Rămâi conectat

Administraţie

Primăria Cugir face precizări referitor la obligațiile persoanelor fizice și juridice privind Registrul Agricol

cugirinfo.ro

Publicat

în

În scopul asigurării unei evidenţe unitare cu privire la categoriile de folosinţă a terenurilor, a mijloacelor de producţie agricolă şi a efectivelor de animale care contribuie la dezvoltarea agriculturii şi buna utilizare a resurselor locale, în temeiul art. 15 din Ordonanţa Guvernului nr. 28/2008 privind registru agricol, Primăria Cugir a stability unele precizări și anume:

Înscrierea datelor în registru agricol în a cărui rază aministrativ teritorială îşi are domiciliul capul gospodăriei se face pe baza declaraţiei date pe proprie răspundere sau pe bază de documente, de capul gospodăriei sau în lipsa acestuia, de un alt membru major al gospodăriei care dispune de capacitatea deplină de exerciţiu. Pentru persoanele juridice datele se înscriu în registru agricol pe baza declaraţiilor date de reprezentantul legal respectiv, însoţite de documente.

În conformitate cu prevederile aceluiași act normativ, perioadele la care persoanele fizice şi juridice au obligaţia să declare datele pentru înscrierea în registru agricol sunt următoarele:

Între 5 ianuarie şi ultima zi lucrătoare a lunii februarie, pentru datele anuale privind membrii gospodăriei, terenul aflat în proprietate/folosinţă, clădirile şi mijloacele de transport cu tracţiune animală şi mecanică, maşinile, utilajele şi instalaţiile pentru agricultură şi silvicultură, efectivele de animale existente în gospodărie/unitatea cu personalitate juridică la începutul fiecărui an, precum şi modificările intervenite în cursul anului prezent în efectivele de animale pe care le deţin, ca urmare a vânzării-cumpărării, a produşilor obţinuţi, a morţii sau a sacrificării animalelor ori a altor intrări-ieşiri;

Între 1 şi ultima zi lucrătoare a lunii mai, pentru datele privind categoria de folosinţă a terenului, suprafeţele cultivate, numărul pomilor în anul agricol respective.

Persoanele fizice şi juridice au obligaţia să declare date, pentru a fi înscrise în registrul agricol, şi în afara termenelor prevăzute la lit. a) şi b), în termen de 30 de zile de la apariţia oricărei modificări.

Atât în cazul clădirilor, cât şi al terenurilor, dacă se constată diferenţe între suprafeţele înscrise în actele de proprietate şi situaţia reală rezultată din măsurătorile executate în condiţiile Legii nr. 7/1996, în registrele agricole se înscriu suprafeţele care corespund realităţii, dovedite prin lucrări tehnice de cadastru.

În cazul în care, într-un act de proprietate, un teren are consemnată o altă categorie de folosinţă decât situaţia reală, în registru agricol se înscrie categoria de folosinţă care corespunde realităţii, pe baza declaraţiei depuse de persoana care are această obligaţie, potrivit prezentei ordonanţe. În mod similar se procedează şi în cazul în care, într-un act de proprietate, un teren este consemnat că figurează în intravilan/extravilan, iar acesta, potrivit planurilor urbanistice generale ori planurilor urbanistice zonale, este situat în extravilan/intravilan.

În situația în care o clădire este în stare avansată de degradare ca urmare a unui dezastru natural, radierea din registru agricol se face pe baza autorizaţiei de desfiinţare, emisă potrivit legii.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Administraţie

Consiliul Local Cugir face un împrumut de peste 7,6 milioane lei, din venituri din privatizare, pentru proiecte nefinalizate

cugirinfo.ro

Publicat

în

Consiliul Local Cugir a aprobat în ședință extraordinară, contractarea de la Ministerul Finanţelor a unui împrumut din venituri din privatizare în valoare de 7.614.000 lei, cu o maturitate de maximum 5 ani.

Potrivit hotărârii adoptate, contractarea împrumutului se face pentru proiectele nefinalizate: „Reducerea emisiilor de carbon in orașul Cugir bazata pe Planul de Mobiliate Urbana Durabilă” și ”Reabilitare, modernizare, echipare infrastructură educatională pentru învățământul preșcolar la Școala Gimnazială „Singidava” Cugir.

Din bugetul local al orașului Cugir se asigură integral plata serviciului anual al datoriei publice locale aferent împrumutului.

Pe întreaga durată a serviciului datoriei publice locale, ordonatorul principal de credite are obligaţia să publice pe pagina de internet a orașului Cugir următoarele date: hotărârea Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, precum şi orice modificări şi/sau completări ale acesteia; valoarea împrumutului contractat, în valuta de contract;  gradul de îndatorare a orașului Cugir; durata serviciului datoriei publice locale, cu precizarea perioadei de graţie şi a perioadei de rambursare a împrumutului; dobânzile, comisioanele şi orice alte costuri aferente fiecărei finanţări rambursabile; plăţile efectuate din fiecare finanţare rambursabilă.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Marți, 16 iulie 2024: Trafic OPRIT pe Valea Dăii. Se asfaltează drumul care leagă Cugirul de Romoșel

cugirinfo.ro

Publicat

în

Marți, 16 iulie 2024, traficul rutier va fi interzis pe Valea Dăii. Se asfaltează drumul care leagă Cugirul de Romoșel, limita cu județul Hunedoara.

„Mâine, 16 iulie, trafic interzis pe Valea Dăii, între orele 08.00 și 16.00, anunță Primăria orașului Cugir. Se toarnă stratul de asfalt de uzură pe drumul Valea Dăii, ce face legătura între Cugir și Romoșel. Concret, traficul este oprit de la capătul străzii Nicolae Copernic din zona Cetății Singidava până la limita cu comuna Romos, din județul Hunedoara”, au transmis reprezentanții Primăriei Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Se extinde rețeaua de apă și canalizare, pe mai multe străzi din Cugir. Primăria a solicitat emiterea acordului de mediu

cugirinfo.ro

Publicat

în

Rețelele de apă potabilă și canalizare menajeră vor fi extinse pe mai multe străzi din Cugir. Primăria a solicitat emiterea acordului de mediu din partea APM Alba.

Proiectul „EXTINDERE REȚELE DE APĂ POTABILĂ ȘI CANALIZARE MENAJERĂ ÎN UAT CUGIR”, poate constitui obiectivul unui proiect de investiţie ce poate fi finantata prin ANGHEL SALIGNY, AFM si PNRR.

Pe strazile studiate reteaua de canalizare este prevazuta gravitational din PVC KG i-ar in zonele cele mai joase sunt prevazute statii de pompare care pompeaza apa uzata in reteau gravitationala de unde este canalizata spre statia de epurare existenta (existent in localitate).

Astfel ca in SP din zona se colecteaza apa menajera de pe strazile studiate, apoi este pompata in cel mai apropiat camin exisent/ SP existenta.

Str. PRUNULUI, Str. VIADUCTULUI, Str. VALEA VIILOR, Calea MURELOR, Calea DUMBRAVII, Calea VAIDEIULUI, Str. CODRULUI, Str. VETERANILOR, Str. SPINULUI, Str. MACULUI, Calea GORUNILOR, Str. FLORILOR, Str. NARCISELOR, Str. GRIGORE ALEXANDRESCU, Str. Deal (extindere+bransamente), Str. Plevnei (extindere+bransamente), Str. Nicolae Copernic (extindere+bransamente), Str. Rîul Mare (branșamente).

Racordurile vor fi executate prin amplasarea caminelor de racord la limita de proprietate, pentru evitarea spargerilor in zonele carosabile si asfaltate a drumurilor din localitate executia traversarilor se va raliza prin subtraversare cu foraj orizontal, daca este cazul.

In zona de accese unde prin lucrarea de canalizare este necesara spargerea acceselor acestea se vor reface si vor fi aduse la starea initiala inainte de interventie. In zonele unde exista trotuare daca in urma interventiei este necesara spargerea trotuarelor, acestea vor fi refacute si aduse la starea initiala inaintea interventiei.

Realizarea proiectului prezinta avantaje economice si din punct de vedere al protectiei mediului prin:

– reducerea poluarii apelor de suprafata si subterane ;
– dezvoltarea mediului local de afaceri;

Oportunitatea investitiei este justificata si din urmatoarele considerente: realizarea canalizarii publice creeaza premiza infaptuirii unui pas important in directia protectiei mediului si de respectare a normelor referitoare la sanatatea publica precum si reducerea poluarii surselor de apa prin ape uzate evacuate.

Valoarea investiției este de 26136085,15 lei fara TVA, iar perioada de implementare propusă este de 12 luni.

FOTO: ARHIVĂ


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir