Rămâi conectat

Învăţământ - Cultură

Proiect „etwinning” deosebit la Grădinița cu Program Normal din Vinerea

Cugir INFO

Publicat

în

Grădinița cu Program Normal Vinerea este unitate arondată Școlii Gimnaziale Nr. 3 Cugir, iar școala este pentru a doua oară consecutiv Școală Etwinning, datorită implicării active în proiectele etwinning, precum și recunoașterea internațională prin obținerea de certificate de calitate atat pentru cadre didactice cat și pentru copii.

În acest an școlar, deși activitatea s-a desfășurat doar în cea de-a doua jumătate a lunii septembrie 2019 și prima jumătate a lunii octombrie față în față, Grupa Mare ,,Albinuțele”, datorită faptului că instituția noastră este Școală Etwinning participă nemijlocit la Proiecte internaționale Etwinning, chiar și în perioada online. E drept, nu e ușor, deoarece, merită să recunoaștem, mai ales la grădiniță, activitatea nu s-ar putea realiza fără spijinul nemăsurat al părinților. Însă pornind de la vorbele ,,cine face lui își face, faptul că părinții lucrează acasă cu copiii, sub directa îndrumare și coordonare a doamnelor profesoare pentru învățămantul preșcolar, toate acestea însumand numai bine pentru viitorul copiilor. De obicei se vede diferența dintre copiii care au participat la activitățile din grădiniță și cei care nu au participat abia la școală, însă la fel este și la grădinița online”, susține Nicoleta Gabriela Huștiuc, prof. la Școala gimnazială nr. 3 Cugir

Profesoara dorește pe această cale să mulțumească tuturor părinților care au înțeles cat e de important să fie alături de copiii lor, nu doar cu cadouri și fizic, emoțional, ci și educativ, sprijinindu-i în activitățile desfășurate. ,,Astfel, în cadrul acestui minunat proiect ,,Steam-experiment, discoveries, research-Steam reprezentand stiinta, tehnica, educatie, arte, matematica, bineinteles concretizandu-se in experimente, descoperiri pe care copiii si cadrele didactice le realizeaza prin aceste experimente, cercetare pe care o realizeaza cadrele didactice si nu in ultimul rand cresterea motivatiei pentru invatare si prestigiului unitatii de invatamant prin participarea la aceste tipuri de proiecte. ,,Desi suntem doar parteneri in acest proiect cu fondatori din Lituania, colege minunate cu care am lucrat si anul trecut scolar, proiectul este amplu, asemenea unui proiect Erasmus, dar fara finantare si ,,in miniatură,, deoarece respectă aproape toate etapele de lucru ale unui proiect international”, afirmă Nicoleta Huțtiuc. Cadrele didactice sunt cele care isi aduc tot aportul pentru buna desfasurare a proiectului, deoarece cuprinde intalniri online de lucru, ateliere cu cadrele didactice, dar si experimente, activitati pe care fiecare cadru didactic le propane copiilor, care apoi le realizeaza impreuna cu parintii.

„Printre activitatile pe care le-am desfasurat pentru grupa mea au fost prezentarea personală, a insituției, a orașului, a țării, folosind instrumentele Padlet, Linoit, Canva, apoi pregătiri pentru experimente, activități online, trimiterea felicitărilor online pentru parteneri din proiect. Înainte de încheierea anului 2019, respectiv înainte de vacanță, fiecare cadru didactic partener a avut ca sarcină de lucru realizarea paginilor grupei în cadrul uneia dintre cărticelele care se realizează în cadrul proiectului, cu urări de sărbători, cu ajutorul Story Jumper.          

 Activitatea s-a finalizat cu bucurie și cu rodul muncii împlinite, linkul cărții regăsindu-se atât în twin space ul proiectului cât și pe pagina grupului proiectului sau distribuită pe pagina personală a fiecarui participant în parte. Momentan am reluat lucrul la proiect, cadrele lucrând la o altă carte, ca rezultat al proiectului, de data aceasta despre experimentele realizate, iar cartea va fi realizată cu ajutorul mai multor aplicații, inclusiv a codurilor QR, în bookcreator. E o minunată ocazie de a exersa și folosi diverse aplicații și instrumente web lucrul la proiectele etwinning, dar este minunat atunci când vezi bucuria muncii împlinite.

Recomand cu căldură înscrierea pe etwinning.net, crearea de cont și explorarea platformei, deoarece orice cadru didactic ce dorește să se perfecționeze ar trebui măcar o dată să participe la evenimente de învățare și activități de dezvoltare profesională pe care etwinning le oferă.

 Spun acestea atât în calitate de ambassador etwinning, cât și în calitate de fondator, partner si cadru didactic în continuă perfecționare. Accesați etwinning și nu veți regret”, a precizat profesoara. Aceasta a dorit să mulțumească și fondatoarei proiectului din Lituania, deoarece proiectul este foarte bine gandit si structurat si ne stârneste la lucru interactiv alaturi de alti parteneri valorosi din Lituania, Italia, Turcia.

  Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Învăţământ - Cultură

Profesori ai Școlii Gimnaziale Nr. 3 Cugir, la cursuri Erasmus+ în Croația

Cugir INFO

Publicat

în

Recent, doi profesori ai Școlii Gimnaziale Nr. 3 Cugir, Alexandra și Radu Costea au participat la un curs Erasmus+ în Dubrovnik, Croația cu titlul: „Explore the World of Artificial Intelligence & Chat GPT for Teachers”, o experiență profesională deosebit de valoroasă.

Cei doi au avut ocazia să învețe despre inteligența artificială în educație, folosind instrumente moderne precum: ChatGPT, Brisk, Padlet, Wayground și Blooket. Au descoperit cum pot crea exerciții interactive, teste și materiale didactice adaptate elevilor, dar și cum să folosească platforme digitale pentru a face lecțiile mai atractive.

„Cursurile au fost dinamice, aplicate și coordonate de profesori pasionați, iar atmosfera internațională a fost una caldă și deschisă. Ne-a plăcut foarte mult această experiență, care ne-a oferit idei practice și inspirație pentru activitatea de zi cu zi la clasă. Ne întoarcem acasă cu dorința de a integra noile cunoștințe în lecțiile noastre și de a face învățarea mai interesantă pentru elevi. Multumim Erasmus+ pentru această oportunitate de formare care ne-a ajutat să ne perfecționăm și totodată să aduce un plus de valoare școlii si nouă”, ne-au transmis cursanții de la Școala Gimnazială Nr.3.

 

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

Echipajul Școlii Gimnaziale „Singidava” Cugir, locul III la etapa națională a concursului „Sanitarii Pricepuți”

Cugir INFO

Publicat

în

Echipajul județului Alba, de la Școala Gimnazială „Singidava” din Cugir a obținut locul III la etapa națională a concursului „Sanitarii Pricepuți”, competiție de tradiție organizată de Crucea Roșie Română.

Concursul a reunit 45 de echipaje din întreaga țară, toate calificate în urma câștigării etapelor județene, într-o finală națională menită să testeze cunoștințele și abilitățile elevilor în domeniul educației pentru sănătate și acordării primului ajutor.

Județul Alba a fost reprezentat de echipajul Școlii Gimnaziale „Singidava” din Cugir, format din elevii Gabriel Andrei, Carina, Maria Alexandra, Andreea și Maria Emilia.

Aceștia au fost coordonați și pregătiți de doamna profesoară Stela Predescu. Rezultatul echipei este cu atât mai valoros cu cât concurența a fost foarte mare, iar nivelul de dificultate al probelor a fost ridicat.

„Felicit din toată inima echipajul județului Alba pentru rezultatul deosebit obținut la etapa națională a concursului „Sanitarii Pricepuți 2025”. Locul III pe podiumul național este o recunoaștere a muncii, seriozității și implicării de care acești elevi au dat dovadă în cadrul competiției. Mulțumiri sincere doamnei profesoare Stela Predescu, care a fost un sprijin esențial pentru echipă – a pregătit elevii cu profesionalism, răbdare și dedicare. De asemenea, nu putem să nu menționăm sprijinul constant al partenerilor noștri de la Star Assembly, care ne-au fost alături și în acest an în susținerea etapei județene a concursului. Le mulțumim pentru încredere și pentru susținerea acordată tuturor acțiunilor noastre dedicate educației pentru sănătate și primului ajutor în rândul tinerilor”, a declarat Adrian Dușa, directorul Crucii Roșii Române Filiala Alba.

Circa 300 de elevi de gimnaziu și de liceu au participat, în luna iunie, la faza județeană a concursului „Sanitarii Pricepuți”, cel mai longeviv concurs de educație pentru sănătate și prim ajutor din România. Competiția a fost organizată anual de Crucea Roșie Română Filiala Alba și a avut ca scop formarea elevilor din școlile gimnaziale și liceele din județul Alba, în domeniul educației pentru sănătate și al primului ajutor.

La faza județeană a concursului au fost invitate echipaje de la toate unitățile de învățământ din județul Alba, de nivel gimnazial și liceal. La gimnaziu, faza județeană a concursului „Sanitarii Pricepuți” a fost câștigată de echipajul Școlii Gimnaziale „Singidava” Cugir, care ulterior a reprezentat județul Alba la faza națională.

„Sanitarii Pricepuți” este singurul concurs dedicat sănătății și primului ajutor în școlile din România, încă din anul 1962, având o contribuție însemnată la instruirea elevilor în acordarea primului ajutor, în orice situație: la școală, pe stradă, în cadrul diverselor evenimente publice și orice alte împrejurări în care este nevoie de pricepere, promptitudine și dorință de implicare.

Concursul presupune reguli stricte și o tematică ce vizează aspecte legate de: noțiuni generale de igienă și educație pentru sănătate, regimul de activitate și odihnă al elevului, prevenirea bolilor contagioase, consumul de droguri, noțiuni de siguranță rutieră, principiile primului ajutor psihologic, noțiuni de protecție civilă. Totodată, tematica concursului conține o secțiune consistentă privind acordarea primului ajutor (principii de bază, etape în acordarea primului ajutor, suport vital de bază și defibrilare externă automată, primul ajutor de bază în urgențe de ordin medical, în caz de leziuni, probleme de sănătate cauzate de animale, probleme de sănătate cauzate de mediu etc).


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

Prof. Nicoletta Huștiuc din Cugir, participare la cursul „VIBES”, în Grecia

Cugir INFO

Publicat

în

În perioada 9-15 iulie 2025, orașul Thesaloniki, Grecia, a găzduit cursul de formare Erasmus+ intitulat „VIBES – Visionary Initiatives for a Balanced and Eco-conscious Society”, reunind participanți din șase țări europene: România, Grecia, Italia, Polonia, Bulgaria și Turcia. Fiecare țară a fost reprezentată de câte cinci participanți, formând un grup divers și motivat de viitori specialiști, formatori și lideri de comunitate, uniți de dorința de a contribui la o societate mai echilibrată și mai conștientă din punct de vedere ecologic.

Obiectivele cursului a fost Proiectul „VIBES”, care a urmărit mai multe obiective esențiale: Promovarea inițiativelor ecologice și sustenabile la nivel local și internațional; Dezvoltarea spiritului civic și al gândirii critice în rândul participanților; Stimularea creativității și leadershipului pentru o societate echitabilă și durabilă; Consolidarea colaborării interculturale și a înțelegerii reciproce între tineri din diferite culturi europene.

Potrivit participantei la reuniune, prof. Nicoletta Huștiuc (Șc Gimnazială nr. 3 Cugir) cursul a fost structurat pe metode non-formale de educație, care au încurajat învățarea activă, implicarea personală și lucrul în echipă. Printre metodele utilizate s-au numărat: Ateliere interactive și brainstorming-uri tematice; Studii de caz despre inițiative sustenabile din țările participante; Simulări și jocuri de rol privind deciziile comunitare și politicile verzi; Teatru social, colaje creative și sesiuni de storytelling ecologic.

Activitățile au pus accent pe dialogul intercultural și pe schimbul de bune practici în domeniul educației ecologice și al implicării comunitare.

„Un punct forte al cursului „VIBES” a fost atmosfera de cooperare și învățare interculturală. Participanții au lucrat în echipe internaționale, descoperind perspective diferite asupra problemelor comune și învățând unii de la alții. Prin dialog și colaborare, s-au creat punți între culturi și prietenii care depășesc granițele geografice. Fiecare zi a adus noi oportunități de cunoaștere, iar echipele mixte au încurajat dezvoltarea abilităților de comunicare, leadership și lucru în echipă”, ne-a relatat Nicoletta Huștiuc.

Pe lângă activitățile educative, cursul a inclus și o vizită culturală în Thesaloniki, în care participanții au avut ocazia să descopere farmecul acestui oraș cu o istorie impresionantă. De la turnul alb și piețele vibrante, la ruinele antice și gastronomia locală, fiecare colț al orașului a devenit o lecție vie de cultură și identitate grecească.

Un alt moment memorabil a fost seara culturală, unde fiecare echipă națională a prezentat, într-un mod original, tradițiile și specificul țării sale. Participanții au adus bunătăți tradiționale, deserturi autentice, obiecte artizanale și au pregătit scurte prezentări video, creând o atmosferă de sărbătoare, curiozitate și respect reciproc.

„Deși temperaturile ridicate de afară ne-ar fi putut descuraja, ele nu ne-au împiedicat să învățăm activ și să colaborăm eficient în echipe internaționale. Ca viitori specialiști, ne-am consolidat cunoștințele de limbi străine, comunicând în engleză, franceză și chiar italiană, într-un mediu multicultural și dinamic.

Participarea la un curs Erasmus+ presupune o selecție riguroasă, care precede orice mobilitate. Este un proces care evidențiază motivația, competențele și dorința reală de a învăța. Însă efortul este pe deplin răsplătit: după zile intense de activități, ateliere și colaborări, ne bucurăm cu mândrie de certificatele obținute”, susține profesoara  de la Gimnazială nr. 3 Cugir.

Erasmus+ este un program al Uniunii Europene care deschide orizonturi, creează punți între culturi și contribuie concret la dezvoltarea profesională și personală. Îndemnăm pe oricine are ocazia să participe la un astfel de proiect – cu siguranță nu va regreta.

„Mulțumim Atic România, Pylon One și Erasmus + pentru această oportunitate extraordinară!

Concluzie

Cursul „VIBES”, organizat de Pylon One din Grecia, nu a fost doar un eveniment de formare, ci o călătorie de autocunoaștere, colaborare și inspirație, în care fiecare participant a contribuit activ la construirea unei viziuni comune pentru o societate echilibrată și responsabilă. Dincolo de competențele dobândite, participanții au plecat acasă cu inimi deschise, idei noi și dorința de a transforma comunitățile din care provin.

Thesaloniki 2025 a fost martorul formării unei generații de viitori cetățeni responsabili, implicați și conștienți de rolul lor în construirea unui viitor sustenabil, solidar și deschis către diversitate.

Am scris acest articol pentru noi, toți cei 5 participanți din România”, a ținut  să precizeze Nicoletta Huștiuc.

 

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir