Ştiri din zonă
Dosar penal pentru un bărbat de 57 de ani din Orăștie, după ce a condus băut și a provocat un accident rutier soldat cu pagube materiale
Ieri, 27 august 2017, în jurul orei 21.30, un bărbat de 57 de ani, din municipiul Orăştie, care conducea un autoturism pe strada Pricazului, din acelaşi municipiu, a pierdut controlul asupra autoturismului şi a acroșat două autovehicule parcate.
În urma evenimentului rutier au rezultat pagube material, iar pe numele bărbatului s-a întocmit dosar de cercetare penală pentru refuzul recoltării de probe biologice în vederea stabilirii alcoolemiei din sânge.
FOTO: ARHIVĂ
Ştiri din zonă
A fost lansată o nouă licitație pentru continuarea lucrărilor la podul de peste râul Mureș care leaga Blandiana de Șibot
Administrația comunei Blandiana, a lansat recent licitația pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice, care prevedere executarea restului de lucrări necesare pentru finalizarea construcției podului peste râul Mureș în comuna Blandiana. Valoarea estimată a proiectului, fără TVA este de 5.474.140,51 RON.
Prima licitație a podului peste râul Mureș dintre Acmariu (Blandiana) și Balomir (Șibot) a avut loc acum 5 ani în anul anul 2019, proiectul fiind finanțat prin PNDL, având o valoare estimată la vremea respectivă de 8,29 milioane lei, cu TVA inclus.
Din informațiile obținute de ziarulunirea.ro, lucrările la pod s-au împotmolit din lipsa banilor, pentru că nu au fost reactualizate valorile din contract. Contractul cu vechiul constructor a fost anulat, a fost reautorizat podul și urmează să se facă o nouă licitație pentru a găsi un nou constructor.
Acest pod va facilita circulația auto și pietonală în satul Blandiana, nemaifiind necesară utilizarea drumului național DN7 pentru a trece de pe o parte pe cealaltă a râului Mures.
Potrivit documentației, lucrările necesare – REST DE EXECUTAT sunt:
Mal drept Mureș: Pentru sectorul proiectat în rambleu, restul lucrărilor de executat cuprinde:
– asigurarea capacității portante și a gradelor minime de compactare necesare la nivelul terasamentului în rambleu;
– amenajarea structurii rutiere proiectate;
– acostamente;
– profilarea și protejarea taluzurilor;
– Șant pereat cu beton (partea dreapta);
– cele 2 (doua) casiuri prevazute la capetele zidurilor de sprijin;
– cele 4 (patru) guri de scurgere prevazute;
– finalizarea lucrarilor la podet km 0+095.
Pe sectorul prevăzut cu zid de sprijin, restul lucrărilor de executat cuprinde:
– excavarea integrala a umpluturilor realizate;
– refacerea umpluturii, asigurandu-se gradele minime de compactare, precum i conditiile calitative necesare;
– refacerea drenurilor și placii de racordare;
– amenajarea suprastructurii drumului;
– amenajarea trotuarelor;
– amplasarea parapetelor de siguranta și a parapetelor pietonale;
– șant pereat cu beton (partea dreapta).
Lucrările vor fi realizate conform proiectului tehnic al lucrării, cu dispozițiile de șantier aferente.
– asigurarea capacitatii portante si a gradelor minime de compactare necesare la nivelul terasamentului in rambleu;
– amenajarea structurii rutiere proiectate;
– acostamente;
– profilarea si protejarea taluzurilor;
– reparatii locale ant pereat cu beton;
– cele 2 (doua) casiuri prevazute la capetele zidurilor de sprijin;
– cele 4 (patru) guri de scurgere prevazute.
Pe sectorul prevăzut cu zid de sprijin, restul lucrărilor de executat cuprinde:
– excavarea integrala a umpluturilor realizate;
– refacerea umpluturii, asigurandu-se gradele minime de compactare, precum si conditiile calitative necesare; – refacerea drenurilor si placii de racordare;
– amenajarea suprastructurii drumului;
– amenajarea trotuarelor;
– amplasarea parapetelor de siguranta i a parapetelor pietonale;
– reparatii locale sant pereat cu beton.
Lucrările vor fi realizate conform proiectului tehnic al lucrării, cu dispozițiile de șantier aferente.
Lucrări pod: Albia: Ambele maluri ale Râului Mureș se vor curăța de vegetație și reprofila sub pod și pe câte 50 m amonte și aval de acesta.
În jurul radierelor pilelor P1 si P2 din albie, pentru limitarea afuierilor se vor executa lucrări de stabilizare a talvegului cu anrocamente având greutati G=500 … 1000 kg.
Pentru a se stabili starea tehnica a lucrarilor executate și lucrarile necesare a fost întocmită Expertiza Tehnica de către ing. Mihaela Popovici, Expert Tehnic Atestat pe subdomenile A4 82 D2.
Pe baza inspectiei vizuale făcută pe teren și în urma consultării documentelor de calitate puse la dispoziție de către Beneficiar, se constată că toate categoriile de lucrări executate cât și materialele puse în operă sunt conforme din punct de vedere calitativ și asigură parametrii impuși prin documentația tehnică.
Se vor executa urmatoarele lucrări:
– Mentinerea lucrarilor executate si expertizate, avand in vedere conformitatea acestora cu Proiectul Tehnic si Detaliile de Executie, Caietele de sarcini si Dispozitiile de santier emise pe parcursul executiei.
– Continuarea lucrarilor ramase de executat;
– In vederea finalizarii stucturii de beton armat, se var curata armaturile ramase in asteptare, se var indrepta si completa in situatia in care lipsesc si se vor pregati corespunzator rosturile de tumare – se va curata suprafata betonului cu jet de apa de inalta presiune ca sa se indeparteze praful si orice particula solida (beton desprins, rugina, etc) si se var betona conform proiect:
– Ancorajele cablurilor de postcomprimare ale grinzilor situate la partea superioara a grinzilor se var curata si se var proteja cu rasini epoxidice;
– Toate suprafetele de beton de fata vazuta (elevatii culei, grinzi) se var curata, se var inspecta, se vor repara eventualeledefecte constatate conform Dipozitiei de santier nr.5 din 05.05.2021 si prevederilor lnstructiunU tehnice privind procedeele de remediere a defectelor pentru e/ementele de beton si beton armat- lndicativ C 149-87 si se vor proteja cu vopsea speciala de protectie;
– Curatarea banchetei de rezemare pe culei si pe pile si inspectarea aparatelor de reazem;
– Executarea placii de suprabetonare:
– Demolarea placilor de racordare, refacerea umpluturilorla terasamente si refacerea placilor de racordare;
– Executarea caiisi a trotuarelor pe pod si pe rampe:
– Montarea echipamentelor pe pod si pe rampe
– Semnalizarea rutiera
– Finalizarea lucrarilor din albie
Sperăm că până la finalul anului viitor, visul locuitorilor din zonă să devină în sfârșit realitate, iar buruienile uriașe care tronează acum să fie înlocuite de asfalt.
Ştiri din zonă
Podul care trebuia construit peste râul Mureș, între Blandiana și Șibot, abandonat din lipsa banilor și „năpădit” de buruieni
Visul de o viață a locuitorilor din Blandiana și cel din comunele învecinate de a avea un pod peste râul Mureș, care să facă legătura rapidă cu localitatea Șibot, implicit cu orașul Cugir, drumul național și mai departe cu autostrada, rămâne îngropat încă în buruieni de peste un metru înălțime.
Prima licitație a podului peste râul Mureș dintre Acmariu (Blandiana) și Balomir (Șibot) a avut loc acum 5 ani în anul anul 2019, proiectul fiind finanțat prin PNDL, având o valoare estimată la vremea respectivă de 8,29 milioane lei, cu TVA inclus.
Podul ar ușura foarte mult viața celor care fac naveta la Cugir, Sebeș, Alba Iulia și care sunt nevoiți să ocolească km buni și care le ”fură” câteva ore din zi.
Din informațiile obținute de ziarulunirea.ro, lucrările la pod s-au împotmolit din lipsa banilor, pentru că nu au fost reactualizate valorile din contract. Contractul cu vechiul constructor a fost anulat, a fost reautorizat podul și urmează să se facă o nouă licitație pentru a găsi un nou constructor.
Podul este un monument al neputinței, în mai bine de cinci ani nu s-a putut finaliza o lucrare de infrastructură peste râul Mureș, o traversare cu doar trei deschideri, rampele fiind invadate de buruieni de peste un metru înălțime.
Sperăm că până la finalul anului viitor, visul locuitorilor din zonă să devină în sfârșit realitate, iar buruienile uriașe care tronează acum să fie înlocuite de asfalt.
Ştiri din zonă
Apă potabilă cu cisterna pentru locuitorii din Săliștea Deal și zonele înalte din Săliștea și Tărtaria
Locuitorii din Săliștea Deal și din zonele înalte din Săliștea și Tărtăria primesc apă potabilă prin intermediul unei cisterne mobile, a anunțat APA CTTA Alba.
„SC APA CTTA SA ALBA – Sucursala Cugir informează consumatorii ca din cauza debitului de apă scazut captat de la Săliștea, nu poate asigura furnizarea apei potabile in Săliștea Deal iar în Săliștea și Tărtaria în zonele înalte ale acestor localitati.
Sucursala Cugir va asigura apă potabilă locuitorilor din aceste localitati prin intermediul unei cisterne mobile pentru cerințe de consum uman și de igienă, la solicitarea Primariei.
Vă mulțumim pentru înțelegere și ne cerem scuze pentru disconfortul creat”, au transmis reprezentanții APA CTTA Alba.
-
Mondenacum 10 luni
MESAJE de Crăciun fericit! Urări și felicitări pe care le poți trimite celor dragi | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 5 luni
Când pică Paștele ortodox și cel catolic 2025, dar și în următorii ani | cugirinfo.ro
-
Din judeţacum 5 luni
Mesaje de Paste 2024. SMS-uri, urări şi felicitări pe care le poţi trimite celor dragi de Sfintele Pasti | cugirinfo.ro
-
Din judeţacum 5 luni
Mesaje de Paște fericit 2024. SMS-uri urări şi felicitări de Sfintele Pasti pe care le poţi trimite prietenilor | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 7 luni
MESAJE de 8 MARTIE, Ziua Femeii 2024. Felicitări, urări și SMS-uri pentru femeile din viața voastră | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 2 luni
Mesaje de Sfânta Maria 2024. URĂRI, FELICITĂRI și SMS-uri care pot fi trimise persoanelor care își serbează onomastica | cugirinfo.ro
-
Actualitateacum 6 luni
MESAJE de Sfântul Gheorghe 2024. SMS-uri, urări şi felicitări pe care le poţi transmite celor dragi de ziua numelui | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 5 luni
Sfinții Constantin și Elena 2024. FELICITARI, MESAJE și URARI pentru cei care își sărbătoresc onomastica | cugirinfo.ro