Rămâi conectat

Administraţie

La Cugir a început activitatea de primire a dosarelor pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinței, în sezonul rece 2022-2023

Cugir INFO

Publicat

în

Șefa Serviciului Public de Asistență Socială (SPAS) din cadrul Primăriei Cugir, jr. Viorica Nedel, a precizat că pentru solicitarea ajutorului de încălzire pe perioada sezonului rece 2022-2023 și a suplimentului de energie, de către alte persoane decât cele beneficiare de ajutor social și alocație pentru susținerea familiei, Cererea – declaraţie pe proprie răspundere pentru acordarea unor drepturi de asistență socială (anexa 2 la normele metodologice de aplicare a Legii nr.416/2001), trebuie însoţită de următoarele acte care atestă componenta familiei şi veniturile realizate de membrii acesteia, acte doveditoare privind locuinţa sau bunurile mobile şi imobile detinute de persoanele în cauză, după cum urmează:

1. COPII (ȘI ORIGINAL PENTRU CONFORMITATEA COPIEI) DUPĂ ACTELE DE IDENTITATE ALE PERSOANEI SINGURE, RESPECTIV ALE MEMBRILOR DE FAMILIE CARE SUNT INCLUȘI ÎN DOSAR:

– acte de identitate pentru toti membrii familiei (buletine identitate, cărţi de identitate, cărti provizorii de identitate, certificate de naştere pentru copiii mai mici de 14 ani) – care au acelasi domiciliu ori resedinta si/sau care locuiesc şi gospodăresc împreună, dupa caz sunt inscrise in cartea de imobil si sunt luate in calcul la stabilirea cheltuielilor de întreținere a locuinței;

– sentință judecătorească privind încredințarea minorilor/plasamentul copiilor, sau alt document din care să rezulte situaţia juridică a minorului faţă de reprezentantul sau legal;

– certificatul de căsătorie, certificatul de deces, precum sau alte acte doveditoare ale componenței familiei, alte acte de stare civila;

-adeverință de negație eliberată de Primăria de domiciliu pentru persoanele care solicită ajutor de încălzire la Primăria Cugir, având doar reședința în această localitate;

– adeverință de la furnizorii de utilități (gunoi, apa etc) sau de la asociația de proprietari din care să reiasă numărul şi numele persoanelor care figurează la întreținere, alte adeverințe care atestă numărul persoanelor care locuiesc împreună la aceea adresă – respectiv copia cărții de imobil unde este cazul, iar in cazuri exceptionale ancheta socială;

– certificat de încadrare in grad de handicap, dacă este cazul;

2. COPIE A FACTURILOR DE FURNIZARE A ENERGIEI TERMICE/ENERGIEI ELECTRICE/GAZELOR NATURALE

3. COPIE (SI ORIGINAL PENTRU CONFORMITATEA COPIEI) DUPĂ DOCUMENTUL CARE ATESTĂ CALITATEA ÎN CARE DETINE LOCUINȚA;

– acte din care să rezulte calitatea titularului faţă de imobilul pentru care se solicită ajutor de încălzire a locuintei: proprietar (actul de proprietate al imobilului, contract vânzare cumparare, contract cu clauza de intretinere sau drept de habitaţie/uzufruct, donaţie, certificat de moştenitor sau orice act autentic care dovedeşte că este succesor de drept al proprietarului), chiriaş (contract de închiriere, contract de comodat), sau imputernicirea proprietarului locuintei sau a titularului contractului de inchiriere, respectiv reprezentantul legal al persoanei singure care nu a implinit varsta de 16 ani, sau al persoanelor puse sub interdictie si a persoanelor pentru care s-a instituit curatela, pentru cazuri excepționale se poate prezenta certificat privind impozitele şi taxele locale care sa ateste cine îndeplinește obligațiile fiscale ale proprietarului cu mențiunea ca imobilul trebuie sa fie înscris in Registrul agricol sau registrul Cadastral;

ORIGINAL SAU COPIE (SI ORIGINAL PENTRU CONFORMITATEA COPIEI) ALE DOCUMENTELOR CARE ATESTĂ VENITURILE REALIZATE DE TOTI MEMBRII FAMILIEI ÎN LUNA ANTERIOARĂ DEPUNERII CERERII:

– adeverinţă de la angajator cu veniturile nete realizate în luna anterioară depunerii cererii, precizând şi valoarea tichetelor de masă, dacă este cazul;

– mandat postal/extrase de cont/decizii stabilire drept pentru plata pensiei, idemnizaţiei creştere copil, stimulent de inserţie, indemnizaţie de handicap, indemnizaţie de şomaj, indemnizatie grad de handicap etc.

– adeverinţa eliberată de Administraţia Finanțelor Publice Cugir cu venitul realizat (pentru persoanele autorizate să desfăşoare activităţi independente, profesii liberale sau venituri din cedarea folosintei bunurilor, venituri agricole, venituri din premii, sau din alte surse) pe anul 2022, in care sa fie precizata perioada pentru care s-a realizat venitul;

-Sentinţă Judecătorească/mandat postal pentru dovedirea alocatiei/pensiei de întretinere pentru copii.

– declaraţie pe propria răspundere autentificată de notarul public sau atestata de consilieri juridici ori avocati, din care să reiese că nu realizează nici un fel de venituri, (dobânzi, dividende, părți sociale, bunuri mobile, imobile aducătoare de venituri nete) nu sunt administratori ai societăților comerciale, nu realizează venituri ca membru(i) asociat(i) sau ca persoană autorizată sa desfășoare activități independente, nu beneficiază de nici un fel de venituri din străinătate şi nu deţin depozite bancare peste 3.000 lei, conform anexei nr.1, pentru persoanele care susţin că nu realizează nici un venit (titularul cererii sau membrii familiei acestuia : soţ, soţie, copii majori și peste 16 ani care nu merg la școală şi alte persoane aflate în întreţinerea acestuia)

– adeverință de la registrul agricol, pentru persoanele peste 18 ani întocmită conform anexei nr.2, care atestă numărul membrilor familiei, componenţa nominală a gospodăriei, categoriile de folosinţă a terenurilor şi suprafaţa acestora, mijloacele de producţie agricolă şi efectivele de animale, terenuri date/luate în arendă si/sau beneficiul obţinut din aceasta şi declarație dată în faţa secretarului localităţii cu venitul mediu net lunar realizat în luna anterioară din activităţi agricole, conform anexei nr.3.

– certificat de atestare fiscala, nominal, eliberat de Serviciul venituri pentru fiecare membru major al familiei din care să reiese toate bunurile mobile si imobile aflate in proprietate sau folosință;

– adeverinţă eliberată de unitatea de învăţământ frecventată de minorii peste 14 ani (elevii de la I.D. Lazarescu) şi studenţi, cu precizarea dacă beneficiază de burse profesionale de la agentii economici si cuantumul acestora;

– dovezi pentru alte venituri încasate (ex. Subventie APIA, etc);

4. ALTE ACTE DOVEDITOARE ALE BUNURILOR AFLATE IN PROPPRIETATE SAU FOLOSINTA

– certificat de înmatriculare sau carte de identificare autoturism/autoutilitară/ autocamion, deținute în proprietate, închiriere, concesiune, comodat, dacă este cazul, pentru a se verifica vechimea acestuia, daca este cazul;

– extras de cont pentru persoanele deținătoare de depozite bancare, indiferent de natura depozitului;

– declaratie privind indeplinirea conditiilor specifice – detinerea de bunuri in afara localității, alte forme de sprijin pentru incalzirea locuintei, conform anexei 5

– alte acte după caz – declaratie privind lipsa temporara de la domiciliu a unei persoane din familie si veniturile pe care aceasta le trimite la domiciliu familiei, conform anexei 4, declaratie privind mijloace de încălzire detinute – conform anexei 6

„Programul de lucru este de luni-joi intre orele 08.00-16.00, iar vineri intre 08.00-13.30”, a adăugat șefa SPAS Cugir.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Administraţie

Primăria Cugir: „Festivalul „Toamna Cugireană” nu se va desfășura în acest an”

Cugir INFO

Publicat

în

Administrația locală din Cugir a anunțat că Festivalul „Toamna Cugireană” nu se va desfășura în acest an. Fondurile care trebuiau alocate festivalului au fost alocate achiziționării clădirii în care a funcționat Cinematograful „Patria”.

„Această decizie este o consecință directă a alocării fondurilor către un obiectiv de importanță strategică pentru comunitatea noastră – intenția de a achiziționa Cinematograful „Patria”, un obiectiv de interes public pe care dorim să îl redăm cetățenilor orașului Cugir. În aceste condiții, fondurile disponibile nu au putut fi destinate organizării festivalului.

Inițiativa de achiziție a acestui spațiu cultural, aflat până acum în proprietate privată, reprezintă o investiție pe termen lung în dezvoltarea orașului. Prin reintroducerea lui în circuitul public, dorim să oferim cetățenilor un loc modern și accesibil pentru proiecții de film, spectacole, conferințe și alte activități culturale. În aceste condiții, fondurile disponibile nu au mai putut fi alocate organizării festivalului.

Vă asigurăm însă că „Toamna Cugireană” va reveni anul viitor, iar administrația își ia angajamentul ferm de a organiza o ediție pe măsura așteptărilor comunității.

Totodată, chiar dacă acest festival nu are loc în 2025, viața culturală a orașului Cugir merge mai departe. Administrația locală investește în educația tinerilor care participă la cercuri de artă și sprijină organizarea de concerte și spectacole în sală, pentru a asigura o viață culturală diversificată și gestionată responsabil din punct de vedere financiar.

Evenimentele culturale programate pentru această perioadă includ:

17 septembrie – Lansare de carte
21 septembrie – Competiție de șah
26 septembrie – Proiecție de film
1 octombrie – Nunta de aur / Ziua persoanelor vârstnice
5 octombrie – Ziua educației
30 octombrie – Lansare de carte
6 noiembrie – Spectacol de teatru pentru copii
19 noiembrie – Spectacol de teatru „Oameni și arme”
1 decembrie – Spectacol dedicat Zilei Naționale
7 decembrie – Concert de colinde
14 decembrie – Colinde în comunitate
17–18 decembrie – Conferința UNESCO
19 decembrie – Spectacol de teatru „Oameni și arme”
24 decembrie – Colinde în Ajun de Crăciun
Cenaclul cultural – eveniment organizat lunar

În plus, sunt în curs de pregătire și alte evenimente culturale, despre care vom reveni cu detalii în perioada următoare.

Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru sprijinul permanent. Suntem convinși că, împreună, vom păstra unitatea și dinamismul comunității cugirene, adaptându-ne responsabil la provocările prezentului”, au transmis reprezentanții Primăriei Cugir, prin intermediul paginii de facebook a instituției.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Direcția de Asistenţă Socială Cugir are trei centre pentru protecția victimelor violenței în familie

Cugir INFO

Publicat

în

Direcția de Asistenţă Socială (DAS) Cugir, furnizor public cu personalitate juridică acreditat conform legii, în exercitarea atribuţiilor sale cu privire la prevenirea şi combaterea violenţei domestice şi în acord cu prevederile legale în vigoare, furnizează la nivel local servicii specializate pentru protecţia victimelor violenţei în familie prin intermediul celor trei centre din subordine, Centrul de consiliere pentru prevenirea şi combaterea domestice (componentă centru de zi), Centrul de recuperare a victimelor violenţei domestice (componentă rezidenţială), respectiv Centrul de asistenţă a agresorilor familiali (componentă centru de zi).

De amintit că, Agenția Națională pentru Egalitate de Șanse între Femei și Bărbați (ANES) desfășoară la nivel național campania “Nu ești singură!” care are drept scop promovarea liniei telefonice 0800.500.333, apelabilă gratuit, dedicată victimelor violenței domestice, discriminării pe criteriul de sex, discriminării multiple și traficului de persoane, gestionată de ANES.

Campania are drept scop creșterea gradului de informare și de conștientizare a comunității cu privire la efectele pe care le antrenează fenomenul violenței domestice, contribuind astfel la facilitarea accesului victimelor la sprijinul necesar,alăturându-se demersurilor ANES.

 

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Parteneriat între oraşul Cugir și Asociația pentru Acvacultură și Pescuit

Cugir INFO

Publicat

în

Aleșii Cugirului au aprobat participarea orașului, în cadrul parteneriatului Asociației pentru Acvacultură și Pescuit (FLAG) din Bazinul Mureșului, Secașelor și a Afluenților Acestora, în vederea depunerii pentru selecţie şi implementare a Strategiei de Dezvoltare Locală din Bazinul Mureșului, Secașelor și a afluenților acestora pentru perioada 2021-2027.

Orașul Cugir se angajează că nu va adera cu teritoriul la un alt parteneriat ce va implementa o Strategie de Dezvoltare Locală cu finanţare prin PAP 2021-2027.

Se angajează de asemenea să contribuie alături de ceilalţi membrii ai parteneriatului la asigurarea resurselor necesare desfăşurării optime a tuturor activităţilor necesare în vederea atingerii obiectivului.

Totodată, orașul Cugir se angajează să susţină toate costurile conexe proiectului care intervin în derularea acestuia, costuri care nu pot fi finanţate din PAP 2021-2027 şi fără de care proiectul/strategia nu poate fi implementat/implementată.

 

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir