Rămâi conectat

Învăţământ - Cultură

Premiul II la Olimpiada de Limba Germană și mențiuni la Olimpiadele de Istorie, Psihologie și Lectura ca abilitate de viață, pentru elevii Colegiului Național „David Prodan” Cugir

cugirinfo.ro

Publicat

în

Fiind în plin sezon al olimpiadelor şi în aşteptarea etapelor naţionale, ne-am gândit ca între timp să vă mai prezentăm câteva rezultate ale elevilor noştri care pentru noi au reprezentat un mare motiv de bucurie şi de mulţumire sufletească.

De la limba germană şi lectura ca abilitate de viaţă, la istorie şi psihologie, clasele 9-11 s-au remarcat şi de această dată la nivel judeţean, dovedind din nou cât de variate sunt interesele copiilor și cât de multe pot realiza atunci când sunt pasionaţi de ceea ce fac şi amintindu-ne cât de importantă este, pe lângă influenţa părinţilor, influenţa profesorilor de la clasă, care, dacă îi ghidează cu răbdare şi pricepere îi pot ajuta nu doar să îşi depăşească temeri şi obstacole ci să şi obţină performanţe care să-i surprindă până şi pe ei.

Astfel, Miron Robert din clasa a XI-a A, profilul științe ale naturii s-a clasat pe locul 2 la Olimpiada de Limba Germană, Bianca Cruceru și Bourah Marasim din clasa a IX -a A, profilul matematică informatică intensiv informatică au obţinut menţiuni la Lectura ca abilitate de viaţă, Șuvaina Adelina din clasa a IX-a C, profilul filologie intensiv limba engleză menţiune la Olimpiada de Istorie, iar Pascal Adriana din din clasa a XI-a B, profilul filologie intensiv limba engleză, mențiune la Olimpiada de Psihologie.

Nu am ratat bineînţeles şansa de a povesti cu aceşti elevi minunaţi şi de a afla ce a reprezentat această experienţă pentru ei şi ce aşteptări au de la viitor.

„Olimpiada de limba germană a reprezentat pentru mine oportunitatea de a-mi valorifica cunoștințele și deprinderile pe care le am la limba germană. Experiența a fost plină de emoții constructive și chiar mi-a plăcut. Participarea de anul trecut mi-a fost foarte utilă pentru că m-am folosit de experiența dobândită și prin muncă și perseverență am obținut un rezultat de care sunt mândru. Am crezut în mine și în ceea ce știu cel mai bine, și anume limba germană. Anii în care am locuit în Germania și-au spus cuvântul pentru că atunci mi-am pus bazele limbii dar le-am completat și prin munca individuală și cea de la clasă și mă bucur că am reușit să fac performanță. Pentru mine limba germană nu este o limbă obișnuită, este limba lui Goethe adică o limbă care te provoacă să muncești mult și să fii ambițios pentru a o putea înțelege și vorbi. Îi mulțumesc doamnei profesoare Lupu Andreea pentru tot sprijinul și răbdarea pe care mi le-a acordat. Sunt fericit că pot să mă perfecționez prin astfel de concursuri și la anul promit să fiu cel mai bun”, Miron Robert clasa a XI-a A

„Aș vrea să încep prin a le mulțumi tuturor profesoarelor de limba română care m-au făcut să iubesc această materie încă din primii ani de școală. În cadrul acestor ore am descoperit oameni foarte dedicați care, prin eforturile lor, deschid drumul spre frumoasele căi ale performanței.Mereu mi-a plăcut limba și literatura română, însă cititul a avut o influență majoră în reușita și viața mea, așadar, consider că această olimpiadă mi s-a potrivit perfect. Chiar dacă profilul ales diferă din unele puncte de vedere, materia ale cărei roade am încercat să le culeg, a fost o provocare şi sunt fericită că am reușit. Anul acesta școlar a fost al experiențelor, această olimpiadă fiind una dintre cele mai frumoase. Voi continua pe acest drum frumos al succesului!”, Bianca Cruceru, clasa a IX-a A

„Deşi a trecut un pic timp de la proba olimpiadei, mă simt de parcă ţin în mâini un succes recent. Chiar dacă este prima mea olimpiadă la care am participat în liceu, a fost o experienţă pe cât de utilă, pe atât de frumoasă ‒ care a necesitat însă mule zile de muncă. Una dintre cele mai mari inspiraţii pentru mine fost citatul: „Totul în viaţă poate fi scris dacă ai curajul să o faci şi imaginaţia de a improviza. Cel mai mare duşman al creativităţii este chiar îndoiala de sine”. La început, am considerat că scrierea este doar o pierdere de vreme, până am început să aştern pe foaie tot ce simt, în poezii, în mici memorii, de-a lungul timpului. Încet, am ajuns la concluzia că lectura şi scrisul pot să vindece suflete şi, astfel, am început să le îndrăgesc, iar olimpiada „Lectura ca abilitate de viaţă” mi-a întărit această pasiune. Încurajez cu drag pe oricine să participe la astfel de olimpiade, deoarece ele reprezintă atât o testare a cunoştinţelor cât şi o dezvoltare a spiritului competitiv. Îi mulţumesc din suflet doamnei mele profesoare, Ionela Cozmescu, care m-a pregătit şi m-a încurajat să nu renunţ, deşi îmi era greu. Cu ajutorul ei am ajuns să îmi depăşesc aşteptările şi să mă ambiţionez, astfel încât să continui şi să excelez mai departe”, Boruah Marasim, clasa a IX-a A

„Participarea la olimpiada de anul aceasta m-a făcut să-mi dau seama că nimic nu este imposibil și că pot să-mi depășesc limitele prin muncă și dedicare. Istoria nu a fost nici pe departe materia mea favorită în gimnaziu, mereu am avut impresia că e atât de greu să memorezi multitudinea de informații ale acestei materii, însă, odată cu începerea liceului, fiind și la profilul de filologie, pot spune că m-am îndrăgostit de tot ceea ce înseamnă această disciplină.  Când am decis să mă înscriu la olimpiadă, nu aveam speranța, nici măcar pentru trecerea de etapa locală, dar, neîncrederea mea s-a dovedit a fi inutilă, deoarece am ajuns la faza județeană iar rezultatul obținut mi-a arătat că pot mult mai mult dacă acum am reușit această performanță. Mi-am propus ca în cei trei ani care mi-au mai rămas la acest colegiu să ajung până la faza națională. Aceste lucruri nu ar fi fost posibile fără ajutorul doamnei profesoare Rusan Simona, care mi-a oferit toată susținerea, sprijinul, empatia și încrederea, iar bucuria pe care mi-a transmis-o în momentul în care mai era un mic pas până la calificarea la națională, m-a motivat și mai tare să devin o versiune mai bună a mea în anii următori”, Șuvaina Adelina, clasa a IX -a C

„Consider că orice încercare de a face ceva mai mult decât ceea ce este deja impus poate fi considerată un succes. În ciuda faptului că nu am ajuns la etapa națională, am câștigat experiență și am avut șansa să-mi îmbunătățesc capacitatea de a lucra sub presiunea anxietății. Psihologia este foarte complexă, iar pentru mine, faptul că am decis să particip la această olimpiadă reprezintă un câștig; în mare parte pentru că, în trecut, am refuzat visceral să particip la astfel de competiții. Deoarece psihologia este domeniul pe care mi l-am ales să profesez în viitor, în mod cert, a meritat întreg procesul de pregătire. Îi mulțumesc mult doamnei diriginte Serafina Oarga pentru îndrumare și încurajare, dar în special pentru încredere, care a însemnat enorm și m-a motivat să particip din nou și la anul”, Pascal Adriana, clasa a XI-a B

Felicitări dragi elevi și mult succes în continuare! Noi vom fi aici să vă susţinem şi să vă ghidăm în parcursul pe care vi l-aţi ales!

Profesor,
Alisie Anca


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Învăţământ - Cultură

Cristian Oprea, elev al Colegiului Tehnic I.D. Lăzărescu Cugir, premiul II la Concursul Național de Robotică de la București

cugirinfo.ro

Publicat

în

Cristian Oprea, de la Colegiul Tehnic I.D. Lăzărescu din Cugir a reușit o performanță deosebită la Concursul Național de Robotică, desfășurat la București. Elevul cugirean a obținut premiul II la competiția desfășurată în Capitală.

„La Concursul Național de Robotică, Cristian Oprea a obținut Premiul II. Cu mult drag ne-am reîntâlnit la școală, i-am urat să aibă același parcurs frumos și în anii ce vor urma (e abia clasa a X-a). Doamnei profesor Mihaela Drogoțel i-am adresat cuvinte de mulțumire pentru răbdarea de a pregăti și aduce acasă premii importante și nu aș putea să nu îmi îndrept recunoștința către sponsorii care ne-au facilitat prezența la București”, a transmis Ionuț Iancu, directorul Colegiului Tehnic I.D. Lăzărescu.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

Magia poveștilor japoneze la Grădinița cu Program Prelungit din Vinerea. O întâlnire online dedicată teatrului kamishibai

cugirinfo.ro

Publicat

în

Joi, 5 decembrie 2024, la Grădinița cu Program Prelungit Vinerea, unitate școlară arondata Școlii Gimnaziale Nr. 3 Cugir, s-a desfășurat o activitate inedită: o întâlnire online dedicată teatrului kamishibai. Acest tip de teatru japonez tradițional folosește un mic decor din lemn pentru a reda povești ilustrate prin imagini desenate manual, acompaniate de narațiuni captivante.

Potrivit prof. Nicoletta Huștiuc, evenimentul a avut o invitată specială tocmai din Japonia, o performeră talentată de teatru kamishibai, care a adus magia poveștilor japoneze direct în sălile de clasă.

„Activitatea a avut loc în parteneriat cu proiectele eTwinning „STEM with Pete is Really Great” și „Cody Trip with Eric Carle’s Ship”, reunind cadre didactice și copii din România, Turcia, Grecia, Polonia, Italia și Japonia.Cu sprijinul tehnologiei și al ingeniozității echipei, micuții au interacționat online, schimbând saluturi calde precum „Hello”, „Arigato” sau „Kalimera”. Momentul s-a încheiat festiv cu urările de sărbători: „Merry Christmas” și „Crăciun Fericit!”, marcând un final plin de bucurie și emoție”, ne-a relatat Nicoletta Huștiuc.

După cum am aflat, profesoarele  Nicoletta Huştiuc, Andreea Tuhut și Daniela Olar, împreună cu cele trei grupe de copii, au demonstrat că prietenia și învățarea nu au granițe. A fost o experiență memorabilă, care a adus un strop de magie și multiculturalitate în sufletele tuturor participanților.

 Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

„Limbi diferite, aceleași ritmuri”, la Școala Gimnazială Nr. 3 Cugir. Proiect eTwinning derulat cu elevi din 7 țări europene

cugirinfo.ro

Publicat

în

Elevii clasei a II-a A și a III-a B de la Școala Gimnazială Nr. 3 Cugir coordonați de prof. Mihaela Szilagyi-Tomoiu și prof. Luminița Enescu  participă in acest an școlar la  proiectul etwinning „Limbi diferite, aceleași ritmuri” împreună cu elevi din Franța, Italia, România, Ucraina, Moldova, Estonia și Polonia.

Deși limbajele sunt diferite, ritmurile sunt aceleași.

„În cadrul proiectului, profesorii doresc să le arate elevilor că muzica este o limbă universală și că oamenii care vorbesc diferite limbi și provin din culturi diferite pot simți emoții comune în aceleași ritm. Totodată, muzica reușește să reunească culturile bogate din diferite țări, să ofere interacțiune socială și să creeze un proces distractiv, permițând astfel copiilor să învețe prin abordări diferite”, susține prof. Luminița Enescu.

Potrivit doamnei Enescu, proiectele eTwinning oferă elevilor oportunitatea de a explora noi perspective culturale, de a colabora cu colegi din alte țări și de a-și dezvolta competențe esențiale pentru viitor.

Printre acestea, proiectul „Limbi diferite, aceleași ritmuri” iese în evidență prin unicitatea abordării sale, îmbinând diversitatea lingvistică și pasiunea pentru muzică.

„Participarea la acest proiect aduce multiple beneficii elevilor, atât pe plan academic, cât și personal. Prin colaborarea cu elevi din alte țări, aceștia au ocazia să-și exerseze cunoștințele de limbi străine într-un context autentic. De asemenea, proiectul promovează respectul pentru diversitatea lingvistică și încurajează învățarea expresiilor și tradițiilor muzicale în mai multe limbi. Acest lucru sporește încrederea elevilor în abilitățile lor de comunicare., precizează doamna Enescu.

Conform informațiilor, primite de la doamna Mihaela Szilagyi-Tomoiu, demersul încurajează lucrul în echipă, indiferent de granițele geografice. Elevii lucrează împreună pentru a crea materiale muzicale, videoclipuri sau spectacole, învățând să respecte punctele de vedere ale colegilor din alte culturi. Această colaborare îi ajută să înțeleagă importanța muncii comune și  interacțiunii pozitive în context global”, precizează doamna Enescu.

˜„Așadar, muzica este limbajul universal, iar proiectul „Limbi diferite, aceleași ritmuri” le oferă elevilor șansa de a-șiexprima creativitatea prin compoziții muzicale, dansuri sau interpretări vocale. Această activitate artistică îi ajută să se descopere pe sine, să-și dezvolte simțul estetic și să-și exprime emoțiile într-un mod autentic”, a conchis prof. Mihaela Szilagyi – Tomoiu.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir