Învăţământ - Cultură
La Cugir rata de promovabilitate a Examenului de Balalaureat este de 67,5%
• La Colegiul Național „Daid Prodan” rata de promovare este de 84%
• La Colegiul Tehnic „ID Lăzărescu” rata de promovare este de 51%
În urmă cu câteva ore la Centrul de examinare nr 282 de la Colegiul Tehnic „ID Lazarescu” Cugir s-au afișat rezultatele la probele susținute la sesiunea din vară a examenul de Bacalaureat.
Astfel, pe total Centru, procentul de promovabiliotate este de 67,5%, la un număr de 206 înscriși, față de 58,83% în 2012, reprezentând un număr de 226 înscriși la examen. Din numărul de 206, 33 provin din nepromovații de la la sesiunile de Bacalaureat de anul trecut.
Potrivit președintelui comisiei de bacalaureat, Prof. Univ. Dr. Ing. Constantin Dumitrescu de la Institutul Politehnic Timișoara, dintre cei 33 de nepromovați la sesiunea din 2012 au promovat Bacalaureatul în această sesiune 46%, iar din rândul celor 173, promovabilitatea este de 71,6%.
Procentul de promovabilitate este de 84% la Colegiul Național ,,David Prodan” și de 51% la Colegiul Tehnic „ID Lăzărescu”.
Potrivit acelorași surse la BAC 2013 Cugir s-au obținut un număr de 15 note de 10, dintre care 11 la Colegiul „David Prodan“: disciplina matematică-informatică (9), Limbă română (1), Chimie (1), precum și 4 note de 10 la disciplina Economie – Colegiul Tehnic „ID Lăzărescu”.
La ora 14.00 când am primit informațiile erau inregitrate la comisie un număr de 13 contestații.
Învăţământ - Cultură
Cristian Oprea, elev al Colegiului Tehnic I.D. Lăzărescu Cugir, premiul II la Concursul Național de Robotică de la București
Cristian Oprea, de la Colegiul Tehnic I.D. Lăzărescu din Cugir a reușit o performanță deosebită la Concursul Național de Robotică, desfășurat la București. Elevul cugirean a obținut premiul II la competiția desfășurată în Capitală.
„La Concursul Național de Robotică, Cristian Oprea a obținut Premiul II. Cu mult drag ne-am reîntâlnit la școală, i-am urat să aibă același parcurs frumos și în anii ce vor urma (e abia clasa a X-a). Doamnei profesor Mihaela Drogoțel i-am adresat cuvinte de mulțumire pentru răbdarea de a pregăti și aduce acasă premii importante și nu aș putea să nu îmi îndrept recunoștința către sponsorii care ne-au facilitat prezența la București”, a transmis Ionuț Iancu, directorul Colegiului Tehnic I.D. Lăzărescu.
Învăţământ - Cultură
Magia poveștilor japoneze la Grădinița cu Program Prelungit din Vinerea. O întâlnire online dedicată teatrului kamishibai
Joi, 5 decembrie 2024, la Grădinița cu Program Prelungit Vinerea, unitate școlară arondata Școlii Gimnaziale Nr. 3 Cugir, s-a desfășurat o activitate inedită: o întâlnire online dedicată teatrului kamishibai. Acest tip de teatru japonez tradițional folosește un mic decor din lemn pentru a reda povești ilustrate prin imagini desenate manual, acompaniate de narațiuni captivante.
Potrivit prof. Nicoletta Huștiuc, evenimentul a avut o invitată specială tocmai din Japonia, o performeră talentată de teatru kamishibai, care a adus magia poveștilor japoneze direct în sălile de clasă.
„Activitatea a avut loc în parteneriat cu proiectele eTwinning „STEM with Pete is Really Great” și „Cody Trip with Eric Carle’s Ship”, reunind cadre didactice și copii din România, Turcia, Grecia, Polonia, Italia și Japonia.Cu sprijinul tehnologiei și al ingeniozității echipei, micuții au interacționat online, schimbând saluturi calde precum „Hello”, „Arigato” sau „Kalimera”. Momentul s-a încheiat festiv cu urările de sărbători: „Merry Christmas” și „Crăciun Fericit!”, marcând un final plin de bucurie și emoție”, ne-a relatat Nicoletta Huștiuc.
După cum am aflat, profesoarele Nicoletta Huştiuc, Andreea Tuhut și Daniela Olar, împreună cu cele trei grupe de copii, au demonstrat că prietenia și învățarea nu au granițe. A fost o experiență memorabilă, care a adus un strop de magie și multiculturalitate în sufletele tuturor participanților.
Constantin PREDESCU
Învăţământ - Cultură
„Limbi diferite, aceleași ritmuri”, la Școala Gimnazială Nr. 3 Cugir. Proiect eTwinning derulat cu elevi din 7 țări europene
Elevii clasei a II-a A și a III-a B de la Școala Gimnazială Nr. 3 Cugir coordonați de prof. Mihaela Szilagyi-Tomoiu și prof. Luminița Enescu participă in acest an școlar la proiectul etwinning „Limbi diferite, aceleași ritmuri” împreună cu elevi din Franța, Italia, România, Ucraina, Moldova, Estonia și Polonia.
Deși limbajele sunt diferite, ritmurile sunt aceleași.
„În cadrul proiectului, profesorii doresc să le arate elevilor că muzica este o limbă universală și că oamenii care vorbesc diferite limbi și provin din culturi diferite pot simți emoții comune în aceleași ritm. Totodată, muzica reușește să reunească culturile bogate din diferite țări, să ofere interacțiune socială și să creeze un proces distractiv, permițând astfel copiilor să învețe prin abordări diferite”, susține prof. Luminița Enescu.
Potrivit doamnei Enescu, proiectele eTwinning oferă elevilor oportunitatea de a explora noi perspective culturale, de a colabora cu colegi din alte țări și de a-și dezvolta competențe esențiale pentru viitor.
Printre acestea, proiectul „Limbi diferite, aceleași ritmuri” iese în evidență prin unicitatea abordării sale, îmbinând diversitatea lingvistică și pasiunea pentru muzică.
„Participarea la acest proiect aduce multiple beneficii elevilor, atât pe plan academic, cât și personal. Prin colaborarea cu elevi din alte țări, aceștia au ocazia să-și exerseze cunoștințele de limbi străine într-un context autentic. De asemenea, proiectul promovează respectul pentru diversitatea lingvistică și încurajează învățarea expresiilor și tradițiilor muzicale în mai multe limbi. Acest lucru sporește încrederea elevilor în abilitățile lor de comunicare., precizează doamna Enescu.
Conform informațiilor, primite de la doamna Mihaela Szilagyi-Tomoiu, demersul încurajează lucrul în echipă, indiferent de granițele geografice. Elevii lucrează împreună pentru a crea materiale muzicale, videoclipuri sau spectacole, învățând să respecte punctele de vedere ale colegilor din alte culturi. Această colaborare îi ajută să înțeleagă importanța muncii comune și interacțiunii pozitive în context global”, precizează doamna Enescu.
„Așadar, muzica este limbajul universal, iar proiectul „Limbi diferite, aceleași ritmuri” le oferă elevilor șansa de a-șiexprima creativitatea prin compoziții muzicale, dansuri sau interpretări vocale. Această activitate artistică îi ajută să se descopere pe sine, să-și dezvolte simțul estetic și să-și exprime emoțiile într-un mod autentic”, a conchis prof. Mihaela Szilagyi – Tomoiu.
Constantin PREDESCU
-
Din judeţacum 7 luni
Mesaje de Paste 2024. SMS-uri, urări şi felicitări pe care le poţi trimite celor dragi de Sfintele Pasti | cugirinfo.ro
-
Din judeţacum 7 luni
Mesaje de Paște fericit 2024. SMS-uri urări şi felicitări de Sfintele Pasti pe care le poţi trimite prietenilor | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 4 luni
Mesaje de Sfânta Maria 2024. URĂRI, FELICITĂRI și SMS-uri care pot fi trimise persoanelor care își serbează onomastica | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 12 luni
MESAJE de Crăciun fericit! Urări și felicitări pe care le poți trimite celor dragi | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 7 luni
Când pică Paștele ortodox și cel catolic 2025, dar și în următorii ani | cugirinfo.ro
-
Actualitateacum 8 luni
MESAJE de Sfântul Gheorghe 2024. SMS-uri, urări şi felicitări pe care le poţi transmite celor dragi de ziua numelui | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 9 luni
MESAJE de 8 MARTIE, Ziua Femeii 2024. Felicitări, urări și SMS-uri pentru femeile din viața voastră | cugirinfo.ro
-
Administraţieacum 3 luni
Premiu simbolic oferit de Primărie unor societăți comerciale din Cugir, cu prilejul aniversării a 225 de ani de tradiție industrială a orașului