cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir

Acasă » Actualitate » Proiectul „Școala Familiei” a continuat, la Biserica „Sfinții Trei ierarhi” din Cugir, prin prezentarea modulului „Autoritatea parentală”

Proiectul „Școala Familiei” a continuat, la Biserica „Sfinții Trei ierarhi” din Cugir, prin prezentarea modulului „Autoritatea parentală”

Publicat în 03.04.2017 la ora 10:58

Organizată cu scopul de a veni în întâmpinarea părinților preocupați de evoluția copiilor lor, „Școala familiei” a continuat sâmbătă, 1 aprilie 2017, la Biserica „Sfinții Trei ierarhi” din Cugir,  prin prezentarea  modulului „Autoritatea parentală” de către doamna Alina Mirică, mamă a șase copii, preoteasă „de la țară” cum se prezintă dânsa cu reală smerenie, redactor la „Familia ortodoxă”, formator, profesoară de limba engleză, absolventă de Master „Studii Americane” și având un doctorat în „Rolul Mass-media în dezvoltarea tinerilor și a copiilor” la Universitatea din București.

Venită tocmai de la Focșani la invitația organizatoarei la nivelul județului Alba Laura Berca,  doamna Alina Mirică a adus cu dînsa nu numai bogăția graiului, buna dispoziție și energia moldovenească, ci  mai ales vasta  experiență atât în educația copiilor săi (cuprinși între 3 și 22 de ani, ultimul, Vasile ,,luat de suflet pentru a fi crescut’’) cât și experiența de la catedră cu elevii, din biserică alături de enoriași, precum și pregătirea teoretică și dorința ,,de a ajuta părinții să-și regăsească copiii și invers’’, de  a face ceva util pentru societatea în care ne creștem toți copiii.

,,Autoritatea parentală’’, modulul prezentat la  biserică cu sprijinul părintelui paroh Cândea Ioan,  vine în întâmpinarea tuturor părinților și viitorilor părinți preocupați de dezvoltarea psiho-emoțională și spirituală  a copiilor lor de orice vârstă, oferind informații și  recomandări problemelor apărute în educația acestora. Cât este de ușor pentru părinte să devină model pentru copilul său, au spus-o chiar participanții la acest modul, părinți având de la unul  până la șase copii, de la 27 ani până la cel aflat încă în pântecele mamei.

Structurat pe două nivele – informațional și experențial-activ, modulul desfășurat pe parcursul a patru ore, (cu o pauză delicioasă cu  prăjitură cu morcovi și ceai cald organizată de preotesele Silvia Cândea și Rodica Gălățeanu), a avut ca obiective familiarizarea participanților cu conceptul de autoritate parentală, identificarea  stilurilor de educație parentală  și  înțelegerea beneficiilor educației autoritative, stilul recomandat în educația copiilor.

Pornind de la studiul psihologului american Diana Baumrind (Effects of Authoritative Parental Control on Child Behaviour, Ed. University of California), care propune 3 stiluri parentale: permisiv (indulgent), autoritativ (echilibrat) și autoritarian (dictatorial, sever), la care a fost adăugat ulterior al patrulea tip-părintele neglijent, formatorul Alina Mirică a condus discuția spre recunoașterea de către fiecare participant a stilului utilizat în educarea propriilor copii, determinând introspecție instantă prin întrebările propuse: care vă este cea mai mare temere? (de a eșua, a mă îmbolnăvi, a crește copii fără demnitate)…  De unde vă vine bucuria? (de la copii, familie)… Care este sursa puterii tale (copiii, dragostea soțului, rugăciunea). Nu puțini au fost cei rămași pe gânduri realizând că au nevoie să își schimbe perspectiva, că sunt creditați ca for superior al copiilor și ca urmare au ei înșiși nevoie de modelare, pentru a putea interveni ,,în creșterea virtuților și sufletului copiilor’’ după spusele Sf.Ioan Gură de Aur.

Informațiile primului nivel al modulului au fost urmate de partea activă, în care participanții au colaborat  la formularea ideilor despre responsabilizare și libertate,  despre impunerea regulilor prin stabilirea, explicarea și  negocierea lor, despre tipuri de recompense constructive și mituire, despre  tipuri de pedepse-subiectul tabu cotidian, care să nu afecteze neuro-psihic copilul, sa fie pertinente, clare, limitate în timp în funcție de vârstă, despre atitudinea și momentul corect de exercitare a autorității parentale, ,,fără a agita  suprarenalele, care prin adrenalină și cortizol să prăjească neuronii ambilor implicați în conflict’’.

Mesajul clar al modului a fost că tu, părintele, ești primul model al copilului tău pentru ca acesta să se formeze responsabil, încrezător, adaptabil, capabil și implicat, ulterior sunt membrii familiei, rude, bunici, prieteni sau la final, Mass-media, ultima frontieră la care apelează copilul fără perspectivă de viitor, lipsit de dragostea, sprijinul moral, economic sau spiritual al părintelui său.

Exprimându-și impresiile finale  prin cuvinte ca ,, bucurie’’, ,,informație’’, ,,sfaturi’’, ,,pace’’, ,,interesant’’ sau ,,Mulțumesc!’’, participanții la  extrem de  utilul modul  și-au exprimat nerăbdarea și interesul  față de viitoarea prezentare ,, Educarea caracterului’’, când doamna Alina Mirică  va sosi iar în mijlocul lor, cu alte informații ce se prevăd a fi la fel de provocatoare intelectual, moral și spiritual.

Tatiana Ungurianu

Acest articol a fost citit de 124 ori

Proiectul „Școala Familiei” a continuat, la Biserica „Sfinții Trei ierarhi” din Cugir, prin prezentarea modulului „Autoritatea parentală”
Acordă o notă articolului

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Completează termenul lipsă * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.