Rămâi conectat

Economie

Mircea Trifan: „Vrem să asigurăm angajaţilor noştri locuri de muncă stabile şi venituri salariale care să le ofere o viaţă mai bună!”

Redacția Cugirinfo.ro

Publicat

în

Mircea Trifan UM CugirInterviu cu d-nul ing. Mircea Trifan, director general la SC Fabrica de Arme Cugir

– Domnule Mircea Trifan, în urmă cu aproape trei luni aţi fost numit în funcţia de director general la Fabrica de Arme Cugir. Cu ce gânduri aţi preluat mandatul de a conduce una dintre importantele societăţi care aparţine sectorului industriei de apărare?
– Este o misiune deloc uşoară, care implică multă seriozitate şi responsabilitate, dar care reprezintă pentru mine o provocare în condiţiile în care am fost investit cu încrederea de a conduce o importantă societate de interes naţional, şi vreau să vă spun că am pornit cu încredere la drum, chiar dacă n-am mai deţinut funcţii de conducere în acest domeniu de activitate. Ştiam că nu este simplu şi că fabrica s-a confruntat şi încă se mai confruntă cu multe dificultăţi generate de datoriile istorice acumulate,  dar nu puteam să refuz propunerea de a prelua conducerea societăţii, mai ales că postul de manager general revenea partidului pe care îl reprezint.
– Fabrica de Arme are un mare avantaj, faţă de vecina sa UM Cugir, prin faptul că are asigurate contracte, ceea ce înseamnă că oamenii vor avea de lucru pe termen lung. Ce măsuri v-aţi gândit să luaţi pentru onorarea acestor obligaţii?
– După cum sigur aţi aflat, Fabrica de Arme are asigurate comenzi până în 2016, ceea ce înseamnă producţie şi export de multe milioane de dolari. Este o situaţie bună, care ne creează siguranţa că vom avea de lucru pe această perioadă. Dar existenţa contractelor ferme este doar o mică parte a ecuaţiei. Primordială acum este onorarea acestor comenzi şi pentru asta ne zbatem în această perioadă. Avem parteneri tradiţionali în Statele Unite şi nu numai, în domeniul fabricaţiei de arme civile şi arme uşoare şi avem ca obiectiv important păstrarea acestor parteneri tradiţionali şi găsirea altora noi.  Principala provocare pe care o avem în faţă referitoare la onorarea comenzilor este legată de creşterea productivităţii muncii, creştere care va fi făcută prin doi vectori principali: creşterea disciplinei la locul de muncă şi retehnologizarea. În acest sens, sub coordonarea inginerului şef cercetare-dezvoltare, am demarat o acţiune de retehnologizare a producţiei, astfel încât într-o perioadă de circa 3-5 luni să reuşim achiziţionarea unor utilaje performante, şi când spun asta mă gândesc la maşini cu comandă numerică, care să funcţioneze 24 de ore din 24 şi să înlocuiască unele utilaje vechi şi de 50-60 de ani. Retehnologizarea nu va însemna doar creşterea productivităţii muncii, ci şi creşterea calităţii produselor noastre.
– Am văzut că Fabrica de Arme a primit undă verde pentru angajarea unui număr de aproape 300 de persoane, un adevărat balon de oxigen pentru societate, în condiţiile semnării unui nou contract cu un partener străin. Cum aţi demarat această acţiune de asigurare a necesarului de resurse umane la nivelul societăţii?
– Am văzut că mulţi vorbesc despre aceste angajări încercând să îşi aroge merite mai mari sau mai mici şi vehiculând tot felul de cifre. Eu vreau să vă spun că, în calitate de director general, am avut multe discuţii şi am bătut la multe uşi de ministere până am reuşit să conving pe toată lumea că existenţa unui contract ferm implică obligaţii ferme faţă de partener, iar onorarea acestor obligaţii înseamnă oameni care să muncească. Şi asta pe fondul existenţei unui deficit de personal în derularea contractelor anterioare.
Angajarea de personal se bazează pe aprobarea de către Guvernul Ponta a Memorandului transmis încă de anul trecut, prin care se motiva necesitatea angajării de forţă de muncă calificată, pentru sectorul de producţie al fabricii. Este incontestabil meritul celor care au aprobat aceste angajări, dar şi a efortului pe care l-am făcut şi noi, conducerea societăţii, susţinuţi fiind în permanenţă de subprefectul Cornel Murg şi deputatul Ioan Dîrzu. În aceste condiţii am trecut la o primă etapă de angajări pentru sectorul de producţie, în meseriile de strungari, frezori, rectificatori ş.a, personal care provine cu precădere din rândul foştilor angajaţi ai societăţii, dar am angajat şi tineri care nu aveau locuri de muncă. Urmează ca în viitorul apropiat să facem o evaluare a impactului pe care l-au avut noile angajări asupra creşterii producţiei şi apoi să decidem ce angajări facem şi în ce număr. Chiar dacă ne dorim să facem multe angajări pentru că ştim care este situaţia locurilor de muncă în Cugir, suntem prudenţi şi vom face alte angajări doar după evaluarea de care vă vorbeam.
– Ce implicaţii organizatorice au aceste angajări în societatea dumneavoastră?
– Sigur că pentru realizarea produselor este nevoie de o reorganizare a activităţii de lucru, în aşa fel încât să putem executa la timp produsele cuprinse în contracte şi să putem folosi personalul la capacitate maximă. În acest sens, am demarat o acţiune de organizare a schimbului doi în secţia de producţie, astfel încât să realizăm o acoperire optimă cu personal pe ambele schimburi. Vom face în aşa fel încât să ne orientăm ca în acele puncte unde se impune schimbul doi să asigurăm toate condiţiile de producţie încât să nu apară întreruperi pentru execuţia anumitor operaţii, sau să stagnăm din cauze subiective. Este important să avem o încărcare ritmică cu lucru, să respectăm disciplina tehnologică şi să realizăm produse de calitate. Aşa cum vă spuneam mai înainte, achiziţionarea de utilaje performante va reprezenta o prioritate a fabricii privind îmbunătăţirea activităţii de producţie. Aş vrea, totodată, să vă precizez şi faptul că SC Fabrica de Arme Cugir este partener activ în Proiectul Şcoala Profesională Cugir, din cadrul Colegiului Tehnic „ID Lăzărescu”, care în baza unui contract încheiat va pregăti forţa de muncă calificată, în sistem dual şi pentru societatea noastră. Elevii acestei şcoli profesionale vor face practică în unitatea noastră şi dacă sunt serioşi vor avea prioritate la angajare după terminarea studiilor. Ne preocupăm aşadar şi pentru întinerirea personalului şi menţinerea standardelor ridicate pentru industria din Cugir.
– Ce măsuri v-aţi propus în direcţia reducerii cheltuielilor şi a datoriilor pe care fabrica le-a înregistrat de-a lungul anilor?
– Despre reducerea cheltuielilor vreau să vă spun că încă din prima zi de când am venit director, am spus că nu voi accepta să se facă achiziţii “pe sub masă” sau, mai bine zis, peste preţul pieţei. Am implementat un sistem transparent de achiziţii de produse şi servicii şi vreau să vă spun că se văd reduceri semnificative. Despre datoriile înregistrate de unitate pe parcursul anilor vreau să spun că au pus şi încă mai pun la grea încercare evoluţia fabricii, astfel că am considerat necesar să punem în aplicare o strategie de reducere a acestora, şi sperăm ca pe fondul creşterii producţiei să putem să reducem aceste datorii. Nu este uşor, dar suntem determinaţi să reuşim.
– Una dintre problemele care frământă angajaţii societăţii dar şi sindicatul este în legătură cu majorările de salarii. Ce veţi întreprinde în acest sens?
– Vreau să înţeleagă şi salariaţii, şi sindicatul că dorinţa noastră este că de bunăstarea societăţii noastre trebuie să se bucure toţi cei care pun umărul. Nu vreau să promit multe, pentru că sunt omul care, dacă promite, şi face. Dar vreau să ştie toată lumea că în măsura în care evoluţia economică a firmei va fi una pozitivă, acest lucru se va reflecta şi în salariile oamenilor noştri.
– Ce mesaj doriţi să le transmiteţi salariaţilor fabricii şi locuitorilor oraşului Cugir?
– Vreau să le transmit tuturor că la Fabrica de Arme se face un singur fel de politică: politica economică! Şi credeţi-mă că factorul ce mă motivează cel mai tare în activitatea pe care o fac zi de zi este acela că ştiu că de bunul mers al SC FAC depind vieţile a peste 800 de familii care au angajaţi aici, la noi. Nu este uşor, dar încet-încet formăm o echipă cu care vom duce la bun sfârşit toate angajamentele pe care ni le-am luat. Vrem ca oamenii noştri să aibă locuri de muncă stabile, bine plătite, astfel încât să atingem un nivel de viaţă cât mai bun pentru salariaţii noştri şi pentru familiile lor. Şi sincer ne dorim ca şi la Uzina Mecanică sau în alte unităţi din oraş să se creeze locuri de muncă, astfel încât să crească nivelul de trai în Cugir! Tuturor cugirenilor, multă sănătate şi gânduri bune!
– Domnule director general, vă mulţumesc pentru interviul acordat şi vă doresc ca toate gândurile să vi se împlinească!

A consemnat
Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Publicitate
Un comentariu

Un comentariu

  1. Carmen

    22.06.2013 la 8:59

    Felicitari pentru functie si iti doresc sa ai curajul si puterea de a trece peste toate obstacolele pentru a realiza ceea ce ti-ai propus!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Economie

Locuri de muncă disponibile în orașul CUGIR, la data de 15 aprilie 2025

cugirinfo.ro

Publicat

în

AJOFM Alba a transmis lista cu locurile de muncă disponibile, la data de 15 aprilie 2025, pe raza orașului CUGIR.

Persoanele interesate sa ocupe un loc de munca pot viziona ofertele accesând www.anofm.ro, selectati AJOFM Alba, sectiunea Persoane fizice – Locuri de munca vacante sau se pot prezenta la sediul agentiei judetene pentru ocuparea fortei de munca de domiciliu sau resedinta.

Vă prezentăm mai jos lista locurilor de muncă vacante în orașul Cugir și numerele de telefon/adresele de e-mail ale angajatorilor, de la care puteți obține mai multe detalii:

AGENT OCUPAŢIA NR. LMV NR. TELEFON/E-MAIL
IVET SRL MANIPULANT MARFURI 1 0744535450

 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Economie

Locuri de muncă disponibile în comuna ȘIBOT, la data de 15 aprilie 2025

cugirinfo.ro

Publicat

în

AJOFM Alba a transmis lista cu locurile de muncă disponibile, la data de 15 aprilie 2025, pe raza comunei ȘIBOT.

Persoanele interesate să ocupe un loc de muncă pot viziona ofertele accesând www.anofm.ro, selectați AJOFM Alba, secțiunea Persoane fizice – Locuri de muncă vacante sau se pot prezenta la sediul agenției judetene pentru ocuparea forței de muncă, de domiciliu sau resedintă.

Vă prezentăm mai jos lista locurilor de muncă vacante în comuna ȘIBOT și numerele de telefon/adresele de e-mail ale angajatorilor, de la care puteți obține mai multe detalii:

AGENT OCUPAŢIA NR. LMV NR. TELEFON/E-MAIL
PRODUSE TRADIȚIONALE DIN ARDEAL S.R.L. MANIPULANT MARFURI 1 0358401297
PRODUSE TRADIȚIONALE DIN ARDEAL S.R.L. MACELAR 1 0358401297
PRODUSE TRADIȚIONALE DIN ARDEAL S.R.L. CIONTOLITOR TRANSATOR CARNE 1 0358401297

 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Economie

Locuri de muncă disponibile în orașul CUGIR, la data de 25 martie 2025

cugirinfo.ro

Publicat

în

AJOFM Alba a transmis lista cu locurile de muncă disponibile, la data de 25 martie 2025, pe raza orașului CUGIR.

Persoanele interesate sa ocupe un loc de munca pot viziona ofertele accesând www.anofm.ro, selectati AJOFM Alba, sectiunea Persoane fizice – Locuri de munca vacante sau se pot prezenta la sediul agentiei judetene pentru ocuparea fortei de munca de domiciliu sau resedinta.

Vă prezentăm mai jos lista locurilor de muncă vacante în orașul Cugir și numerele de telefon/adresele de e-mail ale angajatorilor, de la care puteți obține mai multe detalii:

AGENT OCUPAŢIA NR. LMV NR. TELEFON/E-MAIL
MOLDO INTER SPEDITION SRL AMBALATOR MANUAL 2 0734418187
MOLDO INTER SPEDITION SRL OPERATOR LA MASINI-UNELTE CU COMANDA NUMERICA 3 0734418187
MOLDO INTER SPEDITION SRL RECTIFICATOR DANTURA CANELURI 1 0734418187

 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir