Rămâi conectat

Învăţământ - Cultură

Premiul II la Olimpiada de Limba Germană și mențiuni la Olimpiadele de Istorie, Psihologie și Lectura ca abilitate de viață, pentru elevii Colegiului Național „David Prodan” Cugir

Cugir INFO

Publicat

în

Fiind în plin sezon al olimpiadelor şi în aşteptarea etapelor naţionale, ne-am gândit ca între timp să vă mai prezentăm câteva rezultate ale elevilor noştri care pentru noi au reprezentat un mare motiv de bucurie şi de mulţumire sufletească.

De la limba germană şi lectura ca abilitate de viaţă, la istorie şi psihologie, clasele 9-11 s-au remarcat şi de această dată la nivel judeţean, dovedind din nou cât de variate sunt interesele copiilor și cât de multe pot realiza atunci când sunt pasionaţi de ceea ce fac şi amintindu-ne cât de importantă este, pe lângă influenţa părinţilor, influenţa profesorilor de la clasă, care, dacă îi ghidează cu răbdare şi pricepere îi pot ajuta nu doar să îşi depăşească temeri şi obstacole ci să şi obţină performanţe care să-i surprindă până şi pe ei.

Astfel, Miron Robert din clasa a XI-a A, profilul științe ale naturii s-a clasat pe locul 2 la Olimpiada de Limba Germană, Bianca Cruceru și Bourah Marasim din clasa a IX -a A, profilul matematică informatică intensiv informatică au obţinut menţiuni la Lectura ca abilitate de viaţă, Șuvaina Adelina din clasa a IX-a C, profilul filologie intensiv limba engleză menţiune la Olimpiada de Istorie, iar Pascal Adriana din din clasa a XI-a B, profilul filologie intensiv limba engleză, mențiune la Olimpiada de Psihologie.

Nu am ratat bineînţeles şansa de a povesti cu aceşti elevi minunaţi şi de a afla ce a reprezentat această experienţă pentru ei şi ce aşteptări au de la viitor.

„Olimpiada de limba germană a reprezentat pentru mine oportunitatea de a-mi valorifica cunoștințele și deprinderile pe care le am la limba germană. Experiența a fost plină de emoții constructive și chiar mi-a plăcut. Participarea de anul trecut mi-a fost foarte utilă pentru că m-am folosit de experiența dobândită și prin muncă și perseverență am obținut un rezultat de care sunt mândru. Am crezut în mine și în ceea ce știu cel mai bine, și anume limba germană. Anii în care am locuit în Germania și-au spus cuvântul pentru că atunci mi-am pus bazele limbii dar le-am completat și prin munca individuală și cea de la clasă și mă bucur că am reușit să fac performanță. Pentru mine limba germană nu este o limbă obișnuită, este limba lui Goethe adică o limbă care te provoacă să muncești mult și să fii ambițios pentru a o putea înțelege și vorbi. Îi mulțumesc doamnei profesoare Lupu Andreea pentru tot sprijinul și răbdarea pe care mi le-a acordat. Sunt fericit că pot să mă perfecționez prin astfel de concursuri și la anul promit să fiu cel mai bun”, Miron Robert clasa a XI-a A

„Aș vrea să încep prin a le mulțumi tuturor profesoarelor de limba română care m-au făcut să iubesc această materie încă din primii ani de școală. În cadrul acestor ore am descoperit oameni foarte dedicați care, prin eforturile lor, deschid drumul spre frumoasele căi ale performanței.Mereu mi-a plăcut limba și literatura română, însă cititul a avut o influență majoră în reușita și viața mea, așadar, consider că această olimpiadă mi s-a potrivit perfect. Chiar dacă profilul ales diferă din unele puncte de vedere, materia ale cărei roade am încercat să le culeg, a fost o provocare şi sunt fericită că am reușit. Anul acesta școlar a fost al experiențelor, această olimpiadă fiind una dintre cele mai frumoase. Voi continua pe acest drum frumos al succesului!”, Bianca Cruceru, clasa a IX-a A

„Deşi a trecut un pic timp de la proba olimpiadei, mă simt de parcă ţin în mâini un succes recent. Chiar dacă este prima mea olimpiadă la care am participat în liceu, a fost o experienţă pe cât de utilă, pe atât de frumoasă ‒ care a necesitat însă mule zile de muncă. Una dintre cele mai mari inspiraţii pentru mine fost citatul: „Totul în viaţă poate fi scris dacă ai curajul să o faci şi imaginaţia de a improviza. Cel mai mare duşman al creativităţii este chiar îndoiala de sine”. La început, am considerat că scrierea este doar o pierdere de vreme, până am început să aştern pe foaie tot ce simt, în poezii, în mici memorii, de-a lungul timpului. Încet, am ajuns la concluzia că lectura şi scrisul pot să vindece suflete şi, astfel, am început să le îndrăgesc, iar olimpiada „Lectura ca abilitate de viaţă” mi-a întărit această pasiune. Încurajez cu drag pe oricine să participe la astfel de olimpiade, deoarece ele reprezintă atât o testare a cunoştinţelor cât şi o dezvoltare a spiritului competitiv. Îi mulţumesc din suflet doamnei mele profesoare, Ionela Cozmescu, care m-a pregătit şi m-a încurajat să nu renunţ, deşi îmi era greu. Cu ajutorul ei am ajuns să îmi depăşesc aşteptările şi să mă ambiţionez, astfel încât să continui şi să excelez mai departe”, Boruah Marasim, clasa a IX-a A

„Participarea la olimpiada de anul aceasta m-a făcut să-mi dau seama că nimic nu este imposibil și că pot să-mi depășesc limitele prin muncă și dedicare. Istoria nu a fost nici pe departe materia mea favorită în gimnaziu, mereu am avut impresia că e atât de greu să memorezi multitudinea de informații ale acestei materii, însă, odată cu începerea liceului, fiind și la profilul de filologie, pot spune că m-am îndrăgostit de tot ceea ce înseamnă această disciplină.  Când am decis să mă înscriu la olimpiadă, nu aveam speranța, nici măcar pentru trecerea de etapa locală, dar, neîncrederea mea s-a dovedit a fi inutilă, deoarece am ajuns la faza județeană iar rezultatul obținut mi-a arătat că pot mult mai mult dacă acum am reușit această performanță. Mi-am propus ca în cei trei ani care mi-au mai rămas la acest colegiu să ajung până la faza națională. Aceste lucruri nu ar fi fost posibile fără ajutorul doamnei profesoare Rusan Simona, care mi-a oferit toată susținerea, sprijinul, empatia și încrederea, iar bucuria pe care mi-a transmis-o în momentul în care mai era un mic pas până la calificarea la națională, m-a motivat și mai tare să devin o versiune mai bună a mea în anii următori”, Șuvaina Adelina, clasa a IX -a C

„Consider că orice încercare de a face ceva mai mult decât ceea ce este deja impus poate fi considerată un succes. În ciuda faptului că nu am ajuns la etapa națională, am câștigat experiență și am avut șansa să-mi îmbunătățesc capacitatea de a lucra sub presiunea anxietății. Psihologia este foarte complexă, iar pentru mine, faptul că am decis să particip la această olimpiadă reprezintă un câștig; în mare parte pentru că, în trecut, am refuzat visceral să particip la astfel de competiții. Deoarece psihologia este domeniul pe care mi l-am ales să profesez în viitor, în mod cert, a meritat întreg procesul de pregătire. Îi mulțumesc mult doamnei diriginte Serafina Oarga pentru îndrumare și încurajare, dar în special pentru încredere, care a însemnat enorm și m-a motivat să particip din nou și la anul”, Pascal Adriana, clasa a XI-a B

Felicitări dragi elevi și mult succes în continuare! Noi vom fi aici să vă susţinem şi să vă ghidăm în parcursul pe care vi l-aţi ales!

Profesor,
Alisie Anca


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Învăţământ - Cultură

Profesori ai Școlii Gimnaziale Nr. 3 Cugir, la cursuri Erasmus+ în Croația

Cugir INFO

Publicat

în

Recent, doi profesori ai Școlii Gimnaziale Nr. 3 Cugir, Alexandra și Radu Costea au participat la un curs Erasmus+ în Dubrovnik, Croația cu titlul: „Explore the World of Artificial Intelligence & Chat GPT for Teachers”, o experiență profesională deosebit de valoroasă.

Cei doi au avut ocazia să învețe despre inteligența artificială în educație, folosind instrumente moderne precum: ChatGPT, Brisk, Padlet, Wayground și Blooket. Au descoperit cum pot crea exerciții interactive, teste și materiale didactice adaptate elevilor, dar și cum să folosească platforme digitale pentru a face lecțiile mai atractive.

„Cursurile au fost dinamice, aplicate și coordonate de profesori pasionați, iar atmosfera internațională a fost una caldă și deschisă. Ne-a plăcut foarte mult această experiență, care ne-a oferit idei practice și inspirație pentru activitatea de zi cu zi la clasă. Ne întoarcem acasă cu dorința de a integra noile cunoștințe în lecțiile noastre și de a face învățarea mai interesantă pentru elevi. Multumim Erasmus+ pentru această oportunitate de formare care ne-a ajutat să ne perfecționăm și totodată să aduce un plus de valoare școlii si nouă”, ne-au transmis cursanții de la Școala Gimnazială Nr.3.

 

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

Echipajul Școlii Gimnaziale „Singidava” Cugir, locul III la etapa națională a concursului „Sanitarii Pricepuți”

Cugir INFO

Publicat

în

Echipajul județului Alba, de la Școala Gimnazială „Singidava” din Cugir a obținut locul III la etapa națională a concursului „Sanitarii Pricepuți”, competiție de tradiție organizată de Crucea Roșie Română.

Concursul a reunit 45 de echipaje din întreaga țară, toate calificate în urma câștigării etapelor județene, într-o finală națională menită să testeze cunoștințele și abilitățile elevilor în domeniul educației pentru sănătate și acordării primului ajutor.

Județul Alba a fost reprezentat de echipajul Școlii Gimnaziale „Singidava” din Cugir, format din elevii Gabriel Andrei, Carina, Maria Alexandra, Andreea și Maria Emilia.

Aceștia au fost coordonați și pregătiți de doamna profesoară Stela Predescu. Rezultatul echipei este cu atât mai valoros cu cât concurența a fost foarte mare, iar nivelul de dificultate al probelor a fost ridicat.

„Felicit din toată inima echipajul județului Alba pentru rezultatul deosebit obținut la etapa națională a concursului „Sanitarii Pricepuți 2025”. Locul III pe podiumul național este o recunoaștere a muncii, seriozității și implicării de care acești elevi au dat dovadă în cadrul competiției. Mulțumiri sincere doamnei profesoare Stela Predescu, care a fost un sprijin esențial pentru echipă – a pregătit elevii cu profesionalism, răbdare și dedicare. De asemenea, nu putem să nu menționăm sprijinul constant al partenerilor noștri de la Star Assembly, care ne-au fost alături și în acest an în susținerea etapei județene a concursului. Le mulțumim pentru încredere și pentru susținerea acordată tuturor acțiunilor noastre dedicate educației pentru sănătate și primului ajutor în rândul tinerilor”, a declarat Adrian Dușa, directorul Crucii Roșii Române Filiala Alba.

Circa 300 de elevi de gimnaziu și de liceu au participat, în luna iunie, la faza județeană a concursului „Sanitarii Pricepuți”, cel mai longeviv concurs de educație pentru sănătate și prim ajutor din România. Competiția a fost organizată anual de Crucea Roșie Română Filiala Alba și a avut ca scop formarea elevilor din școlile gimnaziale și liceele din județul Alba, în domeniul educației pentru sănătate și al primului ajutor.

La faza județeană a concursului au fost invitate echipaje de la toate unitățile de învățământ din județul Alba, de nivel gimnazial și liceal. La gimnaziu, faza județeană a concursului „Sanitarii Pricepuți” a fost câștigată de echipajul Școlii Gimnaziale „Singidava” Cugir, care ulterior a reprezentat județul Alba la faza națională.

„Sanitarii Pricepuți” este singurul concurs dedicat sănătății și primului ajutor în școlile din România, încă din anul 1962, având o contribuție însemnată la instruirea elevilor în acordarea primului ajutor, în orice situație: la școală, pe stradă, în cadrul diverselor evenimente publice și orice alte împrejurări în care este nevoie de pricepere, promptitudine și dorință de implicare.

Concursul presupune reguli stricte și o tematică ce vizează aspecte legate de: noțiuni generale de igienă și educație pentru sănătate, regimul de activitate și odihnă al elevului, prevenirea bolilor contagioase, consumul de droguri, noțiuni de siguranță rutieră, principiile primului ajutor psihologic, noțiuni de protecție civilă. Totodată, tematica concursului conține o secțiune consistentă privind acordarea primului ajutor (principii de bază, etape în acordarea primului ajutor, suport vital de bază și defibrilare externă automată, primul ajutor de bază în urgențe de ordin medical, în caz de leziuni, probleme de sănătate cauzate de animale, probleme de sănătate cauzate de mediu etc).


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

Prof. Nicoletta Huștiuc din Cugir, participare la cursul „VIBES”, în Grecia

Cugir INFO

Publicat

în

În perioada 9-15 iulie 2025, orașul Thesaloniki, Grecia, a găzduit cursul de formare Erasmus+ intitulat „VIBES – Visionary Initiatives for a Balanced and Eco-conscious Society”, reunind participanți din șase țări europene: România, Grecia, Italia, Polonia, Bulgaria și Turcia. Fiecare țară a fost reprezentată de câte cinci participanți, formând un grup divers și motivat de viitori specialiști, formatori și lideri de comunitate, uniți de dorința de a contribui la o societate mai echilibrată și mai conștientă din punct de vedere ecologic.

Obiectivele cursului a fost Proiectul „VIBES”, care a urmărit mai multe obiective esențiale: Promovarea inițiativelor ecologice și sustenabile la nivel local și internațional; Dezvoltarea spiritului civic și al gândirii critice în rândul participanților; Stimularea creativității și leadershipului pentru o societate echitabilă și durabilă; Consolidarea colaborării interculturale și a înțelegerii reciproce între tineri din diferite culturi europene.

Potrivit participantei la reuniune, prof. Nicoletta Huștiuc (Șc Gimnazială nr. 3 Cugir) cursul a fost structurat pe metode non-formale de educație, care au încurajat învățarea activă, implicarea personală și lucrul în echipă. Printre metodele utilizate s-au numărat: Ateliere interactive și brainstorming-uri tematice; Studii de caz despre inițiative sustenabile din țările participante; Simulări și jocuri de rol privind deciziile comunitare și politicile verzi; Teatru social, colaje creative și sesiuni de storytelling ecologic.

Activitățile au pus accent pe dialogul intercultural și pe schimbul de bune practici în domeniul educației ecologice și al implicării comunitare.

„Un punct forte al cursului „VIBES” a fost atmosfera de cooperare și învățare interculturală. Participanții au lucrat în echipe internaționale, descoperind perspective diferite asupra problemelor comune și învățând unii de la alții. Prin dialog și colaborare, s-au creat punți între culturi și prietenii care depășesc granițele geografice. Fiecare zi a adus noi oportunități de cunoaștere, iar echipele mixte au încurajat dezvoltarea abilităților de comunicare, leadership și lucru în echipă”, ne-a relatat Nicoletta Huștiuc.

Pe lângă activitățile educative, cursul a inclus și o vizită culturală în Thesaloniki, în care participanții au avut ocazia să descopere farmecul acestui oraș cu o istorie impresionantă. De la turnul alb și piețele vibrante, la ruinele antice și gastronomia locală, fiecare colț al orașului a devenit o lecție vie de cultură și identitate grecească.

Un alt moment memorabil a fost seara culturală, unde fiecare echipă națională a prezentat, într-un mod original, tradițiile și specificul țării sale. Participanții au adus bunătăți tradiționale, deserturi autentice, obiecte artizanale și au pregătit scurte prezentări video, creând o atmosferă de sărbătoare, curiozitate și respect reciproc.

„Deși temperaturile ridicate de afară ne-ar fi putut descuraja, ele nu ne-au împiedicat să învățăm activ și să colaborăm eficient în echipe internaționale. Ca viitori specialiști, ne-am consolidat cunoștințele de limbi străine, comunicând în engleză, franceză și chiar italiană, într-un mediu multicultural și dinamic.

Participarea la un curs Erasmus+ presupune o selecție riguroasă, care precede orice mobilitate. Este un proces care evidențiază motivația, competențele și dorința reală de a învăța. Însă efortul este pe deplin răsplătit: după zile intense de activități, ateliere și colaborări, ne bucurăm cu mândrie de certificatele obținute”, susține profesoara  de la Gimnazială nr. 3 Cugir.

Erasmus+ este un program al Uniunii Europene care deschide orizonturi, creează punți între culturi și contribuie concret la dezvoltarea profesională și personală. Îndemnăm pe oricine are ocazia să participe la un astfel de proiect – cu siguranță nu va regreta.

„Mulțumim Atic România, Pylon One și Erasmus + pentru această oportunitate extraordinară!

Concluzie

Cursul „VIBES”, organizat de Pylon One din Grecia, nu a fost doar un eveniment de formare, ci o călătorie de autocunoaștere, colaborare și inspirație, în care fiecare participant a contribuit activ la construirea unei viziuni comune pentru o societate echilibrată și responsabilă. Dincolo de competențele dobândite, participanții au plecat acasă cu inimi deschise, idei noi și dorința de a transforma comunitățile din care provin.

Thesaloniki 2025 a fost martorul formării unei generații de viitori cetățeni responsabili, implicați și conștienți de rolul lor în construirea unui viitor sustenabil, solidar și deschis către diversitate.

Am scris acest articol pentru noi, toți cei 5 participanți din România”, a ținut  să precizeze Nicoletta Huștiuc.

 

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir