Ştiri din zonă
Punctul de vedere al BIF TRANS MĂRIȘEL S.R.L, constructorul podului de la Blandiana, cu privire la motivele pentru care acesta nu a fost încă finalizat
SOCIETATEA BIF TRANS MARISEL S.R.L. – executant al lucrarilor din contractul nr.1638/25.07.2019 -pod peste raul Mures in comuna a ofertat efectuarea lucrarilor conform preturilor materialelor de constructie si al pretului muncii aferente anului 2019-cand piata era stabila.
Dupa anul 2020, situatie economica interna a condus la cresteri de preturi si manopera, fapt pentru care s-a emis ordonanta 93/2021, cu scopul ca autoritatile contractactante sa poata solicita fonduri suplimentare pentru actualizarea indicatorilor tehnico-economici ai investitiei. In acest sens, executantul, a solicitat in anul 2022 intalniri cu autoritatea contractanta si a inaintat propuneri pentru a se actualize indicatorii tehnico-economici ai investitiei, dar UAT Blandiana nu a dat curs solicitarii si nu a cerut fonduri.
Datorita viiturilor care au avut loc pe râul Mures, a rezultat necesitatea modificarii solutiei constructive a rampelor de acces, executantul a propus beneficiarului si proiectantului schimbarea solutiei tehnice in sensul de a se executa rampe cu beton armat (monolit)-solutie tehnica confirmata si prin expertize tehnica intocmita de SC DRUMEX SRL.
S-a acceptat noua solutie tehnica si s-a emis dispozitia de santier nr.7 din 24.06.2022, iar imediat executantul s-a mobilizat sa execute rampele in cel mai scurt timp, in conditiile in care UAT Blandiana a semnat actul additional la data de 03.04.2023 cu o întârziere de 10 luni. Dorinta societatii BIF TRANS a fost de a avansa si să respecte termenul contractual de finalizare. Observând ca UAT intarzie nepermis de mult aprobarea dispozitiei nr.7, am sistat activitatea, iar lucrarile au fost reluate in data de 01.05.2023.
Prin ajustarea preturilor contractuale, pe baza prevederilor OG 47/2022, nu asigura potrivit reglementarilor, fondurile puse la dispozitia executantului, intrucât lucrarea reprezinta EXECUTIE POD PESTE RAUL MURES, pod cu o deschidere de 134 m, si rampa Acmariu de 152 m lungime si rampa Balomir de 196 m lungime, lucrare care se incadreaza in prevederile OG 64/2022, care pentru astfel de lucrari are alti indici de ajustare, in conformitate cu complexitatea lucrarii.
Totodata, la data de 11 iulie 2022, s-a adoptat Legea 208, care corecteaza legea 98/2016, care prin art.222*2, -alin (12) Dacă derularea contractului a devenit excesiv de oneroasă datorită unei schimbări excepționale a împrejurărilor care ar face vădit injustă obligarea contractantului la păstrarea prețurilor inițiale, cum ar fi, dar fără a se limita la aceasta, schimbarea cauzată de forța majoră sau cazul fortuit, fără a fi îndeplinite condițiile prevăzute la alin. (2) și (3), prețul contractului poate fi ajustat, pentru a distribui în mod echitabil între părți pierderile și beneficiile ce rezultă din schimbarea împrejurărilor.
Fata de prevederile legale mentionate anterior, apreciem ca UAT Blandiana, in perioada de la DS nr.7 /24.06.2022 până la incheierea actului aditional nr.9 din data de 03.04.2023 nu a permis societatii BIF TRANS MARISEL sa faca decontarile conform legii, mai mult a fortat proiectantul sa isi reformuleze dispozitia de santier.
In aceste conditii pentru societatea BIF TRANS, executarea lucrarilor a devenit excesiv de oneroasa, iar la desele adrese de corectare a indicatorilor tehnico-economici, a raspuns ca nu se poate, desi OG93/2021 a permis autoritatii contractante sa solicite Ministerului Dezvoltarii suplimentarea fondurilor.
Pentru a veni in sprijinul UAT, societatea BIF TRANS a inaintat in luna aprilie Expertiza tehnica 931/17/2023, prin care expertul arata modalitatile concrete tehnico-financiarae de terminare a lucrarilor, expertiza la care nici in ziua de astazi nu am primit nici un raspuns de la UAT Blandiana. Referitor la aceasta expertiza, Ministerul
Dezvoltarii mentioneaza in adresa de raspuns: ca in conformitate cu Legea de aprobare a OG 93/2021, UAT a avut la dispozitie termen până la 14.07.2022 sa solicite fonduri suplimentare, dar decizia conducerii UAT a fost de a nu apela la aceasta posibiltate de finantare.
Mentionam ca, daca UAT Blandiana ar fi pus la dispozitie un buget corespunzator, conform realitatii pietei si a prevederilor legale lucarile s-ar fi putut finaliza in termenul de 18 de luni .
De la data încheierii actului aditional si pe parcursul desfasurarii acestor lucrari de finalizare a obiectivului, executarea contractului a devenit excesiv de oneroasă pentru executant, a devenit vădit injustă obligarea acestuia la executarea obligaţiilor contractuale intrucat au intervenit majorari substantiale al preturilor materialelor de constructie si a manoperei. Este vorba de schimbări exterioare, obiective, independente de voinţa părţilor, schimbarea împrejurărilor, precum şi întinderea obligaţiei nu au fost şi nici nu puteau fi avute în vedere, în mod rezonabil, în momentul încheierii contractului si contractantul nu si-a asumat riscul schimbării împrejurărilor .
Nu în ultimul rând Ordonanta 105/2023, vine in sprijinul UAT sa poata continua obiectivele de investitii, Ministerul Dezvoltarii intelegând situatiile de subfinantare cu care se confrunta autoritatile contractante, fapt pentru care contractantul s-a adresat UAT Blandiana, să analizeze posibilitatea actualizarii indicatorilor tehnico-economici ai investitiei.
Față de aceasta solicitare, UAT Blandiana, solicita executantului sa elibereze amplasamentul, o masură injusta a autoritatii contractante, care pe baza unei simple adrese someaza contractantul sa paraseasca amplasamentul santierului, fără nici o justificare legală.
Conform legii, amplasamentul nu se paraseste de constructor, se preda catre beneficiar, in conditiile contractuale.
Prin urmare, pentru a se pastra echilibrul contractual si a se finaliza lucrarile-se impune implicarea tuturor institutiilor competente in vederea finalizarii lucrarilor si respectarii principiului echilibrului contractual.
BIF TRANS MARISEL S.R.L.
prin administrator Burduhos Stefan

Ştiri din zonă
Copiii din Tărtăria au „descoperit” echipamentele din dotarea unei ambulanțe SAJ Alba și au învățat cum să salveze vieți
În cursul zilei de joi, 28 august 2025, la Căminul Cultural „Aurelia Stan” din Tărtăria a avut loc un atelierul de prim ajutor, organizat cu sprijinul Serviciului de Ambulanță Județean Alba. Evenimentul a fost gratuit și a reunit atât copii, cât și adulți interesați să afle noțiuni esențiale despre intervențiile în situații de urgență.
Copiii participanși au avut parte de o parte teoretică, desfășurată în interiorul căminului cultural, urmată de o prezentare practică în curte, unde au putut studia echipamentele din dotarea unei ambulanțe. Vehiculul, complet echipat pentru intervenții de urgență, a fost prezent împreună cu un echipaj format dintr-un șofer ambulanțier și un asistent medical instructor, care au răspuns întrebărilor și au oferit demonstrații practice.
Evenimentul a fost posibil datorită sprijinului Serviciului Județean de Ambulanță Alba, al domnului Florin Faur și al echipei medicale, dar și al administrației locale. Primarul comunei Săliștea, Ioan Gherman, alături de asistentul medical comunitar Adriana Maxim, au susținut desfășurarea activității. De asemenea, numeroși voluntari și membri ai comunității s-au implicat, iar Casa Dulce a oferit prăjituri pentru participanți.
„Împreună pentru o comunitate sănătoasă! Felicitări doamnei preotese Frasinel Elena pentru organizarea atelierului de Prim Ajutor – un eveniment foarte util pentru comunitatea noastră. Astfel de inițiative ne fac mai pregătiți și mai uniți! De asemenea, felicitări tuturor celor implicați în organizarea Atelierelor de Vară de la Tărtăria. Prin implicare, construim o comunitate sănătoasă, responsabilă și unită!” – au transmis reprezentanții Primăriei Săliștea.
Ştiri din zonă
Podul de la Acmariu, care va lega Balomiru de Câmp de Ceru Băcăinți, aproape finalizat
La începutul lunii septembrie 2025, la Acmariu, în comuna Blandiana, lucrările la noul pod peste râul Mureș au ajuns la aproape la final. Primarul Nicolae Gherman și vicepreședintele Consiliului Județean Alba, Marius Hațegan, au fost prezenți pe șantier pentru a evalua stadiul investiției și pentru a discuta cu reporterul Ziarului Unirea despre importanța acestei realizări.
Noul pod, care va lega localitățile Acmariu și Șibot, reprezintă una dintre cele mai mari investiții în infrastructura rutieră din județ după Revoluție, cu o valoare de peste 4 milioane de euro. Proiectul este așteptat de zeci de ani de comunitate, după ce vechea brudină a provocat nenumărate tragedii și a făcut dificil accesul oamenilor spre drumul național.
Primarul Nicolae Gherman a precizat că finalizarea proiectului este foarte aproape: „Cam în două săptămâni, sigur, visul nostru dintotdeauna se va împlini și o să trecem pe pod, o să facem recepția în maxim două săptămâni. Mulțumim pe această cale și domnului vicepreședinte al Consiliului Județean Marius Hațegan, care a fost alături de noi tot timpul și ne-a ajutat, ne-a sprijinit și financiar, și moral, și juridic. Și sperăm în continuare să terminăm bine, să putem folosi podul, să fim sănătoși”.
Investiția în noul pod a depășit suma de 4 milioane de euro, costurile fiind influențate de majorările de preț din ultimii ani.
„Peste 4 milioane de euro a ajuns cu toate măririle în toți acești cinci ani în care s-a lucrat. Au crescut prețurile în continuu, n-am avut încotro. Mulțumim conducerii și tuturor din Ministerul Dezvoltării care ne-au ajutat cu banii și cu tot necesarul pentru construcție”, a explicat primarul Nicolae Gherman.
Podul are o lungime totală de 245 de metri, cu două benzi de circulație de 9 metri lățime și rampe asfaltate. Vechea brudină, care timp de peste trei decenii a fost singura legătură peste Mureș, va fi păstrată simbolic în localitate.
„Brudina am pus-o la loc de cinste în sat, pe piloni, am vopsit-o, am aranjat-o, am îmbrăcat-o frumos și va rămâne în muzeu pentru urmașii noștri să vadă ce a fost înainte de pod aici. Pentru că 35 de ani, de când știu eu, funcționând brudina peste Mureș aici, au murit în jur de 11 oameni care au trecut. Au fost ierni grele, gheață, ploi, zăpezi, s-au rupt lanțurile și au avut loc accidente. De aceea ne-am mobilizat să construim un pod modern, care să asigure trecerea spre drumul național și autostradă”, a adăugat primarul.
La rândul său, vicepreședintele Consiliului Județean Alba, Marius Hațegan, a vorbit despre importanța investiției și sprijinul acordat de Consiliul Județean de-a lungul anilor: „Consiliul Județean, în fiecare an de când au început lucrările la acest pod, a aprobat sume consistente de bani.La un astfel de proiect există și sume neeligibile, iar împreună cu domnul primar am găsit soluții și am contribuit și noi la cele 4 milioane de euro cât a costat lucrarea până la urmă. Este cel mai mare pod care s-a construit în județul Alba după Revoluție”.
Marius Hațegan a mai anunțat o veste bună pentru comunitate: „Probabil că vom avea finanțare pentru nodul de autostradă de la Cugir, pe programul SAFE. Visul celor din Blandiana de atâția ani este în sfârșit îndeplinit și, mai mult decât atât, vor avea deschidere către autostradă. Este o mare realizare și vreau să-l felicit pe domnul primar. Știu câte probleme a întâmpinat în această perioadă, dar iată că deciziile luate au fost corecte, iar noul constructor și-a făcut treaba, finalizând lucrările mai repede decât era prevăzut”.
Astfel, în cel mult două săptămâni, locuitorii din Blandiana, Acmariu, Ceru Băcăinți și localitățile învecinate vor putea circula pe noul pod, care promite să aducă siguranță, confort și o legătură rapidă cu drumul național și autostrada.
Ştiri din zonă
Bărbat de 42 de ani din Săliștea reținut de polițiști, după ce a condus cu o alcoolemie de 1,52 mg/l și s-a izbit de gardul unui imobil de pe marginea DJ 704K
Marți, 2 septembrie 2025, polițiștii Secției de Poliție Rurală Vințu de Jos au fost informați cu privire la faptul că, între localitățile Săliștea și Vinerea, un autoturism este condus haotic.
Polițiștii au depistat, pe DJ 704K, în afara părții carosabile, autoturismul în cauză, care era proiectat într-un copac și un gard de lemn, iar la scurt timp, au identificat conducătorul acestuia, la adresa de domiciliu.
Conducătorul auto de 42 de ani, din comuna Săliștea a fost testat cu aparatul etilotest, care a indicat valoarea de 1,52 mg/l alcool pur în aerul expirat, motiv pentru care a fost transportat la spital, în vederea stabilirii alcoolemiei.
Polițiștii au întocmit dosar penal, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de conducere sub influența băuturilor alcoolice și au luat măsura reținerii, pentru 24 de ore, față de bărbat.
Cercetările sunt continuate.
-
Mondenacum o lună
Mesaje de Sfânta Maria 2025. URĂRI, FELICITĂRI și SMS-uri care pot fi trimise persoanelor care își serbează onomastica | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 5 luni
Când pică Paștele ortodox și cel catolic 2026, dar și în următorii ani | cugirinfo.ro
-
Din judeţacum 5 luni
MESAJE de Sfântul Gheorghe 2025. SMS-uri, urări şi felicitări pe care le poţi transmite celor dragi de ziua numelui | cugirinfo.ro
-
Administraţieacum 12 luni
Premiu simbolic oferit de Primărie unor societăți comerciale din Cugir, cu prilejul aniversării a 225 de ani de tradiție industrială a orașului
-
Mondenacum 4 luni
Sfinții Constantin și Elena 2025. FELICITARI, MESAJE și URARI pentru cei care își sărbătoresc onomastica | cugirinfo.ro
-
Sportacum 9 luni
Triumf pentru șahiștii de la Metalurgistul Cugir, la „Cupa de Iarnă” desfășurată la Sibiu
-
Din judeţacum 5 luni
Când sunt Floriile Ortodoxe și Catolice în următorii ani | cugirinfo.ro
-
Sportacum 11 luni
„Roș-albaștrii” – remiză externă, după un meci nebun: ACS Mediaș – Metalurgistul Cugir 2-2 (0-0)