Rămâi conectat

Administraţie

Primăria Cugir a decis să amâne, din nou, trecerea la un sistem integrat de gestiune a deșeurilor

Cugir INFO

Publicat

în

Administrația Locală a orașului Cugir este nevoită să amâne din nou trecerea la un sistem integrat de gestiune a deșeurilor. Colectarea gunoiului de la populație și persoane juridice se va face în continuare de către vechiul operator, până la 1 octombrie, cu posibilitatea prelungirii până la data la care va deveni funcțional sistemul județean de management integrat al deșeurilor.

Acest lucru depinde de deschiderea Depozitului de la Galda de Jos, unde va ajunge gunoiul din tot județul Alba și de operaționalizarea staţiilor de transfer de la Tărtăria şi Blaj. Din păcate, licitația organizată de CJ Alba pentru delegarea prin concesiune a operării şi administrării obiectivelor amintite a fost contestată la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, ceea ce ar putea amâna atribuirea efectivă a contractului cu cel puțin 30 de zile.

Pentru a înțelege mai bine situația, reamintim că orașul Cugir este parte componentă a unui proiect cu fonduri europene derulat prin intermediul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Salubris” Alba, din care fac parte toate unităţile administrativ-teritoriale din judeţ. Proiectul presupune extinderea la nivelul întregului județ a unui sistem modern, centralizat și uniform de gestiune a deșeurilor, în conformitate cu legislația națională și europeană.

Din spusele primarului Adrian Teban, care este și Președintele ADI “Salubris”, implementarea noului sistem depinde de operaționalizarea depozitului de la Galda de Jos și a stațiilor de transfer de la Tărtăria şi Blaj.

“Avem operatori desemnati pe toate cele trei zone ale județului Alba, însă aceștia nu își pot începe activitatea atâta timp cât Consiliul Județean Alba nu își finalizează licitațiile pentru delegarea prin concesiune a operării şi administrării Centrului de Management Integrat al Deşeurilor de la Galda de Jos și a staţiilor de transfer de la Blaj şi Tărtăria.

“Pentru zona din care face parte Cugirul, gestiunea activităţii de colectare şi transport a deşeurilor orășenești a fost concesionată Asocierii SC RER Ecologic Service SA Oradea – Retim Ecologic Service SA. Până la preluarea activității efective, noul concesionar demarează activitatea de încheiere a contractelor de prestări servicii, pentru început cu persoanele juridice din localitate și cu populația care locuiește la case, a căror facturi lunare vor depinde de volumul recipientului pentru care optează.

La rândul său, Primăria Cugir este preocupată să asigure spațiile necesare pentru colectarea separată a deșeurilor, pe tipuri de fracții: gunoi menajer, hârtie, carton, metal, plastic și sticlă. În acest sens, în momentul de față se lucrează la amenajarea platformelor pe care se vor afla viitoarele puncte de colectare, cu acces limitat. În perioada imediat următoare, vor fi achiziționate incintele speciale de colectare, care urmează a fi amplasate pe viitoarele platforme.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Administraţie

Primarii orașelor Cugir și Braga (Portugalia) au discutat despre cum orașele mici și mijlocii pot crea spații publice mai sigure și mai incluzive

Cugir INFO

Publicat

în

În cursul lunii septembrie a avut loc o deplasare a echipei de lucru pe tematici de mobilitate activă, din Primăria Cugir, în Braga, Portuglia, oraș pilot în cadrul proiectului internațional JUST STREETS. 

Primarul Ricardo Rio (Braga, Portugalia) si primarul Adrian Teban (Cugir, Romania) au discutat despre cum orasele mici si mijlocii pot crea spatii publice mai sigure si mai incluzive.

„În Braga, atenția este axată pe reducerea traficului auto și acordarea gratuității pentru transportul școlar o măsură care reduce aglomerația și face mersul pe jos mai sigur pentru copii. În Cugir, implicarea părinților încă din prima etapă de planificare este cheia pentru o schimbare reală și durabilă.

Luând exemplul partenerilor noștri europeni, dorim să ținem cont de opiniile părinților, elevilor, profesorilor și să accesibilizam împreună traseul către instituțiile de învățământ, transformându-le în spații sigure pentru mersul pe jos sau cu bicicletă.

Prioritățile sunt clare:

– Străzi prietenoase cu copiii, indiferent de context
– Colaborare între familii, școli și administrație
– Leadership și viziune pe termen lung, pentru că ideile să devină realitate

Schimbarea începe cu dialog și cu primari care cred în oameni și în orașele lor”, a transmis Adrian Teban, primarul orașului Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Între 7 octombrie și 23 decembrie 2025, cugirenii își pot achita locurile de parcare rezidențiale, pentru anul 2026. Vezi documentele necesare

Cugir INFO

Publicat

în

Primăria orașului Cugir informează cetățenii că achitarea parcărilor rezidențiale pentru anul 2026 se va putea efectua în perioada 7 octombrie – 23 decembrie 2025.

Pentru reconfirmarea parcărilor deja rezervate, este necesară prezentarea următoarelor documente:

– Cerere pentru parcare (disponibilă la camera nr. 9 sau la registratură);
– Număr de înregistrare pe cererea completată de la registratură (situată lângă portar);
– Actul de identitate (buletinul) – in original sau copie doar în cazul în care a intervenit o modificare;
– Talonul autovehiculului, cu inspecția tehnică periodică (I.T.P.) valabilă – în original sau copie doar dacă s-a schimbat mașina;
– Vinieta parcării (dacă este disponibilă), pentru a facilita procesul de plată;
– Biletul de plată eliberat de primărie (camera nr. 9) , pentru achitarea la casierie.

Tarife pentru parcările rezidențiale 2025:

• 126 lei – parcare neamenajată;
• 151 lei – parcare asfaltată/dale.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Undă verde dată investiției la Centrul de zi pentru copii Cugir – „UN PAS CU SPAS”

Cugir INFO

Publicat

în

Centrul de zi pentru copii Cugir – „UN PAS CU SPAS” implementat de Direcția de Asistenta Sociala (DAS) Cugir, transformă o clădire-simbol într-un spațiu dedicat comunității din Cugir.

Proiectul „Centrul de zi pentru copii Cugir – „UN PAS CU SPAS” finanțat prin PNRR, vizează reabilitarea și modernizarea clădirii de pe strada Gheorghe Asachi, nr. 13B, transformând-o într-un centru de zi modern. Acest proiect se concentrează pe prevenirea separării copiilor de familiile lor, prin oferirea de servicii sociale integrate pentru un grup țintă de minimum 50 de copii expuși acestui risc.

Centrul va oferi o gamă largă de activități și servicii, inclusiv:

– Activități de îngrijire, educație, recreere și socializare
– Consiliere și dezvoltare a deprinderilor de viață independentă
– Orientare școlară și profesională
– Suport și consiliere pentru părinți și tutori
– Asigurarea unei mese calde zilnice și servicii de igienă personală

„Grupul țintă al proiectului include copii cu vârsta între 7 și 14 ani, cu un accent deosebit pe copiii de etnie romă, copiii cu dizabilități, cei din familii care primesc venit minim garantat și copiii în risc de abandon școlar. Acest proiect reprezintă o investiție importantă în viitorul copiilor din Cugir, contribuind la crearea unui mediu sigur și propice dezvoltării lor”, ne-a transmis directorul executiv al DAS Cugir, ec. Silviu Samoilescu.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir