Rămâi conectat

Administraţie

Primăria Cugir continuă acțiunea de amenajare a punctelor de colectare selectivă a deșeurilor, cu acces limitat. Numărul spațiilor va fi de 59

Cugir INFO

Publicat

în

Pentru a gestiona mai eficient deșeurile și pentru a crește rata de reciclare la nivelul orașului, Primăria Cugir continuă acțiunea de amenajare a punctelor de colectare selectivă a deseurilor, cu acces limitat.

Din totalul celor 59 de astfel de spații necesare la nivelul localității, au fost amenajate până acum 55 de platforme. Pe 39 dintre acestea au fost deja montate incinte metalice, dotate cu sisteme de acces pe bază de cartelă.

Majoritatea dintre ele se regăsesc pe vechile amplasamente, însă există și zone în care au fost create platforme noi, astfel încât să răspundă necesităților practice ale populației. Noile locații respectă distanța minimă legală de 10 m față de ferestre sau de 5 m față de fațadele fără ferestre. Există câteva excepții, pe care administrația locală le va corecta în perioada imediat următoare.

Fiecare punct de colectare va fi dotat cu containere specifice pentru deșeuri menajere și reciclabile (hârtie/carton, plastic, metal și sticlă), iar în interiorul lor vor avea acces doar cetățenii din blocurile arondate.

Este vorba de aproximativ 200-300 de persoane / punct de colectare, care vor primii până la sfârșitul lunii martie, cartele de acces și care vor avea obligația de a respecta regulile de depozitare selectivă. Pentru început, vor fi operaționalizate o parte dintre aceste puncte, ca proiect pilot, cu scopul de a evalua eficiența lor și modul în care cetățenii își însușesc responsabilitățile care le revin, urmând ca restul să funcționeze odată cu activitatea noului operator de colectare a gunoiului. Până atunci, tarifarea se va face în continuare în funcție de numărul de persoane, în baza contractelor cu vechiul operator.

Primarul Cugirului, Adrian Teban a declarat că: „demersul administrației locale are loc  în contextul noului Sistem de Management Integrat al Deșeurilor (SMID) din județul Alba. Așteptăm ca el să devină funcțional, iar  noii operatori să își poată începe activitatea conform legislației europene și naționale în vigoare. Așa cum am mai precizat și cu alte ocazii, totul depinde de operaționalizarea haldei ecologice de la Galda de Jos și am încredere că factorii de decizie de la nivel județean vor găsi o soluție în acest sens.”

Potrivit edilului, odată cu operaționalizarea întregului SMID, va putea fi introdus instrumentul economic “plătești pentru cât arunci”, ceea ce înseamnă economii atât în buzunarul cetăţeanului, cât şi în cel al administraţiei locale.

În ceea ce privește noile puncte de colectare amenajate în localitate, primarul Cugirului este convins că ele își vor dovedi pentru început eficiența prin faptul că se va reduce disconfortul creat de împrăștierea deșeurilor lângă platforme și se va stopa fenomenul colectării neautorizate a deșeurilor reciclabile.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Administraţie

Evidența Persoanelor Cugir anunță că va elibera cărți de identitate simple doar persoanelor netransportabile

Cugir INFO

Publicat

în

Evidența Persoanelor Cugir transmis luni, 11 august 2025, că va elibera cărți de identitate simple doar persoanelor netransportabile.

„La nivelul orașului Cugir se eliberează cărți electronice de identitate și cărți de identitate simple.

Cărțile de identitate model vechi (1997) se eliberează doar în cazuri excepționale (ex. persoane netransportabile)

Programările pentru depunerea documentelor în vederea eliberării cărţii electronice de identitate se realizează exclusiv online, prin accesarea portalului HUB Servicii MAI: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/create?judet=AB

Detalii suplimentare: 0258 751 001

Vă multumim pentru întelegere şi vă recomandăm să urmăriţi în continuare canalele oficiale pentru eventuale actualizări ale informaţiilor”, au transmis reprezentanții celor de la Evidența Populației Cugir.

Am dori pe aceasta cale să-i întrebăm pe cei de la Evidența Persoanelor Cugir care este motivul REAL pentru care nu se eliberează Cărți de Identitate simple tututor cetățenilor din Cugir care solicită acest lucru, având în vedere că eliberarea cărții de identitate simple în România este reglementată de mai multe acte normative, inclusiv Legea nr. 162/2020 și Ordonanța nr. 12/2023, dar și de norme metodologice specifice, despre care NU avem cunoștință să fi fost abrogate sau modificate.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

În perioada următoare, la Cugir se vor elibera exclusiv cărți de identitate electronice

Cugir INFO

Publicat

în

În perioada următoare, la nivelul orașului Cugir, se vor elibera exclusiv cărți de identitate electronice (buletine digitale), au anunțat, miercuri, 6 august 2025, reprezentanții administrației locale.

Potrivit acestora, cărțile de identitate în format clasic NU vor mai fi eliberate temporar la Primăria Cugir. Toate cererile se vor face strict online, prin intermediul platformei oficiale a Ministerului Afacerilor Interne. Programările pentru depunerea cererilor se pot face accesând: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/harta.

Programarea se poate realiza direct pe site au prin instalarea aplicației mobile de pe site-ul menționat mai sus.

„Vă mulțumim pentru înțelegere și vă recomandăm să urmăriți în continuare canalele oficiale pentru actualizări. Pentru mai multe detalii vă rugăm să ne contactați la numerele de telefon: 0258751001 și 0258756000”, au transmis reprezentanții Primăriei Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Din 11 august 2025, intră în vigoare o variantă actualizată, cu multiple opțiuni de plată, a sistemului de parcare cu plată din orașul Cugir

Cugir INFO

Publicat

în

Începând de luni, 11 august 2025, vor intra în vigoare modificări importante privind parcările publice cu plată în orașul Cugir, în urma propunerilor venite din partea cetățenilor și aprobate în cadrul celei mai recente ședințe a Consiliului Local.

Scopul acestor ajustări este de a face sistemul mai accesibil, mai diversificat și mai adaptat nevoilor cetățenilor, oferind multiple opțiuni de plată și abonamente flexibile, au transmis reprezentanții administrației locale.

ABONAMENTE ȘI TICHETE DE PARCARE (FIZICE)

• Abonament lunar (tichet verde)

Valabilitate: 1 lună

Preț: 50 lei

• Abonament anual (tichet albastru)

Valabilitate: 1 an

Preț: 300 lei

• Tichet pentru o oră (tichet albastru)

Valabilitate: 1 oră

Preț: 1,5 lei

• Tichet 2 ore (tichet galben)

Valabilitate: 2 ore

Preț: 2,5 lei

• Tichet zilnic – „ORAȘUL CUGIR” (tichet verde)

Valabilitate: 1 zi întreagă

Preț: 8,5 lei

Achiziționarea tichetelor fizice se poate face de la casieria SERVICIULUI DE VENITURI Cugir, situată pe strada Victoriei, nr. 9.

VARIANTE MODERNE DE PLATĂ

1. Aplicația oficială a Primăriei Cugir (fără comision)

Tarife:

1 oră – 1 leu2 ore – 2 lei

1 zi – 8 lei (în curând se va modifica)

Aplicația va include și opțiuni pentru abonamente (lunar/anual)

2. Aplicația TPark (comision redus pentru aplicația externă)

Tarife:

1 oră – 1,10 lei

2 ore – 2,20 lei

1 zi – 8,50 lei (tarif actualizat, în loc de 5,50 lei pentru 8 ore)

3. SMS la 7420 – direct, fără aplicație (fără comision suplimentar)

Același tarife precum aplicația Primăriei.

PARCĂRI DEDICATE PERSOANELOR CU DIZABILITĂȚI

În fiecare zonă de parcare sunt rezervate locuri gratuite pentru persoanele care dețin legitimație valabilă, conform legislației în vigoare.

„Aceste modificări au fost adoptate ca răspuns direct la sugestiile primite din partea comunității, reflectând dorința de a avea un sistem de parcare mai eficient, mai accesibil și mai bine organizat. Vom continua să îmbunătățim acest serviciu public în funcție de nevoile reale ale cetățenilor”, au precizat reprezentanții Primăriei Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir