Rămâi conectat

Administraţie

La Cugir a început activitatea de primire a dosarelor pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinței, în sezonul rece 2022-2023

cugirinfo.ro

Publicat

în

Șefa Serviciului Public de Asistență Socială (SPAS) din cadrul Primăriei Cugir, jr. Viorica Nedel, a precizat că pentru solicitarea ajutorului de încălzire pe perioada sezonului rece 2022-2023 și a suplimentului de energie, de către alte persoane decât cele beneficiare de ajutor social și alocație pentru susținerea familiei, Cererea – declaraţie pe proprie răspundere pentru acordarea unor drepturi de asistență socială (anexa 2 la normele metodologice de aplicare a Legii nr.416/2001), trebuie însoţită de următoarele acte care atestă componenta familiei şi veniturile realizate de membrii acesteia, acte doveditoare privind locuinţa sau bunurile mobile şi imobile detinute de persoanele în cauză, după cum urmează:

1. COPII (ȘI ORIGINAL PENTRU CONFORMITATEA COPIEI) DUPĂ ACTELE DE IDENTITATE ALE PERSOANEI SINGURE, RESPECTIV ALE MEMBRILOR DE FAMILIE CARE SUNT INCLUȘI ÎN DOSAR:

– acte de identitate pentru toti membrii familiei (buletine identitate, cărţi de identitate, cărti provizorii de identitate, certificate de naştere pentru copiii mai mici de 14 ani) – care au acelasi domiciliu ori resedinta si/sau care locuiesc şi gospodăresc împreună, dupa caz sunt inscrise in cartea de imobil si sunt luate in calcul la stabilirea cheltuielilor de întreținere a locuinței;

– sentință judecătorească privind încredințarea minorilor/plasamentul copiilor, sau alt document din care să rezulte situaţia juridică a minorului faţă de reprezentantul sau legal;

– certificatul de căsătorie, certificatul de deces, precum sau alte acte doveditoare ale componenței familiei, alte acte de stare civila;

-adeverință de negație eliberată de Primăria de domiciliu pentru persoanele care solicită ajutor de încălzire la Primăria Cugir, având doar reședința în această localitate;

– adeverință de la furnizorii de utilități (gunoi, apa etc) sau de la asociația de proprietari din care să reiasă numărul şi numele persoanelor care figurează la întreținere, alte adeverințe care atestă numărul persoanelor care locuiesc împreună la aceea adresă – respectiv copia cărții de imobil unde este cazul, iar in cazuri exceptionale ancheta socială;

– certificat de încadrare in grad de handicap, dacă este cazul;

2. COPIE A FACTURILOR DE FURNIZARE A ENERGIEI TERMICE/ENERGIEI ELECTRICE/GAZELOR NATURALE

3. COPIE (SI ORIGINAL PENTRU CONFORMITATEA COPIEI) DUPĂ DOCUMENTUL CARE ATESTĂ CALITATEA ÎN CARE DETINE LOCUINȚA;

– acte din care să rezulte calitatea titularului faţă de imobilul pentru care se solicită ajutor de încălzire a locuintei: proprietar (actul de proprietate al imobilului, contract vânzare cumparare, contract cu clauza de intretinere sau drept de habitaţie/uzufruct, donaţie, certificat de moştenitor sau orice act autentic care dovedeşte că este succesor de drept al proprietarului), chiriaş (contract de închiriere, contract de comodat), sau imputernicirea proprietarului locuintei sau a titularului contractului de inchiriere, respectiv reprezentantul legal al persoanei singure care nu a implinit varsta de 16 ani, sau al persoanelor puse sub interdictie si a persoanelor pentru care s-a instituit curatela, pentru cazuri excepționale se poate prezenta certificat privind impozitele şi taxele locale care sa ateste cine îndeplinește obligațiile fiscale ale proprietarului cu mențiunea ca imobilul trebuie sa fie înscris in Registrul agricol sau registrul Cadastral;

ORIGINAL SAU COPIE (SI ORIGINAL PENTRU CONFORMITATEA COPIEI) ALE DOCUMENTELOR CARE ATESTĂ VENITURILE REALIZATE DE TOTI MEMBRII FAMILIEI ÎN LUNA ANTERIOARĂ DEPUNERII CERERII:

– adeverinţă de la angajator cu veniturile nete realizate în luna anterioară depunerii cererii, precizând şi valoarea tichetelor de masă, dacă este cazul;

– mandat postal/extrase de cont/decizii stabilire drept pentru plata pensiei, idemnizaţiei creştere copil, stimulent de inserţie, indemnizaţie de handicap, indemnizaţie de şomaj, indemnizatie grad de handicap etc.

– adeverinţa eliberată de Administraţia Finanțelor Publice Cugir cu venitul realizat (pentru persoanele autorizate să desfăşoare activităţi independente, profesii liberale sau venituri din cedarea folosintei bunurilor, venituri agricole, venituri din premii, sau din alte surse) pe anul 2022, in care sa fie precizata perioada pentru care s-a realizat venitul;

-Sentinţă Judecătorească/mandat postal pentru dovedirea alocatiei/pensiei de întretinere pentru copii.

– declaraţie pe propria răspundere autentificată de notarul public sau atestata de consilieri juridici ori avocati, din care să reiese că nu realizează nici un fel de venituri, (dobânzi, dividende, părți sociale, bunuri mobile, imobile aducătoare de venituri nete) nu sunt administratori ai societăților comerciale, nu realizează venituri ca membru(i) asociat(i) sau ca persoană autorizată sa desfășoare activități independente, nu beneficiază de nici un fel de venituri din străinătate şi nu deţin depozite bancare peste 3.000 lei, conform anexei nr.1, pentru persoanele care susţin că nu realizează nici un venit (titularul cererii sau membrii familiei acestuia : soţ, soţie, copii majori și peste 16 ani care nu merg la școală şi alte persoane aflate în întreţinerea acestuia)

– adeverință de la registrul agricol, pentru persoanele peste 18 ani întocmită conform anexei nr.2, care atestă numărul membrilor familiei, componenţa nominală a gospodăriei, categoriile de folosinţă a terenurilor şi suprafaţa acestora, mijloacele de producţie agricolă şi efectivele de animale, terenuri date/luate în arendă si/sau beneficiul obţinut din aceasta şi declarație dată în faţa secretarului localităţii cu venitul mediu net lunar realizat în luna anterioară din activităţi agricole, conform anexei nr.3.

– certificat de atestare fiscala, nominal, eliberat de Serviciul venituri pentru fiecare membru major al familiei din care să reiese toate bunurile mobile si imobile aflate in proprietate sau folosință;

– adeverinţă eliberată de unitatea de învăţământ frecventată de minorii peste 14 ani (elevii de la I.D. Lazarescu) şi studenţi, cu precizarea dacă beneficiază de burse profesionale de la agentii economici si cuantumul acestora;

– dovezi pentru alte venituri încasate (ex. Subventie APIA, etc);

4. ALTE ACTE DOVEDITOARE ALE BUNURILOR AFLATE IN PROPPRIETATE SAU FOLOSINTA

– certificat de înmatriculare sau carte de identificare autoturism/autoutilitară/ autocamion, deținute în proprietate, închiriere, concesiune, comodat, dacă este cazul, pentru a se verifica vechimea acestuia, daca este cazul;

– extras de cont pentru persoanele deținătoare de depozite bancare, indiferent de natura depozitului;

– declaratie privind indeplinirea conditiilor specifice – detinerea de bunuri in afara localității, alte forme de sprijin pentru incalzirea locuintei, conform anexei 5

– alte acte după caz – declaratie privind lipsa temporara de la domiciliu a unei persoane din familie si veniturile pe care aceasta le trimite la domiciliu familiei, conform anexei 4, declaratie privind mijloace de încălzire detinute – conform anexei 6

„Programul de lucru este de luni-joi intre orele 08.00-16.00, iar vineri intre 08.00-13.30”, a adăugat șefa SPAS Cugir.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Administraţie

Ministerul Finanțelor împrumută orașul Cugir cu peste 16 milioane de lei, pentru refinanțarea datoriei publice

cugirinfo.ro

Publicat

în

Aleșii orașului Cugir au aprobat contractarea de la Ministerul Finanţelor a unui împrumut din venituri din privatizare, în valoare de maximum 16.064.402 lei, cu o maturitate de 10 ani, din care 12 luni perioadă de graţie. Contractarea împrumutului are drept scop refinanţarea datoriei publice locale.

Potrivit hotărârii adoptate, din bugetul local al Orașului Cugir se asigură integral plata serviciului anual al datoriei publice locale aferent împrumutului contractat.

Pe întreaga durată a serviciului datoriei publice locale, ordonatorul principal de credite are obligaţia să publice pe pagina de internet a orașului Cugir următoarele date: Hotărârea Comisiei de Autorizare a Împrumuturilor Locale, precum şi orice modificări şi/sau completări ale acesteia; valoarea împrumutului contractat, în valuta de contract; gradul de îndatorare a orașului Cugir; durata serviciului datoriei publice locale, cu precizarea perioadei de graţie şi a perioadei de rambursare a împrumutului; dobânzile, comisioanele şi orice alte costuri aferente fiecărei finanţări rambursabile; plăţile efectuate din fiecare finanţare rambursabilă.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Din 1 iulie 2025, Cugirul va beneficia de un sistem modern de parcare cu plată, prin aplicația TPark sau SMS

cugirinfo.ro

Publicat

în

Începând de marți, 1 iulie 2025, orașul Cugir face un pas important spre digitalizare și fluidizarea traficului urban, prin implementarea unui sistem modern de parcare cu plată.

Acesta este reglementat prin HCL nr. 74/2022 și vizează principalele artere din oraș.

• Important de menționat:

– Se introduc 209 locuri de parcare publice cu plată, amplasate în zone centrale și intens circulate, care vor avea regim diferit față de cele 2238 de locuri de parcare rezidențiale.

– Marcajele și semnalizarea rutieră vor fi clar diferențiate pentru a evita confuziile.

– Parcările publice sunt destinate utilizării temporare, iar cele rezidențiale rămân în regim separat, pentru riverani.

• Ce aduce nou acest sistem?

– Posibilitatea de a plăti parcarea fără numerar, direct de pe telefonul mobil

– Eliminarea tichetelelor fizice și reducerea aglomerației la aparatele de plată

• Modalități de plată a parcării:

– Aplicația TPARK – disponibilă gratuit în App Store și Google Play

-Scanează codul QR de pe panourile informative din zona de parcare

-Selectează perioada dorită și confirmă plata

– Primești confirmarea în aplicație, totul în câteva secunde

– SMS – trimite un mesaj la numărul indicat pe panoul informativ din parcare, cu numărul mașinii și codul locației.

– Nu ai nevoie de internet

– Primești confirmarea plății prin SMS

• Zone tarifare și locații:

– Zona 1 – program tarifare: Luni – Sâmbătă, între orele 07:00 – 18:00 (parcare gratuită Duminică)

Locații incluse în Zona 1: str. Al. Sahia nr. 8 (Farmex), str. Al. Sahia nr. 12 (Vodafone), str. Al. Sahia nr. 17 (vis-a-vis S.C. Delpas), str. Al. Sahia nr. 28 (fosta BRD), str. Al. Sahia nr. 23 (lateral Violeta), str. Constructorul nr. 8, str. Trandafirilor nr. 2, str. Victoriei (zona MSR), str. 21 Decembrie 1989 nr. 1A (Furnica), str. 21 Decembrie 1989 nr. 54 (zona Ocolul Silvic Cugir), str. 21 Decembrie 1989 nr. 25 (zona Școlii Iosif Pervain), str. 21 Decembrie 1989 nr. 81 și nr. 111 (zona Piața de sus), str. Doinei nr. 10 (Posteiu Service), str. Doinei nr. 12 (între Ștefan cel Mare și Al. Sahia), str. Mureșului – piața Complex, spate Catedrala, str. I. Creangă nr. 88 – lateral și spate piața Complex

• Tarifele practicate sunt următoarele:

– 30 minute – 0,50 lei

– 1 oră – 1 leu

– 2 ore – 2 lei

– 8 ore – 5 lei

„Te încurajăm să utilizezi una dintre cele două metode moderne de plată, pentru a evita eventualele sancțiuni și pentru a contribui la un oraș mai curat, eficient și bine organizat. Pentru a asigura accesibilitate și respect pentru toți cetățenii, în fiecare zonă de parcare vor fi marcate câte două locuri dedicate persoanelor cu dizabilități. Aceste locuri vor fi gratuite pentru persoanele care dețin legitimația oficială pentru locuri de parcare destinate persoanelor cu handicap, conform legislației în vigoare. Toate parcările publice cu plată sunt semnalizate corespunzător, iar instrucțiunile de plată sunt afișate clar pe panourile informative din zonă. Cu noul sistem de parcare din orașul Cugir, timpul tău contează și este gestionat mai eficient. Un pas spre un oraș digital, adaptat nevoilor actuale!”, au transmis reprezentanții Primăriei Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Vineri 13 iunie 2025: Acțiune de DEZINSECȚIE, DEZINFECȚIE ȘI DERATIZARE în spațiile exterioare și toaletele publice de pe domeniul public al orașului CUGIR

cugirinfo.ro

Publicat

în

Vineri 13 iunie 2025, începând cu ora 21:00 se va desfășura o acțiune de DEZINSECȚIE, DEZINFECȚIE ȘI DERATIZARE în spațiile exterioare și toaletele publice de pe domeniul public.

Serviciul Public de Gospodarire Locală Cugir va demara o etapă de operațiuni de dezinsecție, dezinfecție si deratizare preventivă în zone vizând toaletele publice, parcurile de pe domeniul public si privat al orașului Cugir și a localității Vinerea.

Zonele în care se vor executa operațiunile de dezinsecție vor fi presemnalizate prin plăcuțe de avertizare.

Se recomandă ca persoanele vârstnice, persoanele cu probleme cardiace și respiratorii precum și copiii, să evite zonele în care se efectuează aceste operațiuni pentru a nu intra în incidență de acțiune a aparatelor pulverizatoare.

• În atenția apicultorilor

Vă comunicăm faptul ca operațiunile de dezinsecție se vor efectua cu mijloace terestre, în cadrul tuturor parcurilor și locurilor de joacă. Cu aceasta ocazie vă rugăm să luați măsurile necesare pentru prevenirea intoxicațiilor la albine.

Scopul operațiunii de dezinsecție îl reprezintă complexul de masuri care combat/previn înmulțirea insectelor ectoparazite (căpușe, țânțari, muște, tauni, etc.) care constituie o sursă de infecție și care pot vehicula germenii patogeni ai unor boli infecțioase sau generatoare de disconfort.

Dezinfecţia reprezinta procedura de distrugere a majorităţii microorganismelor patogene sau nepatogene de pe orice suprafeţe (inclusiv tegumente), utilizându-se agenţi fizici şi/sau chimici iar deratizarea urmărește în special înlăturarea rozătoarelor.

Produsele folosite pentru această operațiune sunt: SOLFAC COMBI NF produs ce se regăseste în Registrul Național al Produselor Biocide și este autorizat pentru profilaxia sanitar umană de Ministerul Sănătății – Comisia Națională a Produselor Biocide; avand avizul cu nr. 5018BIO/18/12.24 si RODEX PASTA BAIT avizat de Comisia Nationala pentru Produse Biocide.

Această operațiune va fi executată de către SC Derat Mouse SRL, societate certificată cu competențe profesionale de dezinfecție, deratizare, dezinsecție și se desfășoară în conformitate cu prevederile legale în vigoare.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir