cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir

Acasă » Actualitate » Nu avem și nu vom mai avea tren spre Cugir! Niciun operator feroviar nu este atras de cursele spre orașul de la poalele Drăganei

Nu avem și nu vom mai avea tren spre Cugir! Niciun operator feroviar nu este atras de cursele spre orașul de la poalele Drăganei

Publicat în 04.11.2015 la ora 10:30

trenDin data de 8 mai 2015, automotorul cu două vagoane al Regiotrans-ului și-a încetat cursele pe linia ferată înspre Cugir.

De atunci, între liniile de fier și sub linia electrificată recent cresc buruienile. Ne-am interesat la Ministerul Transporturilor despre soarta acestui tronson de cale ferată. Iată ce ni s-a comunicat: ”Referitor la solicitarea dumneavoastră, vă transmitem următoarele: Secţia de circulaţie Şibot – Cugir, încadrată conform HG 177/2014 în categoria infrastructurii feroviare neinteroperabile, a fost închiriată până la data de 8.08.2015 gestionarului privat SC RC-CF TRANS, serviciul de transport feroviar de călători fiind asigurat de operatorul privat REGIOTRANS. Menţionăm faptul că CFR SA nu este operator feroviar (OTF), ci administrator al infrastructurii feroviare publice, care pune infrastructura la dispoziţia operatorilor feroviari (posesori de locomotive şi vagoane), iar serviciul public de transport de călători poate fi asigurat pe baza unei decizii comerciale doar de un operator. Până la acest moment niciun operator din cei existenţi nu şi-a manifestat intenţia de a efectua transport de călători pe secţia de cale ferată Şibot – Cugir. Serviciul Mass-Media”. Trenul „Cugireana”, care în vremurile bune era considerat cel mai lung tren de persoane din Europa, cu peste 7000 de navetişti abonaţi, a fost tras pe „linia moartă”.

Trenul s-a retras în depoul istoriei la 1 noiembrie 2006, după aproape un secol de existenţă. Primul tren a intrat în gara Cugir în anul 1906. Apogeul transportului CFR de persoane spre Cugir a fost atins în perioada 1986-1989, perioada de glorie a fabricilor de la Cugir. Atunci când trenul avea nu mai puțin de 18 vagoane, fiind, probabil, cel mai lung tren de persoane din Europa. Aproape 20 ani au circulat spre Cugir simultan şi „Cugireana” şi „Sibiana” (pe ruta Cugir – Sibiu). Ulterior a fost pus pe linie automotorul Regiotrans, care a rezistat în timp, de 10 ori mai puțin decât Cugireana.

Nicoleta IDITA-TOMUȚA

Acest articol a fost citit de 363 ori

Nu avem și nu vom mai avea tren spre Cugir! Niciun operator feroviar nu este atras de cursele spre orașul de la poalele Drăganei
3 (60%) 2 vote[s]

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.