Rămâi conectat

Administraţie

Poliția Locală Cugir și-a prezentat activitatea pentru anul 2021

Cugir INFO

Publicat

în

Potrivit Raportului de activitate al instituției pentru anul 2021, prezentat Consiliului Local, Poliția Locală Cugir are în prezent un număr de 21 de angajați (1 post de conducere și 20 posturi de execuție), iar domeniile specifice de activitate sunt următoarele: ordine și liniște publică, circulația pe drumurile publice, disciplina în construcții și afișaj stradal, activitate comercială, protecția mediului, evidența persoanelor, baze de date, juridic, supraveghere sistem video și paza bunurilor. Din totalul de 21 de angajați ai Poliției Locale un număr de 10 sunt funcționari publici cu funcție specifică de polițist local au calitatea de agent constatator.

Printre principalele obiective vizate în anul anterior s-au numărat: Menţinerea ordinii şi a liniştii publice prin patrule independente sau mixte cu agenţi ai Poliţiei Orașului Cugir și jandarmi din cadrul Grupei de Jandarmi Sebeș, în sistem integrat în cadrul dispozitivului de ordine și siguranță publică al orașului.

De menționat faptul că, în anul 2021, pe lângă sesizările înregistrate la dispeceratul propriu (701 sesizări/reclamații) și cel al Poliției Oraș Cugir, s-a intervenit la un număr de 550 de apeluri de urgență 112 S.N.S.A.U. Astfel, în ultimii 3 ani (2019, 2020 și 2021) numărul total de intervenții pe numărul unic 112 a fost de 1745, iar numărul total de intervenții la sesizări din ultimii 3 ani, cu excepția celor venite pe numărul unic 112 este de 3407; Activități referitoare la verificarea modului de respectare de către persoanele fizice sau juridice a măsurilor stabilite prin actele normative specifice Stării de Alertă; Verificarea zilnică a respectării obligației persoanelor izolate sau carantinate la domiciliu de a nu părăsi locația în care sunt plasate, fiind verificate aproximativ 2100 persoane; Acțiuni de surprindere și sancționare contravențională a persoanelor care depozitează gunoiul în locuri neamenajate de pe domeniul public; Verificare respectării prevederilor legale privind semnificaţia indicatoarelor rutiere (de oprire şi staţionare interzisă, accesul interzis) sau alte cazuri de opriri neregulamentare prevăzute de normele legale în domeniul circulației pe drumurile publice, fiind întocmite 567 adrese în vederea indentificării conducătorului auto; Combaterea comerțului ilicit, precum și a fenomenului cerșetoriei; Întreţinerea curăţeniei, conservarea şi protecţia mediului înconjurător; Activitatea de disciplină în construcții și afișaj stradal; Menținerea ordinii publice în imediata apropiere a unităților de învățământ,precum și a fluidizarea traficului în zonele adiacente; Verificarea respectării prevederilor Legii 1/2011 (Legea Educației Naționale).

Pe parcursul anului 2021, polițiștii locali au aplicat un număr de 1.100 sancțiuni contravenționale (715 P.V de contravenție și 385 avertismente) pe diferite segmente de activitate, valoarea totală a sancțiunilor fiind de 239.410 lei.

Printre cele mai multe sancţiuni contravenționale aplicate se numără cele pentru nerespectarea prevederilor legale privind semnificaţia indicatoarelor rutiere (de oprire şi staţionare interzisă, accesul interzis) sau alte cazuri de opriri neregulamentare prevăzute în Hotărârile de Consiliu Local – 527 sancțiuni; pentru încălcarea normelor de conviețuire socială, nerespectarea ordinii publice – 93 sancțiuni; nerespectarea măsurilor pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 – 144 sancțiuni, păstrarea curățeniei, conservarea și protecția mediului înconjurător, activitatea de construcții și afișaj stradal – 180 sancțiuni; nerespectarea prevederilor Legii 1/2011 (Legea Educației Naționale) – 100 sancțiuni.

Poliția Locală a pus un accent deosebit și în anul trecut pe relația instituțională cu cetățenii. Astfel, activitatea de relaţii cu publicul a constat în gestionarea unui număr de 1.141 documente, din care: 302 solicitări scrise, 701 sesizări telefonice și verbale, 6 audiențe și 132 acte emise de diverse instanțe Judecătorești (ex. acte de procedură).

De asemenea prin continuarea proceselor de upgradare şi implementare a echipamentelor de supraveghere video digitale s-a facilitat identificarea persoanelor care au comis fapte contravenționale, cum ar fi: persoanele care au încălcat reguli de conviețuire socială, care depozitează sau aruncă deșeuri de orice natură pe domeniul public, a persoanelor care ar putea deteriora domeniul public și privat al orașului, identificarea persoanelor care apelează la mila publicului și a comercianților ambulanți, identificarea autovehiculelor parcate neregulamentar, a celor care circulă pe sectoare de drum cu accesul interzis, etc., precum și cele care au comis sau comit unele fapte de natură infracțională.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Administraţie

Evidența Persoanelor Cugir anunță că va elibera cărți de identitate simple doar persoanelor netransportabile

Cugir INFO

Publicat

în

Evidența Persoanelor Cugir transmis luni, 11 august 2025, că va elibera cărți de identitate simple doar persoanelor netransportabile.

„La nivelul orașului Cugir se eliberează cărți electronice de identitate și cărți de identitate simple.

Cărțile de identitate model vechi (1997) se eliberează doar în cazuri excepționale (ex. persoane netransportabile)

Programările pentru depunerea documentelor în vederea eliberării cărţii electronice de identitate se realizează exclusiv online, prin accesarea portalului HUB Servicii MAI: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/create?judet=AB

Detalii suplimentare: 0258 751 001

Vă multumim pentru întelegere şi vă recomandăm să urmăriţi în continuare canalele oficiale pentru eventuale actualizări ale informaţiilor”, au transmis reprezentanții celor de la Evidența Populației Cugir.

Am dori pe aceasta cale să-i întrebăm pe cei de la Evidența Persoanelor Cugir care este motivul REAL pentru care nu se eliberează Cărți de Identitate simple tututor cetățenilor din Cugir care solicită acest lucru, având în vedere că eliberarea cărții de identitate simple în România este reglementată de mai multe acte normative, inclusiv Legea nr. 162/2020 și Ordonanța nr. 12/2023, dar și de norme metodologice specifice, despre care NU avem cunoștință să fi fost abrogate sau modificate.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

În perioada următoare, la Cugir se vor elibera exclusiv cărți de identitate electronice

Cugir INFO

Publicat

în

În perioada următoare, la nivelul orașului Cugir, se vor elibera exclusiv cărți de identitate electronice (buletine digitale), au anunțat, miercuri, 6 august 2025, reprezentanții administrației locale.

Potrivit acestora, cărțile de identitate în format clasic NU vor mai fi eliberate temporar la Primăria Cugir. Toate cererile se vor face strict online, prin intermediul platformei oficiale a Ministerului Afacerilor Interne. Programările pentru depunerea cererilor se pot face accesând: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/harta.

Programarea se poate realiza direct pe site au prin instalarea aplicației mobile de pe site-ul menționat mai sus.

„Vă mulțumim pentru înțelegere și vă recomandăm să urmăriți în continuare canalele oficiale pentru actualizări. Pentru mai multe detalii vă rugăm să ne contactați la numerele de telefon: 0258751001 și 0258756000”, au transmis reprezentanții Primăriei Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Din 11 august 2025, intră în vigoare o variantă actualizată, cu multiple opțiuni de plată, a sistemului de parcare cu plată din orașul Cugir

Cugir INFO

Publicat

în

Începând de luni, 11 august 2025, vor intra în vigoare modificări importante privind parcările publice cu plată în orașul Cugir, în urma propunerilor venite din partea cetățenilor și aprobate în cadrul celei mai recente ședințe a Consiliului Local.

Scopul acestor ajustări este de a face sistemul mai accesibil, mai diversificat și mai adaptat nevoilor cetățenilor, oferind multiple opțiuni de plată și abonamente flexibile, au transmis reprezentanții administrației locale.

ABONAMENTE ȘI TICHETE DE PARCARE (FIZICE)

• Abonament lunar (tichet verde)

Valabilitate: 1 lună

Preț: 50 lei

• Abonament anual (tichet albastru)

Valabilitate: 1 an

Preț: 300 lei

• Tichet pentru o oră (tichet albastru)

Valabilitate: 1 oră

Preț: 1,5 lei

• Tichet 2 ore (tichet galben)

Valabilitate: 2 ore

Preț: 2,5 lei

• Tichet zilnic – „ORAȘUL CUGIR” (tichet verde)

Valabilitate: 1 zi întreagă

Preț: 8,5 lei

Achiziționarea tichetelor fizice se poate face de la casieria SERVICIULUI DE VENITURI Cugir, situată pe strada Victoriei, nr. 9.

VARIANTE MODERNE DE PLATĂ

1. Aplicația oficială a Primăriei Cugir (fără comision)

Tarife:

1 oră – 1 leu2 ore – 2 lei

1 zi – 8 lei (în curând se va modifica)

Aplicația va include și opțiuni pentru abonamente (lunar/anual)

2. Aplicația TPark (comision redus pentru aplicația externă)

Tarife:

1 oră – 1,10 lei

2 ore – 2,20 lei

1 zi – 8,50 lei (tarif actualizat, în loc de 5,50 lei pentru 8 ore)

3. SMS la 7420 – direct, fără aplicație (fără comision suplimentar)

Același tarife precum aplicația Primăriei.

PARCĂRI DEDICATE PERSOANELOR CU DIZABILITĂȚI

În fiecare zonă de parcare sunt rezervate locuri gratuite pentru persoanele care dețin legitimație valabilă, conform legislației în vigoare.

„Aceste modificări au fost adoptate ca răspuns direct la sugestiile primite din partea comunității, reflectând dorința de a avea un sistem de parcare mai eficient, mai accesibil și mai bine organizat. Vom continua să îmbunătățim acest serviciu public în funcție de nevoile reale ale cetățenilor”, au precizat reprezentanții Primăriei Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir