverența și sprijinul potrivit, rezultate nu întârzie să apară. Prin reușitele lor, acești tineri ne arată că educația nu înseamnă doar acumulare de informații, ci și formarea caracterului, a ambiției și a responsabilității.
Felicitări copii! Suntem mândri de voi și avem încredere că veți avea în continuare progrese remarcabile!
Prof. Alisie Anca

Învăţământ - Cultură
Profesori ai Școlii Gimnaziale Nr. 3 Cugir, la cursuri Erasmus+ în Croația
Recent, doi profesori ai Școlii Gimnaziale Nr. 3 Cugir, Alexandra și Radu Costea au participat la un curs Erasmus+ în Dubrovnik, Croația cu titlul: „Explore the World of Artificial Intelligence & Chat GPT for Teachers”, o experiență profesională deosebit de valoroasă.
Cei doi au avut ocazia să învețe despre inteligența artificială în educație, folosind instrumente moderne precum: ChatGPT, Brisk, Padlet, Wayground și Blooket. Au descoperit cum pot crea exerciții interactive, teste și materiale didactice adaptate elevilor, dar și cum să folosească platforme digitale pentru a face lecțiile mai atractive.
„Cursurile au fost dinamice, aplicate și coordonate de profesori pasionați, iar atmosfera internațională a fost una caldă și deschisă. Ne-a plăcut foarte mult această experiență, care ne-a oferit idei practice și inspirație pentru activitatea de zi cu zi la clasă. Ne întoarcem acasă cu dorința de a integra noile cunoștințe în lecțiile noastre și de a face învățarea mai interesantă pentru elevi. Multumim Erasmus+ pentru această oportunitate de formare care ne-a ajutat să ne perfecționăm și totodată să aduce un plus de valoare școlii si nouă”, ne-au transmis cursanții de la Școala Gimnazială Nr.3.
Constantin PREDESCU
Învăţământ - Cultură
Echipajul Școlii Gimnaziale „Singidava” Cugir, locul III la etapa națională a concursului „Sanitarii Pricepuți”
Echipajul județului Alba, de la Școala Gimnazială „Singidava” din Cugir a obținut locul III la etapa națională a concursului „Sanitarii Pricepuți”, competiție de tradiție organizată de Crucea Roșie Română.
Concursul a reunit 45 de echipaje din întreaga țară, toate calificate în urma câștigării etapelor județene, într-o finală națională menită să testeze cunoștințele și abilitățile elevilor în domeniul educației pentru sănătate și acordării primului ajutor.
Județul Alba a fost reprezentat de echipajul Școlii Gimnaziale „Singidava” din Cugir, format din elevii Gabriel Andrei, Carina, Maria Alexandra, Andreea și Maria Emilia.
Aceștia au fost coordonați și pregătiți de doamna profesoară Stela Predescu. Rezultatul echipei este cu atât mai valoros cu cât concurența a fost foarte mare, iar nivelul de dificultate al probelor a fost ridicat.
„Felicit din toată inima echipajul județului Alba pentru rezultatul deosebit obținut la etapa națională a concursului „Sanitarii Pricepuți 2025”. Locul III pe podiumul național este o recunoaștere a muncii, seriozității și implicării de care acești elevi au dat dovadă în cadrul competiției. Mulțumiri sincere doamnei profesoare Stela Predescu, care a fost un sprijin esențial pentru echipă – a pregătit elevii cu profesionalism, răbdare și dedicare. De asemenea, nu putem să nu menționăm sprijinul constant al partenerilor noștri de la Star Assembly, care ne-au fost alături și în acest an în susținerea etapei județene a concursului. Le mulțumim pentru încredere și pentru susținerea acordată tuturor acțiunilor noastre dedicate educației pentru sănătate și primului ajutor în rândul tinerilor”, a declarat Adrian Dușa, directorul Crucii Roșii Române Filiala Alba.
Circa 300 de elevi de gimnaziu și de liceu au participat, în luna iunie, la faza județeană a concursului „Sanitarii Pricepuți”, cel mai longeviv concurs de educație pentru sănătate și prim ajutor din România. Competiția a fost organizată anual de Crucea Roșie Română Filiala Alba și a avut ca scop formarea elevilor din școlile gimnaziale și liceele din județul Alba, în domeniul educației pentru sănătate și al primului ajutor.
La faza județeană a concursului au fost invitate echipaje de la toate unitățile de învățământ din județul Alba, de nivel gimnazial și liceal. La gimnaziu, faza județeană a concursului „Sanitarii Pricepuți” a fost câștigată de echipajul Școlii Gimnaziale „Singidava” Cugir, care ulterior a reprezentat județul Alba la faza națională.
„Sanitarii Pricepuți” este singurul concurs dedicat sănătății și primului ajutor în școlile din România, încă din anul 1962, având o contribuție însemnată la instruirea elevilor în acordarea primului ajutor, în orice situație: la școală, pe stradă, în cadrul diverselor evenimente publice și orice alte împrejurări în care este nevoie de pricepere, promptitudine și dorință de implicare.
Concursul presupune reguli stricte și o tematică ce vizează aspecte legate de: noțiuni generale de igienă și educație pentru sănătate, regimul de activitate și odihnă al elevului, prevenirea bolilor contagioase, consumul de droguri, noțiuni de siguranță rutieră, principiile primului ajutor psihologic, noțiuni de protecție civilă. Totodată, tematica concursului conține o secțiune consistentă privind acordarea primului ajutor (principii de bază, etape în acordarea primului ajutor, suport vital de bază și defibrilare externă automată, primul ajutor de bază în urgențe de ordin medical, în caz de leziuni, probleme de sănătate cauzate de animale, probleme de sănătate cauzate de mediu etc).
Învăţământ - Cultură
Prof. Nicoletta Huștiuc din Cugir, participare la cursul „VIBES”, în Grecia
În perioada 9-15 iulie 2025, orașul Thesaloniki, Grecia, a găzduit cursul de formare Erasmus+ intitulat „VIBES – Visionary Initiatives for a Balanced and Eco-conscious Society”, reunind participanți din șase țări europene: România, Grecia, Italia, Polonia, Bulgaria și Turcia. Fiecare țară a fost reprezentată de câte cinci participanți, formând un grup divers și motivat de viitori specialiști, formatori și lideri de comunitate, uniți de dorința de a contribui la o societate mai echilibrată și mai conștientă din punct de vedere ecologic.
Obiectivele cursului a fost Proiectul „VIBES”, care a urmărit mai multe obiective esențiale: Promovarea inițiativelor ecologice și sustenabile la nivel local și internațional; Dezvoltarea spiritului civic și al gândirii critice în rândul participanților; Stimularea creativității și leadershipului pentru o societate echitabilă și durabilă; Consolidarea colaborării interculturale și a înțelegerii reciproce între tineri din diferite culturi europene.
Potrivit participantei la reuniune, prof. Nicoletta Huștiuc (Șc Gimnazială nr. 3 Cugir) cursul a fost structurat pe metode non-formale de educație, care au încurajat învățarea activă, implicarea personală și lucrul în echipă. Printre metodele utilizate s-au numărat: Ateliere interactive și brainstorming-uri tematice; Studii de caz despre inițiative sustenabile din țările participante; Simulări și jocuri de rol privind deciziile comunitare și politicile verzi; Teatru social, colaje creative și sesiuni de storytelling ecologic.
Activitățile au pus accent pe dialogul intercultural și pe schimbul de bune practici în domeniul educației ecologice și al implicării comunitare.
„Un punct forte al cursului „VIBES” a fost atmosfera de cooperare și învățare interculturală. Participanții au lucrat în echipe internaționale, descoperind perspective diferite asupra problemelor comune și învățând unii de la alții. Prin dialog și colaborare, s-au creat punți între culturi și prietenii care depășesc granițele geografice. Fiecare zi a adus noi oportunități de cunoaștere, iar echipele mixte au încurajat dezvoltarea abilităților de comunicare, leadership și lucru în echipă”, ne-a relatat Nicoletta Huștiuc.
Pe lângă activitățile educative, cursul a inclus și o vizită culturală în Thesaloniki, în care participanții au avut ocazia să descopere farmecul acestui oraș cu o istorie impresionantă. De la turnul alb și piețele vibrante, la ruinele antice și gastronomia locală, fiecare colț al orașului a devenit o lecție vie de cultură și identitate grecească.
Un alt moment memorabil a fost seara culturală, unde fiecare echipă națională a prezentat, într-un mod original, tradițiile și specificul țării sale. Participanții au adus bunătăți tradiționale, deserturi autentice, obiecte artizanale și au pregătit scurte prezentări video, creând o atmosferă de sărbătoare, curiozitate și respect reciproc.
„Deși temperaturile ridicate de afară ne-ar fi putut descuraja, ele nu ne-au împiedicat să învățăm activ și să colaborăm eficient în echipe internaționale. Ca viitori specialiști, ne-am consolidat cunoștințele de limbi străine, comunicând în engleză, franceză și chiar italiană, într-un mediu multicultural și dinamic.
Participarea la un curs Erasmus+ presupune o selecție riguroasă, care precede orice mobilitate. Este un proces care evidențiază motivația, competențele și dorința reală de a învăța. Însă efortul este pe deplin răsplătit: după zile intense de activități, ateliere și colaborări, ne bucurăm cu mândrie de certificatele obținute”, susține profesoara de la Gimnazială nr. 3 Cugir.
Erasmus+ este un program al Uniunii Europene care deschide orizonturi, creează punți între culturi și contribuie concret la dezvoltarea profesională și personală. Îndemnăm pe oricine are ocazia să participe la un astfel de proiect – cu siguranță nu va regreta.
„Mulțumim Atic România, Pylon One și Erasmus + pentru această oportunitate extraordinară!
Concluzie
Cursul „VIBES”, organizat de Pylon One din Grecia, nu a fost doar un eveniment de formare, ci o călătorie de autocunoaștere, colaborare și inspirație, în care fiecare participant a contribuit activ la construirea unei viziuni comune pentru o societate echilibrată și responsabilă. Dincolo de competențele dobândite, participanții au plecat acasă cu inimi deschise, idei noi și dorința de a transforma comunitățile din care provin.
Thesaloniki 2025 a fost martorul formării unei generații de viitori cetățeni responsabili, implicați și conștienți de rolul lor în construirea unui viitor sustenabil, solidar și deschis către diversitate.
Am scris acest articol pentru noi, toți cei 5 participanți din România”, a ținut să precizeze Nicoletta Huștiuc.
Constantin PREDESCU
-
Mondenacum 12 luni
Mesaje de Sfânta Maria 2024. URĂRI, FELICITĂRI și SMS-uri care pot fi trimise persoanelor care își serbează onomastica | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 3 luni
Când pică Paștele ortodox și cel catolic 2026, dar și în următorii ani | cugirinfo.ro
-
Din judeţacum 3 luni
MESAJE de Sfântul Gheorghe 2025. SMS-uri, urări şi felicitări pe care le poţi transmite celor dragi de ziua numelui | cugirinfo.ro
-
Administraţieacum 10 luni
Premiu simbolic oferit de Primărie unor societăți comerciale din Cugir, cu prilejul aniversării a 225 de ani de tradiție industrială a orașului
-
Mondenacum 2 luni
Sfinții Constantin și Elena 2025. FELICITARI, MESAJE și URARI pentru cei care își sărbătoresc onomastica | cugirinfo.ro
-
Sportacum 8 luni
Triumf pentru șahiștii de la Metalurgistul Cugir, la „Cupa de Iarnă” desfășurată la Sibiu
-
Din judeţacum 3 luni
Când sunt Floriile Ortodoxe și Catolice în următorii ani | cugirinfo.ro
-
Sportacum 10 luni
„Roș-albaștrii” – remiză externă, după un meci nebun: ACS Mediaș – Metalurgistul Cugir 2-2 (0-0)