Rămâi conectat
Nicolae Ciucă - 2024

Administraţie

Orașul Cugir intră de mâine, 3 februarie 2021, în Scenariul GALBEN, după ce rata de infectare a crescut peste 1,5 cazuri la mia de locuitori

cugirinfo.ro

Publicat

în

Orașul Cugir va intra de mâine 3 februarie 2021, ora 00.00, în scenariul galben de combatere a pandemiei, din cauza ratei de infectare între 1,5 și 3 cazuri active la o mie de locuitori, conform ultimei hotărâri ale CJSU Alba.

Luând în dezbatere rata de incidență a cazurilor de COVID–19 pentru perioada 18.01.2021 – 31.01.2021, respectiv pentru perioada 19.01.2021 – 01.02.2021, la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județ, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba.

În temeiul:

Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;

Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, cu modificările și completările ulterioare;

H.G. nr. 3/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 13 ianuarie 2021;

Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

În conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 02.02.2021,

HOTĂRĂȘTE:

Art. 1. (1) La nivelul orașului Cugir, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3 cazuri la 1.000 de locuitori, începând cu data de 03.02.2021, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:
a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;
b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;
c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);
d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2300-0500, cu următoarele excepții:
– deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
– deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
– deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
– deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;
g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 0600-2300, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;
h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2300, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;
i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;
j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;
l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;
m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 0600-2300;
(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.
(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia, sau în funcție de modificările intervenite în ceea ce privește rata de incidență.

Art. 2. Hotărârile adoptate de Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba până la data adoptării acestei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Art. 3. Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba și U.A.T. orașul Cugir, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Administraţie

Premiu simbolic oferit de Primărie unor societăți comerciale din Cugir, cu prilejul aniversării a 225 de ani de tradiție industrială a orașului

cugirinfo.ro

Publicat

în

La aniversarea a 225 de ani de tradiție de industrială, pentru a ne arăta public recunoștința față de implicarea în viața economică a orașului nostru, primarul Adrian Teban a înmânat un premiu simbolic societăților din industria prelucrărilor metalice, mecanice și principalilor angajatori din orașul Cugir.

În cadrul festivalului Toamna Cugireană am premiat creativitatea şi realizările companiilor dar și riscul pe care și l-au asumat antreprenorii pentru a porni o afacere pe cont propriu, pe care au dezvoltat-o și au ajuns în topul investitorilor din orașul nostru.

De asemenea, am premiat și companiile de stat, care se dezvoltă pe piață în continuare și susțin un număr considerabil de locuitori din Cugir și împrejurimi.

Au urcat pe scena si au fost premiați:
– Star Transmission Cugir
– Fabrica de Arme Cugir
– Nova Grup SRL
– Bulbucan Lil SRL
– Solpop Distribution SRL
– Eurotec Product SRL
– Tecno Plast Cugir SRL
– Romtehnica SRL
– Usitech SRL
– Parcul Industrial Cugir


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Primăria Cugir: Luni, 30 septembrie 2024 – ultimul termen de plată pentru impozitele aferente semestrului II

cugirinfo.ro

Publicat

în

Primăria Cugir anunţă pe toţi cetăţenii oraşului şi ai localităţilor componente că luni, în data de 30.09.2024, este ultimul termen de plată pentru impozitele aferente semestrului II, datorate bugetului local de către contribuabilii persoane fizice şi juridice.

După această dată se vor percepe majorări de întârziere de 1% pentru fiecare lună si fracțiune de lună din sumele datorate. Programul de încasări până la această dată este: Luni-Joi de la 08.00 – 11.30 şi de la 12.00 – 16.00 și Vineri de la 08.00 – 11.00.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Festivități la început de nou an școlar, la Cugir. Elevii au fost primiți în instituții proaspăt modernizate

cugirinfo.ro

Publicat

în

În majoritatea instituțiilor educaționale au fost organizate festivități de deschidere la care au participat elevi, profesori, părinți și oficialități locale.

O mare parte dintre elevii cugireni au fost primiți în școli proaspăt modernizate, cu săli de clasă dotate cu materiale didactice noi.

Prezent la festivități, primarul Adrian Teban a declarat că: „Modernizarea celorlalte corpuri de clădiri se apropie de final iar până la finalul anului vor fi finalizate complet.

Am organizat investițiile în așa fel încât fiecare școală să fie capabilă să înceapă noul an școlar la cel puțin unul dintre localuri.

În ceea ce ne privește, ca administrație locală, prin investițiile realizate, am dovedit faptul că educația a fost, este și va fi o prioritate la nivel local dar suntem conștienți că mai sunt îmbunătățiri de adus, dar și alte noi investiții.

Dragi elevi, vă doresc să începeți acest an cu determinare, curaj, disciplină și încredere în voi înșivă! De asemenea, să vă implicați activ în activitățile școlare pentru a obține rezultate cât mai bune.

Educația este cea mai mare investiție pe care o puteți face în voi înșivă, iar noi suntem aici să vă sprijinim prin creșterea gradului de învățare și confort în școli.

Să vă bucurați și să folosiți ceea ce s-a realizat pentru voi dar să le lasați în aceleași condiții și celor care vor veni după voi.

Să aveți un an școlar plin de realizări, împliniri și bucurii!”

Chiar dacă a fost un an complicat în contextul proceselor de modernizare, acestea se apropie de final, iar învățământul cugirean beneficiază de peste 14 milioane de euro investiți din fonduri europene și confinanțare locală.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir