Rămâi conectat

Administraţie

Raport privind relația dintre furnizor și consumatori, prezentat de șeful Sucursalei de apă în fața consilierilor locali ai orașului Cugir

Cugir INFO

Publicat

în

Șeful Sucursalei de apă din orașul Cugir, ing. Mircea Țîrlea a transmis Primăriei și consilierilor locali din Cugir, o Informare referitoare la contractul pentru furnizarea/prestarea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare, precum și unele precizări legate de relația operator – consumator.

Din informarea prezentată administrației și aleșilor locali rezultă obligaţia de a factura şi de a încasa CONSUMUL DE APA INREGISTRAT DE CONTORUL DE BRANSAMENT, repartizarea cantităţilor înregistrate de acesta făcîndu-se pentru fiecare proprietar în parte pe baza înregistrăii repartitoarelor individuale , la care se adaugă sau se scad după caz cotă parte din eventualele diferenţe dintre citirea contorului de apă montat pe branşamentul clădirii şi suma înregistrărilor repartitoarelor individuale.

Țârlea a ținut să amintească faptul că, SC APA CTTA SA SUCURSALA CUGIR are în administrare reţeaua publică de alimentare cu apă respectiv de canalizare a oraşului pînă la contorul din căminul de branşament apă (inclusiv) respectiv căminul colector al apelor uzate ( inclusiv) conform contractului.

Astfel: Contractul stabileşte relaţiile dintre utilizator la punctul de delimitare între reţeaua interioară a utilizatorului aflat pe proprietatea acestuia şi reţeaua publică situată pe domeniul public care este constituită de contorul de branşament pentru sistemul de alimentare cu apă , respectiv căminul de racord pentru canalizare.

Punctul de delimitare al instalaţiilor în cazul conductelor de apă este CAMINUL DE BRANSAMENT ,mai precis robinetul de închidere situat după contor în sensul de curgere a apei.

Punctul de delimitare al instalţiilor în cazul reţelelelor de canalizare este limita exterioară de intrare în CAMINUL COLECTOR AL RETELEI PUBLICE.

El a făcut unele precizări referitoare la contoarele de apă, după cum urmează: Contoarele de apă montate în aval de contorul de branşament pe proprietatea si raspunderea clientului, pe instalatia comuna cu ceilalti proprietari din condominiu pot fi utilizate numai ca repartitoare de costuri din urmatorele cauze obiective:

În funcţie de sensibilitatea lor, contoarele se încadrează în 4 clase de precizie, de la A la D (D fiind cel mai performant). Prin sensibilitate se înţelege debitul minim de la care va porni înregistrarea de către contor. In Cugir contoarele de bransament APA CTTA sunt clasa C cu un debit minim de pornire de 5 l/ora in timp ce in apartamente apometrele sunt de clasa B cu debit de pornire inregistrare de la 10 l/ora !!! .Mai mult in interioare marea majoritate nu sunt montate perfect orizontal scazind in precizie la o clasa mai mica. (De exemplu, un contor de clasa B care nu este montat perfect orizontal trece în clasa de precizie A, necesitând un debit de pornire de 2 ori mai mare! deci de 20l/oră).

Chiar şi în cazul în care contoarele din apartamente sunt de aceeaşi clasă cu contorul general (cum NU este cazul în oraşul Cugir) diferenţele pot să apară din simultaneitatea mai multor debite mici, neînregistrate de contoarele din apartamente, dar înregistrate de contorul general.

La acest fapt se adaugă cauze ce ţin de disciplina din INTERIORUL CONDOMINIULUI : depăşirea termenului de verificare metrologică a contoarelor de apartament (Precizăm aici că obligaţia operatorului de verificare metrologică a contorului de apă se referă la acelaşi punct de delimitare între reţeaua publică şi condominiu .); pierderile din reţeaua interioară a blocului de care sunt responsabili locatarii din condominiu. Deşi aceste cantităţi nu apar pe niciun repartitor de costuri, ele sunt înregistrate de contorul general.

„Sunt frecvente cazurile în care, la subsolurile blocurilor, la pivnitele locatarilor pot exista unul sau mai multe robinete de apă. Indiferent de scopul pentru care au fost realizate (pentru murături, pentru spălat maşina sau „ca să fie acolo”), aceste robinete reprezintă o nouă sursă generatoare de diferenţe. Plus că, de cele mai multe ori, curg în voie, deoarece nu deranjează pe nimeni! Totuşi, acestea nu sunt altceva decât consumuri pe care apometrul general le înregistrează, consumuri care vor apărea apoi ca „inexplicabile”, susține Țîrlea

El a ținut să evidențieze că sunt frecvente cazurile de nerespectarea de către locatari a asigurării accesului în vederea citirii contoarelor de apartament; nerespectarea de către locatari a termenului de 48 ore de comunicare către operator a informaţiilor cu privire la situaţia reală a indexului apometrelor din apartamente în cazul în care nu sunt găsiţi acasă; consumuri necontorizate sau abuzive ale unor locatari.(Deşi sunt greu de depistat, improvizaţiile realizate de locatari determină şi ele diferenţe notabile. Astfel, conductele de ocolire a repartitoarelor de costuri pot fi oricând o sursă de alimentare pentru o maşină de spălat rufe, un WC sau o chiuvetă. Bineînţeles că aceste consumuri nu sunt înregistrate, ceea ce va duce – din nou – la o diferenţă semnificativă ).

,,Ca urmare a celor de mai sus, diferentele de scara nu se datoreaza presupusei nerespectari de catre operator a citirii contoarelor de branșament, ci exista cauze obiective ale diferentelor de scara de care cetatenii care isi exprima nemultumiri cu privire la diferentele de scara uita sau aleg sa le ignore.APA CTTA SUCURSALA CUGIR informeaza constant cetatenii din scarile cu probleme cu privire la diferentele de scara ,cuantumul ,modul de calcul si cauzele lor . Oricine se poate informa cu privire la situatia condominiului la sediul societății”, a mai precizat șeful Sucursalei de apă..

Din Informare, mai rezultă faptul că, exista o mulțime de scări de bloc, care nu au aceste probleme ,sunt organizati,respecta disciplina in condominiu, isi respecta obligatiile de acces in vederea citirii repartitoarelor sau de comunicare a indexului scris sau telefonic,isi repara in timp util instalatiile care ani de zile au o diferenta lunara de max 0,50-0,90 mc /apt.

De asemenea, solicitarea din partea APA CTTA de numire a unui reprezentant de contact pentru probleme privind serviciul de apa-canal a fost refuzata ,in marea majoritate scarile nu au sef de scara sau un reprezentant sau daca acestia exista refuza sa-si mai asume si aceasta responsabilitate.

„In multe situații, cei nemulțumiți refuza accesul in vederea citirii repartitoarelor ,refuza sa-si repare instalatiile interioare ,refuza sa participe la controlul instalațiilor interioare, etc. In ceea ce priveste citirea contoarelor de bransament in prezenta reprezentantului condominiului, când locatarii au solicitat acest lucru au făcut-o fie nenominal, fie daca au facut-o nominal, au renuntat dupa o perioada sau din start sa mearga cu cititorul la caminul de branșament din diferite motive”, a specificat Mircea Țîrlea.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Administraţie

Evidența Persoanelor Cugir anunță că va elibera cărți de identitate simple doar persoanelor netransportabile

Cugir INFO

Publicat

în

Evidența Persoanelor Cugir transmis luni, 11 august 2025, că va elibera cărți de identitate simple doar persoanelor netransportabile.

„La nivelul orașului Cugir se eliberează cărți electronice de identitate și cărți de identitate simple.

Cărțile de identitate model vechi (1997) se eliberează doar în cazuri excepționale (ex. persoane netransportabile)

Programările pentru depunerea documentelor în vederea eliberării cărţii electronice de identitate se realizează exclusiv online, prin accesarea portalului HUB Servicii MAI: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/create?judet=AB

Detalii suplimentare: 0258 751 001

Vă multumim pentru întelegere şi vă recomandăm să urmăriţi în continuare canalele oficiale pentru eventuale actualizări ale informaţiilor”, au transmis reprezentanții celor de la Evidența Populației Cugir.

Am dori pe aceasta cale să-i întrebăm pe cei de la Evidența Persoanelor Cugir care este motivul REAL pentru care nu se eliberează Cărți de Identitate simple tututor cetățenilor din Cugir care solicită acest lucru, având în vedere că eliberarea cărții de identitate simple în România este reglementată de mai multe acte normative, inclusiv Legea nr. 162/2020 și Ordonanța nr. 12/2023, dar și de norme metodologice specifice, despre care NU avem cunoștință să fi fost abrogate sau modificate.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

În perioada următoare, la Cugir se vor elibera exclusiv cărți de identitate electronice

Cugir INFO

Publicat

în

În perioada următoare, la nivelul orașului Cugir, se vor elibera exclusiv cărți de identitate electronice (buletine digitale), au anunțat, miercuri, 6 august 2025, reprezentanții administrației locale.

Potrivit acestora, cărțile de identitate în format clasic NU vor mai fi eliberate temporar la Primăria Cugir. Toate cererile se vor face strict online, prin intermediul platformei oficiale a Ministerului Afacerilor Interne. Programările pentru depunerea cererilor se pot face accesând: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/harta.

Programarea se poate realiza direct pe site au prin instalarea aplicației mobile de pe site-ul menționat mai sus.

„Vă mulțumim pentru înțelegere și vă recomandăm să urmăriți în continuare canalele oficiale pentru actualizări. Pentru mai multe detalii vă rugăm să ne contactați la numerele de telefon: 0258751001 și 0258756000”, au transmis reprezentanții Primăriei Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Din 11 august 2025, intră în vigoare o variantă actualizată, cu multiple opțiuni de plată, a sistemului de parcare cu plată din orașul Cugir

Cugir INFO

Publicat

în

Începând de luni, 11 august 2025, vor intra în vigoare modificări importante privind parcările publice cu plată în orașul Cugir, în urma propunerilor venite din partea cetățenilor și aprobate în cadrul celei mai recente ședințe a Consiliului Local.

Scopul acestor ajustări este de a face sistemul mai accesibil, mai diversificat și mai adaptat nevoilor cetățenilor, oferind multiple opțiuni de plată și abonamente flexibile, au transmis reprezentanții administrației locale.

ABONAMENTE ȘI TICHETE DE PARCARE (FIZICE)

• Abonament lunar (tichet verde)

Valabilitate: 1 lună

Preț: 50 lei

• Abonament anual (tichet albastru)

Valabilitate: 1 an

Preț: 300 lei

• Tichet pentru o oră (tichet albastru)

Valabilitate: 1 oră

Preț: 1,5 lei

• Tichet 2 ore (tichet galben)

Valabilitate: 2 ore

Preț: 2,5 lei

• Tichet zilnic – „ORAȘUL CUGIR” (tichet verde)

Valabilitate: 1 zi întreagă

Preț: 8,5 lei

Achiziționarea tichetelor fizice se poate face de la casieria SERVICIULUI DE VENITURI Cugir, situată pe strada Victoriei, nr. 9.

VARIANTE MODERNE DE PLATĂ

1. Aplicația oficială a Primăriei Cugir (fără comision)

Tarife:

1 oră – 1 leu2 ore – 2 lei

1 zi – 8 lei (în curând se va modifica)

Aplicația va include și opțiuni pentru abonamente (lunar/anual)

2. Aplicația TPark (comision redus pentru aplicația externă)

Tarife:

1 oră – 1,10 lei

2 ore – 2,20 lei

1 zi – 8,50 lei (tarif actualizat, în loc de 5,50 lei pentru 8 ore)

3. SMS la 7420 – direct, fără aplicație (fără comision suplimentar)

Același tarife precum aplicația Primăriei.

PARCĂRI DEDICATE PERSOANELOR CU DIZABILITĂȚI

În fiecare zonă de parcare sunt rezervate locuri gratuite pentru persoanele care dețin legitimație valabilă, conform legislației în vigoare.

„Aceste modificări au fost adoptate ca răspuns direct la sugestiile primite din partea comunității, reflectând dorința de a avea un sistem de parcare mai eficient, mai accesibil și mai bine organizat. Vom continua să îmbunătățim acest serviciu public în funcție de nevoile reale ale cetățenilor”, au precizat reprezentanții Primăriei Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir