Administraţie
Otilia Băluţiu: „Petiţiile depuse la Primăria Cugir sunt soluţionate în termenul legal de 30 de zile”
Dintr-un raport cu privire la situația soluționărilor pentru petițiile depuse la Primăria Cugir în semestrul al II-lea al anului trecut, rezultă că au fost înregistrate prin Biroul Registratură un număr total de 8.335 acte.
Dintre acestea, 5.659 au fost primite de la cetățeni, iar 2676 de la instituții și din oficiu. În ceea e privește problematica ce rezultă din cererile cetățenilor și de la adresele primite de la instituțiile statului sau din partea agenților economici, se constată că, 1.989 cereri privesc domeniul economic de activitate, 1.379 cereri-domeniul public, 845 -informațică- relații publice, 689 resurse umane și autoritatea tutelară, 589-urbanism și amenajarea teritoriului, 440 fond funciar și registrul agricol.
Au mai existat probleme ce s-au referit la Contencios (SAP), programe comunitare, protecţie civilă, asociaţii de proprietari, asistenţa socială, direcţia venituri, alte categorii. ,,De menţionat că, toate cererile cetăţenilor primite de la instituţii ale statului şi agenţi economici, primite spre soluţionare şi înregistrate la primărie au fost soluţionate în termenul legal de 30 de zile de la data înregistrării. În ceea ce priveşte intervalul de timp în care au fost soluţionate aceste cereri şi adrese se poate spune că, în ziua înregistrării au fost soluţionate 1.678, între 1 şi 5 zile-2477, între 6 şi 15 zile- 3541, între 16 şi 30 zile-639’’, se arata in raportul prezentat de secretarul primăriei, jurista Otilia Băluţiu.
În ceea ce priveşte prevederile privind transparenţa decizională, (Legea 52/2003), acestea au fost respectate, făcându-se publice proiectele de acte normative de interes cetățenesc, la nivelul primăriei existând desemnată o persoană responsabilă pentru relația cu societatea civilă, care preia propunerile și inițiativele venite din partea cetățenilor. ,,Datele referitoare la aplicarea acestei legi arată că în perioada de referință au fost organizate 10 ședințe de consiliu, iar numărul participanților din afara instituției a fost de 12’’, a mai precizat secretarul instituţiei.

Administraţie
Evidența Persoanelor Cugir anunță că va elibera cărți de identitate simple doar persoanelor netransportabile
Evidența Persoanelor Cugir transmis luni, 11 august 2025, că va elibera cărți de identitate simple doar persoanelor netransportabile.
„La nivelul orașului Cugir se eliberează cărți electronice de identitate și cărți de identitate simple.
Cărțile de identitate model vechi (1997) se eliberează doar în cazuri excepționale (ex. persoane netransportabile)
Programările pentru depunerea documentelor în vederea eliberării cărţii electronice de identitate se realizează exclusiv online, prin accesarea portalului HUB Servicii MAI: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/create?judet=AB
Detalii suplimentare: 0258 751 001
Vă multumim pentru întelegere şi vă recomandăm să urmăriţi în continuare canalele oficiale pentru eventuale actualizări ale informaţiilor”, au transmis reprezentanții celor de la Evidența Populației Cugir.
Am dori pe aceasta cale să-i întrebăm pe cei de la Evidența Persoanelor Cugir care este motivul REAL pentru care nu se eliberează Cărți de Identitate simple tututor cetățenilor din Cugir care solicită acest lucru, având în vedere că eliberarea cărții de identitate simple în România este reglementată de mai multe acte normative, inclusiv Legea nr. 162/2020 și Ordonanța nr. 12/2023, dar și de norme metodologice specifice, despre care NU avem cunoștință să fi fost abrogate sau modificate.
Administraţie
În perioada următoare, la Cugir se vor elibera exclusiv cărți de identitate electronice
În perioada următoare, la nivelul orașului Cugir, se vor elibera exclusiv cărți de identitate electronice (buletine digitale), au anunțat, miercuri, 6 august 2025, reprezentanții administrației locale.
Potrivit acestora, cărțile de identitate în format clasic NU vor mai fi eliberate temporar la Primăria Cugir. Toate cererile se vor face strict online, prin intermediul platformei oficiale a Ministerului Afacerilor Interne. Programările pentru depunerea cererilor se pot face accesând: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/harta.
Programarea se poate realiza direct pe site au prin instalarea aplicației mobile de pe site-ul menționat mai sus.
„Vă mulțumim pentru înțelegere și vă recomandăm să urmăriți în continuare canalele oficiale pentru actualizări. Pentru mai multe detalii vă rugăm să ne contactați la numerele de telefon: 0258751001 și 0258756000”, au transmis reprezentanții Primăriei Cugir.
Administraţie
Din 11 august 2025, intră în vigoare o variantă actualizată, cu multiple opțiuni de plată, a sistemului de parcare cu plată din orașul Cugir
Începând de luni, 11 august 2025, vor intra în vigoare modificări importante privind parcările publice cu plată în orașul Cugir, în urma propunerilor venite din partea cetățenilor și aprobate în cadrul celei mai recente ședințe a Consiliului Local.
Scopul acestor ajustări este de a face sistemul mai accesibil, mai diversificat și mai adaptat nevoilor cetățenilor, oferind multiple opțiuni de plată și abonamente flexibile, au transmis reprezentanții administrației locale.
ABONAMENTE ȘI TICHETE DE PARCARE (FIZICE)
• Abonament lunar (tichet verde)
Valabilitate: 1 lună
Preț: 50 lei
• Abonament anual (tichet albastru)
Valabilitate: 1 an
Preț: 300 lei
• Tichet pentru o oră (tichet albastru)
Valabilitate: 1 oră
Preț: 1,5 lei
• Tichet 2 ore (tichet galben)
Valabilitate: 2 ore
Preț: 2,5 lei
• Tichet zilnic – „ORAȘUL CUGIR” (tichet verde)
Valabilitate: 1 zi întreagă
Preț: 8,5 lei
Achiziționarea tichetelor fizice se poate face de la casieria SERVICIULUI DE VENITURI Cugir, situată pe strada Victoriei, nr. 9.
VARIANTE MODERNE DE PLATĂ
1. Aplicația oficială a Primăriei Cugir (fără comision)
Tarife:
1 oră – 1 leu2 ore – 2 lei
1 zi – 8 lei (în curând se va modifica)
Aplicația va include și opțiuni pentru abonamente (lunar/anual)
2. Aplicația TPark (comision redus pentru aplicația externă)
Tarife:
1 oră – 1,10 lei
2 ore – 2,20 lei
1 zi – 8,50 lei (tarif actualizat, în loc de 5,50 lei pentru 8 ore)
3. SMS la 7420 – direct, fără aplicație (fără comision suplimentar)
Același tarife precum aplicația Primăriei.
PARCĂRI DEDICATE PERSOANELOR CU DIZABILITĂȚI
În fiecare zonă de parcare sunt rezervate locuri gratuite pentru persoanele care dețin legitimație valabilă, conform legislației în vigoare.
„Aceste modificări au fost adoptate ca răspuns direct la sugestiile primite din partea comunității, reflectând dorința de a avea un sistem de parcare mai eficient, mai accesibil și mai bine organizat. Vom continua să îmbunătățim acest serviciu public în funcție de nevoile reale ale cetățenilor”, au precizat reprezentanții Primăriei Cugir.
-
Mondenacum 12 luni
Mesaje de Sfânta Maria 2024. URĂRI, FELICITĂRI și SMS-uri care pot fi trimise persoanelor care își serbează onomastica | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 4 luni
Când pică Paștele ortodox și cel catolic 2026, dar și în următorii ani | cugirinfo.ro
-
Din judeţacum 4 luni
MESAJE de Sfântul Gheorghe 2025. SMS-uri, urări şi felicitări pe care le poţi transmite celor dragi de ziua numelui | cugirinfo.ro
-
Administraţieacum 11 luni
Premiu simbolic oferit de Primărie unor societăți comerciale din Cugir, cu prilejul aniversării a 225 de ani de tradiție industrială a orașului
-
Mondenacum 3 luni
Sfinții Constantin și Elena 2025. FELICITARI, MESAJE și URARI pentru cei care își sărbătoresc onomastica | cugirinfo.ro
-
Sportacum 8 luni
Triumf pentru șahiștii de la Metalurgistul Cugir, la „Cupa de Iarnă” desfășurată la Sibiu
-
Din judeţacum 4 luni
Când sunt Floriile Ortodoxe și Catolice în următorii ani | cugirinfo.ro
-
Sportacum 10 luni
„Roș-albaștrii” – remiză externă, după un meci nebun: ACS Mediaș – Metalurgistul Cugir 2-2 (0-0)