Rămâi conectat

Administraţie

Primarul Cugirului, Adrian Teban, ales în funcția de președinte al AID Salubris Alba

Redacția Cugirinfo.ro

Publicat

în

tebanÎn mandatul acestuia va deveni operațional sistemul de management integrat al deșeurilor de la Galda de Jos.

 Primarul orașului Cugir, Adrian Teban, a fost ales zilele trecute în funcția de președinte al Asociației Intercomunitare de Dezvoltare Salubris. Sediul social al AID Salubris este la Galda de Jos, acolo unde CJ Alba implementează deja proiectul ”Sistem de management integrat al deșeurilor în județul Alba”. Deoarece componența Consiliului Director trebuie să asigure cât mai bine reprezentativitatea în cadrul acestui organ a tuturor membrilor Asociației, folosindu-se principiul reprezentării prin rotație, săptămâna trecută, în cadrul adunării generale, funcția de conducere a AID Salubris a fost preluată de primarul Cugirului de la fostul președinte, primarul municipiului Alba Iulia, Mircea Hava, care a avut 4 ani de mandat, conform statutului. Ceilalți doi membri ai consiliului director, primarul municipiului Aiud, Horațiu Josan și primarul municipiului Blaj, Gheorghe Rotar, au rămas pentru încă 4 ani în organismul de conducere al Salubris Alba. Asociaţiile de Dezvoltare Intercomunitară reprezintă unul dintre factorii-cheie în procesul de implementare a sistemelor de management integrat al deşeurilor de la nivelul fiecărui judeţ, finanţate prin Programul Operaţional Sectorial de Mediu, axa 1. Potrivit cerinţelor instituţionale privind finanţarea din fonduri europene a acestor sisteme, aplicaţiile de finanţare trebuie să respecte principiul abordării regionale, prin propunerea de proiecte de management integrat al deşeurilor la nivel judeţean. Pentru aprobarea acestor proiecte una dintre condiţiile preliminare o constituie asocierea tuturor unităţilor administrativ-teritoriale din judeţ într-o Asociaţie de Dezvoltare Intercomunitară. În consecință, toate consiliile locale din Alba au semnat deja acorduri de parteneriat și sunt membri în Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „Salubris Alba”. Beneficiarul investiţiei este Consiliul Judeţean, în calitate de membru şi exponent al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară. Investiția, în valoare de 86.856.819,70 de lei, fără TVA, este realizată de Asocierea SC Porr Construct SRL – SC Porr Bau GmbH – Entorsa Italia SpA, perioada de execuție a contractului fiind 15 luni. Antreprenorul va proiecta și construi la Galda de Jos o stație de sortare (capacitate de 42.213 de tone pe an) și o stație de tratare mecano – biologică (capacitate 85.566 tone pe an) și va executa depozitul conform unde vor fi depozitate deșeurile colectate la nivelul întregului județ. Depozitul neconform din Alba Iulia este singurul care mai este funcțional în județul Alba, activitatea de depozitare urmând să fie sistată în iulie 2015. Pentru celelalte șase depozite neconforme care vor fi reabilitate din punct de vedere ecologic (Câmpeni, Abrud, Cugir, Ocna Mureș, Aiud și Blaj) contractele de execuție au fost încheiate în 18 noiembrie 2014. De asemenea, contractul privind realizarea a două stații de transfer deșeuri, la Blaj și Tărtăria, a fost semnat.

Nicoleta IDITA-TOMUȚA


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Publicitate
Un comentariu

Un comentariu

  1. Avatar

    cuJiRean

    09.05.2015 la 10:44

    Deci sa intelegem ca prin acasta numire te rasplateste pedeleul pentru fidelitate ? Esti jenant…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administraţie

Începând de astăzi, 30 mai 2023, au intrat în vigoare modificări și restricții de circulație pe mai multe străzi din orașul Cugir

cugirinfo.ro

Publicat

în

Începând de astăzi, 30 mai 2023, șoferii din Cugir trebuie să respecte modificările privind prioritățile de circulație rutieră pe străzile Ion Creangă și Trandafirilor și noile restricții de circulație impuse pe strada Trandafirilor. Restricții de circulație au mai fost instituite pe străzile Viitorului și Nicolae Bălcescu.

• „Cedează trecerea” pe Trandafirilor și „Drum cu prioritate” pe strada Ion Creangă

Primăria Oraşului Cugir a solicitat Inspectoratului de Poliție al Județului Alba – Poliția Orașului Cugir avizul necesar mutării indicatorului rutier “cedează trecerea” de pe strada I. Creangă, nr. 94, pe strada Trandafirilor, nr. 4. Totdată, a fost solicitat avizul amplasării indicatorului “drum cu prioritate” pe strada Ion Creangă, nr. 94. Noile modificări s-au considerat necesare întrucât la orele de vârf se forma o coloană de mașini de aproximativ 150 m pe strada I. Creangă.

Totodată a fost avizată amplasarea, pe ambele sensuri de circulație ale străzii Trandafirilor, a indicatorului rutier “oprirea interzisă”, în vederea fluidizării traficului rutier și evitării ambuteiajelor provocate de autoturismele oprite pe partea carosabilă.

• „Staționarea interzisă” pe străzile Viitorului și N. Bălcescu

Tot de astăzi au fost amplasate mijloace de semnalizare rutieră în zona Spitalului Orășenesc Cugir astfel:

– amplasarea a două indicatoare rutiere “staționarea interzisă” pe ambele sensuri de circulație ale străzii Viitorului, de la intersecția cu strada Nicolae Bălcescu până la Valea Viilor;
– amplasarea a două indicatoare rutiere “staționarea interzisă” pe ambele sensuri de circulație ale străzii Nicolae Bălcescu, de la intersecția cu strada Unirii până la intersecția cu strada Ion Creangă.

Prin aceste noi restricții se urmărește îmbunătățirea condițiilor de trafic în zonă, evitarea de ambuteiaje rutiere, facilitarea circulației autobuzelor și accesului autovehiculelor de intervenție.

După instituirea acestor restricții, accesul pacienților sau aparținătorilor acestora, respectiv al vizitatorilor, cu autoturismele în parcarea din incinta Spitalului Orășenesc Cugir – zona Policlinică este permis zilnic, în intervalul orar 07:00-22:00.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

De la 1 ianuarie 2024, impozitele și taxele locale din Cugir vor fi majorate cu 13,8%

cugirinfo.ro

Publicat

în

Aleșii Cugirului au aprobat pentru anul fiscal 2024 indexarea cu rata inflației de 13,8% a nivelurilor valorilor impozabile, a impozitelor și taxelor locale, a altor taxe și a taxelor speciale care constau într-o anumită sumă în lei.

Potrivit art. 491 alin.1 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, “în cazul oricărui impozit sau oricărei taxe locale, care constă într-o anumită sumă în lei sau care este stabilită pe baza unei anumite sume în lei, sumele respective se indexează anual, până la data de 30 aprilie, de către consiliile locale, ţinând cont de rata inflaţiei pentru anul fiscal anterior, comunicată pe site-urile oficiale ale Ministerului Finanţelor Publice şi Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice”.

Prin comunicatul de presă nr.13/13.01.2023 al Institutului Național de Statistică, s-a comunicat faptul că pentru anul fiscal 2022 rata inflației a fost de 13,8%.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

SPAS Cugir anunță că între în perioada 4 – 12 mai 2023 se distribuie pachete alimentare destinate categoriilor defavorizate ale populației. Vezi detalii

cugirinfo.ro

Publicat

în

Serviciul Public de Asistență Socială Cugir vă informează că în perioada 04.05.2023-12.05.2023 se va desfășura activitatea de distribuire pachete alimentare acordate categoriilor defavorizate ale populației, prin intermediul POAD 2018-2021 tranșa VI, astfel :

– între orele 09.00 și 16.00, în zilele lucrătoare, la sediul Băii Sociale din Cugir, str. Gheorghe Asachi, nr.13A

Beneficiarii pachetelor cu produse alimentare distribuite in etapa 1 sunt:
a). familiile și persoanele singure beneficiare de venit minim garantat;
b). persoanele beneficiare de alocație pentru susținerea familiei.

Ridicarea personală a ajutoarelor distribuite sub forma produselor alimentare se face în baza prezentării actului de identitate valabil însoțit de dovada încadrării în categoria de beneficiari (dispoziția Primarului privind stabilirea dreptului pentru beneficiarii de venit minim garantat și alocație pentru susținerea familiei).

Începând cu data de 15.05.2023, după încheierea primei etape, pachetele alimentare rămase vor fi distribuite persoanelor/familiilor aflate temporar în situații critice de viață, respectiv victime ale calamităților, persoane dependente și alte situații asemănătoare și care se află în situații deosebite de vulnerabilitate, în cadrul celei de-a doua etape.

Informații suplimentare se pot obține la nr de telefon: 0258/750764, 0258/750370, 0258/750738.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir