Rămâi conectat

Învăţământ - Cultură

Reprezentantii părinților cu elevi în clasa a VIII-a, care optează pentru Colegiul Național „David Prodan”: „Copiii noștri nu sunt niște cifre în statistici”

cugirinfo.ro

Publicat

în

După 29 de ani de democrație, încercăm sentimentul implacabil al neputinței în fața unui sistem care continuă să ne considere copiii niște cifre într-un calcul ce nu ține cont de drepturi și libertăți.

După aproximativ o lună de zile în care am adus argumente legale, funcționale și umane pentru păstrarea a trei clase la Colegiul Național “David Prodan”, ne dăm seama că trăim vremuri în care se mizează în continuare pe lipsa de reacție a societății.

Cine să se opună unei decizii care afectează “doar” aproximativ 30 de copii și familiile acestora? Se opun directorii de școli, indiferent că vorbim de gimnaziale sau colegii? Nu, pentru că în fața Inspectoratului Școlar Județean ei au statutul de subalterni, iar “capul plecat sabia nu-l taie”. Se opun profesorii din aceste instituții? Prea puțin probabil dacă nu le sunt afectate normele școlare. Se va opune comunitatea locală?

Fiind vorba de de un număr atât de mic de cetățeni afectați, șansele creării unui val general de nemulțumire sunt minime. Și atunci, ce dacă 30 de copii sunt direcționați forțat către alte licee, în pofida dorințelor lor? Ce dacă se încalcă flagrant principiul fundamentării deciziilor pe dialog și consultare așa cum prevede art 3, lit t. din Legea Educației? Ce dacă nu se respectă principiul respectării dreptului la opinie al elevului, că beneficiar direct al sistemului de învățământ, așa cum spune art 3, lit u. din aceeași lege? Exemplele pot continua pentru a demonstra că în toate calculele factorilor de decizie noi și copiii noștri nu am contat, ci am fost doar niște cifre insuficiente.

Deși nu știm dacă vom reuși să convingem pe cei care conduc ISJ Alba sau pe cei de la Ministerul Educației că avem dreptul să decidem, împreună cu copiii, destinul lor educativ, avem totuși mulțumirea că raționamentul “sistemului”a dat greș. Faptul că soarta celor aproximativ 30 de copii care rămân pe dinafară prin tăierea unei clase, a contat nu doar pentru familiile lor, ci și pentru comunitatea locală, o demonstrează cele 1300 de senmături strânse în mediul online, protestul profesorilor de la CNDP făcut alături de părinți și elevi, susținerea primită de la administrația locală și reprezentanții Prefecturii și, în cele din urmă, reacția partidelor politice din oraș, PNL și PSD. Solidaritatea creată a demonstrat că există reacție socială, că nu suntem doar mase tăcute și resemnate în fața unor decizii bazate de statistici.

Și pentru că acest demers mediatic pe care-l facem din pur sentiment civic să nu rămână doar o “declarație” fără fond, vom argumenta de ce ne-am căutat dreptul atât la ISJ Alba, Prefectură că autoritate mediatoare, Ministerul Educației și în cele din urmă la Federația Națională a Asociațiilor de Părinți.

În primul rând am adus că prim argument nerespectarea opțiunilor elevilor și ale părinților, exprimate în cadrul unui sondaj realizat de către CJRAE, la comandă ISJ Alba, din care rezultă că un număr de 82 de elevi doresc să urmeze Colegiul Național “David Prodan” (menționăm că la alte două sondaje realizate de colegiu și părinți, numărul a variat între 86 și 90).

Dacă ne referim doar la sondajul comandat de ISJ, atunci trebuie să spunem că este perfect adevărat că dintre cei 82 de elevi, 39 au optat pentru matematică-informatică, 28 pentru științele naturii și 15 pentru filologie. Luând în considerare numărul mic de opțiuni pentru cea din urmă specializare, ISJ Alba a decis să aprobe doar două clase, motivând că o a treia nu îndeplinește numărul de elevi.

Decizia a ignorat o realitate locală, aceea că elevul care nu întră la prima opțiune, cazul celor 11 elevi care vor “pica” de la mate-info, vor opta în continuare pentru acest colegiu, bifând următoarele două specializări. Așadar, prin distribuirea în funcție de ordinea opțiunilor, dacă adunăm cei 11 elevi care nu au intrat la prima specializare, cu cei 15 care au optat de la început pentru filologie, opținem 26 de elevi, suficienți pentru a forma o clasă.

Vrem totuși să precizăm că sondajul la care facem referire a fost realizat în luna octombrie a anului trecut, fără înștiințarea părinților, lipsind astfel orice posibilitate de consiliere din partea tutorilor legali ai copiilor. Este motivul pentru care, la următoarele sondaje, numărul elevilor care și-au exprimat opțiunea pentru CNDP a crescut până la 90.

Un al doile aspect ignorat de către ISJ Alba a fost propunerea Consiliului de Admnistrație al Colegiului Național “David Prodan” care a solicitat prin proiectul planului de școlarizare trei clase pentru această unitate de învățământ.

Așadar, deși ISJ Alba a comunicat că în stabilirea planului de școlarizare a ținut cont, printre altele, de opțiunile elevilor și de propunerea Consiliului de Administrație, realitatea confirmă că nu este așa. Ni s-a invocat consultarea cu agenții economici, aspect pe care-l considerăm nepotrivit în condițiile în care aceștia sunt interesați în special de invățământul profesional, care își are propriul bazin de colectare al viitorilor elevi.

De aceea vrem să facem o precizare că, noi, în calitate de părinți și cetățeni ai acestui oraș susținem învățământul tehnic și nevoia școlarizării viitoarei forțe de muncă capabilă să satisfacă cerințelei pieții economice de la nivel local. Condiderăm că școala profesională în sistem dual trebuie menținută și susținută de către întreaga comunitate și factorii de decizie. De aceea, nu vrem să se inducă ideea că existența unei clase de liceu la CNDP ar afecta în vreun fel acest învățământ, întrucât elevii care doresc să urmeze un colegiu teoretic, nu se vor direcționa niciodată către școala profesională.

Cu speranța că am reușit să lămurim public motivele care au stat la baza nemulțumirii noastre că părinți, ne exprimăm în continuare speranța că se va lua o decizie corectă, mai ales că a fost aprobată o clasă cu un număr de 28 de locuri de seral, cu profil filologie. Deci, considerând că există bugetate aceste locuri, mai trebuie doar bunăvointă de a transforma această clasă, eșuată din start, în una de zi, destinată absolvenților de clasa a VIII-a.

Reprezentantii părinților cu elevi în clasa a VIII-a care optează pentru CNDP


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Învăţământ - Cultură

Reprezentanții echipei de robotică din Cugir au făcut demonstrații în fața elevilor de la Școala Gimnazială „Singidava”

cugirinfo.ro

Publicat

în

Sub îndemnul: „Copiii care fac roboți , vor fi mai OAMENI decât toți!” reprezentanți ai echipei de robotică IDeaL ELECTRONICS Cugir s-au întâlnit astăzi, cu elevii Școlii Gimnaziale „Singidava” din localitate.

Acestora le-a fost prezentat conceptul concursului „FIRST TECH CHALLENGE” și modul în care se desfășoară în țara noastră precum și echipa de robotică a orașului.

Atenția elevilor a fost captată de robot și de modul în care acesta „se mișcă” pe terenul de concurs. A fost descris modul de realizare al robotului, funcționarea acestuia, insistându-se și asupra priceperii manevrării lui.

De asemenea, activitatea în echipa de robotică implică și dezvoltarea abilităților sociale, stabilirea de legături de prietenie cu celelalte echipe, meet-urile și întâlnirile amicale fiind o modalitate de progres pentru fiecare participant.

„Mulțumim conducerii Școlii Gimnaziale Singidava pentru colaborare și oportunitatea de a intra în contact cu cei pasionați de robotică. Vrem să transmitem motto-ul cu care noi am pornit primul sezon de robotică: Copiii care fac roboți , vor fi mai OAMENI decât toți!”, a transmis Liliana Dache, prof. la Liceul Tehnologic „Ion D. Lăzărescu” Cugir.

 

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

Ziua Mondială a Radioului, celebrată de Școala Gimnazială Nr. 3 Cugir

cugirinfo.ro

Publicat

în

Ziua Mondială a Radioului, sărbătorită anual pe 13 februarie, este un prilej de a celebra impactul acestui mediu de comunicare asupra educației, culturii și informării. In acest context UNESCO inițiază în fiecare an proiecte menite să sublinieze rolul radioului.

Participarea Școlii Gimnaziale Nr. 3 la acest proiect, în calitate de școală care derulează proiecte inițiate de UNESCO, a reprezentat o oportunitate valoroasă pentru elevi, profesori, jurnaliști și întreaga comunitate de a înțelege mai bine importanța radioului și de a contribui activ la promovarea acestuia. Am implicat mulți elevi în acest proiect oferindu-le ocazia să înregistreze și să editeze emisiuni, să le difuzeze online, să ia interviuri și să redacteze un script radiofonic. Cei care sunt talentați la desen au ilustrat prin imagini aceste activități.

COORDONATORI PROIECT: CEBOTARI LUMINIȚA, TEBAN LAURA DIANA, BORZA MONALISA, SIBIȘAN NICOLETA

Prin acest proiect elevii au descoperit istoria radioului, impactul acestuia asupra societății și importanța sa în viața de zi cu zi. Totodată, vor avea ocazia să experimenteze realizarea unei emisiuni radio, interviuri, dezvoltând competențe de comunicare, lucru în echipă și creativitate.

Obiectivul proiectului a fost creșterea gradului de conștientizare asupra impactului radioului ca instrument de educație și informare.

COLABORATORI / ORGANIZATORI PROIECT: TODEA DANIELA; CRISTI JURJ; LĂPUȘAN OLIMPIU (JURNALIST);  LAZĂR GABRIEL AUGUSTIN (JURNALIST); SIMU MIRCEA (JURNALIST); HERLEA ANCA, MĂRGINEAN CLAUDIU,  CIOARĂ ANCA, BEC IASMINA, SZABO IONELA, JUNCAN ȘTEFANA.

„Cu curaj, emoții și creativitate și-au pus vocile la unison pentru a spune povești, a împărtăși gânduri și a aduce un strop de inspirație ascultătorilor. Emisiunea realizată la radio a fost mai mult decât un exercițiu didactic – a fost un moment de autenticitate, fiecare segment a avut amprenta entusiasmului lor. Elevii și invitații au demonstrat că radioul rămâne totuși un instrument de conectare și exprimare”, a transmis prof. Luminița Cebotari.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

Echipa IDeaL ELECTRONICS Cugir revine pe podium, la concursul de robotică „The Xeo Scrimmage 2025” de la Alba Iulia

cugirinfo.ro

Publicat

în

Ultimul „meet”, înainte de faza regională, s-a desfășurat la Alba Iulia fiind găzduit de echipa „XEO” a Colegioului Național „HCC”. La evenimentul „The Xeo Scrimmage 2025” au participat 18 echipe de robotică din județele Bihor, Brașov, Cluj, Sibiu și Alba, reunind peste 200 de participanți.

Efortul susținut al echipei din ultimele zile s-a concretizat prin obținerea locului 3, atrăgând atenția presei care le-a solicitat interviuri și imagini care au evidențiat atât spiritul competitiv al echipei cât și prezentarea unui robot performant din punct de vedere funcțional, dar și al designului.

„Felicităm echipa care ne aduce nouă, cugirenilor, motive de bucurie și mândrie: Driveri-Dima Dan și Molodeț Daniel, Coach- Popescu David , Human player- Negru Tudor , Hardware- Oprea Cristian, Străjan Alexandru, Negrea Tudor , Software-Prodan Marian, Ștefan Adrian, PR- Grosu Ioana, Rus Iemima, Mureșan Andrada, voluntar-domnului Negru Lucian și celor trei mentori: Dache Liliana, Ion Nicu , Toma Florin”, ne-a relatat ing. Liliana Dache – profesor la Liceul Tehnologic „Ion D. Lăzărescu” Cgir.

 

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir