Învăţământ - Cultură
EVALUAREA NATIONALA 2014: Modele de subiecte pentru elevii de clasa a II-a a IV-a, a VI-a şi a VIII-a | cugirinfo.ro
Evaluarea Naţională 2014. Modele de subiecte şi bareme la evaluarea naţională pentru elevii claselor a II-a, a IV-a, VI-a şi a VIII-a la română şi matematică | cugirinfo.ro
Examenele de Evaluare Naţională pe care le vor susţine elevii la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a vor incepe în data de 28 mai şi se vor finaliza pe 6 iunie
Evaluarea nationala 2014: Calendarul Evaluărilor Naţionale de la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a
28 mai 2014: Clasa a IV-a – Limba romana
29 mai 2014: Clasa a IV-a – Matematica
30 mai 2014: Clasa a IV-a – Limba materna
2 iunie 2014: Clasa a II-a – Scris-citit Limba romana
3 iunie 2014: Clasa a II-a – Scris-citit Limba materna
4 iunie 2014: Clasa a II-a – Matematica
5 iunie 2014: Clasa a VI-a – Limba si comunicare
6 iunie 2014: Clasa a VI-a – Matematica si Stiinte ale naturii
Evaluarea Naţională 2014. Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a constă în administrarea a trei teste vizând evaluarea competenţelor de receptare a mesajelor citite, evaluarea competenţelor de producere a mesajelor scrise şi evaluarea competenţelor de matematică. Elevii care au urmat cursurile clasei a II-a în limba maternă vor susţine, pe lângă testele la limba română şi matematică, încă două probe în care le vor fi evaluate competenţele de receptare a mesajelor citite şi competenţele de producere a mesajelor scrise (ambele în limba maternă).
În cadrul evaluării la clasa a II-a, testul de evaluare a competenţelor de receptare a mesajelor citite şi testul de evaluare a competenţelor de producere a mesajelor scrise se desfăşoară în aceeaşi zi, cu o pauză de 10 minute între ele.
Evaluare Naţională 2014. Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a IV-a presupune un test pentru evaluarea competenţelor de înţelegere a textului scris în limba română şi un test pentru evaluarea competenţelor de matematică. Pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale, care studiază după un curriculum în limba maternă, se administrează şi un test de evaluare a înţelegerii textului scris în limba maternă.
Evaluare Naţională 2014. Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a VI-a constă în susţinerea unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Limbă şi comunicare”, respectiv a unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Matematică şi Ştiinţe ale naturii”.Fiecare test este elaborat pentru a putea fi rezolvat în 25 de minute la clasa a II-a şi în 60 de minute la clasele a IV-a şi a VI-a.
În urma administrării testelor pentru evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a, a competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a, respectiv a evaluării elevilor la finalul clasei a VI-a, elevilor nu li se vor acorda note sau calificative, iar rezultatele obţinute nu se înregistrează în catalogul clasei. Acestea sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ, prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune, precum şi pentru informarea părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.
După administrarea testelor la clasa a IV-a se realizează eşantionarea unităţilor de învăţământ din învăţământul de stat şi particular din întreaga ţară, evaluarea competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a fiind o evaluare standardizată şi având ca scop furnizarea datelor şi a dovezilor necesare pentru diagnoza sistemului de învăţământ la nivel primar.
Citeşte: Modele de subiecte la evaluarea nationala 2014
“Evaluările Naţionale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a au rolul de a evalua, pe de o parte nivelul de pregătire al elevilor după câțiva ani de școală, iar, pe de altă parte, de a pregăti elevii cu atmosfera de examen. Nu sunt examene naționale, ci evaluări, iar notele nu vor fi trecute în catalog. Metodele clasice de evaluare nu ne permit o analiză a pregătirii elevilor la nivel național. Modalitatea de evaluare la clasă diferă de la un profesor la altul, ori aceste evaluări naționale transversale au același sistem de redactare a subiectelor, aceleași sistem de măsurare a performanței elevilor. Evaluările, însă, nu vor avea niciun impact, ci doar pregătesc admiterea pentru clasa a IX-a și copiii nu vor fi ierarhizați niciodată în funcție de aceste rezultate”, a declarat Remus Pricopie.
Potrivit unui comunicat de presă al MEN, testele au fost elaborate de către Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE), în conformitate cu reglementările legale în vigoare. În anul școlar în curs, aceste evaluări se vor desfășura, în două sesiuni, în luna mai.
Evaluare Naţională 2014. Potrivit reprezentanților MEN, după administrarea testelor la clasa a IV-a se realizează eșantionarea unităților de învățământ din învățământul de stat și particular din întreaga țară, evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a fiind o evaluare standardizată și având ca scop furnizarea datelor și a dovezilor necesare pentru diagnoza sistemului de învățământ la nivel primar.
Evaluare Naţională 2014: Modele de subiecte şi bareme pentru Evaluarea Naţională 2014, la clasa a VIII-a. Modelele de subiecte şi baremele aferente pentru examenele din cadrul Evaluării Naţionale 2014 au fost publicate de către Ministerul Educaţiei.
Examenul va fi supravegheat video şi anul acesta, iar camerele vor fi instalate şi în sălile în care se descarcă subiectele, precum şi în sălile in care se evaluează lucrările scrise.
Calendar Evaluarea Naţională 2014 pentru clasa a VIII-a
13 iunie Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
16 – 18 iunie Înscrierea la Evaluarea Naţională
23 iunie Limba şi literatura română – proba scrisa
24 iunie Limba şi literatura maternă – proba scrisa
25 iunie Matematică – proba scrisa
27 iunie Afişarea rezultatelor (până la ora 16:00)
27 iunie Depunerea contestaţiilor (orele 16:00 – 20:00)
28 iunie – 30 iunie Rezolvarea contestaţiilor
1 iulie Afişarea rezultatelor finale după contestaţii
Modificare importantă anul acesta şcolar: Evaluarea Naţională va avea o pondere crescuta, de 75%, in media de admitere la liceu
Se schimbă formula de calcul a mediei de admitere la liceu, a anunţat în septembrie anul trecut ministrul Educaţiei, Remus Pricopie. Începând din acest an, în admiterea la liceu – media de la Evaluarea Naţionala va avea o pondere de 75% (faţă de 50% cât a fost pana acum), iar media generala de absolvire a gimnaziului va fi în proporţie de 25%.
Învăţământ - Cultură
Festivalul Toamnei – o poveste colorată la Grădinița „Prichindel” din Cugir
Echipa de proiect, formată din Profesorii pentru educație timpurie: Uritescu Cornelia, Urieșu Mihaela, Oprea Loredana, Sasu Angela, Vinceler Anca, Trifa Adina, Budereș Emilia, Comsa Ioana, Maierescu Oana, Rotaru Alina, Oneț Simona, Tigan Elena, Csizmar Raluca, împreună cu coordonatorul grădiniței prof. Suciu Delia au militat împreună pentru ceea ce avea să însemne și în acest an “Sărbătoarea culorilor și a bucuriei”, desfășurată în cadrul proiectului Săptămâna verde.

Toamna și-a așternut mantia ruginie peste oraș, iar la Grădinița „Prichindel” a prins viață o adevărată sărbătoare a culorilor, a bucuriei și a creativității. În cadrul Festivalului Toamnei, copiii, părinții și cadrele didactice au transformat curtea grădiniței într-un colț de poveste, plin de miresme de frunze uscate, castane și mere coapte.
Micii artiști ai grădiniței au impresionat prin expoziția de lucrări realizate cu materiale din natură – frunze multicolore, ghinde, conuri, flori uscate și semințe, toate transformate cu imaginație și îndemânare în tablouri, figurine și decorațiuni pline de farmec. Fiecare lucrare a spus o poveste: unele au surprins peisaje tomnatice, altele animale din pădure sau chiar personaje de basm născute din frunze aurii și castane lucioase.

Atmosfera a fost una de sărbătoare, cu râsete cristaline, cântece vesele și ochi curioși care străluceau de mândrie. Educatoarele au încurajat copiii să descopere frumusețea naturii și bucuria de a crea cu propriile mâini, iar părinții au fost încântați să admire rodul muncii și imaginației celor mici.
„Ne dorim ca fiecare copil să simtă magia anotimpului și să înțeleagă cât de frumos poate fi tot ceea ce ne oferă natura”, a fost gândul colectivului de educatoare al grădiniței.
Festivalul Toamnei de la Grădinița „Prichindel” a fost mai mult decât un eveniment – a fost o lecție despre armonia dintre natură, copilărie și creativitate. În culorile calde ale toamnei, s-au împletit zâmbete, emoții și amintiri care vor rămâne vii mult timp în sufletele celor mici.
Toamna aceasta, la Grădinița „Prichindel”, arta a purtat parfumul frunzelor și veselia copilăriei.
Învăţământ - Cultură
Proiect internațional pe tema modificărilor climatice, derulat de elevi ai Colegiului Național „David Prodan” din Cugir
Elevii clasei a VII-a A de la Colegiul Național „David Prodan” Cugir participă împreună cu dirigintele lor – prof. Claudiu Mărginean-Bota, la un proiect internațional pe tema modificărilor climatice, demers care durează 6 săptămâni, dar rezultatele lui ar putea avea impact considerabil în următorii ani.

În cele 6 săptămâni, elevii au prilejul de a descoperi modul în care s-au modificat temperaturile de la suprafața Pământului, caută cauze,descoperă efecte, iar la finalul proiectului vor veni cu câteva soluții-propuneri, care să atenueze ușor impactul activităților umane asupra mediului.
Pe lângă lecțiile la care au participat în cadrul școlii, au fost invitați să ia parte, online, alături de peste 60 de elevi din India,Turcia, Mexic, România.
Împreună cu dirigintele lor, elevii au adunat imagini, au făcut prezentări legate de încălzirea globală și de efectele acesteia(inundații, secetă, scăderea debitului Dunării, tornade în România, fenomene extreme tot mai intense), au realizat interviuri cu persoane vârstnice, au reciclat, au reutilizat unele produse și vor propune Primăriei Cugir unele proiecte la care se gândesc ei că ar face bine mediului cugirean.
„Sperăm ca la finalul proiectului puterea exemplului fiecărui participant să se multiplice în comunitatea noastră astfel încât să conștientizăm cu toții că Terra este casa noastră și trebuie să o îngrijim așa cum se cuvine”, a dorit să precizeze profesorul.
Constantin PREDESCU
Învăţământ - Cultură
Eveniment aniversar organizat la Centrul Cultural „Valentin Uritescu”, cu ocazia celebrării a 250 de ani de învățământ la Cugir (1775–2025)
Cu ocazia Zilei Mondiale a Educației, în orașul Cugir a fost organizat un eveniment aniversar deosebit, prin care s-au celebrat 250 de ani de învățământ în comunitatea noastră.

Anul 2025 marchează un moment istoric – împlinirea a 250 de ani de la înființarea primei școli în Cugir, avându-l ca învățător pe Ilie (Elias) Muntean, așa cum este consemnat în raportul generalului Chr. Roll din 20 mai 1777.
Evenimentul s-a desfășurat joi, 2 octombrie 2025, și a reunit cadre didactice în activitate și pensionate de la Colegiul Național „David Prodan”, Colegiul Tehnic „Ion D. Lăzărescu” și Școala Gimnazială „Singidava”. Atmosfera a fost întreținută de către trupa TOPHAT, avându-i ca soliști pe Andrada Hofmeister și Bogdan Todea, artiști originari din Cugir.

În cadrul evenimentului au luat cuvântul Adrian Teban, primarul orașului Cugir și doamna Diane Dobrean, directorul Centrului Cultural „Valentin Uritescu”.
Primarul Adrian Teban a adresat câteva cuvinte invitaților: „Ne bucurăm că alături de noi se află atât cadrele didactice în activitate cât și profesorii ajunși la vârsta pensionării. Aceast eveniment este prilejul potrivit de a ne întâlni, de a socializa și de a consolida o echipă unită, care să lucreze în beneficiul copiilor și părinților din orașul nostru. Administrația locală are datoria de a sprijini cât mai bine sistemul educațional iar împreună cu dumneavoastră, cei care formați generații de elevi, putem asigura un viitor solid pentru comunitate.Vă mulțumim pentru întreaga dumneavoastră activitate și sperăm ca acest eveniment să vă aducă mai aproape unii de alții și să reînnoiască în fiecare dintre dumneavoastră vocația și pasiunea pedagogică”.

Diane Dobrean, director al Centrului Cultural Cugir a transmis: „Astăzi celebrăm atât Ziua Educației și împlinirea a 250 de ani de la atestarea primei școli din Cugir. Este un fapt documentat în monografia orașului din 1932, semnată de inginerul Augustin Berian, care menționează raportul generalului Chr. Roll și numele primului învățător – Ilie (Elias) Muntean.
Cel mai probabil, prima școală a funcționat chiar în casa sa, așa cum era obiceiul acelor vremuri. În calitate de oraș UNESCO care învață, punem un accent deosebit pe educație, atât formală cât și nonformală, în beneficiul tuturor membrilor comunității. Ne bucurăm că putem duce împreună mai departe această tradiție a educației”.

Tot în cadrul evenimentului, profesorilor prezenți li s-au oferit plachete gravate în semn de mulțumire și recunoștință pentru contribuția lor la dezvoltarea educației în Cugir.
-
Mondenacum 3 luniMesaje de Sfânta Maria 2025. URĂRI, FELICITĂRI și SMS-uri care pot fi trimise persoanelor care își serbează onomastica | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 6 luniCând pică Paștele ortodox și cel catolic 2026, dar și în următorii ani | cugirinfo.ro
-
Din judeţacum 6 luniMESAJE de Sfântul Gheorghe 2025. SMS-uri, urări şi felicitări pe care le poţi transmite celor dragi de ziua numelui | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 5 luniSfinții Constantin și Elena 2025. FELICITARI, MESAJE și URARI pentru cei care își sărbătoresc onomastica | cugirinfo.ro
-
Sportacum 11 luniTriumf pentru șahiștii de la Metalurgistul Cugir, la „Cupa de Iarnă” desfășurată la Sibiu
-
Din judeţacum 6 luniCând sunt Floriile Ortodoxe și Catolice în următorii ani | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 6 luniMESAJE DE 1 MAI 2025. SMS-uri, FELICITARI şi URĂRI care pot fi trimise de Ziua Internaţională a Muncitorilor | cugirinfo.ro
-
Actualitateacum 2 zileMedicul cugirean Terezia Mureșan-Samoilescu a primit, la Berlin, premiul pentru studiul legat de modalitățile actuale de tratament ale plăgilor greu vindecabile