Rămâi conectat

Învăţământ - Cultură

La Cugir, proiectul „Fiecare copil în grădiniţă”, la ceas de bilanţ

Redacția Cugirinfo.ro

Publicat

în

copiiPotrivit recomandărilor făcute de Comisia Europeană, „prevenirea transmiterii dezavantajelor de la generaţie la generaţie este o investiţie crucială în viitorul Europei, cu beneficii pe termen lung pentru copii, economie şi întreaga societate”.

În acest context, s-a acţionat de către autorităţile române ca educaţia timpurie să fie corelată pozitiv cu rate mai mari de absolvire a şcolii şi de angajabilitate şi mai mici de infracţionalitate. Un recent raport pe patru ani către parteneri şi investitori privin derularea în România a Programului „Fiecare copil în grădiniţă”, evidenţiază faptul că acei copii care sunt expuşi de timpuriu limbajului şi cărţilor devin elevi mai buni la şcoală şi adulţi mai uşor de angajat mai târziu. Tot respectivul raport relevă faptul că investiţia în programe de educaţie timpurie este esenţială pentru a rupe cercul sărăciei multigeneraţionale şi, în acelaşi timp, este o dovadă de economie inteligentă.
Referindu-se la rezultatele cumulate în perioada 2010-2014, precum şi la efectele reale ale programului, directorul adjunct al Şcolii Gimnaziale „Singidava” Cugir, prof. Gabriela Lupu, arăta că „există o evoluţie şi un progres clar datorită acestei abordări. Mulţi dintre copii sunt acum integraţi, iar părinţii lor au mai mult respect faţă de profesori şi faţă de ei înşişi. Sunt mai toleranţi şi mai înclinaţi să respecte un program”. Potrivit profesoarei, iniţiativa înscrierii în programul „Fiecare copil în grădiniţă” a pornit în 2010, ca urmare a organizării „Atelierelor de vară” pentru copiii care urmau să intre în clasa a I-a, după modelul atelierelor de vară pentru limba engleză, promovate de prof. Delia Niculaş, şi care s-au finalizat cu o reuşită prin organizarea „Grădiniţei estivale”, datorită faptului că au fost cuprinse toate activităţile de formare a şcolarului mic. Aceste demersuri au condus şi la constatarea nivelului scăzut de educaţie al copiilor din familiile defavorizate, devansând strategia locală prin implementarea conceptului de „Educaţie timpurie”.
„În perioada 2011-2012, am realizat în cadrul şcolii gimnaziale, o grupă pe nivel simultan (grădiniţă) cu 20 de copii, cu finanţarea postului de către ISJ Alba şi cu parteneriatul Ovidiu Ro. De atunci, numărul copiilor incluşi în proiect a crescut, iar conceptul de integrare a prins contur prin cuprinderea preşcolarilor în grupele grădiniţelor arondate la Şcoala Gimnazială „Singidava”. În paralel, s-a acţionat ca familiile copiilor să fie stimulate şi să-şi înscrie copiii la grădiniţă, să frecventeze zilnic cursurile. Pentru aceasta, primesc tichete sociale în sumă de 50 lei/lună, îmbrăcăminte, rechizite, materiale sanitare, vitamine etc”, ne-a declarat Gabriela Lupu. Am mai aflat că au loc şedinţe lunare cu părinţii, sesiuni educative pentru mame şi serbări şcolare. „Am constatat faptul că cei 40 de copii care beneficiază acum de acest program frecventează cursurile, sunt mult mai autonomi în activitatea zilnică, dezvoltă abilităţi de joc, de comunicare, schimbare pozitivă de comportament, iar părinţii lor devin mult mai responsabili faţă de nevoile educative ale copiilor. A scăzut, de asemenea, numărul absenţelor”, a precizat directoarea adjunctă. Un rol esenţial l-a jucat, potrivit Gabrielei Lupu, mediatoarea şcolară Gabriela Pienar, care a bătut din uşă în uşă pentru identificarea grupului ţintă şi care, pe parcursul anului şcolar, ţine legătura permanent cu familiile acestor copii. „Deprinderea de a veni zi de zi la grădiniţă îi va ajuta pe copii şi în învăţământul primar, ceea ce va conduce şi la scăderea riscului de abandon şcolar”, susţine doamna Lupu.
După cum am aflat, ca urmare a faptului că proiectul se desfăşoară în condiţii bune, şcoala a ieşit de sub monitorizare, cadrele didactice fiind formate pe cerinţele proiectului şi activitatea se derulează autonom prin coordonarea prof. învăţământ preşcolar Ilona Bârsan, de la Grădiniţa „Prichindel” Cugir.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Învăţământ - Cultură

Implicare și dăruire din partea CAR Credit Teiuș pentru copiii cu nevoi speciale de la Școala Gimnazială „Singidava” Cugir

Cugir INFO

Publicat

în

Asociatia ,,Implicarea și Dăruire Cugir 2023” condusă de Mihaela Bota, împreună cu Casa de Ajutor Reciproc „Credit Teiuș” au venit din nou în sprijinul elevilor din clasele cu nevoi speciala de la Școala Gimnazială „Singidava” Cugir. Asociația le-a dăruit copiilor rechizite și dulciuri cu prilejul începerii noului an școlar.

„Nu este pentru prima oară când primim sprijinul CAR Credit Teiuș, aceasta dovedind solidaritate față de elevii cu nevoi speciale, oferind cu mare bucurie daruri la începerea anului școlar, dar și cu alte ocazii.
Folosesc prilejul de a aduce mulțumiri pentru implicare și doamnei director de la Școala Gimnazială „Singidava”, profesor Floare Vlasea”, a spus Mihaele Bota.

Casa de Ajutor Reciproc Credit Teiuș este o asociaţie de interes general şi comunitar, fără scop patrimonial, creată pe baza liberului consimţământ şi voinţei de asociere a membrilor săi. CAR Credit Teiuș IFN, în forma actuală de „Casa de Ajutor Reciproc Teiuș” a luat ființă în anul 2006 ducând mai departe istoria Băncii cooperatiste înființată în anul 1924.

Scopul CAR Credit Teiuș este dezvoltarea legăturilor de solidaritate, sprijin și întrajutorare materială a membrilor săi, prin atragerea de fonduri sociale ale membrilor și acordarea de împrumuturi acestora și ajutoare sociale nerambursab

Începând cu luna iunie 2025 CAR Credit Teiuș este membră a Federației Caselor de Ajutor Reciproc – FEDRO.INFOCAR.

 

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

Festivități organizate la unitățile de învățământ din Cugir, cu ocazia începerii anului școlar 2025-2026

Cugir INFO

Publicat

în

Luni, 8 septembrie 2025, în cadrul instituțiilor educaționale din oraș, a avut loc deschiderea anului școlar, unde au participat elevi, profesori, părinți și oficialități locale. Atmosfera a fost una de sărbătoare, plină de emoție și entuziasm.

Elevii au pășit în școli modernizate, cu săli de clasă dotate cu materiale didactice noi, pregătite să sprijine procesul de învățareDeși sistemul educațional a traversat dificultăți în ultima perioadă, începutul de an școlar ne aduce bucuria revederii și continuitatea firească a procesului educativ.

În cadrul deschiderii de la Colegiul Tehnic „I.D. Lăzărescu”, primarul Adrian Teban a adresat următorul mesaj: „Vă urez un bun venit tuturor la un nou început de an școlar! Pentru domnii și doamnele profesor, vreau să mulțumesc celor care sunt astăzi la careu. De asemenea, doresc să îmi prezint respectul pentru cei care au decis să nu fie astăzi prezenți. Înțelegem nemulțumirea lor, iar în același timp ne gândim că începutul anului școlar, din respect pentru elevii prezenți aici, este bine să aibă continuitate. În acest an, unele școli au decis să nu organizeze festivități. Deși a avut loc restructurarea rețelei școlare la nivelul orașului Cugir, am încercat să facem această rețea cât mai eficientă, pentru a răspunde cerințelor actuale și pentru ca un număr cât mai mic de profesori să fie afectați. Mi-aș dori ca această tensiune care există în societate să își găsească o rezolvare pozitivă, astfel încât oamenii să fie mulțumiți de locul de muncă. În același timp, trebuie să fim conștienți că, la fel cum fiecare familie are un buget, și la nivel național veniturile și cheltuielile trebuie să fie în echilibru. Anul trecut am avut o promovabilitate destul de bună la bacalaureat și îmi doresc ca și anul viitor să păstrăm același nivel, astfel încât Colegiul Tehnic „I.D. Lăzărescu” să rămână printre cele mai bune colegii tehnice din județ. Cu aceste gânduri vreau să vă transmit tuturor mult succes în noul an școlar!”

La Școala Gimnazială Nr. 3/ Școala Gimnazială „Ioan Mihu” din Vinerea, au fost primiți 8 elevi noi în clasa întâi, alături de numeroși copii în clasele pregătitoare.

La Școala Gimnazială „Singidava” au pășit în noul an școlar 232 de copii, de la clasa pregătitoare până la clasa a IV-a.

La Colegiul Tehnic „I.D. Lăzărescu” au fost primiți peste 100 de elevi noi, iar rata de promovabilitate din acest an a fost de peste 85%.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

Profesori ai Școlii Gimnaziale Nr. 3 Cugir, la cursuri Erasmus+ în Croația

Cugir INFO

Publicat

în

Recent, doi profesori ai Școlii Gimnaziale Nr. 3 Cugir, Alexandra și Radu Costea au participat la un curs Erasmus+ în Dubrovnik, Croația cu titlul: „Explore the World of Artificial Intelligence & Chat GPT for Teachers”, o experiență profesională deosebit de valoroasă.

Cei doi au avut ocazia să învețe despre inteligența artificială în educație, folosind instrumente moderne precum: ChatGPT, Brisk, Padlet, Wayground și Blooket. Au descoperit cum pot crea exerciții interactive, teste și materiale didactice adaptate elevilor, dar și cum să folosească platforme digitale pentru a face lecțiile mai atractive.

„Cursurile au fost dinamice, aplicate și coordonate de profesori pasionați, iar atmosfera internațională a fost una caldă și deschisă. Ne-a plăcut foarte mult această experiență, care ne-a oferit idei practice și inspirație pentru activitatea de zi cu zi la clasă. Ne întoarcem acasă cu dorința de a integra noile cunoștințe în lecțiile noastre și de a face învățarea mai interesantă pentru elevi. Multumim Erasmus+ pentru această oportunitate de formare care ne-a ajutat să ne perfecționăm și totodată să aduce un plus de valoare școlii si nouă”, ne-au transmis cursanții de la Școala Gimnazială Nr.3.

 

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir