Rămâi conectat

Învăţământ - Cultură

Reprezentantii părinților cu elevi în clasa a VIII-a, care optează pentru Colegiul Național „David Prodan”: „Copiii noștri nu sunt niște cifre în statistici”

cugirinfo.ro

Publicat

în

După 29 de ani de democrație, încercăm sentimentul implacabil al neputinței în fața unui sistem care continuă să ne considere copiii niște cifre într-un calcul ce nu ține cont de drepturi și libertăți.

După aproximativ o lună de zile în care am adus argumente legale, funcționale și umane pentru păstrarea a trei clase la Colegiul Național “David Prodan”, ne dăm seama că trăim vremuri în care se mizează în continuare pe lipsa de reacție a societății.

Cine să se opună unei decizii care afectează “doar” aproximativ 30 de copii și familiile acestora? Se opun directorii de școli, indiferent că vorbim de gimnaziale sau colegii? Nu, pentru că în fața Inspectoratului Școlar Județean ei au statutul de subalterni, iar “capul plecat sabia nu-l taie”. Se opun profesorii din aceste instituții? Prea puțin probabil dacă nu le sunt afectate normele școlare. Se va opune comunitatea locală?

Fiind vorba de de un număr atât de mic de cetățeni afectați, șansele creării unui val general de nemulțumire sunt minime. Și atunci, ce dacă 30 de copii sunt direcționați forțat către alte licee, în pofida dorințelor lor? Ce dacă se încalcă flagrant principiul fundamentării deciziilor pe dialog și consultare așa cum prevede art 3, lit t. din Legea Educației? Ce dacă nu se respectă principiul respectării dreptului la opinie al elevului, că beneficiar direct al sistemului de învățământ, așa cum spune art 3, lit u. din aceeași lege? Exemplele pot continua pentru a demonstra că în toate calculele factorilor de decizie noi și copiii noștri nu am contat, ci am fost doar niște cifre insuficiente.

Deși nu știm dacă vom reuși să convingem pe cei care conduc ISJ Alba sau pe cei de la Ministerul Educației că avem dreptul să decidem, împreună cu copiii, destinul lor educativ, avem totuși mulțumirea că raționamentul “sistemului”a dat greș. Faptul că soarta celor aproximativ 30 de copii care rămân pe dinafară prin tăierea unei clase, a contat nu doar pentru familiile lor, ci și pentru comunitatea locală, o demonstrează cele 1300 de senmături strânse în mediul online, protestul profesorilor de la CNDP făcut alături de părinți și elevi, susținerea primită de la administrația locală și reprezentanții Prefecturii și, în cele din urmă, reacția partidelor politice din oraș, PNL și PSD. Solidaritatea creată a demonstrat că există reacție socială, că nu suntem doar mase tăcute și resemnate în fața unor decizii bazate de statistici.

Și pentru că acest demers mediatic pe care-l facem din pur sentiment civic să nu rămână doar o “declarație” fără fond, vom argumenta de ce ne-am căutat dreptul atât la ISJ Alba, Prefectură că autoritate mediatoare, Ministerul Educației și în cele din urmă la Federația Națională a Asociațiilor de Părinți.

În primul rând am adus că prim argument nerespectarea opțiunilor elevilor și ale părinților, exprimate în cadrul unui sondaj realizat de către CJRAE, la comandă ISJ Alba, din care rezultă că un număr de 82 de elevi doresc să urmeze Colegiul Național “David Prodan” (menționăm că la alte două sondaje realizate de colegiu și părinți, numărul a variat între 86 și 90).

Dacă ne referim doar la sondajul comandat de ISJ, atunci trebuie să spunem că este perfect adevărat că dintre cei 82 de elevi, 39 au optat pentru matematică-informatică, 28 pentru științele naturii și 15 pentru filologie. Luând în considerare numărul mic de opțiuni pentru cea din urmă specializare, ISJ Alba a decis să aprobe doar două clase, motivând că o a treia nu îndeplinește numărul de elevi.

Decizia a ignorat o realitate locală, aceea că elevul care nu întră la prima opțiune, cazul celor 11 elevi care vor “pica” de la mate-info, vor opta în continuare pentru acest colegiu, bifând următoarele două specializări. Așadar, prin distribuirea în funcție de ordinea opțiunilor, dacă adunăm cei 11 elevi care nu au intrat la prima specializare, cu cei 15 care au optat de la început pentru filologie, opținem 26 de elevi, suficienți pentru a forma o clasă.

Vrem totuși să precizăm că sondajul la care facem referire a fost realizat în luna octombrie a anului trecut, fără înștiințarea părinților, lipsind astfel orice posibilitate de consiliere din partea tutorilor legali ai copiilor. Este motivul pentru care, la următoarele sondaje, numărul elevilor care și-au exprimat opțiunea pentru CNDP a crescut până la 90.

Un al doile aspect ignorat de către ISJ Alba a fost propunerea Consiliului de Admnistrație al Colegiului Național “David Prodan” care a solicitat prin proiectul planului de școlarizare trei clase pentru această unitate de învățământ.

Așadar, deși ISJ Alba a comunicat că în stabilirea planului de școlarizare a ținut cont, printre altele, de opțiunile elevilor și de propunerea Consiliului de Administrație, realitatea confirmă că nu este așa. Ni s-a invocat consultarea cu agenții economici, aspect pe care-l considerăm nepotrivit în condițiile în care aceștia sunt interesați în special de invățământul profesional, care își are propriul bazin de colectare al viitorilor elevi.

De aceea vrem să facem o precizare că, noi, în calitate de părinți și cetățeni ai acestui oraș susținem învățământul tehnic și nevoia școlarizării viitoarei forțe de muncă capabilă să satisfacă cerințelei pieții economice de la nivel local. Condiderăm că școala profesională în sistem dual trebuie menținută și susținută de către întreaga comunitate și factorii de decizie. De aceea, nu vrem să se inducă ideea că existența unei clase de liceu la CNDP ar afecta în vreun fel acest învățământ, întrucât elevii care doresc să urmeze un colegiu teoretic, nu se vor direcționa niciodată către școala profesională.

Cu speranța că am reușit să lămurim public motivele care au stat la baza nemulțumirii noastre că părinți, ne exprimăm în continuare speranța că se va lua o decizie corectă, mai ales că a fost aprobată o clasă cu un număr de 28 de locuri de seral, cu profil filologie. Deci, considerând că există bugetate aceste locuri, mai trebuie doar bunăvointă de a transforma această clasă, eșuată din start, în una de zi, destinată absolvenților de clasa a VIII-a.

Reprezentantii părinților cu elevi în clasa a VIII-a care optează pentru CNDP


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Învăţământ - Cultură

166 de elevi și 33 de profesori, care au contribuit la clasarea orașului Cugir pe podiumul competițiilor școlare, premiați în cadrul „Galei Performerilor”

cugirinfo.ro

Publicat

în

Astăzi, la Centrul Cultural Valentin Uritescu din Cugir a avut loc „Gala Performerilor”, eveniment dedicat elevilor și profesorilor cu rezultate la olimpiadele județene și naționale. Finalul anului școlar 2023-2024 a fost cel mai bun prilej pentru administrația publică locală din Cugir să premieze performanța.

Anul acesta, ne mândrim cu 166 de olimpici și 33 de profesori care au contribuit în mod decisiv la clasarea orașului Cugir pe podiumul competițiilor școlare. Performerii au primit recunoștința si aprecierea comunității locale, fiind recompensați pentru rezultatele lor cu premii în bani, diplome și câte un „Catalog al Performerilor” oferite de către primarul Adrian Teban, viceprimarul Călin Furdui și directorul Centrului Cultural Valentin Uritescu, Diane Dobrean.

„Efortul și dedicarea de care ați dat dovadă ne onorează! Ne bucură rezultatele voastre la competițiile școlare la care ați participat și ați obținut rezultate remarcabile pe parcursul anului școlar 2023-2024. Ați muncit pentru aceste rezultate de perfomanță și ați dovedit tuturor că orașul nostru se poate mândri cu tineri valoroși, dornici de cunoaștere, serioși si dedicați. Sunteți o sursă de inspirație pentru colegii voștri care vor dori să parcurgă această cale spre succes. Rezultatele voastre denotă faptul că puteți obține performanță și v-ați dovedit, în primul rând vouă, că aveți spirit de învingător. De aceea vă îndemn să fiți perseverenți și să continuați pe aceeași direcție. Pe lângă cunoștințele pe care le dobândiți, vă modelați într-un fel care vă va permite în viață să vă atingeți obiectivele și să nu renunțați în fața provocărilor. Să fiți recunoscători oamenilor care au crezut în voi și v-au susținut, respectiv cadrelor didactice și parinților pentru că v-au oferit sprijin, motivație și înțelegere, condiții necesare pentru performanță. După finalizarea studiilor universitare, ne dorim să vă întoarceți acasă, în Cugir, pentru că avem nevoie de tineri ambițioși și valoroși, care să aducă dezvoltare în orașul nostru. Prin dedicarea de care ați dat dovadă dar și prin cunoștințele și experiențele pe care le veți dobândi, putem creea împreună, un oraș mai bun. Stimați profesori, faptul că orașul Cugir se poate mândri cu rezultate de performanță din acest catalog se datorează dumneavoastră, celor care, zi de zi, transmiteți cunoaștere, inspirație și dorință de muncă pentru elevi. Apreciem profesia dumneavoastră ca fiind una dintre cele mai onorabile și mai responsabile. Educația pe care dumneavoastră o transmiteți șlefuiește viitorul nostru, al tuturor. Succesele elevilor nu ar fi fost posibile fară sprijinul dumneavoastră! Vă felicităm pentru rezultatele obținute în anul școlar 2023-2024 și vă mulțumim pentru contribuția pe care ați adus-o la succesul elevilor noștri. Vă asigurăm că noi, administrația locală, depunem toate eforturile pentru creșterea calității mediului de învățare și vom continua să susținem educația. Vă dorim tuturor, elevi și profesori, mult succes și aceeași perseverență în activitățile viitoare!”, a transmis primarul Adrian Teban.

În cadrul Galei Performerilor au fost premiați 166 de elevi, respectiv olimpicii și cei mai buni elevi din școli pentru:

– rezultate și participări la etapă națională a olimpiadelor- 15 elevi cu rezultate de excelență
– cei mai buni elevi din școli
– rezultate la etapa județeană a olimpiadelor școlare, de mențiuni la etapa județeană a olimpiadelor
– rezultate la Olimpiada sportului școlar la şah şi fotbal.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

Final de clasa a VIII-a, la Școala Gimnazială „Singidava” Cugir

cugirinfo.ro

Publicat

în

Vineri, 14 iunie 2024, clopoțelul a sunat poate prea lung și insistent pentru absolvenții claselor a VIII-a, vestind sfârșitul anului școlar. Părinţi, bunici, prieteni cu buchete de flori – cu toții au fost alături de elevii aflați la final de gimnaziu.

A fost un moment emoționant, un moment de rămas bun, cu zâmbete și lacrimi deopotrivă, ce a pus capăt anilor petrecuți de cele trei clase din cadrul instituției de învățământ.

Șeful de promoție, elevul Șerban Dăneasă a susținut un emoționant discurs în care a rememorat amintiri și a adus mulțumiri cadrelor didactice. El a fost premiat pentru rezultatele deosebite de către Asociația Educator 2007.

În același cadru festiv, după momente de o deosebită încărcătură pentru cei prezenți, elevii claselor a VIII-a au înmânat cheia succesului colegilor lor mai mici, iar reprezentantele clasei a VII-a, elevele Andreea Maria Cârjean și Irina Rita Codrea au ținut să le adreseze cuvinte de încurajare și le-au urat mult succes la primul examen din viață.

Directorul instituţiei de învăţământ, dna prof. Floare Vlasea le-a transmis  absolvenților câteva cuvinte: „Ne bucurăm că acum, la ceas de bilanţ, sunteţi alături de noi: copii, părinţi, bunici, parteneri și prieteni. Pentru mine, sfârşitul de an şcolar continuă să aibă forma festivității de premiere  mirosul  bucheţelelor din flori de grădină strânse în mână aproape să se rupă până când să fie dăruite învăţătoarei sau dirigintei, mirosul de cerneală al numelui scris caligrafic pe diploma din hârtie. Oricum ar fi, însă, sfârşitul de an şcolar a avut dintotdeauna şi cred că trebuie să îşi păstreze parfumul lui. Acum, la finalul unui drum, când închideţi porţile Şcolii Singidava şi deschideţi uşa catre viaţa de licean, cu emoţie vă doresc să aveţi multe împliniri. Urmaţi-vă visul, alegeţi-vă cu grijă drumul potrivit în viaţă, iubiţi, luptaţi, priviti către viitor. O altă lumină va licari la capatul drumului pe care ati pornit pentru ca voi să ajungeti la ea..”

La rândul său, directorul adjunct, prof. Stela Predescu a spus: „Dragi absolvenți, de astăzi veți păși pe un nou drum în povestea vieții voastre încărcați de emoție, cu multe amintiri, dar mai ales cu multe planuri pentru viitor. Oriunde veți merge, să nu uitați niciodată că drumul vostru spre împlinire a început în școala noastră. Să vă amintiți mereu că nu există înălţimi prea mari, ci numai aripi prea scurte. Niciun obstacol nu trebuie sa vă oprească atât timp cât dorința de a zbura este mai mare decât frica de a cădea. Victoria aparține celui perseverent. Să credeți în voi și în forțele voastre! Luați-vă visurile în mâini și reușita va fi a voastră!”

A urmat premierea elevilor pentru rezultatele obținute la învățătură. Nu în ultimul rând, cadrele didactice au primit felicitări din partea direcțiunii școlii pentru dăruirea și profesionalismul lor.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

Andreea Maria Cârjean și Irina Rita Codrea, eleve ale Școlii Gimnaziale Singidava Cugir, Mențiune și Medalie de argint la etapa națională a Olimpiadei de Creativitate Științifică

cugirinfo.ro

Publicat

în

Etapa Națională a Olimpiadei de Creativitate Științifică – ediția a IV-a s-a desfășurat la Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava, în perioada 29 mai – 2 iunie 2024.

Organizatorii competiției, Ministerul Educaţiei Naţionale, Universitatea „Ștefan cel Mare” Suceava, Inspectoratul Școlar Județean Suceava, Societatea Științifică Cygnus – centru UNESCO au reunit 250 de participanți la cele două categorii: juniori și seniori.

Echipa Școlii Gimnaziale Singidava Cugir, formată din elevele Cârjean Andreea Maria și Codrea Irina Rita, coordonată de către prof. Predescu Stela a participat la secțiunea Științe fundamentale, categoria juniori cu proiectul ”Miracolul perfecțiunii: fractali fascinanți creați de natură”. Prin muncă, multă creativitate, rigurozitate științifică dar și pasiune pentru cercetare, elevele au adus performanță și mândrie școlii, obținând Mențiune din partea Ministerului Educației (locul IV cu 93 de puncte) și Medalie de argint din partea Universității ”Ștefan cel Mare” Suceava.

Olimpiada reprezintă o competiţie interdisciplinară ce îşi propune să formeze şi să dezvolte competenţele specifice creativităţii în domeniul ştiinţific, tehnologic şi ingineresc la elevii din clasele V-XII. Participanţii au prezentat soluţii inovative şi tehnice pentru problemele actuale ale societăţii, contribuind astfel la atragerea tinerelor talente spre aceste domenii esenţiale, iar juriul a fost format din cadre didactice şi cercetători din universităţi de renume din Bucureşti, Cluj, Iaşi şi Craiova.

Proiectele prezentate au variat de la modele şi prototipuri la prezentări grafice şi postere, toate încercând să rezolve sau să explice diverse probleme ale comunităţii.

Lucrând împreună, oamenii își cunosc abilitățile și personalitatea, astfel că se apropie unii de ceilalți și devin mai puternici. Acest lucru a reușit doamna prof. coordonator Stela Predescu să insufle echipei pe care a coordonat-o și a condus-o spre succes. Felicitări tuturor: elevi, profesor, părinți!

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir