Rămâi conectat

Administraţie

Raport privind relația dintre furnizor și consumatori, prezentat de șeful Sucursalei de apă în fața consilierilor locali ai orașului Cugir

Cugir INFO

Publicat

în

Șeful Sucursalei de apă din orașul Cugir, ing. Mircea Țîrlea a transmis Primăriei și consilierilor locali din Cugir, o Informare referitoare la contractul pentru furnizarea/prestarea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare, precum și unele precizări legate de relația operator – consumator.

Din informarea prezentată administrației și aleșilor locali rezultă obligaţia de a factura şi de a încasa CONSUMUL DE APA INREGISTRAT DE CONTORUL DE BRANSAMENT, repartizarea cantităţilor înregistrate de acesta făcîndu-se pentru fiecare proprietar în parte pe baza înregistrăii repartitoarelor individuale , la care se adaugă sau se scad după caz cotă parte din eventualele diferenţe dintre citirea contorului de apă montat pe branşamentul clădirii şi suma înregistrărilor repartitoarelor individuale.

Țârlea a ținut să amintească faptul că, SC APA CTTA SA SUCURSALA CUGIR are în administrare reţeaua publică de alimentare cu apă respectiv de canalizare a oraşului pînă la contorul din căminul de branşament apă (inclusiv) respectiv căminul colector al apelor uzate ( inclusiv) conform contractului.

Astfel: Contractul stabileşte relaţiile dintre utilizator la punctul de delimitare între reţeaua interioară a utilizatorului aflat pe proprietatea acestuia şi reţeaua publică situată pe domeniul public care este constituită de contorul de branşament pentru sistemul de alimentare cu apă , respectiv căminul de racord pentru canalizare.

Punctul de delimitare al instalaţiilor în cazul conductelor de apă este CAMINUL DE BRANSAMENT ,mai precis robinetul de închidere situat după contor în sensul de curgere a apei.

Punctul de delimitare al instalţiilor în cazul reţelelelor de canalizare este limita exterioară de intrare în CAMINUL COLECTOR AL RETELEI PUBLICE.

El a făcut unele precizări referitoare la contoarele de apă, după cum urmează: Contoarele de apă montate în aval de contorul de branşament pe proprietatea si raspunderea clientului, pe instalatia comuna cu ceilalti proprietari din condominiu pot fi utilizate numai ca repartitoare de costuri din urmatorele cauze obiective:

În funcţie de sensibilitatea lor, contoarele se încadrează în 4 clase de precizie, de la A la D (D fiind cel mai performant). Prin sensibilitate se înţelege debitul minim de la care va porni înregistrarea de către contor. In Cugir contoarele de bransament APA CTTA sunt clasa C cu un debit minim de pornire de 5 l/ora in timp ce in apartamente apometrele sunt de clasa B cu debit de pornire inregistrare de la 10 l/ora !!! .Mai mult in interioare marea majoritate nu sunt montate perfect orizontal scazind in precizie la o clasa mai mica. (De exemplu, un contor de clasa B care nu este montat perfect orizontal trece în clasa de precizie A, necesitând un debit de pornire de 2 ori mai mare! deci de 20l/oră).

Chiar şi în cazul în care contoarele din apartamente sunt de aceeaşi clasă cu contorul general (cum NU este cazul în oraşul Cugir) diferenţele pot să apară din simultaneitatea mai multor debite mici, neînregistrate de contoarele din apartamente, dar înregistrate de contorul general.

La acest fapt se adaugă cauze ce ţin de disciplina din INTERIORUL CONDOMINIULUI : depăşirea termenului de verificare metrologică a contoarelor de apartament (Precizăm aici că obligaţia operatorului de verificare metrologică a contorului de apă se referă la acelaşi punct de delimitare între reţeaua publică şi condominiu .); pierderile din reţeaua interioară a blocului de care sunt responsabili locatarii din condominiu. Deşi aceste cantităţi nu apar pe niciun repartitor de costuri, ele sunt înregistrate de contorul general.

„Sunt frecvente cazurile în care, la subsolurile blocurilor, la pivnitele locatarilor pot exista unul sau mai multe robinete de apă. Indiferent de scopul pentru care au fost realizate (pentru murături, pentru spălat maşina sau „ca să fie acolo”), aceste robinete reprezintă o nouă sursă generatoare de diferenţe. Plus că, de cele mai multe ori, curg în voie, deoarece nu deranjează pe nimeni! Totuşi, acestea nu sunt altceva decât consumuri pe care apometrul general le înregistrează, consumuri care vor apărea apoi ca „inexplicabile”, susține Țîrlea

El a ținut să evidențieze că sunt frecvente cazurile de nerespectarea de către locatari a asigurării accesului în vederea citirii contoarelor de apartament; nerespectarea de către locatari a termenului de 48 ore de comunicare către operator a informaţiilor cu privire la situaţia reală a indexului apometrelor din apartamente în cazul în care nu sunt găsiţi acasă; consumuri necontorizate sau abuzive ale unor locatari.(Deşi sunt greu de depistat, improvizaţiile realizate de locatari determină şi ele diferenţe notabile. Astfel, conductele de ocolire a repartitoarelor de costuri pot fi oricând o sursă de alimentare pentru o maşină de spălat rufe, un WC sau o chiuvetă. Bineînţeles că aceste consumuri nu sunt înregistrate, ceea ce va duce – din nou – la o diferenţă semnificativă ).

,,Ca urmare a celor de mai sus, diferentele de scara nu se datoreaza presupusei nerespectari de catre operator a citirii contoarelor de branșament, ci exista cauze obiective ale diferentelor de scara de care cetatenii care isi exprima nemultumiri cu privire la diferentele de scara uita sau aleg sa le ignore.APA CTTA SUCURSALA CUGIR informeaza constant cetatenii din scarile cu probleme cu privire la diferentele de scara ,cuantumul ,modul de calcul si cauzele lor . Oricine se poate informa cu privire la situatia condominiului la sediul societății”, a mai precizat șeful Sucursalei de apă..

Din Informare, mai rezultă faptul că, exista o mulțime de scări de bloc, care nu au aceste probleme ,sunt organizati,respecta disciplina in condominiu, isi respecta obligatiile de acces in vederea citirii repartitoarelor sau de comunicare a indexului scris sau telefonic,isi repara in timp util instalatiile care ani de zile au o diferenta lunara de max 0,50-0,90 mc /apt.

De asemenea, solicitarea din partea APA CTTA de numire a unui reprezentant de contact pentru probleme privind serviciul de apa-canal a fost refuzata ,in marea majoritate scarile nu au sef de scara sau un reprezentant sau daca acestia exista refuza sa-si mai asume si aceasta responsabilitate.

„In multe situații, cei nemulțumiți refuza accesul in vederea citirii repartitoarelor ,refuza sa-si repare instalatiile interioare ,refuza sa participe la controlul instalațiilor interioare, etc. In ceea ce priveste citirea contoarelor de bransament in prezenta reprezentantului condominiului, când locatarii au solicitat acest lucru au făcut-o fie nenominal, fie daca au facut-o nominal, au renuntat dupa o perioada sau din start sa mearga cu cititorul la caminul de branșament din diferite motive”, a specificat Mircea Țîrlea.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Administraţie

Ce s-a statbilit în urma consultării publice dedicate proiectului de Mobilitate Urbană, organizată de Primăria Cugir

Cugir INFO

Publicat

în

Joi, 6 noiembrie 2025, la sediul Primăriei orașului Cugir, a avut loc o consultare publică dedicată proiectului de Mobilitate Urbană, care vizează modernizarea infrastructurii din zonele: str. 21 Decembrie 1989, Griviței, Traian Vuia și Nicolae Grigorescu.

Evenimentul a reunit reprezentanți ai administrației publice locale, specialiști în mobilitate urbană, cadre universitare și cetățeni ai orașului, într-un dialog constructiv privind direcțiile de dezvoltare durabilă, siguranță rutieră și fluidizarea traficului.

În cadrul prezentării sale, Prof. PhD. Ing. Nicolae Filip de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, a subliniat rolul esențial al transportului alternativ în contextul urban actual. A evidenţiat faptul că introducerea pistelor de biciclete în Cugir a condus la reducerea numărului de autovehicule pe carosabil, la ameliorarea traficului rutier şi la îmbunătățirea calității vieții urbane. Totodată, profesorul a insistat asupra nevoii de a privi bicicleta ca parte integrantă a mobilității urbane, nu doar ca mijloc de recreere, ci ca soluție eficientă, sustenabilă şi economică pentru deplasarea zilnică.

În continuarea discuțiilor, doamna Ing. Maria Theiss a prezentat fundamentele tehnice și urbanistice ale proiectului, subliniind importanța continuității pistelor de biciclete, a accesibilității pentru toate categoriile de participanți la trafic și a amenajării integrate a spațiului public.

Aceasta a menționat că proiectul ține cont de structura stradală existentă, de fluxurile pietonale și rutiere, precum și de nevoile reale ale cetățenilor, urmărind un echilibru între mobilitatea alternativă, zonele verzi și infrastructura rutieră.

Primarul Adrian Teban a subliniat importanța majoră a acestui proiect în procesul de modernizare urbană și tranziția Cugirului către o mobilitate sustenabilă.

Acesta a explicat că proiectul reprezintă rezultatul unei planificări etapizate, începută în anul 2014, cu scopul de a transforma orașul într-un spațiu accesibil, sigur și prietenos cu mediul. Actuala etapă este continuarea firească a acestor eforturi, bazându-se pe o analiză atentă a traficului, a zonelor de interes și a categoriilor de drum.

De asemenea, acesta a menționat că proiectul se desfășoară în conformitate cu legislația în vigoare iar toate intervențiile asupra spațiului public sunt realizate în baza cadrului normativ și a cerințelor de finanțare europeană.

„Nu putem construi după preferințe personale, ci în baza unui plan strategic și a unei viziuni comune, care să servească interesul public. Acest proiect nu este doar despre infrastructură, ci despre oameni. Despre siguranța copiilor care merg la școală cu bicicleta, despre vârstnicii care trebuie să se deplaseze confortabil și despre tinerii care merită un oraș sustenabil”, a spus primarul Adrian Teban.

Proiectul include, de asemenea, îngroparea cablurilor electrice, realizarea de canalizare pentru curenți slabi și instalarea unui sistem modern de iluminat public pe toate străzile vizate.

 La finalul consultării, în urma votului exprimat:

• Varianta 1 – sens dublu și o pistă de biciclete, însă cu reducerea spațiilor pentru parcare – a fost susținută de 34 de participanți (majoritatea)
• Varianta 2 – sens unic și o pistă de biciclete, însă cu menținerea spațiilor pentru parcare – a fost susținută de 15 participanți (minoritatea)

Primăria Cugir mulțumește tuturor participanților pentru implicare, contribuții și sprijinul acordat în conturarea unui viitor urban mai verde, mai sigur și mai bine conectat la nevoile reale ale cetățenilor.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Joi, 6 noiembrie 2025: Primăria Cugir organizează o consultare publică privind proiectul de Mobilitate Urbană

Cugir INFO

Publicat

în

Primăria Cugir invită locuitorii străzilor 21 Decembrie 1989, Griviței, Traian Vuia și Nicolae Grigorescu, precum și toți cetățenii interesați de îmbunătățirea orașului, să participe la o consultare publică privind proiectul de – Mobilitate Urbană.

Întâlnirea va avea loc joi, 6 noiembrie 2025, la ora 12:00, în sala de ședințe a Consiliului Local (parter).

Proiectul are ca obiectiv modernizarea infrastructurii urbane din zonele menționate, prin lucrări ce vizează:

– amenajarea trotuarelor;
– realizarea pistelor pentru biciclete;
– reconfigurarea părții carosabile.

„Vă așteptăm să vă exprimați opiniile și sugestiile privind acest proiect important pentru comunitatea noastră!”, au transmis reprezentanții Primăriei orașului Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Primarul Cugirului, Adrian Teban, vizită pe teren pentru a verifica stadiul lucrărilor de reabilitare a străzilor Făgețel (Cindeni) și Ciprian Porumbescu (Râul Mic)

Cugir INFO

Publicat

în

Administrația locală a orașului Cugir continuă programul de reparare și întreținere a infrastructurii rutiere, prin finalizarea lucrărilor pe două străzi importante din oraș: Strada Făgețel (Cindeni) Strada Ciprian Porumbescu (Râul Mic).

Primarul Adrian Teban a efectuat o vizită pe teren pentru a verifica stadiul lucrărilor și pentru a discuta cu locuitorii din zonă. Cetățenii s-au declarat mulțumiți de schimbările aduse, care contribuie semnificativ la îmbunătățirea calității vieții și la întreținerea cartierelor.

Modernizarea ambelor străzi au fost finanțate din bugetul local, prin contractul subsecvent de reparații străzi, în valoare de peste 800.000 lei.

Pe străzile Făgețel și Ciprian Porumbescu s-au realizat următoarele lucrări:

– Executarea procedurilor tehnice aferente proiectului;
– Amenajarea sistemului de canalizare pluvială;
– Repararea carosabilului prin asfaltare sau pavare, în funcție de specificul traficului;
– Amenajarea trotuarelor, fie cu pavaj, fie cu asfalt, conform soluției tehnice stabilite;
– Realizarea intrărilor în curți pentru proprietățile adiacente.

Astfel, străzile cu trafic intens au fost asfaltate, iar cele cu trafic redus au fost pavate, asigurând o infrastructură durabilă și adaptată nevoilor fiecărei zone. Pe Strada Ciprian Porumbescu, pavarea s-a realizat până în partea superioară, în apropierea Străzii Liliacului.

Despre Strada Teiului din localitatea Vinerea:

– Această stradă este inclusă în programul de reparare și întreținere a infrastructurii rutiere;
– Demararea lucrărilor este programată pentru perioada imediat următoare;
– Începerea lucrărilor depinde de conectarea stației de încărcare la rețeaua electrică.

Stadiul actual al proiectului:

– Atât Strada Făgețel, cât și Strada Ciprian Porumbescu se află în etapa finală de implementare, urmând doar lucrări minore de detaliu.
– Prin aceste investiții, administrația locală își reafirmă angajamentul față de întreținerea și reabilitarea infrastructurii rutiere și îmbunătățirea condițiilor de trai pentru toți locuitorii orașului Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir