cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir

Acasă » Societate » Învăţământ - Cultură » Programul „Școală după școală”, derulat în parteneriat de două școli din Cugir, intră în competiția celor mai bune modele de bună practică în educație

Programul „Școală după școală”, derulat în parteneriat de două școli din Cugir, intră în competiția celor mai bune modele de bună practică în educație

Publicat în 25.07.2019 la ora 12:34

Programul „Școală după școală”, derulat în cadrul proiectului „INCLUZIV – investiţie europeană pentru dezvoltarea socială în Cugir” a intrat într-o competiție națională privind cele mai bune modele de bună practică din învățământul primar și gimnazial românesc.

Directorului Școlii Gimnaziale „Singidava”, Floare Vlasea a avut inițiativa înscrierii instituției în conscursul „Creatori de educație”, lansat de către Ministerul Educației, din dorința de a promova eforturile și rezultatele dascălilor și elevilor implicați în programul „Școală după școală”.

Acest program destinat elevilor proveniți din familii defavorizate poate fi votat ca model de bună practică în educație, accesând linkul: https://www.creatorideeducatie.ro/concurs/cuvinte-magice/.

Prin intermediul programului, elevii, majoritatea de etnie romă, sunt beneficiarii unor activități de supraveghere şi îndrumare în efectuarea temelor, de recuperare la Lb. Română și Matematică, precum și a unor activităţi recreative și interactive pe componența antidiscriminare.

În prezent, în program sunt implicați aproximativ 120 de copii de la Școala Gimnazială “Singidava” și Școala Gimnazială “Iosif Pervain”, a căror evoluție după un an de zile este mai mult decât evidentă: majoritatea au rezultate școlare mai bune, cei mai mulți dintre ei au depășit riscul abandonului școlar și au un absenteism mult redus. Eforturile depuse de copii și dascăli, impresile acestora, a părinților și a altor profesori au fost surprinse de către experții implicați în program într-o revistă numită “Magic Words”.

“Este produsul final al primului an de proiect și am intitulat-o “Magic Words” deoarece ne-am ghidat în toate activitățile derulate cu elevii și comunitatea pe cuvinte magice: SPERANȚĂ, ÎNCREDERE, MOTIVARE, PERSEVERENȚĂ, SUCCES. Chiar succesiunea acestor cuvinte ne duc cu gândul la etapele formării copiilor intrați în program.” a precizat Directorul Școlii Gimnaziale “Singidava”, Floare Vlasea.

“Programul școală după școală” derulat la Cugir are șansă să fie promovat ca model de bună practică, cu sprijinul și votul publicului. Votarea la concursul național “Creatori în educație” lansat de MEC se va realiza doar după autentificarea prin intermediul contului personal de Google sau Facebook..

“Programul școală după școală” este derulat în cadrul proiectului european “INCLUZIV – investiţie europeană pentru dezvoltarea socială în Cugir”, finanțat prin POCU 2014-2010, Apel de proiecte 3- “Dezvoltare Locală Integrată (DLI 360°) în comunităţile marginalizate ”; Axa Prioritară 4 – „Incluziunea socială şi combaterea sărăciei”. Proiectul este derulat de Parimaria Cugir, Serviciul de Asistență Socială Cugir, Școlile Gimnaziale “Singidava” și “Iosif Pervain” și ONG-urile- Asociația “Alternative Sociale Millenium” și Asociația Centrul de Resurse și Formare în Profesiuni Sociale “Pro Vocație”.

Constantin PREDESCU

Acest articol a fost citit de 223 ori

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.