Învăţământ - Cultură
Rezultate excelente la olimpiade și concursuri școlare obținute de elevii Liceului Teoretic „David Prodan”, în anul școlar care tocmai s-a încheiat
Având în vedere că anul școlar 2019 – 2020 tocmai s-a încheiat, a venit momentul sã ne uitãm în urmã şi sã facem o nouã retrospectivã a rezultatelor obţinute de elevii Liceului Teoretic “David Prodan”, din Cugir.
Dupã cum bine v-am obişnuit, ținem să precizãm cã, în ciuda pandemiei, a distanţãrii sociale şi a multiplelor probleme ivite pe parcurs – şcoala online – nu au fost puține cazurile în care, ne-am simţit peste măsurã de mândri de faptul cã avem atât de mulţi copii care ne pot reprezenta cu succes atât pe plan local cât şi naţional.
De la rezultate excepţionale la învăţăturã, la olimpiade şi concursuri naţionale și internaţionale, avem elevi deosebit de implicaţi, pentru care şcoala este o pasiune, iar nevoia de a descoperi, de a şti mai mult, de a face mai mult, de a se depăşi pe sine, primeazã. Le mulţumim cu aceastã ocazie, atât lor cât si cadrelor didactice care i-au pregãtit şi care au investit timp, energie şi mult suflet astfel încât aceşti copii sã îşi depăşeascã limitele şi să înregistreze progrese remarcabile.
Pentru început, am dori să-i menţionãm pe elevii de zece. Acel zece curat, care se dobândeşte prin multã muncã, multe eforturi, şi uneori poate prin prea multe sacrificii – acel zece care nu te transformã automat în tocilarul clasei, ci care vine mai degrabã ca o confirmare a faptului cã eşti bun, cã vrei, cã poţi, şi cã standardele tale sunt ridicate, cã ai deja o ţintã stabilitã undeva într-un cotlon al minţii tale şi cã ceea ce ţi-ai propus sã faci, vrei sã obţii prin eforturi proprii, conştient fiind de faptul cã în acest mod îţi pavezi de fapt propriul drum înspre o viitoare carierã de succes.
Astfel 8 elevi au încheiat acest an şcolar cu media generală zece:
– Bîte Marian IX A (profil matematică – informatică),
– Hondola Paul IX A (profil matematică – informatică),
– Ilca Georgiana X A (profil matematică – informatică)
– Urieșu Iulius X A (profil matematică – informatică),
– Isarie Briana X B (profil știinte ale naturii).
– Truţă Andra XI C (profil filologie, intensiv engleză).
– Herlea Denisa XII A (profil matematică-informatică).
O situație excepțională a realizat eleva Negoiţescu Andreea din clasa a XI A (profil matematică – informatică) care a reușit să obțină media 10 în al 3-lea an consecutiv.
La capitolul olimpiade şi concursuri, lista este lungã și deosebit de variatã. Analizând-o cu atenţie veţi descoperi cu siguranţã, cã elevii Liceului Teoretic “David Prodan” sunt interesaţi de o multitudine de domenii.
Vă reamintim în acest context cã toate etapele naţionale și multe etape județene ale Olimpiadelor din acest an, au fost anulate – având în vedere situaţia la nivel modial declanșatã de răspândirea virusului Covid 19.
Dintre bobocii liceului, în anul acesta şcolar s-au remarcat la etapa județeană:
– Băluţiu Denisa, IX B, premiul I, Olimpiada de Limba Italiană, calificată la etapa națională.
– Barbu George, IX A, premiul II, Olimpiada de Logicã, Argumentare şi Comunicare.
– Călugăr Mihnea Gheorghe, IX A premiul III, Olimpiada de Informatică.
– Bîte Robert, IX A, menţiunea I, Olimpiada de Limba Francezã.
– Oană Ștefan Rares IX A, menţiune, Olimpiada de Informaticã.
Dintre elevii clasei a X-a, au fost dornici de afirmare:
– Urieșu Iulius, X A, premiul I, Olimpiada de Informaticã, calificat la etapa națională.
– Varga Beniamin, X C, premiul I, Olimpiada de Limba Italiană, calificat la etapa națională.
– Olinovici Mihai – Cătălin, X A, menţiune, Olimpiada de Informaticã.
Nici elevii claselor a XI-a nu s-au lăsat mai prejos, astfel încât, Simedru Sorana din XI C, ne-a adus zâmbetul pe buze prin performanţa sa, premiul I la Olimpiada de Limba Spaniolã, calificată la etapa națională.
Iar dacă aveaţi cumva impresia cã singura preocupare a elevilor de clasa a XII-a este examenul de bacalaureat, ţinem sã vã contrazicem. Ne-au surprins plãcut prin rezultatele lor:
– Șandru Timotei, XII B, premiul II, Olimpiada de Limba Spaniolã.
– Matei Roxana, XII A, premiul II, Olimpiada de Filosofie.
– Buleandră Ruben, XII A, menţiune, Olimpiada de Informaticã.
Pe langã clasicele olimpiade, elevii de la Liceul Teoretic “David Prodan” Cugir au participat și la alte concursuri, unde trei s-au dovedit a fi printre cei mai buni:
– Lazăr Ariana, XII A, premiul II etapa naţionalã la concursul în limba engleză, Public Speaking,
– Petrescu Cristian, XI A, premiul I la Catalyst Coding Contest (concurs de informatică),
– Urieșu Iulius, X A, premiul III la Catalyst Coding Contest (concurs de informatică).
Iar spre final, ca dovadã incontestabilã a faptului că elevii noṣtri sunt pro scoalã și pro tot ceea ce Liceul Teoretic David Prodan are de oferit, am dori să-i menționăm și pe acei elevi care au avut o prezenţã de sutã la sutã la cursuri: Iancu George Andy IX B, Tărtău Alina IX B, Vasile Flavia IX B, Ardeleanu Ștefania XI C. Dorim să o evidențiem la acest capitol în mod special pe absolventa noastră, eleva Nistorescu Andra din clasa XII C care în cei patru ani de liceu a nu a avut nici o absență.
Ținem să-i felicităm pe aceastã cale atât pe ei, cât si pe profesorii care i-au pregãtit: Janeta Crãciun, Cãlin Furdui, Lilica Vanţ, Cristina Montanari, Anca Munteanu și Serafina Oarga pentru rãbdarea, dragostea si conştinciozitatea cu care i-au îndrumat pe aceşti copii. Pentru elevi de nota 10 e nevoie de profesori de nota 10.
Învăţământ - Cultură
„Bucuriile Toamnei” – Proiect educational la Colegiul Național „David Prodan” Cugir
În fiecare an, toamna este sărbătorită cu emoție și bucurie de elevii și cadrele didactice de la Școala Gimnazială Nr. 3 Cugir și Școala Gimnazială „Ioan Mihu” Vinerea, structuri arondate Colegiului Național „David Prodan” Cugir, în cadrul proiectului educațional „BUCURIILE TOAMNEI”.

Recent, timp de aproape 10 zile, școala s-a transformat într-un veritabil colț de poveste. Toamna, cu întreaga ei paletă de culori și arome, a devenit sursa principală de inspirație. Elevii din ciclul primar și cel gimnazial au pornit într-o călătorie educativă și creativă în cadrul proiectului „BUCURIILE TOAMNEI”, inițiativă menită să îi ajute să descopere farmecul schimbărilor din natură și plăcerea de a crea.
Activitățile au început cu citirea unor textelor literare dedicate acestui anotimp. În sălile de clasă, copiii au ascultat poezii, au descifrat sensurile metaforelor, au cântat și au vorbit despre modul în care scriitorii descriu ploaia, frunzele, vântul sau lumina aurie a toamnei. Au înțeles astfel că toamna nu este doar o trecere spre iarnă, ci și un prilej de introspecție și frumusețe.
„Elevii, sprijiniți de cadre didactice și părinți, au creat adevărate opere de artă pornind de la materiale simple din natură: frunze ruginii, conuri de brad, crenguțe, fructe, legume, dovlecei sau flori de sezon. Prin îndemânarea lor au prins viața colaje impresionante, picturi vibrante, personaje din povești și obiecte decorative ingenioase. Măștile de carnaval și costumațiile de toamnă au fost dovadă că inventivitatea lor nu are limite.
Au fost organizate ateliere de creație literară, în care elevii și-au pus gândurile pe hârtie. Au scris în română și engleză texte în care au descris ce înseamnă pentru ei toamna: uneori nostalgie, alteori liniște, uneori veselie sau chiar un început.
Activitățile proiectului „BUCURIILE TOAMNEI” s-au încheiat cu o prezentare a costumelor de toamnă și o expoziție organizată în sălile de clasă și pe holurile școlii. Copiii au defilat în costume inspirate din natură, fiecare costum fiind o mică operă de artă. A fost o paradă veselă, acompaniată de cântece și dans.
Astfel, „BUCURIILE TOAMNEI” nu a fost doar un proiect educațional, ci o experiență care a adus comunitatea mai aproape. A unit elevi, părinți, bunici și profesori într-o sărbătoare a frumuseții, a creativității și a naturii. Toamna, cu farmecul ei discret, a reușit să transforme școala într-un loc mai cald, mai colorat și mai viu”, ne-a relatat prof. Szilagyi – Tomoiu Mihaela.
Colegiul Național „David Prodan” Cugir / (Ar.) Școala Gimnazială Nr. 3 Cugir a îmbrăcat astfel straiele aurii ale toamnei prin lucrările realizate cu multă dăruire, bucurie și îndemânare de elevi, sub îndrumarea cadrelor didactice coordonatoare: Țîrlea Anca Stela – director, Teban Laura dir. adj., profesori: Szilagyi-Tomoiu Mihaela, Enescu Luminița, Borza Monalisa, Presecan Sabina, Tecșa Anda, Matei Mihaela, Sîmpetru Cristina, Țigău Anamaria, Nistor Anca, Bran Camelia, Conț Mădălina, Șandru Rebeca, Igna Daniela, Cebotari Luminița, Vereș Mihaela, Țîrlea Alexandra, Popa Ionela, Todea Daniela, Cioara Anca, Herlea Ana, Szabo Ionela, Bec Iasmina, Tuhuț Andreea.
Constantin PREDESCU
Învăţământ - Cultură
Ziua Teatrului Kamishibai la Grădinița și Școala Primară Vinerea – o sărbătoare a poveștilor și creativității în proiectul eTwinning „From Story to Cody”
În această săptămână, copiii și cadrele didactice de la Grădinița Vinerea și Școala Primară Vinerea au celebrat Ziua Teatrului ,,Kamishibai”, transformând o zi obișnuită într-un prilej de bucurie, curiozitate și întâlnire cu lumea poveștilor.

Activitatea s-a desfășurat în cadrul proiectului eTwinning „From Story to Cody”, un demers educațional care aduce împreună lectura, artele vizuale și tehnologia și care conectează elevi și profesori din România, Grecia, Cipru, Portugalia, Turcia și Slovacia într-o comunitate internațională de învățare.
Colectivul din Vinerea, coordonat de profesorii Nicoletta Huștiuc și Anca Cioară, a pregătit pentru copii o serie de momente dedicate teatrului Kamishibai – o artă tradițională japoneză ce îmbină cu delicatețe ilustrația cu arta povestirii. Cu ajutorul butai-ului, o mică scenă din lemn în care se introduc planșele ilustrate, cei mici au pășit într-un univers în care imaginația prinde formă, iar poveștile se dezvăluie treptat, cadru cu cadru. Copiii au descoperit farmecul acestui mod special de a spune povești, au ascultat cu atenție istorisirile pregătite și au creat propriile ilustrații, dând viață unor personaje colorate și unor emoții puternice trăite prin creion, pensulă și culoare.
Momentul cel mai așteptat al zilei a fost întâlnirea online cu o performera Kamishibai din Japonia, invitata specială a proiectului. Conectarea directă cu o artistă japoneză le-a oferit copiilor o experiență cu adevărat unică. Aceștia au urmărit un spectacol autentic de Kamishibai, s-au bucurat de modul în care povestea a prins viață în mâinile unei profesioniste și au ascultat cu interes prezentarea despre originile și evoluția acestei forme artistice. Întrebările copiilor au transformat sesiunea într-un dialog viu și plin de curiozitate, iar prezența artistei a deschis o fereastră reală către cultura niponă.
„Participarea la proiectul eTwinning „From Story to Cody” creează pentru elevi un context în care învățarea devine colaborativă, deschisă și orientată către descoperire. Prin schimburile interculturale și activitățile creative, copiii înțeleg mai bine diversitatea lumii în care trăiesc și se apropie de colegi din alte țări prin limbajul universal al poveștilor. Ziua Teatrului Kamishibai a demonstrat încă o dată puterea extraordinară a poveștilor de a uni oameni, de a inspira idei noi și de a deschide orizonturi. Evenimentul desfășurat la Grădinița Vinerea și Școala Primară Vinerea a fost o adevărată sărbătoare a imaginației și a colaborării. Vocea poveștilor a călătorit simbolic din România până în Japonia, creând un lanț al creativității fără granițe și oferind copiilor o zi pe care o vor purta în memorie ca pe o întâlnire cu magia unei culturi îndepărtate, dar surprinzător de apropiate prin frumusețea ei”, a declarat prof. Nicoletta Huștiuc.
Constantin PREDESCU
Învăţământ - Cultură
Toamna care ne învață, ne inspiră și ne unește – proiecte tematice magice la Grădinița Vinerea și Grădinița Kunterbunt Cugir
Toamna a adus, și în acest an, un val de culoare, energie și activități tematice la Grădinița cu Program Prelungit Vinerea, unde activează prof. Nicoletta Huștiuc și prof. Daniela Olar, precum și la Grădinița Kunterbunt, prin implicarea prof. Adriana Breaz, Delia Simedru, Anișoara Filimon, Valentina Topirceanu, Ofelia Ferchian și Alexandra Bobar.

Împreună cu copiii și părinții, educatoarele au transformat „toamna aurie” într-o adevărată poveste de explorare, creativitate și învățare. În cadrul proiectelor tematice legate de Sarbatoarea toamnei, cei mici au învățat să numere folosind frunze de diferite forme și culori, pe care le-au sortat, comparat și aranjat în funcție de mărime, au pictat si colorant aspect de toamna, au modelat ploaia, crengute goale, acele ariciului.
Fructele de toamnă au devenit instrumente educative, ajutându-i pe copii să dezvolte primele noțiuni matematice într-un mod firesc și atractiv.
Activitățile de codare unplugged au ocupat un loc important în program, fiind variate și adaptate vârstei preșcolare. Copiii au: colorat după codul culorilor fructe, legume sau imagini de sezon; aranjat frunze, fructe sau fructe/legume după anumite criterii și secvențe; urmat „pași” pentru a ajuta veverița să adune ghinde și alune în coșulețe, dezvoltându-și astfel gândirea logică și capacitatea de a urma un algoritm.

Aceste activități au fost înscrise pe platforma codweek.eu, în cadrul inițiativei europene pentru dezvoltarea competențelor digitale. Drept recunoaștere, copiii și profesorii au primit certificate de participare, simbol al implicării lor în promovarea programării timpurii.
„Toamna a fost redată și prin numeroase lucrări plastice: colaje, picturi, creații cu materiale naturale, decorațiuni și mici proiecte tematice. Multe dintre acestea au fost trimise la concursuri dedicate preșcolarilor, oferindu-le copiilor ocazia de a fi apreciați pentru talentul și imaginația lor. Impreuna cu parintii copiii au realizat felicitari care au fost trimise unor camine de batrani, pentru a oferi mici bucurii. Activitățile desfășurate au implicat nu doar copiii și profesorii, ci și părinții, care au contribuit la materialele necesare și au participat la unele ateliere. Prin colaborare și entuziasm, toamna a devenit un prilej de conectare între grădiniță, copii, cadre didactice și familie”, susține prof. Nicoletta Chișbac – Huștiuc.
Constantin PREDESCU
-
Mondenacum 3 luniMesaje de Sfânta Maria 2025. URĂRI, FELICITĂRI și SMS-uri care pot fi trimise persoanelor care își serbează onomastica | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 7 luniCând pică Paștele ortodox și cel catolic 2026, dar și în următorii ani | cugirinfo.ro
-
Din judeţacum 7 luniMESAJE de Sfântul Gheorghe 2025. SMS-uri, urări şi felicitări pe care le poţi transmite celor dragi de ziua numelui | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 6 luniSfinții Constantin și Elena 2025. FELICITARI, MESAJE și URARI pentru cei care își sărbătoresc onomastica | cugirinfo.ro
-
Cugireniacum 4 săptămâniFoarfeca, visul și scena: Drumul unui frizer din Cugir spre succesul internațional
-
Sportacum 11 luniTriumf pentru șahiștii de la Metalurgistul Cugir, la „Cupa de Iarnă” desfășurată la Sibiu
-
Din judeţacum 7 luniCând sunt Floriile Ortodoxe și Catolice în următorii ani | cugirinfo.ro
-
Actualitateacum 4 săptămâniMedicul cugirean Terezia Mureșan-Samoilescu a primit, la Berlin, premiul pentru studiul legat de modalitățile actuale de tratament ale plăgilor greu vindecabile
