Rămâi conectat

Învăţământ - Cultură

Gabriela Trânc, elevă a Colegiului Național „David Prodan” din Cugir, locul II la Olimpiada Naţională de Limba Spaniolă

Cugir INFO

Publicat

în

Rezultatul de excepţie, locul II la Olimpiada Naţională de Limba Spaniolă obținut de eleva Gabriela Trânc din clasa a X-a B a Liceului Teoretic “David Prodan” din Cugir, pofilul științe ale naturii, aflată la prima participare și calificată la Olimpiada Naţională de limba spaniolă, este un semn că la Cugir există încă mulți copii dornici să se autodepășească.

După cei doi ani în care această olimpiadă a fost suspendată din cauza pandemiei, Gabriela s-a întors de la Târgu-Jiu cu locul II (nota 9,50), obţinut la Limba Spaniolă, nivelul intensiv-bilingv (4-6 ore de studiu pe săptămână).

Pentru a se clasa pe podium, a concurat cu elevi de la licee cu profil de limbă spaniolă din marile orașe ale ţării. Olimpiada a constat în două probe. Prima, a fost probă scrisă care i-a verificat cunoștinţele de lexic, gramatică, precum și abilitatea de a scrie eseuri, urmată apoi proba orală care i-a pus la încercare capacitatea de a ține un discurs pe baza unui text la prima vedere.

O felicităm, suntem mândri de ea și îi dorim mult succes în continuare! De asemenea îi mulţumim pentru că a acceptat să intre în dialog cu noi despre performanța deosebită pe care a obținut-o și nu numai!

  • Gabriela, ești câștigătoarea locului II la Olimpiada naţională de limba spaniolă, nivelul intensiv-bilingv. Cum ţi s-a părut întreaga experienţă?
  • Sincer să vă spun, a fost o experienţă de neuitat. Când am plecat de la Cugir spre Târgu-Jiu, nu mă gândeam că mă voi întoarce cu vreun premiu, știind că mare parte din concurenţa mea studiază spaniola la liceu, în timp ce eu m-am pregătit singură. Faptul că am avut niște colegi minunaţi în lotul care a plecat de la Alba Iulia împreună cu doamna Anca Munteanu profesoară la liceul nostru a făcut această experienţă și mai frumoasă. Am cunoscut diferiţi oameni din multe locuri ale ţării care vorbeau limba spaniolă, iar astfel, cele cinci zile petrecute cu ei au fost mult mai plăcute decât mă așteptam. Târgu-Jiu este un oraș foarte frumos, mă bucur foarte mult că am avut ocazia să-l vizitez și să văd faimoasele opere ale lui Brâncuși.
  • Câţi ani ai studiat în Spania și cum a fost adaptarea la sistemul de învăţământ românesc?
  • M-am născut în Spania dar am urmat acolo doar școala primară, iar prima limbă pe care am învăţat-o a fost spaniola. La 11 ani m-am mutat aici în România. Adaptarea la sistemul de învăţământ nu a fost atât de dificilă deoarece știam limba română și o vorbeam destul de fluent. Totuși, înainte de a începe clasa a V-a am luat meditaţii la limba română pentru a învăţa lucrurile de bază, printre care și scrierea corectă a cuvintelor, scopul meu fiind cel de a mă putea integra în noua clasă.
  • Ştiu că în prezent ești elevă la un profil real, în clasa de știinţe ale naturii. Ce te-a atras să participi la o olimpiadă cu profil umanist și cât de greu ţi-a fost să studiezi suplimentar pe acest domeniu, total diferit de ceea ce oferă profilul tău?
  • Am aflat de această olimpiadă de limbi romanice de la o prietenă care a participat în urmă cu patru ani la limba italiană. M-am interesat și am vrut să mă înscriu și când eram în clasa a VIII-a și a IX-a, dar din cauza pandemiei aceasta nu s-a ţinut. Anul acesta, după ridicarea restricţiilor, nu am ezitat să fac acest pas, gândindu-mă că după anii de școală în limba spaniolă m-aș putea descurca onorabil. Am început să mă pregătesc pentru olimpiadă, iar la scurt timp după faza judeţeană, am aflat că m-am calificat la faza naţională, lucru care m-a bucurat foarte mult dar mi-a dat și curaj că pot mai mult. Pregătirea individuală la limba spaniolă în paralel cu exigenţele profesorilor de la clasă a fost destul de anevoioasă, dar de când a început vacanţa și până la plecarea la olimpiadă mi-a fost mult mai ușor pentru că am reușit să mă concentrez doar pe subiectele de la spaniolă.
  • Te-ai pregătit singură pentru această performanţă. Pe viitor ai vrea să continui studiul individual sau simţi nevoia unui profesor îndrumător?
  • Pe viitor aș vrea să mă pregătesc tot singură, deși uneori aș aprecia sfaturile sau clarificarea unor nelămuriri din partea unui profesor.
  • Cum îţi petreci timpul liber?
  • În timpul liber îmi place să ies cu prietenii, să vizitez diferite locuri, să ascult muzică și să vizionez filme, să-i mai ajut pe bunici cu diferite treburi pe acasă, dar și să gătesc, mai ales dulciuri sau prăjituri.
  • Ce sfaturi le-ai da colegilor tăi care vor să înveţe limba spaniolă?
  • Să vrea, să fie ambiţioși, întrucât nu e o limbă atât de grea precum pare și se poate învăţa pentru început din filme, seriale sau chiar muzică. Dacă doresc să aprofundeze, cel mai bine ar fi să-și caute un profesor particular deoarece în liceele din judeţul nostru nu există posibilitatea de a o studia.

Îi mulțumim Gabrielei pentru timpul acordat și o felicităm încă o dată pentru performanța ei care îi asigură un loc în galeria selectă a olimpicilor naționali de la David Prodan!

Prof. Anca Munteanu


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Învăţământ - Cultură

Implicare și dăruire din partea CAR Credit Teiuș pentru copiii cu nevoi speciale de la Școala Gimnazială „Singidava” Cugir

Cugir INFO

Publicat

în

Asociatia ,,Implicarea și Dăruire Cugir 2023” condusă de Mihaela Bota, împreună cu Casa de Ajutor Reciproc „Credit Teiuș” au venit din nou în sprijinul elevilor din clasele cu nevoi speciala de la Școala Gimnazială „Singidava” Cugir. Asociația le-a dăruit copiilor rechizite și dulciuri cu prilejul începerii noului an școlar.

„Nu este pentru prima oară când primim sprijinul CAR Credit Teiuș, aceasta dovedind solidaritate față de elevii cu nevoi speciale, oferind cu mare bucurie daruri la începerea anului școlar, dar și cu alte ocazii.
Folosesc prilejul de a aduce mulțumiri pentru implicare și doamnei director de la Școala Gimnazială „Singidava”, profesor Floare Vlasea”, a spus Mihaele Bota.

Casa de Ajutor Reciproc Credit Teiuș este o asociaţie de interes general şi comunitar, fără scop patrimonial, creată pe baza liberului consimţământ şi voinţei de asociere a membrilor săi. CAR Credit Teiuș IFN, în forma actuală de „Casa de Ajutor Reciproc Teiuș” a luat ființă în anul 2006 ducând mai departe istoria Băncii cooperatiste înființată în anul 1924.

Scopul CAR Credit Teiuș este dezvoltarea legăturilor de solidaritate, sprijin și întrajutorare materială a membrilor săi, prin atragerea de fonduri sociale ale membrilor și acordarea de împrumuturi acestora și ajutoare sociale nerambursab

Începând cu luna iunie 2025 CAR Credit Teiuș este membră a Federației Caselor de Ajutor Reciproc – FEDRO.INFOCAR.

 

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

Festivități organizate la unitățile de învățământ din Cugir, cu ocazia începerii anului școlar 2025-2026

Cugir INFO

Publicat

în

Luni, 8 septembrie 2025, în cadrul instituțiilor educaționale din oraș, a avut loc deschiderea anului școlar, unde au participat elevi, profesori, părinți și oficialități locale. Atmosfera a fost una de sărbătoare, plină de emoție și entuziasm.

Elevii au pășit în școli modernizate, cu săli de clasă dotate cu materiale didactice noi, pregătite să sprijine procesul de învățareDeși sistemul educațional a traversat dificultăți în ultima perioadă, începutul de an școlar ne aduce bucuria revederii și continuitatea firească a procesului educativ.

În cadrul deschiderii de la Colegiul Tehnic „I.D. Lăzărescu”, primarul Adrian Teban a adresat următorul mesaj: „Vă urez un bun venit tuturor la un nou început de an școlar! Pentru domnii și doamnele profesor, vreau să mulțumesc celor care sunt astăzi la careu. De asemenea, doresc să îmi prezint respectul pentru cei care au decis să nu fie astăzi prezenți. Înțelegem nemulțumirea lor, iar în același timp ne gândim că începutul anului școlar, din respect pentru elevii prezenți aici, este bine să aibă continuitate. În acest an, unele școli au decis să nu organizeze festivități. Deși a avut loc restructurarea rețelei școlare la nivelul orașului Cugir, am încercat să facem această rețea cât mai eficientă, pentru a răspunde cerințelor actuale și pentru ca un număr cât mai mic de profesori să fie afectați. Mi-aș dori ca această tensiune care există în societate să își găsească o rezolvare pozitivă, astfel încât oamenii să fie mulțumiți de locul de muncă. În același timp, trebuie să fim conștienți că, la fel cum fiecare familie are un buget, și la nivel național veniturile și cheltuielile trebuie să fie în echilibru. Anul trecut am avut o promovabilitate destul de bună la bacalaureat și îmi doresc ca și anul viitor să păstrăm același nivel, astfel încât Colegiul Tehnic „I.D. Lăzărescu” să rămână printre cele mai bune colegii tehnice din județ. Cu aceste gânduri vreau să vă transmit tuturor mult succes în noul an școlar!”

La Școala Gimnazială Nr. 3/ Școala Gimnazială „Ioan Mihu” din Vinerea, au fost primiți 8 elevi noi în clasa întâi, alături de numeroși copii în clasele pregătitoare.

La Școala Gimnazială „Singidava” au pășit în noul an școlar 232 de copii, de la clasa pregătitoare până la clasa a IV-a.

La Colegiul Tehnic „I.D. Lăzărescu” au fost primiți peste 100 de elevi noi, iar rata de promovabilitate din acest an a fost de peste 85%.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

Profesori ai Școlii Gimnaziale Nr. 3 Cugir, la cursuri Erasmus+ în Croația

Cugir INFO

Publicat

în

Recent, doi profesori ai Școlii Gimnaziale Nr. 3 Cugir, Alexandra și Radu Costea au participat la un curs Erasmus+ în Dubrovnik, Croația cu titlul: „Explore the World of Artificial Intelligence & Chat GPT for Teachers”, o experiență profesională deosebit de valoroasă.

Cei doi au avut ocazia să învețe despre inteligența artificială în educație, folosind instrumente moderne precum: ChatGPT, Brisk, Padlet, Wayground și Blooket. Au descoperit cum pot crea exerciții interactive, teste și materiale didactice adaptate elevilor, dar și cum să folosească platforme digitale pentru a face lecțiile mai atractive.

„Cursurile au fost dinamice, aplicate și coordonate de profesori pasionați, iar atmosfera internațională a fost una caldă și deschisă. Ne-a plăcut foarte mult această experiență, care ne-a oferit idei practice și inspirație pentru activitatea de zi cu zi la clasă. Ne întoarcem acasă cu dorința de a integra noile cunoștințe în lecțiile noastre și de a face învățarea mai interesantă pentru elevi. Multumim Erasmus+ pentru această oportunitate de formare care ne-a ajutat să ne perfecționăm și totodată să aduce un plus de valoare școlii si nouă”, ne-au transmis cursanții de la Școala Gimnazială Nr.3.

 

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir