Administraţie
Raport privind relația dintre furnizor și consumatori, prezentat de șeful Sucursalei de apă în fața consilierilor locali ai orașului Cugir
Șeful Sucursalei de apă din orașul Cugir, ing. Mircea Țîrlea a transmis Primăriei și consilierilor locali din Cugir, o Informare referitoare la contractul pentru furnizarea/prestarea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare, precum și unele precizări legate de relația operator – consumator.
Din informarea prezentată administrației și aleșilor locali rezultă obligaţia de a factura şi de a încasa CONSUMUL DE APA INREGISTRAT DE CONTORUL DE BRANSAMENT, repartizarea cantităţilor înregistrate de acesta făcîndu-se pentru fiecare proprietar în parte pe baza înregistrăii repartitoarelor individuale , la care se adaugă sau se scad după caz cotă parte din eventualele diferenţe dintre citirea contorului de apă montat pe branşamentul clădirii şi suma înregistrărilor repartitoarelor individuale.
Țârlea a ținut să amintească faptul că, SC APA CTTA SA SUCURSALA CUGIR are în administrare reţeaua publică de alimentare cu apă respectiv de canalizare a oraşului pînă la contorul din căminul de branşament apă (inclusiv) respectiv căminul colector al apelor uzate ( inclusiv) conform contractului.
Astfel: Contractul stabileşte relaţiile dintre utilizator la punctul de delimitare între reţeaua interioară a utilizatorului aflat pe proprietatea acestuia şi reţeaua publică situată pe domeniul public care este constituită de contorul de branşament pentru sistemul de alimentare cu apă , respectiv căminul de racord pentru canalizare.
Punctul de delimitare al instalaţiilor în cazul conductelor de apă este CAMINUL DE BRANSAMENT ,mai precis robinetul de închidere situat după contor în sensul de curgere a apei.
Punctul de delimitare al instalţiilor în cazul reţelelelor de canalizare este limita exterioară de intrare în CAMINUL COLECTOR AL RETELEI PUBLICE.
El a făcut unele precizări referitoare la contoarele de apă, după cum urmează: Contoarele de apă montate în aval de contorul de branşament pe proprietatea si raspunderea clientului, pe instalatia comuna cu ceilalti proprietari din condominiu pot fi utilizate numai ca repartitoare de costuri din urmatorele cauze obiective:
În funcţie de sensibilitatea lor, contoarele se încadrează în 4 clase de precizie, de la A la D (D fiind cel mai performant). Prin sensibilitate se înţelege debitul minim de la care va porni înregistrarea de către contor. In Cugir contoarele de bransament APA CTTA sunt clasa C cu un debit minim de pornire de 5 l/ora in timp ce in apartamente apometrele sunt de clasa B cu debit de pornire inregistrare de la 10 l/ora !!! .Mai mult in interioare marea majoritate nu sunt montate perfect orizontal scazind in precizie la o clasa mai mica. (De exemplu, un contor de clasa B care nu este montat perfect orizontal trece în clasa de precizie A, necesitând un debit de pornire de 2 ori mai mare! deci de 20l/oră).
Chiar şi în cazul în care contoarele din apartamente sunt de aceeaşi clasă cu contorul general (cum NU este cazul în oraşul Cugir) diferenţele pot să apară din simultaneitatea mai multor debite mici, neînregistrate de contoarele din apartamente, dar înregistrate de contorul general.
La acest fapt se adaugă cauze ce ţin de disciplina din INTERIORUL CONDOMINIULUI : depăşirea termenului de verificare metrologică a contoarelor de apartament (Precizăm aici că obligaţia operatorului de verificare metrologică a contorului de apă se referă la acelaşi punct de delimitare între reţeaua publică şi condominiu .); pierderile din reţeaua interioară a blocului de care sunt responsabili locatarii din condominiu. Deşi aceste cantităţi nu apar pe niciun repartitor de costuri, ele sunt înregistrate de contorul general.
„Sunt frecvente cazurile în care, la subsolurile blocurilor, la pivnitele locatarilor pot exista unul sau mai multe robinete de apă. Indiferent de scopul pentru care au fost realizate (pentru murături, pentru spălat maşina sau „ca să fie acolo”), aceste robinete reprezintă o nouă sursă generatoare de diferenţe. Plus că, de cele mai multe ori, curg în voie, deoarece nu deranjează pe nimeni! Totuşi, acestea nu sunt altceva decât consumuri pe care apometrul general le înregistrează, consumuri care vor apărea apoi ca „inexplicabile”, susține Țîrlea
El a ținut să evidențieze că sunt frecvente cazurile de nerespectarea de către locatari a asigurării accesului în vederea citirii contoarelor de apartament; nerespectarea de către locatari a termenului de 48 ore de comunicare către operator a informaţiilor cu privire la situaţia reală a indexului apometrelor din apartamente în cazul în care nu sunt găsiţi acasă; consumuri necontorizate sau abuzive ale unor locatari.(Deşi sunt greu de depistat, improvizaţiile realizate de locatari determină şi ele diferenţe notabile. Astfel, conductele de ocolire a repartitoarelor de costuri pot fi oricând o sursă de alimentare pentru o maşină de spălat rufe, un WC sau o chiuvetă. Bineînţeles că aceste consumuri nu sunt înregistrate, ceea ce va duce – din nou – la o diferenţă semnificativă ).
,,Ca urmare a celor de mai sus, diferentele de scara nu se datoreaza presupusei nerespectari de catre operator a citirii contoarelor de branșament, ci exista cauze obiective ale diferentelor de scara de care cetatenii care isi exprima nemultumiri cu privire la diferentele de scara uita sau aleg sa le ignore.APA CTTA SUCURSALA CUGIR informeaza constant cetatenii din scarile cu probleme cu privire la diferentele de scara ,cuantumul ,modul de calcul si cauzele lor . Oricine se poate informa cu privire la situatia condominiului la sediul societății”, a mai precizat șeful Sucursalei de apă..
Din Informare, mai rezultă faptul că, exista o mulțime de scări de bloc, care nu au aceste probleme ,sunt organizati,respecta disciplina in condominiu, isi respecta obligatiile de acces in vederea citirii repartitoarelor sau de comunicare a indexului scris sau telefonic,isi repara in timp util instalatiile care ani de zile au o diferenta lunara de max 0,50-0,90 mc /apt.
De asemenea, solicitarea din partea APA CTTA de numire a unui reprezentant de contact pentru probleme privind serviciul de apa-canal a fost refuzata ,in marea majoritate scarile nu au sef de scara sau un reprezentant sau daca acestia exista refuza sa-si mai asume si aceasta responsabilitate.
„In multe situații, cei nemulțumiți refuza accesul in vederea citirii repartitoarelor ,refuza sa-si repare instalatiile interioare ,refuza sa participe la controlul instalațiilor interioare, etc. In ceea ce priveste citirea contoarelor de bransament in prezenta reprezentantului condominiului, când locatarii au solicitat acest lucru au făcut-o fie nenominal, fie daca au facut-o nominal, au renuntat dupa o perioada sau din start sa mearga cu cititorul la caminul de branșament din diferite motive”, a specificat Mircea Țîrlea.
Constantin PREDESCU

Administraţie
Ministerul Finanțelor împrumută orașul Cugir cu peste 16 milioane de lei, pentru refinanțarea datoriei publice
Aleșii orașului Cugir au aprobat contractarea de la Ministerul Finanţelor a unui împrumut din venituri din privatizare, în valoare de maximum 16.064.402 lei, cu o maturitate de 10 ani, din care 12 luni perioadă de graţie. Contractarea împrumutului are drept scop refinanţarea datoriei publice locale.
Potrivit hotărârii adoptate, din bugetul local al Orașului Cugir se asigură integral plata serviciului anual al datoriei publice locale aferent împrumutului contractat.
Pe întreaga durată a serviciului datoriei publice locale, ordonatorul principal de credite are obligaţia să publice pe pagina de internet a orașului Cugir următoarele date: Hotărârea Comisiei de Autorizare a Împrumuturilor Locale, precum şi orice modificări şi/sau completări ale acesteia; valoarea împrumutului contractat, în valuta de contract; gradul de îndatorare a orașului Cugir; durata serviciului datoriei publice locale, cu precizarea perioadei de graţie şi a perioadei de rambursare a împrumutului; dobânzile, comisioanele şi orice alte costuri aferente fiecărei finanţări rambursabile; plăţile efectuate din fiecare finanţare rambursabilă.
Administraţie
Din 1 iulie 2025, Cugirul va beneficia de un sistem modern de parcare cu plată, prin aplicația TPark sau SMS
Începând de marți, 1 iulie 2025, orașul Cugir face un pas important spre digitalizare și fluidizarea traficului urban, prin implementarea unui sistem modern de parcare cu plată.
Acesta este reglementat prin HCL nr. 74/2022 și vizează principalele artere din oraș.
• Important de menționat:
– Se introduc 209 locuri de parcare publice cu plată, amplasate în zone centrale și intens circulate, care vor avea regim diferit față de cele 2238 de locuri de parcare rezidențiale.
– Marcajele și semnalizarea rutieră vor fi clar diferențiate pentru a evita confuziile.
– Parcările publice sunt destinate utilizării temporare, iar cele rezidențiale rămân în regim separat, pentru riverani.
• Ce aduce nou acest sistem?
– Posibilitatea de a plăti parcarea fără numerar, direct de pe telefonul mobil
– Eliminarea tichetelelor fizice și reducerea aglomerației la aparatele de plată
• Modalități de plată a parcării:
– Aplicația TPARK – disponibilă gratuit în App Store și Google Play
-Scanează codul QR de pe panourile informative din zona de parcare
-Selectează perioada dorită și confirmă plata
– Primești confirmarea în aplicație, totul în câteva secunde
– SMS – trimite un mesaj la numărul indicat pe panoul informativ din parcare, cu numărul mașinii și codul locației.
– Nu ai nevoie de internet
– Primești confirmarea plății prin SMS
• Zone tarifare și locații:
– Zona 1 – program tarifare: Luni – Sâmbătă, între orele 07:00 – 18:00 (parcare gratuită Duminică)
Locații incluse în Zona 1: str. Al. Sahia nr. 8 (Farmex), str. Al. Sahia nr. 12 (Vodafone), str. Al. Sahia nr. 17 (vis-a-vis S.C. Delpas), str. Al. Sahia nr. 28 (fosta BRD), str. Al. Sahia nr. 23 (lateral Violeta), str. Constructorul nr. 8, str. Trandafirilor nr. 2, str. Victoriei (zona MSR), str. 21 Decembrie 1989 nr. 1A (Furnica), str. 21 Decembrie 1989 nr. 54 (zona Ocolul Silvic Cugir), str. 21 Decembrie 1989 nr. 25 (zona Școlii Iosif Pervain), str. 21 Decembrie 1989 nr. 81 și nr. 111 (zona Piața de sus), str. Doinei nr. 10 (Posteiu Service), str. Doinei nr. 12 (între Ștefan cel Mare și Al. Sahia), str. Mureșului – piața Complex, spate Catedrala, str. I. Creangă nr. 88 – lateral și spate piața Complex
• Tarifele practicate sunt următoarele:
– 30 minute – 0,50 lei
– 1 oră – 1 leu
– 2 ore – 2 lei
– 8 ore – 5 lei
„Te încurajăm să utilizezi una dintre cele două metode moderne de plată, pentru a evita eventualele sancțiuni și pentru a contribui la un oraș mai curat, eficient și bine organizat. Pentru a asigura accesibilitate și respect pentru toți cetățenii, în fiecare zonă de parcare vor fi marcate câte două locuri dedicate persoanelor cu dizabilități. Aceste locuri vor fi gratuite pentru persoanele care dețin legitimația oficială pentru locuri de parcare destinate persoanelor cu handicap, conform legislației în vigoare. Toate parcările publice cu plată sunt semnalizate corespunzător, iar instrucțiunile de plată sunt afișate clar pe panourile informative din zonă. Cu noul sistem de parcare din orașul Cugir, timpul tău contează și este gestionat mai eficient. Un pas spre un oraș digital, adaptat nevoilor actuale!”, au transmis reprezentanții Primăriei Cugir.
Administraţie
Vineri 13 iunie 2025: Acțiune de DEZINSECȚIE, DEZINFECȚIE ȘI DERATIZARE în spațiile exterioare și toaletele publice de pe domeniul public al orașului CUGIR
Vineri 13 iunie 2025, începând cu ora 21:00 se va desfășura o acțiune de DEZINSECȚIE, DEZINFECȚIE ȘI DERATIZARE în spațiile exterioare și toaletele publice de pe domeniul public.
Serviciul Public de Gospodarire Locală Cugir va demara o etapă de operațiuni de dezinsecție, dezinfecție si deratizare preventivă în zone vizând toaletele publice, parcurile de pe domeniul public si privat al orașului Cugir și a localității Vinerea.
Zonele în care se vor executa operațiunile de dezinsecție vor fi presemnalizate prin plăcuțe de avertizare.
Se recomandă ca persoanele vârstnice, persoanele cu probleme cardiace și respiratorii precum și copiii, să evite zonele în care se efectuează aceste operațiuni pentru a nu intra în incidență de acțiune a aparatelor pulverizatoare.
• În atenția apicultorilor
Vă comunicăm faptul ca operațiunile de dezinsecție se vor efectua cu mijloace terestre, în cadrul tuturor parcurilor și locurilor de joacă. Cu aceasta ocazie vă rugăm să luați măsurile necesare pentru prevenirea intoxicațiilor la albine.
Scopul operațiunii de dezinsecție îl reprezintă complexul de masuri care combat/previn înmulțirea insectelor ectoparazite (căpușe, țânțari, muște, tauni, etc.) care constituie o sursă de infecție și care pot vehicula germenii patogeni ai unor boli infecțioase sau generatoare de disconfort.
Dezinfecţia reprezinta procedura de distrugere a majorităţii microorganismelor patogene sau nepatogene de pe orice suprafeţe (inclusiv tegumente), utilizându-se agenţi fizici şi/sau chimici iar deratizarea urmărește în special înlăturarea rozătoarelor.
Produsele folosite pentru această operațiune sunt: SOLFAC COMBI NF produs ce se regăseste în Registrul Național al Produselor Biocide și este autorizat pentru profilaxia sanitar umană de Ministerul Sănătății – Comisia Națională a Produselor Biocide; avand avizul cu nr. 5018BIO/18/12.24 si RODEX PASTA BAIT avizat de Comisia Nationala pentru Produse Biocide.
Această operațiune va fi executată de către SC Derat Mouse SRL, societate certificată cu competențe profesionale de dezinfecție, deratizare, dezinsecție și se desfășoară în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
-
Mondenacum 11 luni
Mesaje de Sfânta Maria 2024. URĂRI, FELICITĂRI și SMS-uri care pot fi trimise persoanelor care își serbează onomastica | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 2 luni
Când pică Paștele ortodox și cel catolic 2026, dar și în următorii ani | cugirinfo.ro
-
Din judeţacum 2 luni
MESAJE de Sfântul Gheorghe 2025. SMS-uri, urări şi felicitări pe care le poţi transmite celor dragi de ziua numelui | cugirinfo.ro
-
Administraţieacum 9 luni
Premiu simbolic oferit de Primărie unor societăți comerciale din Cugir, cu prilejul aniversării a 225 de ani de tradiție industrială a orașului
-
Mondenacum o lună
Sfinții Constantin și Elena 2025. FELICITARI, MESAJE și URARI pentru cei care își sărbătoresc onomastica | cugirinfo.ro
-
Sportacum 6 luni
Triumf pentru șahiștii de la Metalurgistul Cugir, la „Cupa de Iarnă” desfășurată la Sibiu
-
Din judeţacum 2 luni
Când sunt Floriile Ortodoxe și Catolice în următorii ani | cugirinfo.ro
-
Sportacum 8 luni
„Roș-albaștrii” – remiză externă, după un meci nebun: ACS Mediaș – Metalurgistul Cugir 2-2 (0-0)