Rămâi conectat

Învăţământ - Cultură

EVALUAREA NATIONALA 2014: Modele de subiecte pentru elevii de clasa a II-a a IV-a, a VI-a şi a VIII-a | cugirinfo.ro

cugirinfo.ro

Publicat

în

Evaluarea Naţională 2014. Modele de subiecte şi bareme la evaluarea naţională pentru elevii claselor a II-a, a IV-a, VI-a şi a VIII-a la română şi matematică | cugirinfo.ro

Examenele de Evaluare Naţională pe care le vor susţine elevii la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a vor incepe în data de 28 mai şi se vor finaliza pe 6 iunie

Evaluarea nationala 2014: Calendarul Evaluărilor Naţionale de la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a

28 mai 2014: Clasa a IV-a – Limba romana
29 mai 2014: Clasa a IV-a – Matematica
30 mai 2014: Clasa a IV-a – Limba materna
2 iunie 2014: Clasa a II-a – Scris-citit Limba romana
3 iunie 2014: Clasa a II-a – Scris-citit Limba materna
4 iunie 2014: Clasa a II-a – Matematica
5 iunie 2014: Clasa a VI-a – Limba si comunicare
6 iunie 2014: Clasa a VI-a – Matematica si Stiinte ale naturii

modele de subiecte evaluarea nationalaEvaluarea Naţională 2014. Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a constă în administrarea a trei teste vizând evaluarea competenţelor de receptare a mesajelor citite, evaluarea competenţelor de producere a mesajelor scrise şi evaluarea competenţelor de matematică. Elevii care au urmat cursurile clasei a II-a în limba maternă vor susţine, pe lângă testele la limba română şi matematică, încă două probe în care le vor fi evaluate competenţele de receptare a mesajelor citite şi competenţele de producere a mesajelor scrise (ambele în limba maternă).

În cadrul evaluării la clasa a II-a, testul de evaluare a competenţelor de receptare a mesajelor citite şi testul de evaluare a competenţelor de producere a mesajelor scrise se desfăşoară în aceeaşi zi, cu o pauză de 10 minute între ele.

Evaluare Naţională 2014. Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a IV-a presupune un test pentru evaluarea competenţelor de înţelegere a textului scris în limba română şi un test pentru evaluarea competenţelor de matematică. Pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale, care studiază după un curriculum în limba maternă, se administrează şi un test de evaluare a înţelegerii textului scris în limba maternă.

Evaluare Naţională 2014. Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a VI-a constă în susţinerea unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Limbă şi comunicare”, respectiv a unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Matematică şi Ştiinţe ale naturii”.Fiecare test este elaborat pentru a putea fi rezolvat în 25 de minute la clasa a II-a şi în 60 de minute la clasele a IV-a şi a VI-a.

În urma administrării testelor pentru evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a, a competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a, respectiv a evaluării elevilor la finalul clasei a VI-a, elevilor nu li se vor acorda note sau calificative, iar rezultatele obţinute nu se înregistrează în catalogul clasei. Acestea sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ, prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune, precum şi pentru informarea părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.

După administrarea testelor la clasa a IV-a se realizează eşantionarea unităţilor de învăţământ din învăţământul de stat şi particular din întreaga ţară, evaluarea competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a fiind o evaluare standardizată şi având ca scop furnizarea datelor şi a dovezilor necesare pentru diagnoza sistemului de învăţământ la nivel primar.

Citeşte: Modele de subiecte la evaluarea nationala 2014

“Evaluările Naţionale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a au rolul de a evalua, pe de o parte nivelul de pregătire al elevilor după câțiva ani de școală, iar, pe de altă parte, de a pregăti elevii cu atmosfera de examen. Nu sunt examene naționale, ci evaluări, iar notele nu vor fi trecute în catalog. Metodele clasice de evaluare nu ne permit o analiză a pregătirii elevilor la nivel național. Modalitatea de evaluare la clasă diferă de la un profesor la altul, ori aceste evaluări naționale transversale au același sistem de redactare a subiectelor, aceleași sistem de măsurare a performanței elevilor. Evaluările, însă, nu vor avea niciun impact, ci doar pregătesc admiterea pentru clasa a IX-a și copiii nu vor fi ierarhizați niciodată în funcție de aceste rezultate”, a declarat Remus Pricopie.

Potrivit unui comunicat de presă al MEN, testele au fost elaborate de către Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE), în conformitate cu reglementările legale în vigoare. În anul școlar în curs, aceste evaluări se vor desfășura, în două sesiuni, în luna mai.

Evaluare Naţională 2014. Potrivit reprezentanților MEN, după administrarea testelor la clasa a IV-a se realizează eșantionarea unităților de învățământ din învățământul de stat și particular din întreaga țară, evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a fiind o evaluare standardizată și având ca scop furnizarea datelor și a dovezilor necesare pentru diagnoza sistemului de învățământ la nivel primar.

Evaluare Naţională 2014: Modele de subiecte şi bareme pentru Evaluarea Naţională 2014, la clasa a VIII-a. Modelele de subiecte şi baremele aferente pentru examenele din cadrul Evaluării Naţionale 2014 au fost publicate de către Ministerul Educaţiei.

Examenul va fi supravegheat video şi anul acesta, iar camerele vor fi instalate şi în sălile în care se descarcă subiectele, precum şi în sălile in care se evaluează lucrările scrise.

Calendar Evaluarea Naţională 2014 pentru clasa a VIII-a

13 iunie                  Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
16 – 18 iunie           Înscrierea la Evaluarea Naţională
23 iunie                  Limba şi literatura română – proba scrisa
24 iunie                  Limba şi literatura maternă – proba scrisa
25 iunie                  Matematică – proba scrisa
27 iunie                  Afişarea rezultatelor (până la ora 16:00)
27 iunie                  Depunerea contestaţiilor (orele 16:00 – 20:00)
28 iunie – 30 iunie  Rezolvarea contestaţiilor
1 iulie                     Afişarea rezultatelor finale după contestaţii

Modificare importantă anul acesta şcolar: Evaluarea Naţională va avea o pondere crescuta, de 75%, in media de admitere la liceu

Se schimbă formula de calcul a mediei de admitere la liceu, a anunţat în septembrie anul trecut ministrul Educaţiei, Remus Pricopie. Începând din acest an, în admiterea la liceu – media de la Evaluarea Naţionala va avea o pondere de 75% (faţă de 50% cât a fost pana acum), iar media generala de absolvire a gimnaziului va fi în proporţie de 25%.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Învăţământ - Cultură

Irina Rita Codrea, elevă a Școlii Gimnaziale „Singidava” Cugir, mențiune la etapa națională a Olimpiadei de Istorie

cugirinfo.ro

Publicat

în

Școala Gimnazială „Singidava” Cugir confirmă încă o dată statutul său de instituție educațională de prestigiu. Eleva Irina Rita Codrea (clasa a VIII-a) a fost distinsă cu Mențiune la etapa națională a Olimpiadei de Istorie, desfășurată în perioada 14–18 aprilie 2025, la Piatra Neamț.

Irina s-a remarcat printr-o cunoaștere temeinică a istoriei, un spirit analitic fin și o pasiune autentică pentru această disciplină, reușind să strălucească într-o competiție de nivel înalt, la care au participat cei mai buni elevi din întreaga țară.

Această realizare deosebită este și rezultatul unei colaborări excelente cu doamna profesor Irina Andrei, cea care a ghidat-o cu profesionalism, răbdare și dedicare în pregătirea pentru concurs.
„Irina este o elevă deosebită, pasionată de istorie și mereu dornică să învețe lucruri noi. A muncit mult și s-a pregătit cu seriozitate, iar rezultatul obținut este pe deplin meritat. Mă bucur că am putut să-i fiu alături și îi doresc mult succes în tot ce urmează!” a menționat doamna profesor Irina Andrei.

La rândul său, conducerea unității școlare a declarat: „Eleva Irina Rita Codrea este o tânără ambițioasă, cu un spirit competitiv puternic. A muncit mult, și-a dorit cu adevărat să se remarce și a reușit prin perseverență și seriozitate. Este genul de elev care nu se mulțumește cu puțin și care își dorește mereu să fie mai bun. Suntem mândri de parcursul ei și încrezători că va continua să ne surprindă plăcut și pe viitor. Le felicităm atât pe ea, cât și pe doamna profesor Irina Andrei pentru această performanță. Este o dovadă a muncii susținute și a valorii învățământului din Școala Singidava, cetate a străbunilor, vatră a urmașilor! Irina a dovedit că numele școlii nu este întâmplător! Istoria își găsește loc în specificul școlii noaste”.

Parcursul Irinei nu se oprește aici. Ea va reprezenta județul Alba și la Olimpiada de Religie – Cultul Greco-Catolic, care va avea loc în perioada 30 aprilie – 4 mai 2025, la Cluj-Napoca.

Felicitări, Irinei Rita Codrea și familiei sale! Felicitări, doamnei profesor Irina Andrei! Mult succes în continuare!

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

Rezultate foarte bune obținute de elevii Colegiului Național „David Prodan” Cugir, la etapele județene ale Olimpiadelor de Limba Spaniolă și Filosofie

cugirinfo.ro

Publicat

în

Cu toate că în ziua de azi timpul pe care majoritatea adolescenților îl dedică studiului individual pare să se reducă tot mai mult, pasiunea pentru cunoaștere și dorința de afirmare rămân totuși prioritare în rândul unor elevi remarcabili.

Este cu adevărat reconfortant să descoperim an de an că cel puțin în liceul nostru există încă tineri care reușesc să găsească un echilibru rezonabil între școală și preocupările lor personale, acordând maximă atenție cunoașterii și perfecționării.

Astfel, alți trei elevi ne-au demonstrat de curând că pasiunea pentru învățătură și dorința de autodepășire reprezintă încă o prioritate la Colegiul Național David Prodan, unde, rezultatele deosebite nu întârzie să apară și reflectă pe deplin eforturile susținute ale elevilor, dar și ale cadrelor didactice care îi îndrumă.

Poate vă mai amintiți de anul trecut de Codarcea Kevin, un elev – acum în clasa X-a, profil științe ale naturii. Acesta a obținut anul acesta premiul al III-lea la Olimpiada Județeană de Limba Spaniolă, un rezultat care are la bază nu doar talentul său lingvistic, ci și orele de muncă și dedicare investite în pregătire. Alături de el, colega sa de clasă, Dănilă Maria Angeles s-a remarcat la aceeași olimpiadă, obținând o mențiune care vine să confirme perseverența și interesul sincer pentru studiul limbilor străine.

Într-un alt registru, dar cu aceeași seriozitate și dedicare, Claudia Mărginean Bota, o elevă exemplară din cls a IX-a profilul matematică informatică intensiv informatică,- profund implicată în viața și activitățile colegiului, a obținut o mențiune la Olimpiada Județeană de Filosofie, o competiție ce pune la încercare nu doar cunoștințele teoretice, ci și capacitatea de analiză, reflecție și argumentare logică – calități indispensabile de altfel în viața de zi cu zi.

Rezultatele acestor elevi nu ar fi fost posibile fără îndrumarea atentă și susținerea constantă a unor cadre didactice dedicate. Doamna profesoară Oarga Serafina (filosofie) și alți profesori au avut un rol esențial în pregătirea acestor elevi conștiincioși și în cultivarea pasiunii lor pentru cunoaștere alături de pregătirea individuală. Le mulțumim pe această cale pentru profesionalism, răbdare și implicare!

Să vedem acum de au declarat olimpicii noștri atunci când i-am abordat cu rugămintea să ne împărtășească câte ceva din experiența lor:

„Participarea la olimpiada de spaniolă a fost o experiență frumoasă și totodată o lecție de viață care m-a învățat că dacă vrei mai mult, trebuie să dai mai mult. Ceea ce m-a determinat să particip din nou, a fost experiența plăcută din anul trecut.

De ce limba spaniolă? Pentru că am locuit câțiva ani în Spania și mi se pare o limbă foarte frumoasă, melodioasă și expresivă.

Doresc să-i mulțumesc doamnei mele dirigintă Anca Munteanu pentru susținere și încurajare iar anul viitor sper să progresez și să-mi reprezint colegiul la etapa națională”, a declarat Codarcea Kevyn – clasa a X-a, profil științe ale naturii.

„Din păcate, anul acesta la olimpiada de spaniolă am obținut doar mențiune, ceea ce înseamnă că nu îmi pot reprezenta colegiul la etapa națională ca anul trecut.

În timpul pregătirii individuale, am fost susținută de familie și de prietenii mei, însă, se pare că toate acestea nu au fost suficiente. Anul viitor am să cer ajutor profesorilor și celor din jur, ca să mă ajute pentru a mă autodepăși.

Chiar dacă nu am trecut mai departe, nu regret nimic, este o experiență extraordinară, pe care aș repeta-o ori de câte ori aș avea ocazia.

Mă bucur că am luat parte din nou la olimpiada de limba spaniolă, și sunt extrem de motivată ca anul următor să trec de etapa județeană cu un punctaj mare”, a declarat Dănilă Maria Angeles – clasa a X-a, profil științe ale naturii.

„La început nu eram hotărâtă să particip la olimpiada de filosofie știind că e materie de clasa a XII-a , dar pe parcursul anului școlar am început să-mi pun tot felul de întrebări legate de sensul vieții și scopul meu ca ființă umană. Am decis să particip pentru a găsi răspunsurile mult dorite și pot spune că pe unele le-am descoperit prin intermediul teoriilor filosofice. Omul este o ființă complicată și complexă de multe ori, așa cum spune și filosoful Blaise Pascal „omul, trestie cugetătoare”.

Chiar dacă nu am trecut în etapa următoare sunt foarte încântată că am acumulat cunoștințe noi și înțeleg mai bine unele părți ale naturii omului. Munca depusă pentru pregătirea participării mele la această olimpiadă m-a ajutat mult în sensul dezvoltării mele personale, iar acum când mă gândesc, dacă nu participăm poate nu găseam unele răspunsuri la întrebările pe care mi le puneam.

Mulțumesc din suflet doamnei profesoare Oarga Serafina pentru îndrumare și sprijin”, a declarat Claudia Mărginean Bota – clasa a IX-a, profil matematică informatică intensiv informatică.

Toate aceste reușite sunt dovada clară că adolescenții de astăzi nu și-au pierdut gustul pentru excelență și că, dincolo de agitația mediului online, există preocupări profunde și motivații sincere. Colegiul Național David Prodan îi felicită cu mândrie pe Kevyn, Maria și Claudia pentru efortul depus și pentru pasiunea cu care aleg să învețe și să se afirme.

Suntem convinși că acest parcurs este doar începutul unui drum frumos, iar liceul va continua să susțină și să valorizeze performanța, seriozitatea și dorința de cunoaștere a fiecărui elev.

 

Prof. Alisie Anca


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

Concurs de creații plastice și literare organziat în cadrul celei de-a II-a ediții a proiectului „Învierea prin ochi de copil”

cugirinfo.ro

Publicat

în

În contextul prăznuirii Intrării Domnului în Ierusalim, în școlile din orașul Cugir s-au desfășurat mai multe activități didactice, menite să aducă în actualitate importanța acestei zile.

Astfel, în cadrul proiectului „Învierea prin ochi de copil” – ediția a doua, elevii Școlii Gimnaziale nr. 3 Cugir și ai Școlii Gimnaziale „Singidava” Cugir, în parteneriat cu Parohia Ortodoxă Cugir V, au participat la un Concurs de creații plastice și literare care a avut loc după Sfânta Liturghie în data de 12 aprilie 2025.

Tinerii și-au prezentat creațiile, într-un cadru festiv, alături de părinții lor, în biserica „Adormirea Maicii Domnului”. Activitatea a fost coordonată de subsemnatul, cu sprijinul doamnelor Luminița Sgubea și Daniela Pascal, cadre didactice pentru disciplina Religie ortodoxă. În deschiderea proiectului a fost prezentată semnificația sfintelor sărbători pascale și importanța redescoperirii învățăturii evanghelice despre Pătimirile Mântuitorului.

Biserica și școala se îngrijesc de latura formativă, a zidirii unui caracter nobil și puternic în elevi, prin raportarea permanentă a activităților la valorile religioase, cultură și civilizație tradițională românească. Potrivit propriilor mărturii, micii învățăcei au trăit momente unice, iar emoția și bucuria citită pe chipurile lor nu poate fi egalată cu nimic. La finalul activității, tinerii au pregătit desene religioase pentru o viitoare expoziție și au fost premiați cu diplome, cruciulițe și dulciuri.

Preot paroh Bogdan Șalariu


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir